Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle

Vierailija
10.01.2016 |

Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(

Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.

Kommentit (456)

Vierailija
301/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kersantti kirjoitti:

Kaikilla ei ole aikaa tuollaiseen naurettavaan pelleilyyn. Maailmassa on paljon parempaakin tekemistä kuin leikkiä sotaa.

Mikään ei ole tärkeämpää kuin oman maan ja sen ihmisten puolustaminen. Ei mikään.

Onpas: hengittäminen, syöminen ,eläminen,terveyden ja elämänlaadun  säilyminen mahdollisimman pitkälle elämässään ,omien lasten kasvu aikuisuuteen ja toimiminen aina viimeiseen asti sen puolesta ,ettei mihinkään  uuteen sotaan tarvitse kansamme  enää koskaan   lähteä ja että rauhantila säilyisi koko Euroopassa (ainakin).

Menkööt kaikki  sotahullut täältä vaikka Muukalaislegionaan (...jos sinne  pääsevät).Tervemenoa.

Muuten: miten esim. Japanin armeija olisi kyennyt v.1945 puolustamaan Hiroshiman ja Nagasagin asukkaita ? Tai Saksan armeija estämään Dresdenin palopommitukset?  Kun sota riistäytyy sen johtajien käsistä,ei kukaan voi suojella siinä enää ketään.

Mikään mainitsemistasi ei ole varmaa, jos ei pystytä puolustamaan omaa maata.

Vetoat japanilaisten ja saksalaisten pommituksiin, mutta et suomalaisten taisteluun II maailmansodassa. Miksi näin?

Maailmassa on käynnissä valtava määrä sotia paraikaa. Voit käydä katsomassa listan esimerkiksi Wikipediasta. Olet hyvin naivi, jos kuvittelet, että sodat ja valloitushalut olisivat loppuneet atomipommiin.

Mitä sinä ajattelet Venäjän ja Ukrainan sodasta? Eikö pelota? Eikö pelota, että Venäjä on lisäämässä joukkoja ja materiaalia lähelle Suomen rajoja?

En minä mihinkään mitään 'vedonnut',vaan otin esimerkit jotka ovat vieläkin  ehkä yleisimmin tunnettuja ja toisen maailmansodan lopullisia ratkaisun hetkiä. Ne olivat kumpikin sitäpaitsi liittoutuneiden suorittamia pommituksia-eivät siis japanilaisten eivätkä saksalaisten .

Mihin niistä taisteluista ,joissa suomalaiset olivat toisena (tai yhtenä) osapuolena sinä sitäpaitsi 'vetoat' ja mikä niistä minun pitäisi sinun mielestäsi tuntea ?

Mistä niistä nyt halusit keskustella ? (Kaikissa sodissahan  on ollut useita taisteluja ennen sodan päättymistä -harvoissa on yhdellä ainoalla selvitty )

Venäjä ja Ukrainan nykyiset konfliktit eivät minua juurikaan kiinnosta. Nehän  ovat sitäpaitsi maantieteellisesti melko kaukana Suomen rajoista.

Toivoisin tietenkin ,että saisivat jonkun rauhaan johtavan ratkaisun aikaiseksi siellä,mutta Suomella ei kuitenkaan  ole osaa eikä arpaa niiden selvittelyissä  siellä .

Samanlaisia kansainvälisen  uutiskynnyksen ylittäneitä  Neuvostoliiton hajoamisen jälkeisiä vallanjakokiistojahan  on ollut Tsetseniassa, Uzbekistanissa, Azerbaidzanissa, Ossetiassa ym. entisten ns.neuvostotasavaltojen alueilla.

Millä tavalla ne ovat sinun elämääsi vaikuttaneet?

Lähempänähän oli se  pitkään jatkunut sota ex-Jugoslavian alueilla.Suomalaisiahan oli siellä YK-tehtäviin. Pyri sinäkin sitten johonkin  YK-sotilaaksi,jos kerran  haluat sillä tavalla vaikuttaa .

Täällä Vauva-palstalla sodilla uhoamalla  vaikutat vain hölmöltä.

Olipa harvinaisen tyhmä viesti.

Noin 'viisaasti' kuin sinä osaa sensijaan sanoa kuka vaan ja mistä tahansa viestistä haluaa. Neljä sanaa vain  peräkkäin ja siinä se on sitten sanottu se viisaus..

Vierailija
302/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin intin. Olin olevani joku kova jätkä ja piti itselle siinä jotain koittaa todistella. Nyt kyllä hävettää, että osallistuin moiseen touhuun. Varmaan ainoa juttu, jota en ennen inttiä osannut oli miten puretaan ja kootaan ase sellaisessa ajassa, että siitä hyvästä pääsi nauttimaan pullakahveja sotkuun ennen muita. Eräilytaidot, ampumataidot ja hiukan taistelulajitaitojakin oli hankittu jo ennen inttiäkin.

Intissä ei tehdä pojista miehiä, mutta useat taantuvat siellä kyllä tehokkaasti taas lapsen tasolle. Olihan siellä ihan hauskaa kyllä, mutta ajan olisi voinut käyttää johonkin muuhunkin kuin sotaleikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikainen armeija on kuin kesäleiri verrattuna muutaman vuosikymmen olleeseen meininkiin. Ja jos pää ei tuota kestä, niin sitten on jo lähtökohtaisesti jotain pahasti pielessä.

En nyt sanoisi noinkaan. Jos itse suhtautuu maanpuolustukseen vähän vakavammin ja pää ei kestä pelleilyä, perseilyä ja käskyistä kitisemistä niin silloin intti ei ole paras paikka olla.

Vierailija
304/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tai ei, meidän isälle otti tosi koville kun toinen veljistäni tuli intistä tutkan kautta ulos. Kaverit olivat neuvoneet mitä siellä piti selittää ja niin sai vapautuksen. Isä oli itse talvisodassa ja tietty eturintamassa taistelleena arvosti armeijaa ja kuulusteli kaikki mun poikakaveritkin, että onko intti käytynä. Ja sitten oma poika teki tuollaisen kuprun, kun ei halunnut ansionmenetystä, siis olla töistä pois. Minäkin tuota aikani nikottelin, mutta loppupeleissä veljeni teki omien arvojensa mukaisen ratkaisun. Hänelle raha on tärkeämpi kuin isänmaa ja sen vuoksi luisti asepalveluksesta. Onhan se tietyllä tavalla kunnioitettavaa, että seisoo omien arvojensa takana, vaikkei itse niitä samoja arvoja jakaisikaan.

Vierailija
305/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli tai ei, meidän isälle otti tosi koville kun toinen veljistäni tuli intistä tutkan kautta ulos. Kaverit olivat neuvoneet mitä siellä piti selittää ja niin sai vapautuksen. Isä oli itse talvisodassa ja tietty eturintamassa taistelleena arvosti armeijaa ja kuulusteli kaikki mun poikakaveritkin, että onko intti käytynä. Ja sitten oma poika teki tuollaisen kuprun, kun ei halunnut ansionmenetystä, siis olla töistä pois. Minäkin tuota aikani nikottelin, mutta loppupeleissä veljeni teki omien arvojensa mukaisen ratkaisun. Hänelle raha on tärkeämpi kuin isänmaa ja sen vuoksi luisti asepalveluksesta. Onhan se tietyllä tavalla kunnioitettavaa, että seisoo omien arvojensa takana, vaikkei itse niitä samoja arvoja jakaisikaan.

Korjaan: Antennihan se oli eikä tutka, ei jää nämä termit helpolla naisihmisen mieleen :-)

Vierailija
306/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intistä 'antennin kautta ' ulos ? Siis selvittäisitkö vielä vähän.En kyllä armeijan käyneenäkään ymmärrä nyt mitä tuolla  tarkoitit...

Vierailija
307/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antenni = Tilkan psykiatrinen osasto.

Vierailija
308/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalikieltäytyjät pitäisi sodan aikana laittaa takaisin vankilaan. Maanpetoksellista vehkeilyä ei tule sallia.

Vierailija
309/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt armeijjaa, koska olen niin nössö. Video liittyy (kelatkaa kohtaan 0:27)

Vierailija
310/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en käyny inttiä :D

t. godtier c-paperit :DD

Vierailija
311/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totaalikieltäytyjät pitäisi sodan aikana laittaa takaisin vankilaan. Maanpetoksellista vehkeilyä ei tule sallia.

Sallitaanhan se sotilaallisen uhan ylläpitäminen inttiä käyvien toimesta myös. Kyllä sekin on yhden sortin maanpetos, koska sillä toinen valtio perustee omaa varusteluaan. Paras olisi, jos kaikenlaiset sotafantasioissa elävät heitettäisiin välittömästi suljetulle osastolle. Eiväthän ne ihan terveitä ole.

Paras puolustus on se, että pidetään maan suhteet ja tila siinä kunnossa, että hyökkäämistä suunnittelevan maan kansalaiset mielummin syöksevät omat hallitsijansa vallasta kuin hyväksyisivät tänne hyökkäämisen.

Hyvä puolustus olisi se, että kansalaiset opetettaisiin ajattelemaan itsenäisesti ja järjestelmällisesti kyseenalaistamaan kaikkia itsensä auktoriteetiksi ilmoittavia. Siihen vielä jotain medialukutaitoa, informaatiosodankäynnin alkeet, turvallisuuskoulutusta, vakoilu- ja vastavakoilutaitoja ym. oppia sabotaasihommista, niin sääliksi kävisi sitä tahoa, joka yrittäisi syrjäyttää valitsemaamme laillista hallintoamme tai vallata täältä jotain maakaistaletta.

Voi tosin olla, että kaikkien pääkoppa ei kestäisi tietää kaikkia terroristien pirkkaniksejä. Voisi myös olla, että loppuisi se terrorisminpelkokin.

Vierailija
312/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olevani nössö kirjoitti:

En käynyt armeijjaa, koska olen niin nössö. Video liittyy (kelatkaa kohtaan 0:27)

Oli ihan hauska.

Paitsi päähänpinttymä siitä että suomalaiset on rasisteja... Edelleen ollaan maailman vähiten rasistisia maita... Mut mikään ei tunnetusti riitä eräille.

Vierailija
313/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meno on jos papereissa vapautettu tai sivari pyyhkästään yksityisellä sektorilla hakemukset samantien roskiin.

Vierailija
314/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se villasukkie kutominenki o hyödyllisempää ku armeijassa metässä hyppimine. Kyllä se o metäsä helpompi loikkia ku kutoa sukkia. Että älkää märiskö vaa eläkää. Poika o tehny päätöksensä ja teidän pitää olla tyytyväisiä siihen. 

Vierailija
315/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että ei ole todellinen mies jos ei armeijaa ole käynyt. 92 vuotias isoisänikin sen kertoi, ei ole yhtään arvostusta "miehiä" kohtaan jotka eivät armeijaa pysty suorittamaan. Itse en myöskään pystyisi seurustelemaan esimerkiksi C-paperi "Miehen" kanssa.

N-23

Vierailija
316/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte olla yleitä C-papereista? On se varmaan joo kiva jos poika todetaan liian vammaiseksi aikuisena

Vierailija
317/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voisin sanoa juuri armeijan käytyä että nykypäivänä siellä ei juurikhan pojista miehiä tehdä. Paikka on niinkö päiväkoti ja paasathan koko ajan. Melkosta pelleilyä

Vierailija
318/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesystävälläni on vapautus huonon kuulon (ja lapsena leikattujen korvien) takia. Kuulemma on riski ympäristössä, jossa huono kuulo voi maksaa hengen.

Mies silti mitä ihanin ihminen, ei armeija susta maagisesti miestä kasvata. Kyllä sulla pitää olla ne kaikki ominaisuudet ihan ilman sitä inttiäkin. Ja ajattelepa, että sivarit sentään auttavat yhteiskuntaa, inttiläiset vain vievät resursseja.

T. En usko sodan syttyvän

Uskoitko, että Venäjä hyökkäisi Ukrainaan?

Milloin tämä on tapahtunut?

Vierailija
319/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Saksassakaan mitään siviilipalvelusta ole enää vaan täysi ammattiarmeija, toisin kun aiemmassa kommentissa väitettiin.

Lisäksi Ruotsiin suunniteltu uusittu asevelvollisuus koskisi molempia sukupuolia. Myös kyselyn yhteydessä Ruotsissa melkein 90% näki että jos asevelvollisuus tulee vielä takaisin, pitää sen koskea molempia sukupuolia, 4% ei osannut sanoa ja alle yksi kymmenestä vastasi kysymykseen ei.

Suomessa vain jotkut naiset(eivät toki kaikki) ovat niin hauskanpitoon ja miesteen palveluun tottuneita, että haluavat mukavuutta ja silti kannattavat miesten pakkopalvelusta, jotta saavat itse nauttia matkailusta ja bailaamisesta ilman huolenhäivää. Tietty on myös fiksuja naisia, jotka kannattavat aitoa tasa-arvoa, eivätkä kyttää ainoastaan naisten oikeuksia.

Tasa-arvo kuuluu molemmille sukupuolille yhtälailla!

Vierailija
320/456 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirkkuzz kirjoitti:

Kyllä se niin on, että ei ole todellinen mies jos ei armeijaa ole käynyt. 92 vuotias isoisänikin sen kertoi, ei ole yhtään arvostusta "miehiä" kohtaan jotka eivät armeijaa pysty suorittamaan. Itse en myöskään pystyisi seurustelemaan esimerkiksi C-paperi "Miehen" kanssa.

N-23

No eipä ole mikään menetys, jos ei noin juntin naisen kanssa tarvitse seurustella, kyllä huomaa kuinka takapajuinen maa suami vieläkin on länsimaihin verrattuna :D itse en seurustelisi ikinä tuollaisen naisen kanssa, useimmat vastaavat näyttävätkin rekkakuskeilta, niin pitäähän se naisellisuuden tunne jostain sunkin saada :D itse et varmastikaan ole jaksanut inttiä käydä kuitenkaan!