Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sellaisesta ruoasta tykkäät, joita monet ehkä vähän halveksuukin?

Vierailija
08.01.2016 |

Itse pidän purkkiherkkusienistä ja laitan niitä pizzaan, wokkeihin ja risottoihin, mutta saan yllättävän usein yök-kommentteja siitä :D Kun pitäisi käyttää tuoreita herkkusieniä heidän mielestä. Käytän toki niitäkin, mutta satun nyt vaan tykkäämään purkkiherkkusienistä, esim. pannulla sipulin kanssa paistettuna spagetin lisäkkeenä ne on niin herkkua, nam!

Onko teillä jotain vastaavia ruokajuttuja, mille muut usein nyrpistelevät?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein paras pihvi on mielestäni lehtipihvi maustevoilla. Tietenkin niissäkin on eroja mutta sopivan ohut ja maukas on tosi namia. Kyllä aika monesta ravintolasta saa vielä ihan kelvollista lehtipihviä ja jopa huoltoasemilta ainakin joiltain. Enpä niissä ole usein kyllä edes syönytkään eli huoltoasemien valikoimaa on pahempi arvioida. Mutta naurettavaa on että nykyaikana "hienoa herkkua" on vain sushit sun muut ja jotkut lokeroivat lehtipihvin ranskalaisten kera roskaruuan joukkoon.

Vierailija
42/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro, joskus kolmestikin päivässä. Ainakin tp-hakijoiden mielestä puuro kelpaa vain koirille ja naisille, jos muistatte, "this food for dog and woman" *osoittaa puuroa lautasella. No, mä olenkin nainen eli mulle passaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan syödä ruuat kylmänä; riisipuurot, liha-, herne- ja sosekeitot sekä eritoten kylmä perunamuusi, NAM! Olen myös koukussa pakastepinaattikeittoon ja -kesäkeittoon. Unohtamatta chilisiä kidneypapuja suoraan tölkistä (varsinkin reissuilla napakymppi, pitää nälkääkin hyvin).

Vierailija
44/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Jalostajan lihapulla säilykkeitä.

Sininen purkki?

ihan sikahyvä,pitänyt lapsesta saakka.

Vierailija
45/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan ja kanan nahka.

Vierailija
46/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ihan kaikkea. Siis oikeasti, ei ole olemassa mitään mitä EN söisi. No ehkäpä vielä lautasella elävät ötökät/kalat/eläimet... Enkä söisi varmaan kuolleita matojakaan. Olen maistanut friteerattua heinäsirkkaa. Se oli oikeasti ihan jees, oksennusrefleksi oli vain herkässä pelkästä ajatuksesta, mutta sain nieltyä ja voisin maistaa ehkä joskus uudestaankin. Mutta oikeasti, tykkään kaikenlaisesta ruuasta ja minua hieman ärsyttää nirsot ihmiset. Kaikki perus pinaattikeitto, maksaruuat, jalapenot, purkkiruuat, selleri, kaalit, äyriäiset, etanat, homejuustot, mämmi.... kaikki menee, mitä muut oudoksuu. Jäisin kyllä paljosta paitsi, jos nirsoilisin tai olisin allerginen jollekin ruualle, sillä matkustelun olennainen osa on uudet ruokaelämykset. Ja reissussa voisi tulla vähän nälkäkin, jos ei kelpuuttaisi kaikkea. Lisäksi tykkään kokeilla erilaisia ruokia ja ruokailu/kokkaaminen on yksi antoisimmista tavoista viettää aikaa ihmisten kanssa. Monissa kulttuureissa, Suomessakin, ruokailulla on merkittävä rooli ja nirsoilun vuoksi jäisi paitsi monista ihanista perinteistä (esim. joulu, kesägrillailut, pääsiäinen...).

Vierailija
47/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto, semmoinen itse kermaan valmistettu. Kananmunia joukkoon ja näkkileipää. Ah!

Vierailija
48/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakastike ja rakettispagetti tekee välillä gutaa :)

Vierailija
49/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon Ylä-Savolainen mykyrokka. Namia.

Vierailija
50/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rössypotuista, veriletuista, veripaltusta, maksakastikkeesta, jauhemaksapihveistä, maksalaatikosta, maksastroganoffista, tillilihasta, kanaviillokista, valkoisista pavuista tomaattikastikkeessa...

Minulle jää yleensä paljon syötävää. :)

Vierailija
51/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toden totta, unohin salmiakin mun listasta!:D:D

Vierailija
52/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustina kirjoitti:

Rössypotuista, veriletuista, veripaltusta, maksakastikkeesta, jauhemaksapihveistä, maksalaatikosta, maksastroganoffista, tillilihasta, kanaviillokista, valkoisista pavuista tomaattikastikkeessa...

Minulle jää yleensä paljon syötävää. :)

Unohtui vielä ainakin nämä: pinaattikeitto, kaalikääryleet, kaalipata ja kaalikeitto.

Vierailija
53/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lenkkimakkarasta, Kallen kaviaarista ja nöttkötistä.

Vierailija
54/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eldorado juustohampurilaiset *shame*

Nämä on parhaita, vaikka en muista eineksistä tykkää yhtään :D

Vierailija
55/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla halveksitut makaroni-jauhelihamössö, ruskeakastike (ilman mitään tai nakeilla tai jauhelihalla, kaikki herkkua :p ) ja ns. jauhomakkarat. Täällähän näitä ei edes saisi ruoaksi kutsua.

Vierailija
56/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalan ja kanan nahka.

Nahka on kanassa paras pala. Pitäisi kehittää jokin shar pei -kanarotu, jossa olisi paljon ylimääräistä nahkaa meille herkkusuille.

Vierailija
57/92 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin Atrian meetvurstiroiskeläpästä, mutta nyt en ole aikoihin nähnyt kaupoissa. Lieneekö valmistus lopetettu? Muut roiskeläpät eivät ole ollenkaan yhtä hyviä.

Vierailija
58/92 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun heikkous on ne pastarian pussipastat. Ne, joihin lisätään vain vesi ja keitetään. Ne on hyviä, ostan joskus huvikseni.

Vierailija
59/92 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko rusinoilla, lihaperunasoselaatikko, kaaliruoat, pinaattikeitto, sushi

Vierailija
60/92 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroni, sellaisenaan, nakkikastikkeella, jauhelihakastikkeella, väärinpäin, ihan sama! Se on saanut wt leiman ja köyhien einesperheiden arkiruoaksikin kutsutaan.

Ps. Pidän myös pakaste ranskalaisista ja nakeista. Kalapuikotkin ovat hyviä, etenkin ne, missä kalaa ei ole lähes lainkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi