Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä pakkanen on aivan hirveätä atoopikon kasvoille :((

Vierailija
08.01.2016 |

.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että pakkanen on hirveää atoopikon kasseille -> mosaiikkikassit :'(

Vierailija
62/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vinkkiä hilseleviin silmäluomiin, kiitos. Ja miten hoidetaan atooppista ihoa murrosikäisellä, kun aknea pukkaa t-alueelle?

Kaikenlaisia voiteita vaan iholle, niin oireet häviää. Eihän itse sairautta kannatakaan hoitaa.

Atopiahan on osa allergiaa. Sitähän ei voi hoitaa muuten kuin allergialääkkeillä. Nykyään ei suositella välttämään lievästi allergisoivia ruoka-aineita, vaan siedättämään. Mikä on se sairaus, mitä mielestäsi pitäisi hoitaa ja miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas linjoilla.

Nuo ihon Omega-kapselit eivät ole kalaöljyä vaan mustaherukansiemenöljyä, tiedoksi sinulle joka mainitsit jotain kalaöljystä..

Olen puhunut 2 eri lääkärille mahd allergioiden poissulkemisesta testien muodossa, mutta enpä ole saanut lähetettä kummaltakaan allergiatutkimuksiin. Vaikka olen kertonut mm taaperoiän kananmuna-allergiasta, nykyisin olevasta koivuallergiasta, ulosteen suht löysänä olemisesta aika usein jne.

Maitoa poika juo vain 1-2dl/pvässä, pitänee jättää sekin pois ja siirtyä saamaan kalsium tableteista..

Täytyy tuota vehnäasiaa miettiä, mitenkähän paljon sen pois jättäminen rajoittaa/vaikeuttaa ruokavalion toteuttamista, en tiedä, myönnän tyhmyyteni siinä. Tänään ensimmäistä kertaa sivelin ihan tuota kookosöljyä pojan kasvoille, aika hyvin se tuntuu siihen imeytyvän, sinänsä aika hurjaa kyllä..mietin vain miten finnit, mustapäät yms reagoivat moiseen, satunnaisia sellaisia kun murkun naamasta aina löytyy. Ettei tule vielä finniongelmakin tähän päälle:(

Kokemuksia Eucerinin atocontrol kasvovoiteesta?

ap

Vierailija
64/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidatko atopiaasi?  En nyt tarkoita tököttien iholle levittämistä, vaan sitä syyn hoitoa.

Jaa kerropas minullekin mitkä ovat ne syyt? t: vaikeasti atooppisen pikkulapsen äippä

Ihmettelen, ettet sitä muka tiedä, vaikka lapsesi sitä sairastaa.

Kerro nyt vaan.  Juuri kävin atopiaan erikoistuneella lastenlääkärillä, enkä kuullut häneltäkään atopian syistä. Sain vain tukun reseptejä ja rasvausohjeet.

Sisäsiittoisuus

Vierailija
65/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vinkkiä hilseleviin silmäluomiin, kiitos. Ja miten hoidetaan atooppista ihoa murrosikäisellä, kun aknea pukkaa t-alueelle?

Kaikenlaisia voiteita vaan iholle, niin oireet häviää. Eihän itse sairautta kannatakaan hoitaa.

Atopiahan on osa allergiaa. Sitähän ei voi hoitaa muuten kuin allergialääkkeillä. Nykyään ei suositella välttämään lievästi allergisoivia ruoka-aineita, vaan siedättämään. Mikä on se sairaus, mitä mielestäsi pitäisi hoitaa ja miten?

Ei se nyt ihan noin ole.

Vierailija
66/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuo omegalisätkin vain pahentavat rasvojen epätasapainoa. Antaisin mieluummin tavallisia ruokarasvoja enemmän ruoan mukana kuin muille lapsille. Uskon, että atoopikko tarvitsee enemmän ruokarasvoja kuin muut. Rypsiöljyn jättäisin pois, koska se aiheuttaa ongelmia niin monille. Kokeilisin ravinnossa auringonkukka-, oliivi- sekä avokadoöljyjä. Jos lisäksi maitotuotteita, niin ehkä puhdasta voitakin, koska se on maidon rasvaisinta osaa ja allergiat liittyvät enemmän proteiineihin eli maidon hera-osaan.

Vierailija
67/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että ihmiset on ilkeitä!

Ei jaksa "kuunnella" tuollaista vinkumista. Suomessa on keskimäärin talvisin pakkasta ja kesällä hieman lämpimämpi. Jos tämä aiheuttaa tuskaa, niin sitten voi muuttaa jonnekin muualle tai olla hiljaa. Mikäli ongelmalle ei aio itse tehdä mitään, niin turha siitä on valittaakaan.

En jaksa "kuunnella" tuollaista vinkumista. Jos ketju aiheuttaa tuskaa, niin sitten voi avata toisen ketjun tai olla hiljaa. Mikäli et aio ärsytyksellesi tehdä mitään, turha siitä on valittaakaan.

Täällähän minä yritän saada tällaisia ketjuja loppumaan. Mutta vaikka kaikkeni annan, niin aina vain näitä tulee.

AP:n aloitus olisi ollut mielenkiintoisempi, jos hän olisi vaikka kysynyt vinkkejä asian helpottamiseen. Mutta ei. Pelkkä vinkumis-otsikko ilman viestiä. Ei pitäisi olla mikään yllätys, että Suomessa on välillä pakkasta. Ja luusisi jo keksineen aisaan ratkaisun.

Vierailija
68/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosilin extravoide on hyvää, myös se kasvoille tarkoitettu versio. Laitan sitä ja arganöljyä. Myös muut öljyt, kuten koookos- tai oliiviöljy on hyvää :). Protopic pelastaa myös. Itse annan voiteden kuivua kunnolla ennen uloslähtöä!

Vierailija
69/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taas linjoilla.

Nuo ihon Omega-kapselit eivät ole kalaöljyä vaan mustaherukansiemenöljyä, tiedoksi sinulle joka mainitsit jotain kalaöljystä..

Olen puhunut 2 eri lääkärille mahd allergioiden poissulkemisesta testien muodossa, mutta enpä ole saanut lähetettä kummaltakaan allergiatutkimuksiin. Vaikka olen kertonut mm taaperoiän kananmuna-allergiasta, nykyisin olevasta koivuallergiasta, ulosteen suht löysänä olemisesta aika usein jne.

Maitoa poika juo vain 1-2dl/pvässä, pitänee jättää sekin pois ja siirtyä saamaan kalsium tableteista..

Täytyy tuota vehnäasiaa miettiä, mitenkähän paljon sen pois jättäminen rajoittaa/vaikeuttaa ruokavalion toteuttamista, en tiedä, myönnän tyhmyyteni siinä. Tänään ensimmäistä kertaa sivelin ihan tuota kookosöljyä pojan kasvoille, aika hyvin se tuntuu siihen imeytyvän, sinänsä aika hurjaa kyllä..mietin vain miten finnit, mustapäät yms reagoivat moiseen, satunnaisia sellaisia kun murkun naamasta aina löytyy. Ettei tule vielä finniongelmakin tähän päälle:(

Kokemuksia Eucerinin atocontrol kasvovoiteesta?

ap

Meillä eucerin atocontrol jota käytetään taipeisiin. Ihan hyvä voide.

Vierailija
70/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisesti pitäisi nauttia oikeita öljyjä ja paras apu minulle on ollut SUP-valohoito, jossa kävin Mehiläisellä. Suosittelen!

Vierailija
71/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopia on ominaisuus, mutta se voi puhjeta huonosta ruokavaliosta. Sokerit minimiin.

Tilalle hyviä rasvoja sisäisesti, vedenjuontia ja suolisto kuntoon. Oletko ylipainoinen?

Ei ole ongelma tälle atoopikolle tämänkään talvi, ihon pintakuivuutta lukuun ottamatta. Siihen auttaa ihan mikä rahansa voide, ei tarvitse nykyään olla erityisvoiteita.

Kaikki tämä on ruokavaliolla saavutettua, aikaisemmin olin antibiootilla ja valohoidossa tämän tästä.

Vierailija
72/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys vielä, että elimistön matala-asteinen tulehdus on usein atopian jatkumisen syynä. Googlatkaa se ja siihen sopiva ruokavalio. Jos suolistossa, elimistössä ja iholla on koko ajan matala-asteinen tulehdus, ihan varmasti tuntuu pakkanen iholla!

Siihen akuuttiin särkyyn auttaa vaikka kortisoni tai ne uudet lääkevoiteet. Mutta sitten kun tilanne on parempi, pitää alkaa hoitaa syytä eli saada kroppa kuntoon.

Vierailija
73/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atopia ja allergia ovat kaksi eri sairautta. Että kaikenlaiset jaksavatkin täällä huudella.

Vierailija
74/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneihollekin sopii xyliderm. Protopicia parempi on minusta kasvoille elidel. Pakkasella ulos naamaan ceridal lipogeeli. Ja lapsille päivittäiset öljykylvyt. Ärsykkeet (hajusteet, pöly, hankaavat materiaalit yms) minimiin. Jos taas kyseessä ennemminkin allergia kuin atopia, niin siihen sitten toiset ohjeet.

Vierailija
75/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon! kirjoitti:

Ja lisäys vielä, että elimistön matala-asteinen tulehdus on usein atopian jatkumisen syynä. Googlatkaa se ja siihen sopiva ruokavalio. Jos suolistossa, elimistössä ja iholla on koko ajan matala-asteinen tulehdus, ihan varmasti tuntuu pakkanen iholla!

Siihen akuuttiin särkyyn auttaa vaikka kortisoni tai ne uudet lääkevoiteet. Mutta sitten kun tilanne on parempi, pitää alkaa hoitaa syytä eli saada kroppa kuntoon.

Tätähän täällä on yritetty mammoille kertoa, mutta heille kelpaa vain ulkoinen rasvaus oireisiin. Viittaavat kintaalla itse sairauden hoitamiseen.

Vierailija
76/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän täällä on yritetty mammoille kertoa, mutta heille kelpaa vain ulkoinen rasvaus oireisiin. Viittaavat kintaalla itse sairauden hoitamiseen.

Juuei päde 4-vuotiaaseen lapseen tuo matala-asteinen tulehdus. Tuohan on (pullean) aikuisen ihmisen elintasosairaus.

Vierailija
77/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla atopia pahentunut raskausaikana. Tää ei tietty muksuille käy, mut itse levitän Vichyn dermablend-meikkivoidetta aina ulos mennessä, suojaa hyvin poskia. Syön rasvalisänä tyrnioljyä, en tiedä onko enemmän plasebo:) locobase on tosi hyvä voide, samoin hauchkan kasvoöljy. Saunassa olen höyrytellyt laittamalla suolavesiämpärin saunan lämpiämisen yhteydessä. Myös Bodyshopin hamppuvoide on oikein hyvä. Tsemppiä:)

RASKAUSAIKANA ehdottomasti Iho-Omega (googlaa tuolla nimellä) käyttöön, tutkitusti voi estää atopiataipumuksen periytymisen lapselle! Muutenkin suosittelen sitä kaikille kanssa-atoopikoilleni, ja muistakaa pitää huolta vitamiinien ja hivenaineiden, erityisesti B-ryhmän vitamiinien saannista ihan vaikka pillereiden avulla. CanoDerm on toiminut minulle perusvoiteista parheiten, pitää ihon pisimpään koskeutettuna. Tsemppiä kaikille :)

Vierailija
78/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ja lapseni iho on pysynyt nyt vuosia tosi hyvässä kunnossa kun olen hoitanut sen sairauden eli sen IHON kuntoon. Ihan ilman mitään poppaskonsteja. Hyvä jos joku hyötyy jostakin ihan mistä vain, voihan ihottumaan liittyä allergioitakin sun muita. Mutta meillä on ollut ihan puhdasta atopiaa. Tosi tyhmää tuo jankkaus "sairauden hoitamisesta". Atoopikon ihon rakenne on erilainen jo syntymästä. Pitäisukö tehdä ihon siirto? Niin tulisi se sairaus hoidettua?

Vierailija
79/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuei päde 4-vuotiaaseen lapseen tuo matala-asteinen tulehdus. Tuohan on (pullean) aikuisen ihmisen elintasosairaus.

No voi, yhden kerran näitä "viisaita"

Vierailija
80/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ja lapseni iho on pysynyt nyt vuosia tosi hyvässä kunnossa kun olen hoitanut sen sairauden eli sen IHON kuntoon. Ihan ilman mitään poppaskonsteja. Hyvä jos joku hyötyy jostakin ihan mistä vain, voihan ihottumaan liittyä allergioitakin sun muita. Mutta meillä on ollut ihan puhdasta atopiaa. Tosi tyhmää tuo jankkaus "sairauden hoitamisesta". Atoopikon ihon rakenne on erilainen jo syntymästä. Pitäisukö tehdä ihon siirto? Niin tulisi se sairaus hoidettua?

Se sairaus ei ole siinä ihossa, vaan sen oire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi