Tämä pakkanen on aivan hirveätä atoopikon kasvoille :((
Kommentit (140)
Oman rutikuivan ihoni olen saanut kuntoon luonnonkosmetiikalla. Jojobaöljy imeytyy hyvin ja kosteuttaa. Nyt talvella käytän avokadoöljyä eikä kuivia läiskiä ole tullut lainkaan. :) Puhdistan kasvoni jojobaöljyllä ja kasvovetenä käytän ruusuvettä. Tämä paketti toimii minulla. :)
Antakaa vinkkiä hilseleviin silmäluomiin, kiitos. Ja miten hoidetaan atooppista ihoa murrosikäisellä, kun aknea pukkaa t-alueelle?
Vierailija kirjoitti:
Voiko kookosöljyä käyttää kasvoissa ku menee ulos? Vai kannattaako laittaa esim. yötä vasten vaan?
Sitä käytetään suun kautta, eli syödään.
Itse laittelen bepanthenia luomiin, mutta eihän se huippu ole. Auttaako noihin mikään kuin lämpimämpi sää.
Vierailija kirjoitti:
Oman rutikuivan ihoni olen saanut kuntoon luonnonkosmetiikalla. Jojobaöljy imeytyy hyvin ja kosteuttaa. Nyt talvella käytän avokadoöljyä eikä kuivia läiskiä ole tullut lainkaan. :) Puhdistan kasvoni jojobaöljyllä ja kasvovetenä käytän ruusuvettä. Tämä paketti toimii minulla. :)
Mistä tämmöisiä saa? Olisiko antaa esimerkkiä tuotteiden nimistä ja hinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa vinkkiä hilseleviin silmäluomiin, kiitos. Ja miten hoidetaan atooppista ihoa murrosikäisellä, kun aknea pukkaa t-alueelle?
Kaikenlaisia voiteita vaan iholle, niin oireet häviää. Eihän itse sairautta kannatakaan hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko kookosöljyä käyttää kasvoissa ku menee ulos? Vai kannattaako laittaa esim. yötä vasten vaan?
Sitä käytetään suun kautta, eli syödään.
Kai sitä nyt ulkoisestikin käytetään ihonhoidossa?!
Vierailija kirjoitti:
Ap taas linjoilla, onpas jo monta kommenttia.
Mitkä on niitä vedettömiä voiteita? meillä on käytössä Aqualan L, Ceralan, Dermoshopin vartalovoi, Lipolan, Locobase repair ja varmaan jokin muukin vielä. Decubaliin sain juuri reseptin ja tuohon Protopiciin mutta aikamoinen kynnys on sitä aloittaa kun kuulema aiheuttaa useille niin pahaa polttelua ihoon:( kiva sitten kun koko naama on ns tulessa, ei tuo 12v muutenkaan haluaisi mitään rasvauksia joten siitä saa vääntää muutenkin päivittäin.
Ruokavalioon on lisätty kylmäp kookosöljy (1rkl/pvä) ja ihon Omega-kapselit n.1kk sitten (3-4kpl/pvä).
ap
Kalarasva-omegat voivat olla vähän kinkkinen juttu. Eivät ainakaan sovi minulle. Saan vaikean päänsäryn.
Kyllä mä oon käyttänyt kookosöljyä ulkoisestikin. En tosin kasvoille, vaikuttaisi tujulta siihen. Monet muut öljyt sopii kasvoillekin, täälläkin jo monta mainittu, ehkä kookoskin, koita. Ja koittakaa te sairaudesta jankkaajat nyt tajuta että atopia kaipaa myös ulkoista hoitoa, ei siihen äkkiärsytykseen mikään muu helpota heti!
Olen käyttänyt kookosöljyä ulkoisestikin mutten kasvoille, kokeile, musta tuntuu vähän tuhdilta? Kuultiin jo että "sairautta pitää hoitaa", ne "oireet" on kuitenkin heti helpotettavissa ainoastaan ulkoisesti joten siihenkin varmasti moni kaipaa vinkkiä, riittää jankkaus kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon käyttänyt kookosöljyä ulkoisestikin. En tosin kasvoille, vaikuttaisi tujulta siihen. Monet muut öljyt sopii kasvoillekin, täälläkin jo monta mainittu, ehkä kookoskin, koita. Ja koittakaa te sairaudesta jankkaajat nyt tajuta että atopia kaipaa myös ulkoista hoitoa, ei siihen äkkiärsytykseen mikään muu helpota heti!
Ei ole kukaan väittänytkään, ettei tarvitse ulkoista hoitoa poistamaan oireita. Se vain ei pelkästään riitä.
Luontaistuotekaupoista ja verkkokaupoista (Natural Goods Company, Ruohonjuuri, Hyvinvoinnin tavaratalo jne). Hinnat alk. 8.80 €. Olen kokeillut Aqua Oleumin ja Haut-Segalan tuotteita ja ne hyviksi todennut. :)
Jokaisen täytyy löytää itselleen sopiva öljy, jota mieluummin sekoittaa johonkin sopivaan, ehkä keramidejakin, sisältävään voiteeseen, kuin laittaisi sellaisenaan iholle. Kun iho kuivuu, niin lisää öljyä enemmän siihen voiteeseen ja kun iho ärtyy, niin käyttää Protopicia. Se täytyy erottaa, että ärsyttääkö ihoa atopia vaiko käytetty öljy. Minulle sopii parhaiten arganöljy ja oliiviöljy ja ehkä manteliöljykin, mutta en ole käyttänyt sitä pitkiin aikoihin enää. Koska ihoa ärsyttää niin moni kemikaali, niin voidepohja on valittava myös mahdollisimman aidoista eli luonnonmukaisista aineista, jolloin ärsyttävän ainesosan löytäminen ja poistaminen on helpompaa.
Ruokavaliostani olen poistanut rypsiöljyn ja vehnän, koska niillä tuntuu olevan vaikutusta ihoni kuntoonkin.
Mulla hassua kyllä iho voi parhaiten kun en käytä mitään voiteita. Vuosia käytin, aina vaan rasvaisempia laatuja, ja silti talvisin iho kutisi kuivuudesta niin että raavin sen verille öisin. Sitten päätin että kun ei näistä rasvoista kerran edes ole apua, niin en niitä enää käytä. Muutaman viikon iho oli sen jälkeen ihan hurjassa kunnossa, kutisi niin ettei töissäkään saanut kutinalta keskityttyä itse työhön, olin punainen kuin keitetty rapu, hilseili. Sitten loppui, ja iho on sen jälkeen ollut parempi kuin rasvaillen koskaan. On se toki vieläkin kuiva ja lievästi kutiseva näin kovilla pakkasilla, mutta ei näytä enää pahalta. Meikkiäkin käytän päivittäin ja pesen saippualla.
Hei ap, mulle ainakin auttaa Decubalin rasvat. Alkuun kirveli, mutta aika nopeasti totuin ja nyt olen käyttänyt naamarasvaa päivittäin jo monta vuotta :) vartalolle tarkoitettu rasva on tehokas, mutta sitä voin laittaa vain iltaisin kun on aikaa odotella sen kuivumista - vaatteita ei voi pukea heti rasvaamisen perään..
Karsi ruokavaliosta allergeenit tiukasti, rasvaa sisältä ja ulkoa. Ja syö kookosrasvaa ja rasvaa sillä. Mulla apteekin monet rasvat ei toimi. Ilmeisesti ne säilöntäaineet rasvoisa saattaa näillä säillä myös ärsyttää.
Mä kävin loppu sykstä ihotautilääkärin vastaanotolla ja kerroin, että atopia on pahin joulukuussa. Sanoi, että glögi, piparit ja muut joulun mausteiset jutut voi olla syynä. Kysyi syönkö tulista ruokaa. Syön. Sanoi, että jätäs nuo pois ja näin tein. Ei atopian häivääkään naamassa.
Olen myös saanut ohjeen, jonka mukaan rasvaisen voiteen alle olisi hyvä laittaa erittäin ohutta, hyvin kosteuttavaa voidetta. Tämä todella toimii.
Itselläni myös maito, juusto ja monet elimistön ph:ta neutraloivat tuotteet toimii hyvin ihoa tasapainottaen.
Lapsen ruokavaliosta poistettiin vehnä astman ja vatsaoireiden vuoksi viime kesänä. Samalla katosi atooppinen ihottuma joka ei ole edes nyt pakkasilla vaivannut. Ihoa hoidetaan aika puolusti eli kookos- ja oliiviöljyllä ennen nukkumaan menoa. Samoin hiuspohja ennen pesua. Shampoo- ja saippuapesu max. 2 krt viikossa, muuten suihkuttelu. Lapsi 7vee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla hassua kyllä iho voi parhaiten kun en käytä mitään voiteita. Vuosia käytin, aina vaan rasvaisempia laatuja, ja silti talvisin iho kutisi kuivuudesta niin että raavin sen verille öisin. Sitten päätin että kun ei näistä rasvoista kerran edes ole apua, niin en niitä enää käytä. Muutaman viikon iho oli sen jälkeen ihan hurjassa kunnossa, kutisi niin ettei töissäkään saanut kutinalta keskityttyä itse työhön, olin punainen kuin keitetty rapu, hilseili. Sitten loppui, ja iho on sen jälkeen ollut parempi kuin rasvaillen koskaan. On se toki vieläkin kuiva ja lievästi kutiseva näin kovilla pakkasilla, mutta ei näytä enää pahalta. Meikkiäkin käytän päivittäin ja pesen saippualla.
Sulla saattoi olla säilöntaineallergia
Ulosmennessä rasvaus viimeistään 30min ennen, mieluummin paljon aiemmin.