Tämä pakkanen on aivan hirveätä atoopikon kasvoille :((
Kommentit (140)
Suosittelen kokeilemaan tuota Protpicia! Mutta aloita varovasti ja anna vaikka särkylääkettä etukäteen. Itse juuri mietin, että milleköhän lääkärille menisi, että saisi omalle lapselle reseptin siihen. Meillä on ollut sitä aikaisemmin ja hyvät kokemukset oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa naurettavia kommentteja varsinkin ihmisiltä, joilla ei ole asiasta edes omakohtaista kokemusta. Atooppisesta ihosta, allergioista ja astmasta tiedetään paljon, muttei silti vieläkään kaikkea! Edes ihotautilääkäri ei voi antaa yksiselitteisiä ohjeita, vaan oireita pyritään vähentämään yksilöllisesti testaamalla. Iho-oireita voi tulla allergioiden kautta, mutta suurimmalla osalla atoopikoista on geneettinen mutaatio eli muutos ihon filaggriini-proteiinissa, joka sitoo keramideja eli pitkäketjuisia rasvoja yhteen aiheuttaen ihon rakenteen muutoksen ja kosteuden haihtumisen iholta. Varsinkin kuivina pakkaskausina kosteus haihtuu äkkiä iholta ja apua tarvitaan. Miten tätä sairautta sitten voidaan hoitaa muuta kuin oireita lievittämällä? Itse en ainakaan ole nähnyt lääkettä, joka auttaisi tuohon proteiinimuutokseen, geeniterapiakaan kun ei ihan vielä ole käytössä. Joten eipä auta muu kuin rasvailla ja yrittää pitää sisäilman kosteus normaalina.
Ei sitä lääkkeillä hoidetakaan, vaan ruualla.
Hoidat perinnöllisen geenimutaation ruualla? Miten ihmeessä?? Kerropa mullekin!
Ei atopia ole mikään geenimutaatio.
Osalla on.
"Kuivuuden syynä on ihon keratiini- eli sarveiskerroksessa olevan läpäisyesteen poikkeavuus: iho päästää kosteutta karkuun ja ärsyttäviä aineita sisään. Ihosta puuttuu pitkäketjuisia rasvoja eli keramideja. Osalla on myös muuttunut ihon sarveiskerroksen valkuaisten rakenne ns. filaggriinigeenin mutaation takia."
http://www.allergiaterveys.fi/fi/materiaalit-/artikkelit-/kui-a-iho-ja-…
Mulla käy luomuen kanssa muuten herkästi niin, että niihin tulee hiiva. Se saa ne hilseilemään ja kutiamaan, turpoavat törkeän näköisiksi. Silloin olen joutunut laittamaan luomen ympäristöön aivan ohuelti hiivaan toimivaa voidetta. Eli ilmeisesti se rasvojen liika kosteus on silmänympärykselle liikaa, vaikka kuinka yrityäisi herkkää aluetta varoa.
Täällä taas pauhaa joku saatanan jankkaaja, jonka mielestä ihotautilääkäri ei tiedä miten atopia hoidetaan, vaan ilmeisesti opit pitäisi hakea joko Magneettimediasta tai Antti Heikkilän blogista. Painu sinne karppifoorumille takaisin, kiitos.
Ei tuo Eucerinin voidekaan tunnu kummoisesti auttavan:/ alkaa olla toivoton olo, niin monia voiteita jo käytössä ja kokeiltu:( pojan kasvojen iho on punertava, vaaleata karheata ihoa kuin olisi kuorittu ja kulmakarvojen välissä nenäön yläosassa iho rikkikin.
ap
Kannattaa kokeilla luonnonkosmetiikka, se on miljoona kertaa parempaa ja auttaa atooppiseen ihoon!
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo Eucerinin voidekaan tunnu kummoisesti auttavan:/ alkaa olla toivoton olo, niin monia voiteita jo käytössä ja kokeiltu:( pojan kasvojen iho on punertava, vaaleata karheata ihoa kuin olisi kuorittu ja kulmakarvojen välissä nenäön yläosassa iho rikkikin.
ap
Eihän ne voiteet mitään auta, jos ruokavalio on huono. Mutta et näköjään välitä, surku poikaasi :(
Ap käy täällä jatkuvasti valittamassa, etteivät rasvat auta lapsen atopiaan, vaikka monia on kokeillut.
Ei kuitenkaan halua lasta auttaa ruokavalion avulla. Ei taida olla äidillä kaikki muumit laaksossa.
Olen aikuinen atoopikko. Käytän herkän ihon kosteusvoidetta kasvoihini ja yöksi ihan perusvoidetta. Talven tullen laitan värivoiteen suojaksi kasvoihini ja yritän suojautua viimalta. Ihon kuivuminen ja ihottumat ovat joka talvinen riesa. Ympäri vuoden rasvaan itseni kokonaan suihkun jälkeen voiteita vaihdellen. Mitkään suun kautta otettavat omegat ym eivät auta. Ihottuma/kuivuus tulee kun on tullakseen. Vaivan kanssa täytyy vain oppia elämään.
Onneksi lapseni eivät ole perineet vaivaani.
Oletko kokeillut pojan punottavaan rikkinäiseen ihoon Duocort-voidetta? Se sisältää kortisonia ja antibioottia, max 2 vkon kuuri ja kun akuutti vaihe paranee, ylläpitohoito esum. Miniderm-voiteella ja pari kertaa viikossa kortisonia esim. Apolar. Ihotautilääkäriltä tai neuvolasta reseptit. Kun iho paranee se sietää myös perusvoiteita paremmin. Ruoka-aineista esim. tomaatti tuottaa oireita voimakkaasti ilman varsinaista allergiaakin.
t. Atoopikkolapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pitäisikö se Protopic nyt aloittaa, saatiin siihen resepti alkuvkolla mutta olen vältellyt sitä kun ne sivuoireet siitä "hirvittää", tuo poika inhoaa jo tätä perusrasvausta ja aina skitsoaa siitä (aika raskasta sekin koska rasvaan 2-3X/pvässä, itse ei sitä välitä tehdä) saati sitten rasva joka aiheuttaa sitten polttelua yms. Ja koko naama olisi sillä Protopicillä siveltävä, kaulaakin ja kyynärtaipeet:/
ap
Ap, sun pojallesi on siis ihotautilääkäri kirjoittanut reseptin. Et ole tätä lääkitystä edes aloittanut, vaikka on kulunut jo useita päiviä.
Sen sijaan kyselet täällä luonnonkosmetiikasta ja valitat, kun ei mikään kepulikonsti tunnu auttavan. Joka hetki lapsesi kärsii hoitamattomasta atopiastaan.
Nyt ryhdistäydy.
Jos lääkäri määrää lääkkeen, käytä se. Protopicia ei todellakaan määrätä huvikseen, sen saa vain tarpeeseen. Lapsesi kärsii typeryytesi takia.
Miekkivoide tämän kuivuneen ihan päälle saa kyllä kasvot näyttämään hyvin mielenkiintoiselta.
No, ei kai auta muu kuin nukkua manteliöljyt naamalla ja päivällä lappaa kosteusvoidetta naamaan suorastaan pelottavaa tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidatko atopiaasi? En nyt tarkoita tököttien iholle levittämistä, vaan sitä syyn hoitoa.
Jaa kerropas minullekin mitkä ovat ne syyt? t: vaikeasti atooppisen pikkulapsen äippä
Ihmettelen, ettet sitä muka tiedä, vaikka lapsesi sitä sairastaa.
hei kun olet tälläinen tietäjä, niin kertoisitko minullekin mikä atooppisen ihoni syy on? :) Itselläni ei sen syystä ole mitään tietoa, eikä kyllä taida olla lääkäreilläkään :)
N21
Itsellä atooppinen iho, mihin ei pahimmilla pakkasilla auttanut mitkään perusvoiteet, kortisonit, yhtään mikään erikoisrasva. Sitten eräs lääkäri vinkkasi kokeilemaan rasvaisen perusvoiteen sekaan teelusikallinen ruokasoodaa ja sitä naamaan yöksi. Tämä on toiminut hyvin, pysyy atopia kurissa.
Täällä yks atoopikko kans. Jätä noiden lisäksi ylimääräiset sokerit ja vaaleat viljat veke, helpottaa. Mä olen vaihtanut kaiken kosmetiikan täysin hajuttomiin, apobase toimii mulla hyvin kasvovoiteena, kosmetologit kauhistelee, mutta ei mun naamalle riitä yksikään oikea kasvovoide, pahimmillaan laittanut jalkarasvaa. Kasvot puhdistan oliiviöljyllä. Suolakuorinnat toisinaan. Juo riittävästi vettä päivän aikana.
Ruokasoodalla ollaan mekin lasten ihoa rasvattu ja paremmin toimii kuin pelkkä kosteusvoide.
Ei atopia ole mikään geenimutaatio.