Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä pakkanen on aivan hirveätä atoopikon kasvoille :((

Vierailija
08.01.2016 |

.

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, taas.

Epätoivoinen olo, meillä on tosiaan noita voiteita ja rasvoja käytössä 5-6 erilaista (Aqulan L, Lipolan, Dermon vartalovoi, Locobase Repair, Ceralan) ja siltikin pojan kasvot ja nyt kaulan aluekin ja kyynärtaipeet on aivan kuin ei olisi ikinä rasvattukaan, ihan punaiset ja karheat ja iho osin rikki:(( Tämähän onkuin etsisi neulaa heinäsuovasta, en löydä apua nyt mistään. Tänään haetaan apteekista tilaamani AtoControl-kasvovoide Euceriniltä, mutta entäs jos/kun sekään ei auta? AloeVera-geeliäkin jo kokeilin ja tuolla kookosöljyllä 1x hieronut naaman mutta ei se oikein hyvältä tunnu ajatuksena vaikka iho sen n.1h:ssa imaisikin..

Öljyistä on tosiaan käytössä kylmäp kookosöljy ja nuo mustaherukansiemenöljykapselit, maitohappobakt syönyt koko ikänsä.

MITÄ tehdä??? mainitsin jo senkin että 2 lääkärillä käyty ja kumpikaan ei katsonut allergiatestejä tarpeelliseksi...eikä siis antanut lähetettä niihin.

Vierailija
102/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pitäisikö se Protopic nyt aloittaa, saatiin siihen resepti alkuvkolla mutta olen vältellyt sitä kun ne sivuoireet siitä "hirvittää", tuo poika inhoaa jo tätä perusrasvausta ja aina skitsoaa siitä (aika raskasta sekin koska rasvaan 2-3X/pvässä, itse ei sitä välitä tehdä) saati sitten rasva joka aiheuttaa sitten polttelua yms. Ja koko naama olisi sillä Protopicillä siveltävä, kaulaakin ja kyynärtaipeet:/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, taas.

Epätoivoinen olo, meillä on tosiaan noita voiteita ja rasvoja käytössä 5-6 erilaista (Aqulan L, Lipolan, Dermon vartalovoi, Locobase Repair, Ceralan) ja siltikin pojan kasvot ja nyt kaulan aluekin ja kyynärtaipeet on aivan kuin ei olisi ikinä rasvattukaan, ihan punaiset ja karheat ja iho osin rikki:(( Tämähän onkuin etsisi neulaa heinäsuovasta, en löydä apua nyt mistään. Tänään haetaan apteekista tilaamani AtoControl-kasvovoide Euceriniltä, mutta entäs jos/kun sekään ei auta? AloeVera-geeliäkin jo kokeilin ja tuolla kookosöljyllä 1x hieronut naaman mutta ei se oikein hyvältä tunnu ajatuksena vaikka iho sen n.1h:ssa imaisikin..

Öljyistä on tosiaan käytössä kylmäp kookosöljy ja nuo mustaherukansiemenöljykapselit, maitohappobakt syönyt koko ikänsä.

MITÄ tehdä??? mainitsin jo senkin että 2 lääkärillä käyty ja kumpikaan ei katsonut allergiatestejä tarpeelliseksi...eikä siis antanut lähetettä niihin.

Noi voiteet helpottaa vain oireita, jos sitäkään.  Itse sairaus hoidetaan ruokavaliolla. Tosin onhan se jo tässä ketjussa nähty, että sitä ei haluta tehdä. Outoa mun mielestä. Atopia ei ole allergia, vaan autoimmuunisairaus.

Vierailija
104/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ruusufinniä sairastavalle: Nenän alue ihan tulipunainen ja kivuliaita finnejä/märkäpäitä.

Vierailija
105/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäisesti nauttinut omegaa? Krilliöljyä, mustaherukansiemenöljyä? Ruokavalio?

Eilen nautin ulkoisesti alphaomegaa. 

Vierailija
106/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän talvesta ja pakkasesta, mutta iho on ritisevän kuiva. En ole viikkoon suihkussa käynyt, pessyt vain  strategiset  paikat. Ja rasvaa käyttänyt enemmän kuin vähemmän.

Vierailija
107/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä faktaa minuakin kiusaavasta atopiasta: 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Atopia

Vierailija
108/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän kyllä, että kyseessä on autoimmuunisairaus, meillä on perheessä sellaista muutenkin (miehen vitiligo) mutta ei se tieto helpota tätä tilannetta yhtään, päinvastoin! on aivan samanlaista neulan etsimistä heinäsuovasta ruveta ruokavaliota rukkaamaan, ei hajuakaan mistä aloittaisin ja mitä tekisin. Esim maitotuotteita poika ei paljoakaan nauti, juomana maitoa menee max1-2dl/vrk, se olisi siis helppo jättää pois ja ruveta saamaan kalsium vaikkapa purkista, mutta tarkoittaako maidoton menu sitten jogurttienkin yms poisjättämistä? syö aamupalalla maustamatonta jogurttia leseen kera n.1dl verran. Entäpä juustot? Yosa-kauravalmiste jota syö välipalaksi about 1x/vkossa ja sitä myöten viljat, kaikkiko viljat, mites sitten leipätuotteet yms? ja eihän sitä voi jättää kuin 1 aineksen kerrallaan pois jotta näkisi onko nimenomaan siitä kyse ja auttaako sen pois jättäminen.

Ja ihan kunnon allergioissakin ohjeistus on että ei ole syytä jättää kertalaakista pois vaan siedättää kys ainekselle, jos ei siis puhuta vakavasta allergiasta mikä aiheuttaisi pahoja, jopa hengenvaarallisia, oireita.

Huokaus:/

ap

Vierailija
109/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä faktaa minuakin kiusaavasta atopiasta: 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Atopia

Ainakin lähde on uskottava :D:D:D

Vierailija
110/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän jatkuvasti kasvoissani eucerinin todella kuivan ihon voiteita. Ja niistäkin yövoidetta. Eli illalla laitan sitä kunnolla. Aamulla en pese kasvojani, jos kuivia kohtia on (ei yleensä ole) niin laitan niihin vähän minidermiä. Käytän meikkivoiteena Lumenen cc meikkivoidetta. Monen kokeilun jälkeen päädyin siihen. Loistava voide atooppiselle.

Aikuinen (en osaa sanoa lapsista) atooppikko voi hoitaa punaisia läiskiä protopic voiteella. Minulla se tehoaa todella hyvin. Menkää kunnon ihotautilääkärille atopian kanssa niin saatte oikeat voiteet.

Melkoista rasvataiteiluahan tämä on. Kannattaa kokeilla jotain suun kautta "lääkitystä". Itse aloin tänä syksynä ottamaan Regulat metabolicia koska kuulin että siinä voisi iho parantua. Ja olen tänä talvena joutunut rasvaamaan itseäni huomattavasti vähemmän. Atopian lisäksi suolistoni on oireillut ha nykyisin syön pääasiassa vain viljoista kauraa.

Kannattaa kokeilla kaikkea ja muistaa se että tulos voi näkyä vasta parin kuukauden päästä. Itse olen tosi iloinen tästä nykytilasta ja voin sanoa että vaikka mitä on tullut kokeiltua.

Vierailija
111/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi kaikki merkit atopiasta, kun siirryin sertifioituun luomukosmetiikkaan, vähensin maidon ja viljojen syömistä sekä otin käyttöön laadukkaan kalaöljyvalmisteen.

Vierailija
112/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa naurettavia kommentteja varsinkin ihmisiltä, joilla ei ole asiasta edes omakohtaista kokemusta. Atooppisesta ihosta, allergioista ja astmasta tiedetään paljon, muttei silti vieläkään kaikkea! Edes ihotautilääkäri ei voi antaa yksiselitteisiä ohjeita, vaan oireita pyritään vähentämään yksilöllisesti testaamalla. Iho-oireita voi tulla allergioiden kautta, mutta suurimmalla osalla atoopikoista on geneettinen mutaatio eli muutos ihon filaggriini-proteiinissa, joka sitoo keramideja eli pitkäketjuisia rasvoja yhteen aiheuttaen ihon rakenteen muutoksen ja kosteuden haihtumisen iholta. Varsinkin kuivina pakkaskausina kosteus haihtuu äkkiä iholta ja apua tarvitaan. Miten tätä sairautta sitten voidaan hoitaa muuta kuin oireita lievittämällä? Itse en ainakaan ole nähnyt lääkettä, joka auttaisi tuohon proteiinimuutokseen, geeniterapiakaan kun ei ihan vielä ole käytössä. Joten eipä auta muu kuin rasvailla ja yrittää pitää sisäilman kosteus normaalina.

Vierailija
113/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on listalla tuon eilen tilaamani Eucerinin atocontrol-kasvovoiteen hakeminen apteekista jonka siis saa sieltä jo tänään sekä ilmeisesti hamppuvoiteen ja/tai sheavoiteen tilaaminen luontaistuoteliikkeestä.

Ja mietin myös hampunsiemenöljyn tilaamista, sisäisesti otettavaksi. Soitin tähän luontaistuoteliikeketjun yhteen putiikkiin kysyäkseni tuosta hamppuvoiteesta kun siellä on myynnissä pikkutuubi eräältä valmistajalta ja isompi purkki toiselta, ei kuulema eroa että sitäkin sitten itse miettimään kumpaa tilaisi. Ja kys hlö nosti sitten esille karite/sheavoin, onpahan sitten pää entistäkin enemmän sekaisin kaikista vaihtoehdoista...

Kyllä näihin saa rahaa menemään, ja vielä jos ihotautilääkärille varaisi ajan niin se on n.100e lisää.

ap

Vierailija
114/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljylisät kannattaa kyllä testata jos ei ole koskaan kokeillut. Mulla hajoo iho ilman niitä heti, ihan selkeä vaikutus kun muutaman viikon syö.

Tämä kommentti saanut pelkkiä yläpeukkuja mutta aivan saman asian vähän erilailla muotoiltuna kirjoittanut kolmas vastaaja saanut kauheasti alapeukkuja?! En ihan ymmärrä näitä peukuttajia....

Vierailija
115/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäisesti nauttinut omegaa? Krilliöljyä, mustaherukansiemenöljyä? Ruokavalio?

Voi jessus

Mitäs sinä jessustelet? Ruokavaliolla ei mielestäsi merkitystä?

Vierailija
116/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa naurettavia kommentteja varsinkin ihmisiltä, joilla ei ole asiasta edes omakohtaista kokemusta. Atooppisesta ihosta, allergioista ja astmasta tiedetään paljon, muttei silti vieläkään kaikkea! Edes ihotautilääkäri ei voi antaa yksiselitteisiä ohjeita, vaan oireita pyritään vähentämään yksilöllisesti testaamalla. Iho-oireita voi tulla allergioiden kautta, mutta suurimmalla osalla atoopikoista on geneettinen mutaatio eli muutos ihon filaggriini-proteiinissa, joka sitoo keramideja eli pitkäketjuisia rasvoja yhteen aiheuttaen ihon rakenteen muutoksen ja kosteuden haihtumisen iholta. Varsinkin kuivina pakkaskausina kosteus haihtuu äkkiä iholta ja apua tarvitaan. Miten tätä sairautta sitten voidaan hoitaa muuta kuin oireita lievittämällä? Itse en ainakaan ole nähnyt lääkettä, joka auttaisi tuohon proteiinimuutokseen, geeniterapiakaan kun ei ihan vielä ole käytössä. Joten eipä auta muu kuin rasvailla ja yrittää pitää sisäilman kosteus normaalina.

Ei sitä lääkkeillä hoidetakaan, vaan ruualla.

Vierailija
117/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole atoopikko mutta kärsin pakkasihottumasta, eli kylmänokkosihottumasta. Koko kroppa on pakko suojata kunnolla tai tulee inhottavaa ihottumaa. Unohdin pari päivää sitten hanskat kotiin, mutta automatkalla en arvellut tarvitsevani niitä. Noh, ilmeisesti pienet matkat autoon ja autosta ulos olivat tarpeeksi altistusta ja kädet paleltuivat. Kutiaa ja näyttää rumalta :( Lapsena raavin usein itseni verille.

Mieheni taasen on atoopikko eikä ole moksiskaan. Iho on pysynyt hyvänä, vaikka ei ole rasvannut kunnolla.

Vierailija
118/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisesti syöty D3-vitamiini auttaa ihon kuntoon, myös päinvastaisessa ongelmassa eli mieheni akne ja mustapäät katosivat käytännössä vuoden sisällä vitamiinilisän aloittamisesta. Oma atopia ja kuiva iho on huomattavasti paremmassa kunnossa.

Itselläni ei auttanut helokkiöljy, eikä sheavoi eikä hamppuöljy. Nämä kaksi jälkimmäistä päinvastoin ärsyttivät ihoa lisää. Minulla toimii kookosöljy.

Aamuisin ei kannata pestä ihoa ja jos voi olla meikittömänä, niin voi vaikka huuhtaista vain kylmällä silmiä parin päivän välein. Oma rasva on paras suoja. Jos se ei riitä, sitten öljyä tai esim. ceridalin lipogeeliä tai muuta tuhtia, paksua voidetta.

Vierailija
119/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja pitäisikö se Protopic nyt aloittaa, saatiin siihen resepti alkuvkolla mutta olen vältellyt sitä kun ne sivuoireet siitä "hirvittää", tuo poika inhoaa jo tätä perusrasvausta ja aina skitsoaa siitä (aika raskasta sekin koska rasvaan 2-3X/pvässä, itse ei sitä välitä tehdä) saati sitten rasva joka aiheuttaa sitten polttelua yms. Ja koko naama olisi sillä Protopicillä siveltävä, kaulaakin ja kyynärtaipeet:/

ap

Minulla Protopic poisti todella pahan ihottuman kasvoista ja kaulasta. Enkä nyt ole yli kymmeneen vuoteen tarvinnut sitäkään. Kannattaa kokeilla. Nyt on hyvä aika käyttää takrovoidetta, kun aurinkoa ei juuri näy. Saunassa tuntuu ilkeältä kun kasvoja "polttaa".

Vierailija
120/140 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä lääkkeillä hoidetakaan, vaan ruualla.

Hoidat perinnöllisen geenimutaation ruualla? Miten ihmeessä?? Kerropa mullekin!