Tämä pakkanen on aivan hirveätä atoopikon kasvoille :((
Kommentit (140)
Minulla atopia pahentunut raskausaikana. Tää ei tietty muksuille käy, mut itse levitän Vichyn dermablend-meikkivoidetta aina ulos mennessä, suojaa hyvin poskia. Syön rasvalisänä tyrnioljyä, en tiedä onko enemmän plasebo:) locobase on tosi hyvä voide, samoin hauchkan kasvoöljy. Saunassa olen höyrytellyt laittamalla suolavesiämpärin saunan lämpiämisen yhteydessä. Myös Bodyshopin hamppuvoide on oikein hyvä. Tsemppiä:)
Vierailija kirjoitti:
Atoopikkona varmaan tiedät olla laittamatta rasvaa ennen uloslähtöä? Itsestään selvyys varmasti sinulle ap mutta tuli vain mieleeni atoopikkomieheni, joka rasvasi naamansa aina ennen jäälle lähtöä ja ihmetteli kun iho kärsii.
Rasvoja on erilaisia ja vedettömiä kyllä kannattaa käyttää
Ilkeilyä on se, mite v-mäisellä, epäasiallisella tyylillä se tehdään.
Kertokaapa mullekin syyt arvoisat avtohtorit! Ainiin mutta pakkanenhan se syy olikin. Miten sitä hoidetaan?
T:Atoopikko
Joku suositteli täällä aiemmin suolakuorintaa. No, testasin itse kropalle, sehän kirvelsi niin per*eesti mutta jälkeenpäin iho tuntuikin paremmalle. Tai sit se oli vaan se kirvelyn loppuminen, hmm, mutta käytän edelleen satunnaisesti.
Ap taas linjoilla, onpas jo monta kommenttia.
Mitkä on niitä vedettömiä voiteita? meillä on käytössä Aqualan L, Ceralan, Dermoshopin vartalovoi, Lipolan, Locobase repair ja varmaan jokin muukin vielä. Decubaliin sain juuri reseptin ja tuohon Protopiciin mutta aikamoinen kynnys on sitä aloittaa kun kuulema aiheuttaa useille niin pahaa polttelua ihoon:( kiva sitten kun koko naama on ns tulessa, ei tuo 12v muutenkaan haluaisi mitään rasvauksia joten siitä saa vääntää muutenkin päivittäin.
Ruokavalioon on lisätty kylmäp kookosöljy (1rkl/pvä) ja ihon Omega-kapselit n.1kk sitten (3-4kpl/pvä).
ap
Pakkasesta ei minunkaan ihoni tykkää. Minun ihoani hellii aina kesäinen ja muidenkin vuodenaikojen auringonpaiste. Hellettä ei ole pakko olla, eikä välttämättä edes mitään kovin lämmintä, kunhan vain on tarpeeksi auringonpaistetta. Keskitalvella sitä auringonpaistettakaan ei vain ole tarpeeksi. Kevättalven hankien auringonpaistekin auttaa jo. Minulla alkaa aina kevättalvesta lähtien mennä iho parempaan kuntoon.
T: toinen atoopikko.
Jaha, mun ihmissusiviesti oli niin asiaton, että piti poistaa? Modejen huumorintajuttomuus saa aivan uudenlaisia mittasuhteita. Vai joku peppukipeä atoopikkoko siitä suuttui? Jos ei siis alkuperäisestä viestistäni tullut selväksi, minulla on itsellänikin atooppinen iho.
En ole edes atoopikko, mutta ainoa keino pitää tämä nahka talvella siedettävänä on käyttää öisin punaista Bepanthenia naamiona. Mikään tavallinen kosteusvoide tai yövoide ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Joku suositteli täällä aiemmin suolakuorintaa. No, testasin itse kropalle, sehän kirvelsi niin per*eesti mutta jälkeenpäin iho tuntuikin paremmalle. Tai sit se oli vaan se kirvelyn loppuminen, hmm, mutta käytän edelleen satunnaisesti.
Kokeile sokeria. Ei kirvele.
Vierailija kirjoitti:
Voi että ihmiset on ilkeitä!
Ei jaksa "kuunnella" tuollaista vinkumista. Suomessa on keskimäärin talvisin pakkasta ja kesällä hieman lämpimämpi. Jos tämä aiheuttaa tuskaa, niin sitten voi muuttaa jonnekin muualle tai olla hiljaa. Mikäli ongelmalle ei aio itse tehdä mitään, niin turha siitä on valittaakaan.
Omasta pussista aloin kustantamaan valohoitoa. Tästähän puhutaan että voi olla myöhemmin haitat suuremmat kuin hyödyt, mutta en alkanut elämään sen kanssa että haukotellessa tai nauraessa naama alkoi valua verta, kun oli niin kuivunut ja rikki. Ei todellakaan mitään nuoren naisen elämää.
Aqualan L - ei sovi
Ceralan - aluksi ok, mutta löytyy parempiakin
Dermoshopin vartalovoi - ei kokemusta
Lipolan- aluksi ok, mutta löytyy parempiakin, katso lopusta
Locobase repair - aluksi ok, mutta löytyy parempiakin, katso lopusta
Decubal - samaa kemikaalicoktailia kuin Aqualan L, ei kyllä sovi
Protopic- on hyvä varsinkin hankalasti hoidettavalle kasvojen iholle hyvin pieninä määrinäkin kerrallaan, käytössä, kirvelee kohtuullisesti, mutta heti kun lopettaa kirvelynsä on tehnyt tehtävänsä ja voikin siirtyä ylläpitohoitoon = noin kahdesti viikossa. Kirvely on merkki siitä, että korjaa ihoa ja korjauksen tarvetta on?
Joka päivä on käytössä Argan-öljy ja hamppukäsivoide koko vartalolle ja kulloinkin sopivassa suhteessa sekoiteltuna :)
Sitä Protopicia kannattaa ensin laittaa pinelke alueelle, vaikka poskeen, ja kokeilla että miltä tuntuu. Polttelee muutamat ensimmäiset kerrat, mutta sitten lakkaa. Itse laitoin suoraan vaan silmäluomelle kun sitä varten sen sain, olihan se aika kirpakkaa pari minuuttia mutta helpotti sitten. Hyöyty tuosta on niin valtaisa lähes kaikille, että kokeile vaan heti kun on voit!
Minun voiteeni näillä pakkasilla on Apobasen Oily Cream ( 60% rasvaa) ja Lansinoh, joka on kyllä törkeän kallista, mutta auttaa!!!
Suihkussa pesu perusvoiteella, heti suihkun jälkeen kostean ihon rasvaus kookosöljyllä, johon sekoitettu muutama tippa jojobaöljyä ja kaksi tippaa tea tree-öljyä. Joka ilta myös rasvaus, aamuisin kevyt kosteusvoide koko iholle ja tunti ennen pakkaseen menoa kasvojen iholle jojobaöljyä kunnolla hierottuna, ja päälle vitalis.
Sisäisesti helokkiöljykapseleita, lapselle tyhjennän kapselit lusikkaan.
Päänahan iho hoidetaan niin että kookosöljyä hierotaan päänahkaan puoli tuntia ennen suihkua, pesu normaalisti.
Te jotka ette tiedä millaista helvettiä on atooppinen iho, saati atooppinen pieni lapsi, en ymmärrä mitä kostutte noilla ilkeillä kommenteilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että ihmiset on ilkeitä!
Ei jaksa "kuunnella" tuollaista vinkumista. Suomessa on keskimäärin talvisin pakkasta ja kesällä hieman lämpimämpi. Jos tämä aiheuttaa tuskaa, niin sitten voi muuttaa jonnekin muualle tai olla hiljaa. Mikäli ongelmalle ei aio itse tehdä mitään, niin turha siitä on valittaakaan.
En jaksa "kuunnella" tuollaista vinkumista. Jos ketju aiheuttaa tuskaa, niin sitten voi avata toisen ketjun tai olla hiljaa. Mikäli et aio ärsytyksellesi tehdä mitään, turha siitä on valittaakaan.
Voiko kookosöljyä käyttää kasvoissa ku menee ulos? Vai kannattaako laittaa esim. yötä vasten vaan?
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa pesu perusvoiteella, heti suihkun jälkeen kostean ihon rasvaus kookosöljyllä, johon sekoitettu muutama tippa jojobaöljyä ja kaksi tippaa tea tree-öljyä. Joka ilta myös rasvaus, aamuisin kevyt kosteusvoide koko iholle ja tunti ennen pakkaseen menoa kasvojen iholle jojobaöljyä kunnolla hierottuna, ja päälle vitalis.
Sisäisesti helokkiöljykapseleita, lapselle tyhjennän kapselit lusikkaan.
Päänahan iho hoidetaan niin että kookosöljyä hierotaan päänahkaan puoli tuntia ennen suihkua, pesu normaalisti.Te jotka ette tiedä millaista helvettiä on atooppinen iho, saati atooppinen pieni lapsi, en ymmärrä mitä kostutte noilla ilkeillä kommenteilla?
Voisitko edes mainita niitä ilkeitä kommentteja sekä vielä perustella, miksi ne ovat mielestäsi ilkeitä?
Minä en näitä ole huomannut, siksi kysyn.
Öljyt toimii. Jos ei halua mineraaliöljyä, puhdas manteliöljykin on hyvää.