Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä pakkanen on aivan hirveätä atoopikon kasvoille :((

Vierailija
08.01.2016 |

.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SISÄILMAN KOSTEUTUS!! Ilmankostuttaja hyrisemään siis! Kuiva pakkasilma ja lämmitys kuivattaa ilman, joka näkyy mm. sähköisinä hiuksina, meillä ei tätä ole ollenkaan koska ilmankostukin koko ajan päällä.

Saunominen ja pyykinkuivatus sisällä lisää myös hieman ilmankosteutta, itse olen sumutellut kukkia ja silittänyt pyykkiä höyrysilitysraudalla jne...

Kaikki turha ihon peseminen pois, luomusaippuat ja palashampoo käyttöön  ja tuhtia rasvaa aamuin illoin. Rasvaisempaa ruokaa ja varsinkin rasvaista kalaa lautaselle.

Vierailija
82/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen atoopikko. Minulla oli loppusyksystä naama läikikäs, punainen, kutiseva ja hilseilevä. Sain ne hoidettua pois kun pari päivää käytin Protopic-voidetta. Lopetin KAIKKIEN kasvonpuhdistusmömmöjen käytön, ja ylimääräisen rasvaisuuden poistan suolaveteen kastetulla vanulapulla tai kasvot huuhtelemalla- riittää kerran päivässä. Kosteutuksena Ceridal-öljy, ei enää mitään kosmetiikkakosteusvoiteita. Meikkivoiteen käytön kerran kuussa ainakin kestää, enemmälle ei olisi tarvettakaan.

Kosteusvoiteet ym. on monet niin ärtsyjä, etteivät ne sovi atoopikolle vaikka mainostaisivatkin olevan hellävaraisia tms. Itselläni toimi siirtyminen mahdollisimman pelkistettyyn kosteutukseen.

No ei ainakaan suolavedellä kannata kasvoja pestä, sehän kuivattaa entistä enemmän! Aqualan L on hyvä voide pesuun, päälle vielä paksumpaa rasvaa tai esim.Ceridal öljyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettua kookosöljyä iholle. Juuri laitoin vauvalle kun kuivahko iho. On erinomainen tähän vaivaan.

Vierailija
84/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen atoopikko. Minulla oli loppusyksystä naama läikikäs, punainen, kutiseva ja hilseilevä. Sain ne hoidettua pois kun pari päivää käytin Protopic-voidetta. Lopetin KAIKKIEN kasvonpuhdistusmömmöjen käytön, ja ylimääräisen rasvaisuuden poistan suolaveteen kastetulla vanulapulla tai kasvot huuhtelemalla- riittää kerran päivässä. Kosteutuksena Ceridal-öljy, ei enää mitään kosmetiikkakosteusvoiteita. Meikkivoiteen käytön kerran kuussa ainakin kestää, enemmälle ei olisi tarvettakaan.

Kosteusvoiteet ym. on monet niin ärtsyjä, etteivät ne sovi atoopikolle vaikka mainostaisivatkin olevan hellävaraisia tms. Itselläni toimi siirtyminen mahdollisimman pelkistettyyn kosteutukseen.

No ei ainakaan suolavedellä kannata kasvoja pestä, sehän kuivattaa entistä enemmän! Aqualan L on hyvä voide pesuun, päälle vielä paksumpaa rasvaa tai esim.Ceridal öljyä

Suola sitoo sitä kosteutta sinne ihoon.. Toki vie aikansa eli ei heti seuraavana päivä vielä näy tuloksia....

http://www.menaiset.fi/artikkeli/tyyli/kauneus/karsitko_kuivasta_ihosta…

Vierailija
85/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vinkkiä hilseleviin silmäluomiin, kiitos. Ja miten hoidetaan atooppista ihoa murrosikäisellä, kun aknea pukkaa t-alueelle?

Kaikenlaisia voiteita vaan iholle, niin oireet häviää. Eihän itse sairautta kannatakaan hoitaa.

Atopiahan on osa allergiaa. Sitähän ei voi hoitaa muuten kuin allergialääkkeillä. Nykyään ei suositella välttämään lievästi allergisoivia ruoka-aineita, vaan siedättämään. Mikä on se sairaus, mitä mielestäsi pitäisi hoitaa ja miten?

Atopia ja allergia ovat kaksi eri sairautta. Että kaikenlaiset jaksavatkin täällä huudella.

Kävin lapseni kanssa ihotautilääkärillä pahan vaippaihottuman takia ja hän selitti minulle, että atopia ja allergia liittyvät toisiinsa. Meidän atoopikkolapsi on allerginen tietyille ruoka-aineille ja siitepölylle. Ja nyt iho seka kukkii että hilseilee murkkuiän puhjettua.

T. Kaikenlainen

Vierailija
86/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta käy kyllä väkisin mieleen, että onpa kireenä ja ärtyneenä kaikki atoopikot nyt...

Vierailija
87/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kookosöljyä suoraan iholle! Todella raskasta ja tukkivaa, tekee enemmän huonoa kuin hyvää.

Vierailija
88/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio kuntoon! kirjoitti:

Ja lisäys vielä, että elimistön matala-asteinen tulehdus on usein atopian jatkumisen syynä. Googlatkaa se ja siihen sopiva ruokavalio. Jos suolistossa, elimistössä ja iholla on koko ajan matala-asteinen tulehdus, ihan varmasti tuntuu pakkanen iholla!

Siihen akuuttiin särkyyn auttaa vaikka kortisoni tai ne uudet lääkevoiteet. Mutta sitten kun tilanne on parempi, pitää alkaa hoitaa syytä eli saada kroppa kuntoon.

Tätähän täällä on yritetty mammoille kertoa, mutta heille kelpaa vain ulkoinen rasvaus oireisiin. Viittaavat kintaalla itse sairauden hoitamiseen.

Juuei päde 4-vuotiaaseen lapseen tuo matala-asteinen tulehdus. Tuohan on (pullean) aikuisen ihmisen elintasosairaus.

Ei pidä paikkaansa. Googlaa se. Jos lapsi syö paljon sokeria, hiilareita, muroja, leipää, voi aivan hyvin olla tulehdusta suolistossa koko ajan. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/10/syo-itsesi-terveeksi

Lapsi syö kuten vanhempansa, usein valitettavasti.

Vierailija
89/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vinkkiä hilseleviin silmäluomiin, kiitos. Ja miten hoidetaan atooppista ihoa murrosikäisellä, kun aknea pukkaa t-alueelle?

Kaikenlaisia voiteita vaan iholle, niin oireet häviää. Eihän itse sairautta kannatakaan hoitaa.

Atopiahan on osa allergiaa. Sitähän ei voi hoitaa muuten kuin allergialääkkeillä. Nykyään ei suositella välttämään lievästi allergisoivia ruoka-aineita, vaan siedättämään. Mikä on se sairaus, mitä mielestäsi pitäisi hoitaa ja miten?

Atopia ja allergia ovat kaksi eri sairautta. Että kaikenlaiset jaksavatkin täällä huudella.

Kävin lapseni kanssa ihotautilääkärillä pahan vaippaihottuman takia ja hän selitti minulle, että atopia ja allergia liittyvät toisiinsa. Meidän atoopikkolapsi on allerginen tietyille ruoka-aineille ja siitepölylle. Ja nyt iho seka kukkii että hilseilee murkkuiän puhjettua.

T. Kaikenlainen

Ok , selvennän, allergiat, atopia ja myös astma vaikuttavat toisiinsa, siis siten liittyvät toisiinsa. Myös jos on allergioita on todennäköisempää saada myös astma kuin terveellä jne. Mutta. Näistä jokainen voi ilmetä myös yksinään. Voi olla pelkästään atoopikko. Tai astmaatikko. Tai olla vain allerginen. Jos on ainoastaan ihossa se sairaus , niin silloin ottaa päähän nuo jankkaajat "todellisesta sairaudesta".

Vierailija
90/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni atopia oli oikeasti ruoka-aine allergiaa. Viljat saavat ihon huonoon kuntoon nopeasti.

Vierailija
91/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii seuraavat (diagnosoitu atooppinen ekseema ja herkkä iho muutenkin)

- öljypuhdistus

- meikiksi korealainen bb-voide

- ceridal lipogeeli, kookosöljy, paksut rasvaiset ja kosteuttavat voiteet jopa sen meikin alle, kookosöljy, silikoniset "ryppyvoiteet"

Vierailija
92/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atopia on usein osa allergiaa, sitä ei hoideta allergialääkkeillä. Kukaan ikävästä ihottumasta kärsivä ei siedätä itseään syömällä allergisoivaa ruoka-ainetta.

Vierailija
93/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut naama tosi hyvässä kunnossa monta vuotta, ei mitään isompaa ongelmaa, muuta kuin hieman pintakuiva iho varsinkin talvisin. Mutta auta armias kun tuli nämä melkein kolmenkympin pakkaset niin silmät ja silmänaluset turposi aivan älyttömästi, ne punoitti ja niitä kuumotti aivan järkyttävästi. Näytin aivan Jocelyn Wildensteinilta. :D Nyt turvotus on vähän laskenut, mutta iho on alkanut kesimään toden teolla.

Siis aivan yhtäkkiä pamahti naama kaksinkertaiseksi kun olin pyörinyt edellispäivänä kaupungilla pari tuntia. Huivi oli naaman edessä, mutta ilmeisesti pakkanen onnistui silti puremaan.

Nyt pitää ilmeisesti alkaa huolehtimaan ihon suojauksesta ulkona entistä tarkemmin.

Vierailija
94/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidatko atopiaasi?  En nyt tarkoita tököttien iholle levittämistä, vaan sitä syyn hoitoa.

Jaa kerropas minullekin mitkä ovat ne syyt? t: vaikeasti atooppisen pikkulapsen äippä

Ihmettelen, ettet sitä muka tiedä, vaikka lapsesi sitä sairastaa.

Kerro nyt vaan.  Juuri kävin atopiaan erikoistuneella lastenlääkärillä, enkä kuullut häneltäkään atopian syistä. Sain vain tukun reseptejä ja rasvausohjeet.

Ohis. En ole alkuperäinen kyselijä vaan atoopikkoäiti atoopikko tyttärelle. Entä alergiatestit? Prick testit eivät kerro totuutta, vaadi veritestit. Vaadi kattava allergiatestaus, sis. väriäineet, E211 säilöntäaine) atopian taustalla lähes aina yliherkkyys. Pelkät rasvat ei auta yhtään mitään. Tyttäreni pääsi eroon 8 vuotiaana yliherkkyydestä/allergiasta, joka ilmeni atopiana tiukalla ruokavaliolla. Itse asiassa tiukka ruokavalio ei juurikaan karsinut terveellisistä ruoka-aineista kuin hedelmät. Mutta nyt niitäkin saa syödä kohtuudella ennen kuin ihottumaa tulee.

Vierailija
95/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäys vielä, että elimistön matala-asteinen tulehdus on usein atopian jatkumisen syynä. Googlatkaa se ja siihen sopiva ruokavalio. Jos suolistossa, elimistössä ja iholla on koko ajan matala-asteinen tulehdus, ihan varmasti tuntuu pakkanen iholla!

Siihen akuuttiin särkyyn auttaa vaikka kortisoni tai ne uudet lääkevoiteet. Mutta sitten kun tilanne on parempi, pitää alkaa hoitaa syytä eli saada kroppa kuntoon.

Tätähän täällä on yritetty mammoille kertoa, mutta heille kelpaa vain ulkoinen rasvaus oireisiin. Viittaavat kintaalla itse sairauden hoitamiseen.

Juuei päde 4-vuotiaaseen lapseen tuo matala-asteinen tulehdus. Tuohan on (pullean) aikuisen ihmisen elintasosairaus.

Ei pidä paikkaansa. Googlaa se. Jos lapsi syö paljon sokeria, hiilareita, muroja, leipää, voi aivan hyvin olla tulehdusta suolistossa koko ajan. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/10/syo-itsesi-terveeksi

Atoopikkona ja atoopikon äitina laittaisin atopian tiettyjen allergeenien piikkiin, joita on tuotteissa, joissa on sokereita ja hiilareita. Kuten murot, kaupan leivonnaiset, karkit, limsat, hillot, mehut sisältävät väriaineita ja E211sta.

Vierailija
96/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atoopikkona ja atoopikon äitina laittaisin atopian tiettyjen allergeenien piikkiin, joita on tuotteissa, joissa on sokereita ja hiilareita. Kuten murot, kaupan leivonnaiset, karkit, limsat, hillot, mehut sisältävät väriaineita ja E211sta.

Ei atopia ole oire allergiasta.

Vierailija
97/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei atopia ole oire allergiasta.

Atopia on ihottumaa, ja usein allergia oireilee ihottumana. Jos on paha atopia on valmis kokeilemaan mitä tahansa saadakseen oireet kuriin. Jollei sekään (ruokavalio) auta, voi ainakin todeta kokeilleensa.

Vierailija
98/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä kookosöljyä suoraan iholle! Todella raskasta ja tukkivaa, tekee enemmän huonoa kuin hyvää.

Miksei?! Kertoisitko tarkemmin mitä kaikkea huonoa tekee!!

Kyllä minä vaan öljyän itseni kookosöljyllä päästä varpaisiin. Levittyy hyvin, kosteuttaa ihoa, eikä ole tullut mitään ongelmia... Ilmeisesti ei sitten kuitenkaan sovi kaikille?

Vierailija
99/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä että tätäkin asiaa selvittelee kokonainen erikoislääketieteen haara ja ihotautilääkäreiden asiantuntemusta on saatavissa, mutta sehän ei paina mitään, kun joku jampero tietää omasta kokemuksestaan paremmin. Täällä sitten veikeenä vihjailee, että ettepä tiedä, mistä se atopia oikeesti johtuu... Syökää kapseleita!

Näillekin kyllä sit tiukan paikan tullen kelpaa se koululääketiede ja leikkaissalit yms. Kumma juttu!

Vierailija
100/140 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää, miten yleistä tuo atopia tuntuu olevan nykyään. Pakkohan sen on johtua jostain kemikaaleista tai muusta nykyajan vitsauksesta. Tuskin ennen vanhaan joka toinen oli atoopikko.

Itselläni ei atopiaa ole, mutta pintakuiva sekaiho, joka ennen hilseili voimakkaasti talvisin. Nykyäänkin hilseilee, jos käytän yhtikäs mitään muuta voidetta kuin Laveran Pore Refining Moisurising Fluidia. Tuota olen käyttänyt jo vuosia ja kasvot ei hilseile pakkasillakaan juuri ollenkaan. Eivät myöskään kiillä koskaan. En tiedä, mikä taika siinä on, mutta minulle ihan paras löytö ikinä. Mikään muu voide ei ole minulla toiminut, vaan naama sekä kiiltää että hilseilee. Mitä rasvaisempi voide, sitä enemmän naama hilseilee. Tuntuu, että rasvat jää vain ihon pinnalle ja alla on rutikuiva korppu, johon ei pääse imeytymään ilmastakaan kosteutta, kun päällä on se eristävä rasvakerros. En siis suosittele niitä paksuja tujuja rasvoja kenellekään. Juuri vetiset ja hyvin imeytyvät ovat niitä, jotka oikeasti kosteuttaa! Uskokaa tai älkää. 

Ruokavalioni on myös aika kalapainotteinen, ja lisäksi syön omega-kapseleita ja sinkkiä. Näillä ilmoilla kannattaa myös välttää vedellä pesua. Itse ostin jotain halpoja kasvojenpuhdistuspyyhkeitä Alepasta ja hinkkaan kasvoni iltaisin niillä. Niissä on manteliöljyä, eivätkä kuivata yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi