Ei vitsit... meinaan kuolla häpeään. Minulla oli tänään meno ja mies oli sillä välin
että iskä oli asialla ja ymmärsivät, ettet sinä pukisi lastanne noin. Luultavasti ovat vaan saaneet mukavat naurut iskän kustannuksella ja samalla muistelleet, mitä kaikkea "pikkumokia" heidän perheensä iskä on tehnyt lasten pukemisen ja hoidon suhteen :)
Kommentit (82)
Kyllä ne kyläpaikassa tajus, mitä oli käynyt. :)
Äidin ollessa asioilla, isi oli pukenut tytöt. Isoimmalla oli keskimmäisen vaatteet, keskimmäisellä oli vauvan vaatteet ja vauvalla nuken vaatteet ;)
Mun appiukko oli vienyt poikansa (eli siis aviomieheni) sirkukseen pyjama päällä :)
lapsella kehitysvamma ja kulkee taksilla tarhaan. paita oli sen verran pitkä, että peitti kalsarit. poika oli lähtiessä kyllä kinnannut vastaan.
tarhan tädit sanoi, että piristi heidän päiväänsä. arvasivat heti, että iskä oli laittanut pojan tarhaan.
onneksi pojalla oli varavaatteita tarhassa.
kerran kävin kesken päivää katsomassa poikaa ja huomasin, että pojalla oli yöpaita päällä.
laittamaan valkoinen/vaalea paita päälle. Mulla oli ollut tarkoituksena laittaa vaatteet miehelle valmiiksi, kun en itse ollut katsomassa mitä se niille päälle laittaa. No, kuinka ollakaan, se miehen mielestä valkoinen/vaalea paita osoittautui kirkkaanpunaiseksi spiderman-paidaksi. Kyllä muakin hävetti kun oman pojan paita loistaa varmaan katsomon takariviin asti niiden roolivaatteiden alta.
Minä muuten myös usein laitan sukkahousut bodyn alle, näyttää paljon nätimmältä kun sukkahousujen vyötärö ei pilkistele housujen/hameen alta.
Näin päin minäkin puen ja juuri samasta syystä, jotta housujen alta ei näy ne sukkiksen vyötäröt vaan pelkästään bodya.
Oltiin menossa perheemme kanssa eräälle suurelle kirppikselle jokunen vuosi sitten. Kaverillamme (mies) oli lastenhoitoviikonloppu ja hänen pojalla 5v., hyvin hoikalla ja hontelolla oli päällä vihreä t-paita, vihreät sukkahousut ja kumisaappaat. Minä yritin pitää etäisyyttä heihin, ettei kukaan olisi luullut minua pojan äidiksi... Vähän nolottaa näin jälkikäteen oma häpeily.
pukea itse ja itsepäisenä pitää päänsä. Ei siinä sitten aina jaksa ottaa yhteen, MOnet kerrat poika kulkee kumisaappaat tai lenkkarit väärin päin jaloissa
Kun te äidit ette anna siihen tilaisuuksia! Jos mies saisi ja miehen pitäisi tasavertaisena laittaa lapsi kaupungille, päiväkotiin, kyläreissulle jne. aivan tasan varmasti mies oppisi katsomaan mitä lapselle laittaa. Tai sitten olette kyllä tosi ääliöiden kanssa pariutuneet.
Mutta kun nainen on jo valmiiksi päättänyt "ettei se osaa", nainen laittaa aina lapsen ja jos ei ole paikalla, vaatteet pinoon valmiiksi. Eihän siinä kukaan opi käyttämään omaa järkeään. Jos mies laittaa vaatteet vinksalleen, siitä voi ystävällisesti antaa palautetta. Ei nauraa, ei suuttua, ei pilkata, vaan asiallisesti. Lähes kaikki kuuluisat muotisuunnittelijat ovat miehiä. Kyllä ne osaa. vähän luottoa.
Sellasta se vähän on isien kanssa, värisokeita ja vähän tumpeloita tässä asiassa :) Minä olin viime kesänä kampaajalla ja tiesin että menee vähän pitempään kuin tarkoitus. Mies oli menossa työvuoroon klo 12 ja pyysin sitten että toisi tytön sinne. Sieltähän se isukki ylpeenä tuli tyttärensä kanssa... neidillä on päällä punavalkoinen yöpuvun paita jossa oli sydämen kuvia ja siinä luki good night teddybear, jalassa lilat collegehousut ja vaaleanpunaiset kumpparit. Ei sukkia. Ja sano vielä lähtiessään että onneksi muistin tuon hatun kun oli aurinkoista! :D Ystäväni kampaaja purskahti aikamoiseen nauruun.. onneksi oli äiti-ihminen niin ymmärsi :)
niin välitä pääasia et lapsella on vaatetta päällä :)
mulla oli yläasteella luokkakaveri, joka puki rintsikat aluspaidan päälle. Siihen aikaan tytöt käyttivät vielä talvisin aluspaitoja. Väitti oppineensa tavan tädiltään...
iskä laittoi viimeviikolla isoveljen (116cm) vaatteet pikkuveljelle (92cm) ja toisinpäin. Olin aamulla laittanut kasat valmiiksi lattialle. Isoveikka oli ollut hoidossa 'capreissa' ja tiukassa 'T-paidassa' ja pikkuveljen lahkeet oli vähän lepattanut. Eikä ollut eka kerta:) Pinot oli kuulemma väärinpäin...
mieheltäni pystyy kyllä odottamaan pukeutumis asioissa mitä tahansa, esim. lapsi pyjamassa hoitoon, esikoiselle kuopuksen vaatteet ja toisinpäin jne. Ihan vaan siitä syystä, ettei miestä vois vähempää kiinnostaa vaatteet, kunhan jotain on päällä ja ne sopivat edes joten kuten säähän.
Menin lentokentälle vastaan kun mies tuli työmatkalta KAIKKIEN työkavereidensa ja pomojensa kanssa. Sekä minulla että lapsilla oli jalassa saviset kumisaappaat ja päällä rikkinäiset ja likaiset kotivaatteet, hiukset kampaamatta ja likaiset lippikset päässä.
Mies ei sanonut sanaakaan. Sen jälkeen lapsilla on aina ollut vaatteet tip top JOKA paikassa ilman että minun on tarvinnut puuttua asiaan millään tavalla.
Luuleeko ne, että lapsille sitten pistetään housut päähän ja paita jalkoihin vai miksi järki ei toimi? Varmaan ovat nähneet lapsia puettuina telkkarissa, lehdissä ja oikeassa elämässä jos muuten ei osaa vihjettä hakea. Meillä mies ei opi vaikka on sata kertaa lapset puettanut ja lapsiakin on kolme jo.
Kun haen työpäivän jälkeen lapsia tarhasta niin tulee noottia kun lapset on pistetty hoitoon mitä typerämmissä asuissa. Ei ne tädit sielläkään taida tajuta, että lapset pukee ihminen joka ei ole 10 vuodessa oppinut löytämään vaatekaappia, laittamaan ruokaa eikä päättelemään asioita. Kun minä lähden viideltä töihin niin minun pitäisi työpaikalta alkaa ohjeistaa pukemisessa koko sakkia. Ei tod. Saa mies opetella ihan vapaasti vaikka elämänsä loppuun asti.
pukenut tytön oikein paksuun numeroa vähän liian isoon college-puseroon, jonka päälle oli sitten vetänyt ehkä numeroa liian pienet ohuet trikoo-henkselihaalarit. Eteisen kengät lienee olleet kateissa, kun oli etsinyt kengiksi kaapista kasvun varalle ostetut odottamassa olleet kengät. Tällaisena siis löysin lapsen leikkimästä hiekkalaatikossa. Vieläkin naurattaa.
Siis sen harvan kerran kun mä jostain syystä en ole pukemassa lasta aamulla. Lapsiparalla on sitten kampaamaton takkutukka, naamassa kuivunutta jugurttia otsaan asti, ja päällä t-paita ja sukkahousut eikä sitten muuta. Myös hatut, kurahousut jne. jäävät mieheltä pääsääntöisesti kotiin, ellen mä ole niitä sille ojentamassa.
Musta tämä ei ole erityisen hellyttävää. Mieheni on esim. työelämässä vastuullinen, tehokas ja pystyvä, joten kysymys ei selvästikään ole KYVYSTÄ vaan VIITSIMISESTÄ. Vituttaa että sitä kiinnostaa niin vähän ettei tämän parempaan muka pysty. Lapsi on ollut päivähoidossa jo 1,5 vuotta, joten harjoitustakin pitäisi jo olla ihan tarpeeksi takana.
nimenomaan,kyse viitsimisestä-meillä sama tilanne,vituttaa se,että toisella ei kertakaikkiaan kiinnosta tämä pukeutumisasia..minulta on kyllä sitten aina kyselemässä,että "sopiiko tämä kravatti tähän paitaan"-ulkonäkö on siis tärkeää hänellekin. Ei tajua ei-ja sekin,että sekoitetaan sisarusten vaatteet keskenään,jumalauta,niissähän on kauhean kokoiset kokolaput niskassa,jos VIITSISI lukea!!
tarhassa pyjama päällä... Tädit vaan nauroivat.