Ei vitsit... meinaan kuolla häpeään. Minulla oli tänään meno ja mies oli sillä välin
että iskä oli asialla ja ymmärsivät, ettet sinä pukisi lastanne noin. Luultavasti ovat vaan saaneet mukavat naurut iskän kustannuksella ja samalla muistelleet, mitä kaikkea "pikkumokia" heidän perheensä iskä on tehnyt lasten pukemisen ja hoidon suhteen :)
Kommentit (82)
seurustelumme alkuaikoina mies yritti baariin rikkinäisissä sandaaleissa, t-paidassa ja päällä kauhtunut hihaton fleeceliivi. Aika käsittämätöntä sokeutta. Hänen veljensä osaa kyllä pukeutua. Ettei se voi olla mikään kotoa opittu tapa.
Äidin ollessa asioilla, isi oli pukenut tytöt. Isoimmalla oli keskimmäisen vaatteet, keskimmäisellä oli vauvan vaatteet ja vauvalla nuken vaatteet ;)
että ainakin yli nelivuotiaat lapset osaisi itsekin sanoa, että mitkä niistä on kenenkin vaatteita. Jos ei isä kaikkea muistakaan, niin kuvittelisi lapsen muistavan, että tuo on minun, ja tuo taas ei ole. Tai ainakin sanoa, että tässähän on ihan liian lyhyet tai pitkät hihat tai lahkeet... Kummaa porukkaa, jos vain äiti muistaa, kenen mikäkin vaate on!
Meillä oli mies kerran laiitanut tytölle päiväksi keltaisen muumipyjaman (kaksiosainen pitkälahkeinen ja pitkähihainen); tyttö oli kovasti yrittänyt selittää sen olevan yöasu vaan mieheni sattuu olemaan jääräpää =D joissakin asioissa..
Anteeksi nyt vaan, mutta ei lainkaan hellyttävää, vaan yksinkertaisesti typerää tai välinpitämätöntä.
pukisi lapsensa päin helvettiä tai veisi lapset yövaatteissa puolialasti hoitoon? Kuinka kauan mahtaisi mennä ennen kuin sossu tulisi vierailulle...
idioottimiehiä itsellenne hommanneet. Kyllä aikuisen miehen pitäsi osata omaa lastaan hoitaa ja pukea.
mies osaa ainakin esikoispojalle laittaa ihan asialliset vaatteet jos lähtevät johonkin. Nuoremman tytön (5kk) ei ole isän vielä tarvinnut ns. yksin toimia, mutta eiköhän sekin onnistuisi. Tosin yksi kerta on kyllä jäänyt mieleen kun mies oli ilmeisesti epähuomiossa laittanut pojalle eripari kengät=) saman väriset oli molemmat mutta toiset yhden koon pienemmät ja lyhytvartiset ja toiset isommat ja pidempivartiset=)
Onnittelut niille jotka on saaneet poimuttua ne normaalit aikuiset miehet.
vyötärö näy päälyshousujen vyötärön alta.
Appi toi lapsen katsomaan uutta pikkuveikkaa ja kyllä siinä oli naurussa pitelemistä :D Lapsella oli hihaton aluspaita ja flanelliset pyjamanhousut ja kumpparit jalassa :D
että aikuinen ihminen ei tajua!!voi helvetti,kyllä muakin risoi,kun ukko tuli synnärille muksujen kanssa,paskaset vaatteet ja tytöillä aivan jumalattomat takut päässä,ei ollut läynyt mielessä hänellä,että ne pitäis harjata.Kiinnihän niitä ei saa,kun ponksulaa ei osata käyttää..hoh hoijaa. Nyt tyttö ooneksi isompi ja osaa itse oikaista pässiä isää,jos tämä tarjoaa kaksivuotiaalle pikkusiskolle tämän isosiskon vaatetta päälle...ooneksi olen eroamassa moisesta tumpelosta,yäk
tuliko miehen huonous ilmi vasta viimeisen lapsen synnyttyä?
80
.Onko noin tyhmiä miehiä vielä olemassa?
Lähinnä säälittävää, ei lainkaan huvittavaa.
Oma mies luojalle kiitos osaa lapset pukea kunnon vaatteisiin. Joskus toki jokaiselta jotain saattaa aamutohinoissa unohtua, mutta ikinä ei meillä yöpuvussa tartte lasten lähteä päiväkotiin. Ihan eriasia jos sillointällöin jää kurahanskat kotiin..
En voi muuta kuin taas kerran olla tyytyväinen "valintaani".
Vasen puoli kaapista on kokonaan isomman lapsen puoli ja oikealla puolella on vain pienemmän lapsen vaatteita. Omat hyllynsä /pinot farkuille, muille housuille, college- ja t-paidoille + neuleille. Yövaatteet, sukat ja alusvaatteet vielä eri kaapissa, ja sukille + pikkareille molemmilla lapsilla omat korinsa.
Ja kyllä mies löytää vaatteet, osaa lapset pukea ihan hyvin. Joskus vaan ulkovaatteissa saattaa laittaa väärin päin, kun kokoeroa ei niin huomaa..
Että olisko vaatteiden säilytyksen selkeydessä parannettavaa..?
Eikö mieheltä voi odottaa yhtään mitään oma-aloitteisuutta?
Että olisko vaatteiden säilytyksen selkeydessä parannettavaa..?
Kyllä itsekin tukkapipona olen hermostunut, kun huomaan sekoilua vaatteiden kanssa. Mies, kuten monilla muillakin vastanneilla, on tarkka omista vaatteistaan, mutta ei paljoa katso lasten pukemisen perään, ja tuskin erottaisi pikkutytön vanhaa yöpaitaa uudesta juhlamekosta.
Mutta: minä olen meillä se, joka hankkii lasten vatteet, olen niistä kiinostunut ja huollan ne. Äkkiseltään "ulkopuolisen" (=mieheni) voi olla hiukan vaikea hoksata, miten asuja on ostettaessa suunniteltu pidettäväksi jne.
Minä myös olen suosiolla hyväksynyt tilanteen ja valitsen aamuksi valmiiksi kaiken lapsille: alusvaatteista hanskoihin. Mies ei toistaalta ole koskaan puuttunut siihen, mitä vaatteita ostan (tai minkä hintaisia).
Minusta riittää, että perheessä yksi huolehtii lasten pukeutumisesta. Jos kumpikaan ei välitä, tilanne on kurja ja säälin lapsia. Toisaalta, olemme miehen kanssa muutenkin monia tehtäviä jakaneet melko perinteisten roolien mukaan, koska niin haluamme, esim. mies huolehtii talosta, autoista ja ulkotöistä, minä puolestani hoidan keittiön.
Kai minuakin voisi tyhmäksi haukkua, koska en osaa autoa huoltaa tai säätää talon lämmitystä?
.Onko noin tyhmiä miehiä vielä olemassa?
Lähinnä säälittävää, ei lainkaan huvittavaa.
Oma mies luojalle kiitos osaa lapset pukea kunnon vaatteisiin. Joskus toki jokaiselta jotain saattaa aamutohinoissa unohtua, mutta ikinä ei meillä yöpuvussa tartte lasten lähteä päiväkotiin. Ihan eriasia jos sillointällöin jää kurahanskat kotiin..
En voi muuta kuin taas kerran olla tyytyväinen "valintaani".
tämä ketjuhan vain jatkuu ja jatkuu..niin,siitä järjestyksestä:kyllä meilläkin on (tosin samassa vaatehuoneessa) selkeästi omissa pinoissaan sisarusten vaatteet,mutta kun ei miehellä kiinnosta ollenkaan,niin ei sitten näemmä "opi" asiaa..tämä pukemisongelma on pahentunut vuosien myötä,kun taloon saatu 3 tyttöä..ihan pienillähän ei ole mm. näitä hiustenharjausongelmia ollut ..en vaan oikeasti tajunnut esim. synnärille mennessä,että mies pitäis ohjeistaa hiustenharjauksesta! Kuten sanottu,olen onnekseni eroamassa moisesta keskenkasvuisesta miehestä-ja ei,tämä vaateasia ei nyt ole se syy,mutta yksi osatekijä,pienistä puroista ne padot syntyvät vai miten se meni..
Ja hei kireäpipoisille tiedoksi, että ei ne lapset siitä pahane vaikka olis pyjama tai vaikkei olis tikkurilan värikorteista valittu vaateyhdistelmä päällä. Pääasia kai että jotain on päällä.
Meillä on erittäin huolehtiva ja tasa-arvoisesti toimiva iskä, tytöillä kolme vuotta ikäeroa, mut iskä ei kyl vieläkään erota, että mikä vaate kuuluu kellekin. Myös mun vaatteita saattaa löytyä tyttöjen kaapista jos mies on vienyt pyykit kaappiin....
Olen jo lakannut välittämästä kovin paljoa ;) Ja YRITÄN olla puuttumatta asiaan. Tärkeintä että lapsille on vaatteet ja mieskin osallistuu lasten hoitoon.
Ja katsoo, että pojan paita ja housut passaa hyvin yhteen.
Pukeutuu itsekin tyylikkäästi, joten ei halua lapsen näyttävän maalaistollolta. (ja tuo oli vain sanonta, ei loukkaus maalaisia kohtaan).
Poika on kasvamassa hyvää kyytiä tyylitietoiseksi ja hyvä niin. Kauniit vaatteet piristää päivää :) Ja vaikka meidän poika pitää hienoista vaatteista, niin se ei tarkoita, että olemme kasvattamassa hänestä pinnallista. Hänelle kelpaa niin kirppikseltä ostetut, kuin serkkujen vanhatkin vaatteet.