Ei vitsit... meinaan kuolla häpeään. Minulla oli tänään meno ja mies oli sillä välin
että iskä oli asialla ja ymmärsivät, ettet sinä pukisi lastanne noin. Luultavasti ovat vaan saaneet mukavat naurut iskän kustannuksella ja samalla muistelleet, mitä kaikkea "pikkumokia" heidän perheensä iskä on tehnyt lasten pukemisen ja hoidon suhteen :)
Kommentit (82)
Kyllä meiläkin 4v:llä voi olla KOTONA vaikka millaisia asuja, ja monta mekkoa päällekäin, mutta kun lähdetään jonnekin, vaikka aamulla hoitoon, laitetaan asialliset vaatteet, ollaan puhtaita ja siistejä.
Ei ole isä pukemassa mutta reilu 3v pukee itsensä aamuisin. Yleensä laitan valmiiksi mitä pitäisi päälle laittaa silti asukokonaisuus saattaa olla kulmia kohottava. Mekoja saattaa olla 4 päällekkäin kun kaikki on niin kivoja.
Mutta kun olin päiväkodissa töissä niin suurin ongelma oli ilman kenkiä hoitoon tulevat lapset, isä vaan nosti aamulla kiireessä autoon ja kengät kotona.
Päikyssä oli muutamat varakengät, mutta eivät sitten aina olleet ihan oikeaa kokoa, tai säähän sopivat.
vastuussa miehesi vaatevalinnoista?
Mulla on kaksi lasta ex-mieheni kanssa ja tämän nykyisen kanssa yksi. Kumpikin mies on ollut yhtä surkea näissä lastenpukemisasioissa. Lapset on olleet päiväkodissa yöpuvun housuissa tai paidoissa, hellemekoissa, liian pienissä vaatteissa, tukat takussa... vaikka mitä löytyy. Eivätkä tunnu oppivan. Molemmat ovat myös hyvin tarkkoja omasta pukeutumisestaan, joten ei luulisi olevan osaamisesta kiinni. Kun isommat lapset tulevat isältään, saattaa heillä vielä nykyisinkin olla ties minkälaisia yhdistelmiä päällä.
vaatteet myös miten sattuu.
Yleensä se pukee isoveljelle pikkuveljen vaatteita ja pikkuveljelle isoveljen vaatteita. Eli saattavat lähteä kauppaan niin että isoveljen lahkeen- ja hihansuut loppuu polviinja kyynärpäähän ja pikkuveljen taas roikkuu niin että meinaa kompastua =)
lapsen hoitoon. Ensimmäisen puoli vuotta jaksoin odotella, että mies oppisi ottamaan kaapista sopivat vaatteet. Lopulta kokosin vaatekaapin kaikki vaatteet toisiinsa sopiviksi.
Usein hoidosta hakiessa valiteltiin, kun puuttuu rukkaset, kurahousut, saappaat, kauluri, hellehattu jne. Vaikka mies oli saanut rauhassa vuosikaudet opetella, mitä lapselle puetaan, ei se tuntunut luonnistuvan siltikään.
Yhtenä aamuna olin vielä kotona, kun isä ja tytär olivat lähdössä ja satuin kuulemaan, kun 5-vuotiaamme ojensi isäänsä: "sadesäällä otetaan saappaat ja sadetakki mukaan. Hattu myös, koska iltapäivällä voi paistaa aurinko."
joka ei huomauta asioista isälle vaan yleensä aina vain äidille. Miten siinä mies oppiikaan jos aina vain kehutaan ja moitteet annetaan sitten äidille?
Meillä mies vie ja hakee lapset 90%:sti päiväkodista. Aika hyvin hän homman hoitaakin, eli mitään näin järkyttäviä juttuja kuin tässä ketjussa on kerrottu ei meillä ole tapahtunut. Sen sijaan olemme kyllä yhdessä monet kerrat ihmetelleet sitä kuinka miehelle ei sanota eikä huomauteta mistään mitään, vaikka kuinka jotain puuttuisi tai olisi unohtunut. Mutta sitten kun minä joskus vien tai haen niin johan sieltä tulee viikon puutteet ja pyynnöt kerralla. Mistä minä voin tietää että lapsella ei ole viikkoon ollut kurahousuja päiväkodissa jos olen ollut koko viikon työmatkalla? Ei kai se minun ongelmani ole!
viikonvaihteessa kun olen töissä ja isi vastaa tai lapset itse vaatetuksesta, on välilla naurussa pitelemistä.
4v voi kulkea vaikka minun korkkareissani isoäidin luo, kun kerran ne halusi laittaa, isi harrastaa pukeutumisessa vapaata kasvatusta.
jotka vain nauratte sille että isä ei osaa / viitsi / halua hoitaa lapsiaan kunnolla.
Oletteko te niitä samoja jotka sitten taivastelette, moititte nettipalstoilla ja puhutte selän takana kun näette jonkun äidin tekevän vastaavaa?
Päiväkodeissa pidetään hyvänä isänä sellaista joka on edes kerran nähty päiväkodissa - hänhän osallistuu lapsen elämään! Isille ei uskalleta sanoa mitään, moittia mistään, pyytää mitään tai kysyä mitään vaan kaikki "oikeat asiat" hoidetaan äidin kanssa. Isille vaan leperrellään ja ihastelleen.
Ja jos äiti sitten ei vähintään kerran päivässä käy päiväkodissa jotta "oikeat asiat" voidaan hoitaa niin hän on huono äiti, lusmu ja kaikin puolin kelpaamaton. Luonnollisin syy siihen että äiti ei vie / hae lasta päiväkodista on päiväkotihenkilökunnan mielestä se, että äiti ei kykene, jolloin isän on pakko hoitaa.
ja nytkin tulevat välillä isän luota puettuna ties miten;O),enää en jaksa ressata..Kuhan on vaatteet päällä..
On joskus raivostuttavan huvittavan näköistä, kun isi on lähtenyt poikien kanssa liikenteeseen. Isillä hyvin istuva puku, kauniit kengät sekä paita ja kraka oikein valittuja. Ja lapset ovat kuin kerjäläislapsia tyylillä sukkahousut, fleesetakki ja kumpparit yms.
En tiedä mikä koodi puuttuu miehen komentokeskuksesta...?
Mulla on kaksi lasta ex-mieheni kanssa ja tämän nykyisen kanssa yksi. Kumpikin mies on ollut yhtä surkea näissä lastenpukemisasioissa. Lapset on olleet päiväkodissa yöpuvun housuissa tai paidoissa, hellemekoissa, liian pienissä vaatteissa, tukat takussa... vaikka mitä löytyy. Eivätkä tunnu oppivan. Molemmat ovat myös hyvin tarkkoja omasta pukeutumisestaan, joten ei luulisi olevan osaamisesta kiinni. Kun isommat lapset tulevat isältään, saattaa heillä vielä nykyisinkin olla ties minkälaisia yhdistelmiä päällä.
Mulle kans kerran päiväkodin tarkka täti valitti kun mieheni ei ollutkaan vienyt lasta kuudelta hoitoon ja hoitaja oli JOUTUNUT menemään turhaan töihin lapsemme takia. Sanoin pokkana , että sano asiasta miehelleni. Hänhän on mokannut enkä minä.
kyllä se kuule niin on ettei noi miehet opi sanomallakaan. joku vika niillä on aivoissa.
saa jankuttaa ja jankuttaa, mutta mikään ei mene perille.
..kun olin lähtenyt töihin aikaisin, ja isä vei lapsen hoitoon. Lapsella oli lähtiessäni siistit vaatteet päällä, mutta kun hain hänet iltapäivällä hoidosta, hänellä oli vain kuraiset verkkarit mukana tarhassa. Ne olivat siis sellaiset koti-verkkarit, joita hän oli käyttänyt viikonloppuna kurakelillä pihalla leikkiessään ja joista suunnilleen roikkui savikasoja...
Mies selitti vain, ettei hän ollut huomannut, että lapsi vaihtoi lähtiessä eteisessä housuja. Lapselle kun on painotettu, että ulkona käytetään eri housuja kuin sisällä, niin hän oli ne sitten jotenkin lähtiessä halunnut vaihtaa.
Nyt jo naurattaa koko juttu (olenpa nipo), mutta silloin olin vihainen. Miten aikuinen voi olla niin sokea, ettei huomaa, että lapsella on ihan super-paskaiset housut jalassa?
Minä saan kanssa aina kaikki valitukset kun haen lapset tarhasta ja mies kaikki kiitokset. En aio ruveta tulevaisuudessakaan toimimaan mieheni aivoina pukeutumisasioissa kun jo muissa asioissa sitä teen.
Mutta kyllä mun täytyy myöntää että vähän ihmettelen. Ei munkaan mies ole mikään "vaatefriikki", mutta ei se nyt pyjamassa lähde lapsia mihinkään kuljettamaan, sen verran sentään vaatteista jotain tajuaa.
Mä joskus vuosia sitten esikoisen kohdalla tein niin että, soitin miehelle syyspäivänä ja muistutin hanskoista. Mies ihan suutahti, "en mä nyt mikään idiootti ole, tottakai hanskat käteen". Mä tunsin itseni silloin typeräksi, sen jälkeen en ole soitellut tai neuvonut miestä lapsien pukemisessa. Sen se hoitaa ihan yhtä hyvin kun minäkin.
Mies hänestäkin tulee. Toiset nyt vaan on niin kyvyttömiä ihan perusasioissakin. Toiset eivät.
Viimeksikin meni parivuotias tyttö (ei omani) yöhaalarissa. Minun mieheni on lasten vaatteiden suhteen jostain syystä aivan sokea väreille, pukee kaikkein kirjavankukertavimmat vaatteet mitä kaapista löytyy. Ja näin helteillä on miehen pukemana lapsilla on paksut, pitkät trikoohousut ja pitkähihaiset paidat, koska keskimmäinen (3v) huutaa aina ettei halua aurinkorasvaa eikä isi halua häntä huudattaa.
Ei ole isä pukemassa mutta reilu 3v pukee itsensä aamuisin. Yleensä laitan valmiiksi mitä pitäisi päälle laittaa silti asukokonaisuus saattaa olla kulmia kohottava. Mekoja saattaa olla 4 päällekkäin kun kaikki on niin kivoja.