Millä entisen ystävän saa pois ajatuksista?
Ystäväni erosi ja siinä yhteydessä useampaan kertaan käyttäytyi tosi ilkeästi myös minua kohtaan. Sanoin varmaan itsekin ilkeästi, mutta kieltäydyin olemasta kynnysmatto, sillä tuo ero ei todellakaan ollut minun syyni.
Kaiken tämän jälkeen olen yrittänyt käyttäytyä häntä kohtaan asiallisesti vaikkakin viileästi, sillä yhteydenpito on minimissään. Outoa tässä on se, että kääntäessään täysin selkänsä minulle hänestä samanaikaisesti tuli yhteisen tuttavamme sydänystävä (jota ei siis ollut ennen, vaan piti tätä tuttavaamme turhana hienostelijana ja ei positiivisessa mielessä täydellisenä kotirouvana).
Nyt tätä sydänystävyyttä hehkutetaan ja en voi olla tulkitsematta tilannetta muuten, kuin että osin tuo hehkutus on minun takiani/vastaan, koska alkoi hänen oltuaan ilkeä minulle. Yhteiselle tutullemme on varmaan kertonut hyvin erilaisen version... Eihän siinä mitään, saavat toki olla ystäviä, ja minulle hän on entisen ystävä joka tapauksessa käyttäytymisestään johtuen. Ärsyttää kuitenkin, etten voi täysin unohtaa häntä kuitenkaan vaan nuo hehkutukset ärsyttävät ja ehkä vielä sattuvatkin sydämeen. Ehkä aika parantaa. Sitä odotellessa... Kuinka saan hänet/tilanteen pois mielestäni?
Anna olla. Ehkä ystäväsi vielä haluaa ottaa yhteyttä, kun aikaa kuluu ja hänen elämänsä eron jälkeen asettuu uomiinsa.
Vietä aikaa muiden ystäviesi kanssa ja mieti tarvitko tuota vanhaa ystävääsi vielä elämääsi. Vai onko parasta puhdistaa lähipiiri ilkeilijöistä kokonaan.