Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkuton tammikuu! Lähdetkö mukaan?

Vierailija
01.01.2016 |

Tuli sitten mässäiltyä joulunpyhät ja olo on turvonnut ja lössähtänyt. Maha röllöttää, olo on väsynyt ja nuutunut. Suklaata meni... paljon! Vaaka näytti tänä aamuna 66,3 kg. Olen 167 cm pitkä.

Tarkoitus on pitää herkuton tammikuu. Omalla kohdallani herkuttomuus tarkoittaa kieltäytymistä suklaasta, karkeista, kekseistä, pullasta, kakusta, jäätelöstä ynnä muusta edellä rinnastettaviin. Suolaiset herkut eivät ole olleet minulle koskaan ongelma, joten niitä en tässä mainitse, enkä erityisesti välttele. Tavanomaista "kotiruokaa" syön muutoin, noin 5 kertaa päivässä nykyisellään.

Mitä sitten odotan tapahtuvaksi? Kevyempää oloa. Pömpötyksen kutistumista. Parin kilon painon pudotusta. Väsymyksen helpottumista.

Joten... lähdetkö mukaan? Mitä odotat itse? Mikä on herkkusi? Miten ajattelit selättää herkkunhimon? Vinkkejä?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin kannustava ap, että pakko lähteä mukaan!! Olin ajatellut toteuttaa itsekseni, mutta käyhän se porukassakin :). Tämäkö on "the" ketju? 

Vierailija
62/111 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerihiiri kirjoitti:

Olet niin kannustava ap, että pakko lähteä mukaan!! Olin ajatellut toteuttaa itsekseni, mutta käyhän se porukassakin :). Tämäkö on "the" ketju? 

Mukaan vaan!  Mitä jää kauppaan? Mikä on hankalin kohta, jossa sisua kysytään?

Joo, tämä on "the ketju", jos niin päätämme.  ;)  Itse ajattelin kuukauden varrella tähän kiroitella ajatuksia ja fiiliksiä herkuttomasta, ja mukavahan se olisi vertaistukeakin saada!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vaikka lähteäkin...

Eipä sitten kun mukaan vaan! Mikä on oma herkkusi?

ap

Vierailija
64/111 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerihiiri kirjoitti:

Joo, tämä on "the ketju", jos niin päätämme.  ;)  Itse ajattelin kuukauden varrella tähän kiroitella ajatuksia ja fiiliksiä herkuttomasta, ja mukavahan se olisi vertaistukeakin saada!

ap

Suklaa, jädet ja keksit! Toooosi paha kompastuskivi eli ne jää kauppaan!!

Vierailija
65/111 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin olisi joku perkeleen narkki, niin kovasti tekisi energiajuomia ja limsaa mieli, jääkylmä kokis olisi varmasti parasta mitä olemassa on.

Energiajuomia olisi vielä 3laatikkoa varastossa, kaljaa, lonkeroa, siideriä on laatikko tolkulla, mutta alko ei ole ikinä ollut ongelma.

Voisi olla tiukka paikka valita, pildee kauniilta naiselta vai battery tölkki?

Vierailija
66/111 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerihiiri kirjoitti:

ap

Suklaa, jädet ja keksit! Toooosi paha kompastuskivi eli ne jää kauppaan!!

Okei! Kannattaa myös tsekata, mitä kaapeista löytyy. Ettei sitten herkkänä hetkenä sorru. Itselläni ongelmana on se, että herkkua on tarjolla. Lapsilla on karkkipäivä, heiltä en ole raaskinut herkkuja kieltää, joten kerran viikossa perjantaisin koetellaan lakon motivaatiota kovasti.

ap

Vierailija
67/111 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

m kirjoitti:

Tuntuu kuin olisi joku perkeleen narkki, niin kovasti tekisi energiajuomia ja limsaa mieli, jääkylmä kokis olisi varmasti parasta mitä olemassa on.

Energiajuomia olisi vielä 3laatikkoa varastossa, kaljaa, lonkeroa, siideriä on laatikko tolkulla, mutta alko ei ole ikinä ollut ongelma.

Voisi olla tiukka paikka valita, pildee kauniilta naiselta vai battery tölkki?

Heh! Riippuvuus on riippuvuus, oli se sitten narkoottiset aineet tai energiajuoma. Pildeenkin voi olla "koukussa"... 

ap

Vierailija
68/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemäs päivä herkkulakkoa käynnissä. Tämän aamun paino näytti tasan -2 kg alkutilanteeseen verrattuna. JEE! Herkkuhöttöpöhö-olo on poissa. Masussa olo mukava, iltapäiväväsymystä en ole muutamaan päivään enää huomannut. Ihanaa! 

MIten te muut pärjäätte? Onko olo erilainen? Päänsärkyä?

ap

Vierailija
69/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä nyt yhtään suju suunnitelmien mukaan tämä herkkulakko. Juu, herkuista oon kyllä pidättäytynyt, mutta mättänyt tavallista ruokaa sitäkin enemmän. Tänään otin taas Sulamon käyttöön, jos vaikka se syömisten kirjaaminen pitäis liiallisen ahmimisen kontrollissa kun näkee, minkä verran niitä kaloreita oikeasti kertyy.

Vierailija
70/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkinto herkkulakosta on hyvä olo, joten sillon se on järkevää aloittaa.

Joskus voin sallia itselleni jotain suolasta naposteltavaa, koska se ei koukuta samalla tavoin kuin sokeri.

Lisäksi olen miettinyt miten voisin vähentää kahvin juontia ,koska sitä minulla menee välillä yli 10 kuppia päivässä. Väsyn voittamiseksi sitä nautin joten ,ehkä voidin nukkua pikkasen enemmän ja harrastaa tiuhemmin liikuntaa.

Vierailija
71/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä nyt yhtään suju suunnitelmien mukaan tämä herkkulakko. Juu, herkuista oon kyllä pidättäytynyt, mutta mättänyt tavallista ruokaa sitäkin enemmän. Tänään otin taas Sulamon käyttöön, jos vaikka se syömisten kirjaaminen pitäis liiallisen ahmimisen kontrollissa kun näkee, minkä verran niitä kaloreita oikeasti kertyy.

Oi voi! Tämän tunnistan itsekin. Kun jostain luopuu, tulee jotain tilalle. Mutta hyväähän tässä on se, että lupaus herkuista kieltäytymisestä on pitänyt!!

Itse en jaksa laskeskella kaloreita, saati kirjata niitä ylös. Olen ratkaissut yli suurten arkiruoka-annosten koon rajoittamisen ottamalla käyttöön pienemmän lautasen... Huijaan sillä siis itseäni. Ns. leipälautasen kun survoo täyteen, on lautanen, no, täysi, mutta ruokaa on vähemmän kuin tavallisen kokoisessa lautasessa olisi. Santsaamista en ole koskaan harrastanut. Ruokaa tulee syötyä siis vähemmän, eikä mahaan tule ähkyä. Muutoinkin syön 4-5 kertaa päivässä, tämä helppoa, koska lapsille pitää kuitenkin antaa säännöllisesti ruokaa. Joten on syytäkin pitää annoskoot kohtuullisina.

ap

Vierailija
72/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmana hyvä olo kirjoitti:

Palkinto herkkulakosta on hyvä olo, joten sillon se on järkevää aloittaa.

Joskus voin sallia itselleni jotain suolasta naposteltavaa, koska se ei koukuta samalla tavoin kuin sokeri.

Lisäksi olen miettinyt miten voisin vähentää kahvin juontia ,koska sitä minulla menee välillä yli 10 kuppia päivässä. Väsyn voittamiseksi sitä nautin joten ,ehkä voidin nukkua pikkasen enemmän ja harrastaa tiuhemmin liikuntaa.

Todellakin se hyvä olo motivoi! Ei turvotusta mahassa, iltapäiväsäsymystä ei enää tule! Huomattavasti energisempi olo on. Ryhtikin tuntuu olevan parempi, kun maha ei turpeana röllötä.

10 kuppia kahvia toki on paljon... Itse juon kahvia aamuisin 2 kuppia. Ja herkuttelun aikaan kahvia meni iltapäivällä myös 2-3 kuppia, koska iski ihan älytön väsymys. Herkkulakon aikaan ip-kahvien tarvettakaan ei ole ollut.

ap

Vierailija
73/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi! Tämän tunnistan itsekin. Kun jostain luopuu, tulee jotain tilalle. Mutta hyväähän tässä on se, että lupaus herkuista kieltäytymisestä on pitänyt!!

Itse en jaksa laskeskella kaloreita, saati kirjata niitä ylös. Olen ratkaissut yli suurten arkiruoka-annosten koon rajoittamisen ottamalla käyttöön pienemmän lautasen... Huijaan sillä siis itseäni. Ns. leipälautasen kun survoo täyteen, on lautanen, no, täysi, mutta ruokaa on vähemmän kuin tavallisen kokoisessa lautasessa olisi. Santsaamista en ole koskaan harrastanut. Ruokaa tulee syötyä siis vähemmän, eikä mahaan tule ähkyä. Muutoinkin syön 4-5 kertaa päivässä, tämä helppoa, koska lapsille pitää kuitenkin antaa säännöllisesti ruokaa. Joten on syytäkin pitää annoskoot kohtuullisina.

ap

No sanottakoon että mulla on ahmimishäiriö, josta oon yrittänyt päästä tuloksetta eroon jo kauan (vuosia). Ehkä tänä vuonna.. Normaalitilanteessa auttaa varmaan tuollaiset lautasvinkit, mutta tässä tapauksessa vaaditaan järeämpiä keinoja. En tiedä vielä, millaisia :D Kaikkea oon yrittänyt, pitää keksiä joku uusi strategia. Oon silti ihan normaalipainoinen, mutta pahoin pelkään että tätä menoa en enää kauaa.

Vierailija
74/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on helppoa olla kaupasta ostamatta herkkuja, muttakun illalla alkaa tehdä mieli, on kamalaa. Ja mies vielä heti hakemassa, jos vain sanon että mieli tekee. Hän onkin itse lihonut ihan järkyttävästi kun syökin suurimman osan, tai edes puolet, eikä liiku sitäkään mitä minä.

Vierailija
75/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alusta asti seurannut tätä ketjua ja lähdin silloin mukaan tuohon herkkulakkoon.Yritän vielä ensimmäistä kertaa elämässäni vältellä mahdollisimman paljon hiilareita, lähinnä juuri nuo peruna, pasta ja leipä.

Olo ollut paljon virkeämpi eikä herkkuja enää tee edes mieli. Leipä on sellainen pahe mikä olisi vähän liian helppo tehdä mutta ottanut silloin nopeasti jotain hedelmää niin himo mennyt ohi.

Viikossa -1,5kg ja olo ei ole niin turvoksissa tai väsynyt ja ei ole tullut sellaisia väsymyspiikkejä.

Huippu ketju ap!

Vierailija
76/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No sanottakoon että mulla on ahmimishäiriö, josta oon yrittänyt päästä tuloksetta eroon jo kauan (vuosia). Ehkä tänä vuonna.. Normaalitilanteessa auttaa varmaan tuollaiset lautasvinkit, mutta tässä tapauksessa vaaditaan järeämpiä keinoja. En tiedä vielä, millaisia :D Kaikkea oon yrittänyt, pitää keksiä joku uusi strategia. Oon silti ihan normaalipainoinen, mutta pahoin pelkään että tätä menoa en enää kauaa.

Juu, no ahmimishäiriö varmasti tuo omat haasteensa. Ei kannata luovuttaa, vaan taistella vastaan. Tsemppiä!  Ehkä juuri tämä vuosi on se, kun onnistut!

ap

Vierailija
77/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on helppoa olla kaupasta ostamatta herkkuja, muttakun illalla alkaa tehdä mieli, on kamalaa. Ja mies vielä heti hakemassa, jos vain sanon että mieli tekee. Hän onkin itse lihonut ihan järkyttävästi kun syökin suurimman osan, tai edes puolet, eikä liiku sitäkään mitä minä.

Ah, mielitekoja... Kuinkahan helppoa olisi saada myös puoliso mukaan herkuttomuuteen? Kokeiluksi vaikka aluksi yhdeksi viikoksi, jos kuukausi tuntuu ylitsepääsemättömältä?

ap

Vierailija
78/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon alusta asti seurannut tätä ketjua ja lähdin silloin mukaan tuohon herkkulakkoon.Yritän vielä ensimmäistä kertaa elämässäni vältellä mahdollisimman paljon hiilareita, lähinnä juuri nuo peruna, pasta ja leipä.

Olo ollut paljon virkeämpi eikä herkkuja enää tee edes mieli. Leipä on sellainen pahe mikä olisi vähän liian helppo tehdä mutta ottanut silloin nopeasti jotain hedelmää niin himo mennyt ohi.

Viikossa -1,5kg ja olo ei ole niin turvoksissa tai väsynyt ja ei ole tullut sellaisia väsymyspiikkejä.

Huippu ketju ap!

Kiitti! Ja kiva, että olet mukana!

Mitä olet laittanut perunan ja pastan tilalle? Peruna turvottaa mahaa ainakin minulla ihan hirveästi ja tekee raskaan olon... usein laitan lisukkeeksi bulguria tai ohraa. Hiilareitahan muutoin en itse erityisesti välttele nyt. Hedelmä on hyvä välipala korvaamaan myös herkun hinkua! Väsymyspiikkien helpottuminen on muuten ihanaa!

ap

Vierailija
79/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun uutena tähän ketjuun, ja oma heikko kohta on ranskikset sekä hampurilaiset. Myös suklaa on herkku joka tuppasi taas joulun aikaan maistumaan liikaa..tavoitteena on -10kiloa kesäkuuhun mennessä sillä sen verran ylipainoa mulla on. Tästä ketjusta vois hyvin saada tsemppiä alkuun, kun on muitakin jotka kamppailee herkkuhimon kanssa:)N20

Vierailija
80/111 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuun uutena tähän ketjuun, ja oma heikko kohta on ranskikset sekä hampurilaiset. Myös suklaa on herkku joka tuppasi taas joulun aikaan maistumaan liikaa..tavoitteena on -10kiloa kesäkuuhun mennessä sillä sen verran ylipainoa mulla on. Tästä ketjusta vois hyvin saada tsemppiä alkuun, kun on muitakin jotka kamppailee herkkuhimon kanssa:)N20

Pituus ja paino? Kiitos

Mulla ainakin on ihan helvetin kova nälkä jatkuvasti kun jätti e-juomat ja limsat +muutkin herkut pois.

T.m