Kun ei kertakaikkiaan jaksa käydä töissä
Kärsin voimakkaasta väsymyksestä, jolle ei pitäisi olla mitään syytä. Kilpirauhaslääkitys on ja arvot ok, mielialalääkityksen aloitin muutama viikko sitten (väsymystä oli jo sitä ennen). Töissä isekee iltapäivällä niin voimakas uupumus, että meinaan nukahtaa työpöytäni ääreen. työmatkaa on suuntaansa 45min ja joskus olen pysäyttänyt auton p-paikalle ja ottanut pikku tortut. Miten jaksaa kun ei jaksa? D-vitamiinia syön ja liikunkin. Tämä on oikeasti invalidisoivaa.
Kommentit (84)
Onko sinulla kenties uniapnea? Minulla todettiin jokin aika sitten ja väsymysoireet samanlaisia?
Vierailija kirjoitti:
Et kai syö raskasta lounasta tai jopa jotain makeaa?? Mulla tulee koomaväsymys paljosta hiilarista, joten en ikinä syö lounaalla perunaa, leipää, jälkkäriä tai jonkun töihin tuomaa pullaa tms.
Mulla on ihan sama juttu, ennen söin työpaikkaruokalassa pastakasan tai 3 pottua, ja iltapäivällä olin päiväunivalmis. Aloin vhh:lle vuosi sitten, ja paino on pudonnut 27 kiloa. Ei väsytä enää, olen virkeä ja pirteä ja mahavaivat ja ilmavaivat on poissa.
Suosittelen ap:llekin, että syö lounaalla vähähiilarisen salaatin: rehuja ja lihaa/kalaa/munia/pieni hedelmäannos. Iltapäiväväsymys saattaa helpottaa. Jos ei helpota, niin kävisin testauttamassa, voiko olla diabetes.
Kuulostaa siltä että kilpirauhassairautesi hoito ei ole riittävää. Sitä ei voida määritellä pelkästään labrakokeilla vaan oireitakin täytyy katsoa.
Mulla helpotti väsymystä, kun olin osa-aikatyössä.