Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ei kertakaikkiaan jaksa käydä töissä

Vierailija
29.12.2015 |

Kärsin voimakkaasta väsymyksestä, jolle ei pitäisi olla mitään syytä. Kilpirauhaslääkitys on ja arvot ok, mielialalääkityksen aloitin muutama viikko sitten (väsymystä oli jo sitä ennen). Töissä isekee iltapäivällä niin voimakas uupumus, että meinaan nukahtaa työpöytäni ääreen. työmatkaa on suuntaansa 45min ja joskus olen pysäyttänyt auton p-paikalle ja ottanut pikku tortut. Miten jaksaa kun ei jaksa? D-vitamiinia syön ja liikunkin. Tämä on oikeasti invalidisoivaa.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla tämä "työt ei kiinnosta" -mentaliteetti tuntuu olevan kumman yleistä. Lapsia pukataan ulos niin kauan ettei vahingossakaan tarvitse röihin mennä. Ja sitten eletään toisten rahoilla ja syötetään lapsille eineksiä. 

Kuinka tämä liittyy aloitusviestiin?

Kyllä se lasten hoito on kuule rankempaa kuin sun pipertämises siellä työpaikalla.

Mutta kokemustahan sulla ei ollutkaan..

Vierailija
42/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitten selvisi, että sairastan diabetestä.

Ja sitähän ei voi todeta sillä sormenpäästä otettavalla testillä, sillä senhetkinen tulos voi olla hyvä, vaikka muutoin ei olisikaan.

Vaan todetaan sokerirasitus testillä, joka otetaan valtimosta.[/quote]

Vai valtimosta :D

Mulla kanssa samanlaista väsymystä. Jaksan työpäivän kyllä, mutta vapaa-aika menee vain maatessa. Nyt kun joulun vuoksi on ylimääräistä vapaata, tuntuu ihanalta! Käytiin uimassa ja keilaamassa lasten kanssa, lenkkeilty on ja olen silittänyt vaatteita, siivonnut vaatehuoneen jne.

Tavallisesti vain makaan vapaat,etenkin kun vuorotyössä ne on usein yksittäisiä.

Mietin jatkuvasti, miten oravanpyörästä pääsisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää se valon yhtäkkinen lisääntyminenkin keväisin.

Sitten kesällä väsyttää joko siitepöly tai allergialääkkeet.

Voi kauhee, ei taida helppoja hetkiä elämässä sitten ollakaan??

Vierailija
44/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aina välillä mietin että mitä helvettiä nykyajan ihminen jollain töillä tässä valmiissa maailmassa tekee? Itsekin muistan aikoinani kuinka se jatkuva väsymys oli yhtä helvettiä. Sitä ei sellaiset ihmiset tajua jotka eivät ole sitä kokeneet.

Vierailija
45/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää vuorotteluvapaalle.

Vierailija
46/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten helpottuu, kun lapset on koulussa. Töiden jälkeen on läksyjen tarkastusta, kokeisiin kuulustelua, harrastuksiin kuskausta. Ja jos lapset kotona keskenään loma-aikoina, niin päiväksikin pitää olla jotain helposti lämmitettävää ruokaa. Lisäksi ne soittelee töihin ja hiukan on koko akan huoli miten ne pärjää. Musta oli helppoa, kun ne oli hoidossa.

Vierailija
47/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää se valon yhtäkkinen lisääntyminenkin keväisin.

Sitten kesällä väsyttää joko siitepöly tai allergialääkkeet.

Voi kauhee, ei taida helppoja hetkiä elämässä sitten ollakaan??

Vooooiiii kyllä on, esim juuri nyt. :)

Vierailija
48/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun niin laskimosta tietenkin. :D

Huomaa etten ole ainakaan sh.

Vierailija
49/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin voimakkaasta väsymyksestä, jolle ei pitäisi olla mitään syytä. Kilpirauhaslääkitys on ja arvot ok, mielialalääkityksen aloitin muutama viikko sitten (väsymystä oli jo sitä ennen). Töissä isekee iltapäivällä niin voimakas uupumus, että meinaan nukahtaa työpöytäni ääreen. työmatkaa on suuntaansa 45min ja joskus olen pysäyttänyt auton p-paikalle ja ottanut pikku tortut. Miten jaksaa kun ei jaksa? D-vitamiinia syön ja liikunkin. Tämä on oikeasti invalidisoivaa.

Tajuat kai että huonomminkin voisi olla.

Turhaan valitat :(

Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta uikutus. Paljon pahempiakin  työpaikkoja on. Kadehdin sinua. Voi jos minullakin olisi kuvaamasi helpot olosuhteet.

Vierailija
50/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katosi väsymys kun "pääsin" pois vakiduunista. En ollut tajunnutkaan kuinka stressaantunut ja väsynyt olin. Nyt olen vähän erilaisessa elämäntilanteessa ja nautin niin paljon siitä, että ei tarvitse mennä töihin.

Vierailija
51/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas empatiakyvytöntä porukkaa osa. Tsemppiä AP:lle. Testaa annettuja hyviä neuvoja ja jos ei auta, niin lienee lisäselvitys paikallaan...

Vierailija
52/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata hemoglobiiniarvot ja myös ne d-vitamiinivarastot --> joskus voi tarvita aika isonkin annoksen ennen kuin virkistyy. Jos lääkäri on jo kaiken mahdollisen fyysisen tutkinut, niin sitten ravintoterapeutti voisi tsekata sun ruokavalion, jos sieltä löytyy syy väsymykseen (liika sokeri, pasta tms.). Mutta voihan se olla, että kaipaat elämään muutosta ja siksi väsymys. Voithan kysyä työnantajaltasi, voisitko tehdä 4 päivästä viikkoa? Progressiivisen verotuksen takia tuskin ihan kauheeta lovea tekee ansioihin, mutta saisit vähän omaa aikaa ja lepoa. Lisäksi parhaimmillaan saattaisi joku työtön saada lisätienestejä, jos työpaikallasi on mahdollisuuksia palkata lisähenkilö.

Vierailija
53/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan kaikki veriarvot oat ok, verensokeri hyvä enkä makeaa kauheasti syö. Uniapnea tosiaan voisi olla yksi mitä pitäisi alkaa tutkia. Tätä väsymystä ei varmaan kaikki ymmärrä vaan pitävät laiskuutena. Olisi ihanaa olla reipas.

Miehelläni on uniapnea. Ennen kuin se todettiin ja löydettiin sopiva hoito, väsymys oli kamalaa. Hän nukahteli työpaikalla iltapäivän palavereissa, nukahteli rattiin ja töistä kotiin tultuaan hän syöksyi aina ensin nukkumaan. Väsymyksen syyt voivat olla moninaiset eikä vaivaa kannata vähätellä. Väsymykselle on aina syy.

54/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt verikokeissa? Kyseessä voi olla mikä vaan puutostila tai ihan vaan uupumus. Itselläni anemia on aiheuttanut ylitsepääsemätöntä väsymystä, rautavarastot oli ihan tyhjät ja hb 80.

Vierailija
55/84 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla tämä "työt ei kiinnosta" -mentaliteetti tuntuu olevan kumman yleistä. Lapsia pukataan ulos niin kauan ettei vahingossakaan tarvitse röihin mennä. Ja sitten eletään toisten rahoilla ja syötetään lapsille eineksiä. 

Lassukalla ei ole varaa itkeä täällä, nimittäin ihan viime aikoihin asti naisten työllisyys on ollut suurempaa kuin miesten.

Ottamatta sen suuremmin kantaa tuohon sanailuunne, en malta olla vihkiytyneenä talousmiehenä huomauttamatta, että naisten korkeampi työllisyysaste selittyy sillä, että naiset ovat töissä matalan tuottavuuden julkisella sektorilla. Julkisella sektorilla ei ole ollut kustannuspaineita eikä kysynnän heikkenemistä samaan tapaan kuin teollisuudella ja palveluilla. Julkista sektoria aletaan siivota vasta nyt. Tai no, eipä näytä tuosta Sipilänkään touhusta mitään tulevan, joten ans kattoo.

Julkinen sektori on pelottava raivattava, koska siinä käytännössä poliittiset päättäjät potkivat pois äänestäjiään -> samasta syystä mm. Kreikassa oli valtava julkinen sektori - sillä oli vuosikymmenet ostettu poliittista suosiota. Niin pitkään kuin velkarahaa riitti. 

Jatkakaa. 

Vierailija
56/84 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla väsymykseen auttoi kolme asiaa. Muutin lähemmäs töitä ja samalla pystyin lisäämään työmatkakävelyä autoilun sijaan. Paljon auttoi myös se, kun pääsin pois kosteusvaurioisista toimistotiloista karkuun. Siellä ei toiminut edes ilmanvaihto ja meinasin itsekin nukahtaa jatkuvasti iltapäivisin. Saa nähdä miten käy, kun tilat on pian remontoitu ja palaan vanhaan rakennukseen.

Vierailija
57/84 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää vuorotteluvapaalle.

Juuri olin muutama vuosi sitten. Eli kaikki on kokeiltu :) Ja silloin olin toki pirteämpi kun liikuin paljon päivällä ja sain otettua päiväunetkin. ap

Vierailija
58/84 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko ap tarpeeksi? Siitä ei täällä näkynyt juuri mainintoja. Mitä enemmän istuu ja makaa paikallaan, sitä enemmän väsyttää, hapenottokyky heikkenee  ja kun keho ei kuluta tarpeksi energiaa ei unikaan ole hyvää. Vaikka kuulostaa hurjalta, että väsymyksen kourissa pitäisi alkaa liikkua, niin se silti auttaa. Jos et ole pitkään aikaan liikkunut niin alkuun edes vartin rivakkatahtinen kävely töiden jälkeen päivittäin tai edes joka toinen päivä. Ja pikkuhiljaa enemmän. 

Vierailija
59/84 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajopelisi on auto ilmeisesti kaikki tekemiset ovat autosta kiinni.Ala lenkkeilemään tai jumppaamaan vaikka muutamilla perusliikkeillä niin kuntosi paranee.Kehosi verenkierto elpyy etkä ole enää nuutunut!Kokeile!Pieni kävelylenkki on terveellistä vaikka aamuisin.

Vierailija
60/84 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama väsymys itsellä, onneksi ei ole lapsia.. Mulla tämä on aina ollut selkeästi talvikauden ongelma. Kesällä jaksan ihan eri tavalla. Nyt pääsen kuudelta töistä niin yleensä seitsemältö menen nukkumaan jo enkä herää ennen kuin kello soi 8 aamulla. Viikonloppuisin nukun lisäksi parin tunnin päiväunet. En kertakaikkiaan jaksa nähdä ketään tai harrastaa tms. Se on väkisin vääntämistä. Kilpirauhanen on ok, samoin hemoglobiini. Virkeimmilläni olen juuri puoliltapäivin, sitten silkkaa alamäkeä..