Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinini valittaa joulusta. Ei tykkää vierailla. Haluaisi olla vaan netissä.

Vierailija
24.12.2015 |

Hän on mielestäni kamalan epäkohtelias ja epäkunnioittava. Hän haluaisi, että oltaisiin vaan joulu kotona ja hän saisi olla netissä koko joulun.

Menemme kuitenkin jouluksi yökylään vanhemmilleni, joille hän on rakas ja ainoa lapsenlapsi. Sitten mieheni tädillä käymme joka joulun päivä kylässä, kun mies ja lapsemme on ainoita sukulaisia. Sinne nyt varsinkaan ei teinimme halua.

Teini tietää saavansa monia toivomiaan lahjoja ja mieleisiään ruokia. Silti.tyytymätön.

Miksi on noin itsekäs.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä niin itsekkäitä kommentteja joukossa, ettei tulevat sukupolvet taida lainkaan tullla meitä mummoina katsomaan. Nähkääs, kun minä minä minä en halua matkustaa. Minä minä haluanbnauytia elämästäni. Vähät vanhoista sukulaisista.

Nauran vahingoniloisesti teille, jotka olette hankkineet lapsia saadaksenne kyläilijöitä sitten vanhana. Tulette niin katkeroitumaan.

Vierailija
42/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikkialla maaulmassa hankitaan lapsia juurikin sen takia, että heistä on myös vanhuudenturvaa. Ei tätä varmaan suoraan niitä tehdessä ajattele, mutta monella siintää se ajatus taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin, että anna teinin olla rauhassa. Sitä hän varmaan oikeasti kaipaa. 

Vierailija
44/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni haluaa lapsia, että on jälkeen jäävää sukua seurattavana. Lapsenlapsista iloitaan ja niiden seuraa toivotaan. Monelle isovanhemmalle ne lapsenlapset ovat se tärkein elämänsisältö. Niistähän ne isovanhemmat aina puhuvat kavereilleen kyllästymiseen asti.

Tähän kuvioon sopii luontevasti se, että totta kai joulu vietetään yhdessä. Samalla voidaan keskittyä puhumaan perheestä ja suvun vanhoista perinteistä. Arkena ei ole juuri aikaa pysähtyä tällaiseen.

Vierailija
45/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on tyttö. Yritän kyllä ottaa jutellessa myös teinin mukaan keskusteluihin. (Tosin täti on umpiruotsinkielinen,.mitä teini ei juuri ymmärrä.) Ollaan täällä vanhempieni ja tädin paikkakunnalla jo.

Tosiaan varmaan täytyy mennä tuolla linjalla, että kertoo hyvät käytöstavat ja mediat pois joulupöydässä, lahjanjaossa ja tädillä. Muuten saa olla.

Katsois edes jouluohjelmaa telkkarista. Ärsyttää, kun on koko ajan vaan netissä.

Ap

AP, oletko täysin unohtanut nuoruuden?? Vai etkö ole sitä viettänyt. Nykyteinit ovat juuri kuten tyttösi. Itselläni on ikää, joo 45, mutta ihmettelen noita jo nuorena pystyynkuolleita dinosauruksia. Haluat, että tyttö kärsii koko joulun?? KYLLÄ, siinä oikea kiusaaja.

Jos ei muutamaa tuntia osaa olla näpräämättä hilavitkutinta, on jo pahasti addiktoitunut.

Olen jo viisikymppinen, mutta en dinosaurus. Minusta nimittäin jopa teineiltä saa odottaa normaalia kohteliaisuutta toisia ihmisiä kohtaan. On vain vanhempien kasvatustaidoista kiinni, miten ovat lapsensa osanneet kasvattaa. Minulla ei koskaan ollut kapinavaihetta, joten minun vanhempani osasivat ilmeisesti kasvattaa minut oikein. Joten ei se nin vaikeaa voi olla!

Huutonaurua :D . Lähes jokaisella nuorella on jonkin tyyppinen kapina- tai irtautumisvaihe, eikä sen tarvitse olla mikään perskännien veto tai ovien paukuttaminen. Minullakaan ei ollut kapinavaihetta - mut se sit näkyykin tässä aikuisiän mielenterveydessä.

Vierailija
46/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Laittakaa ihmeessä lisääkin.

Toisaalta haluaisin antaa teinin olla itsekseen netissä, mutta toisaalta mietin, pitäisikö minun kasvattajana velvoittaa hänet sieltä irti. Nyt on siis ollut melkein koko päivän netissä. Tädillä käytiin ja sen siellä sisällä olon ajan oli irti netistä. Joulupöytään ei ottanut edes kännykkää onneksi.

Voi, kun ei oltais keksitty koko nettiä, niin kasvattaminen olisi helpompaa. Nyt hän on taas netissä. Minä huilaan hetken ja mieheni tiskaa. Kohta jaetaan lahjat. Sitten (pakotan) hautuumaalle ja sitten se kirkko (jota riparikin vaatii). Ja 15 minuutin automatkat istuu lapsi netissä. Mitään muuta ei näe eikä kuule.

ap

Vierailija
47/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän olet itsekin netissä, tälläkin hetkellä. On niillä lapsillakin oikeus siihen joululomaan ilman tylsiä sukulointeja ja pakkokäyntejä paikoissa x ja y. 

Vierailija
48/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tyttöni sentään riemuitsi lahjoista. Oli lahjanjaon hyväntuulinen ja media kiinni. Lahjat olivat toivottuja juttuja.

(Minä muuten sain vain yhden lahjan koko jouluna. Marimekon meikkipussukan äidiltäni. Ihanaa, että edes sen. Olisin kyllä mieluummin saanut enemmänkin lahjoja, mutta se on eri juttu se.)

Vierailija
49/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tyttöni sentään riemuitsi lahjoista. Oli lahjanjaon hyväntuulinen ja media kiinni. Lahjat olivat toivottuja juttuja.

(Minä muuten sain vain yhden lahjan koko jouluna. Marimekon meikkipussukan äidiltäni. Ihanaa, että edes sen. Olisin kyllä mieluummin saanut enemmänkin lahjoja, mutta se on eri juttu se.)

Älä nyt vielä lopeta. Olisit odottanut enemmän lahjoja, minkälaisia, lahjakortteja, koruja, vai mitä? Kerro, ketju on mielenkiintoinen. Mukavaa, että teini sai mieleiset lahjat, vaikuttaa ihan kunnon tytöltä.

Vierailija
50/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlainen tyttö. On vaikea ymmärtää, koska itse olin varsinainen "pikkuvanhanen" ja aina tilaisuuden tullen keskustelin mieluummin aikuisten kuin ikäisteni kanssa. Nettiä ei toki 90-luvulla vielä ollut.

Vierailija
51/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, kun joku toivoi ketjulle jatkoa. Rekisteröitymispakon takia ei yöllä myöhään voinut jatkaa.

Olisin toivonut lahjaksi mitä vain, joka ei ole aivan täysin arkipäivän käyttötavaraa. (Ei siis vaikka kattiloita tai tiskiharjaa) . Vaikka koruja, vaatteita, kirjoja, kauneudenhoitovälineitä, mitä tahansa. Mutta.mieheni ei oikein osaa ostaa mitään ja se sitten jää. Joinain jouluinavon ostanut korun tms ja olen aina kehunut.

Ilmeni juuri, että vanhemmillani oli vielä muutama lisälahja. Jos siellä olisi sitten jotain minullekin. Luultavasti ovat lapsellemme. Ja ovat jo vanhoja. Mieheltäni olisin lahjoja toivonut. Olen siitä usein hänelle nätisti sanonut.

Tää oli siis vastaus yhden kysymykseen. Teinini on saanut olla vapaasti mediassa nyt sitten. Pitäisikö minun arkena olla tiukempi. Esim max 2 h päivässä. Hän on aivan nettiaddikti. Keskustelee nettikavereidensa kanssa (jotka eivät ole lähikavereita), katsoo musiikkivideoita, katsoo vlogivideoita jne. (Kysyin luokanvalvojalta, onko netissä tunneilla. Ei ole kuulemma onneksi siellä koskaan ollut. Moni muu kuulemma on. Tosin lv lisäsi, että.tai sitten on todella hyvä piilottelemaan. )

Vierailija
52/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempani ovat vanhoja, eivät heidän lahjansa. Ja äskeinen oli ap.

Vierailija
53/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihme jos pitäisi netissä saada joulunakin roikkua. Itse olen vasta 20 vuotias joten tämä "nettikausi" ei ehkä ollut niin paha minulla kun tyttärelläsi. Kyllä vanhempani kuitenkin ottivat minut mukaan sukuloimaan ja loppujen lopuksi onhan se nyt ihan mukava sukulaisia tavata ja jutella heidän kanssaan. Ikävä asenne tyttärelläsi jossei voi vuorokautta ilman nettiä olla....

Oletko joulua pelastamaan saapunut aikamatkustaja, vai miksi itse roikut jouluaattoiltapäivänä vauvapalstalla?

Tässä töissä itse olen jouluna ja on melko hiljaista, pitäähän aika jotenkin saada kulumaan

Kiskot ylimääräistä palkanlisää kuitenkin?:) on se raskasta tämä nykyajan työelämä... Mnissa virastoissa kun arkipäivänä sattuu käymään , niin tietokoneessa on pärstä kiinni ja asiakkasista ei toetoakaan. Ei ihme, että työpaikat Suomesta katoaa, kun aikaa surffailla netossä on hyvinkin monessa työpaikassa!

Vierailija
54/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15v. on myös ainoa lapsenlapsi. Kävi mun vanhempien luona ja sitten oli kaverin kanssa. 

Vierailija
55/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 oliko aattoiltana kaverin kanssa? Entä lahjat ja jouluruokailu?

Vierailija
56/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa tulin niin iloiseksi siitä, että olen aikuinen ja saan viettää jouluni just kuten haluan. Eli syöden ja juoden mitä haluan, pelkät villasukat jalassa, kyläilemättä tai kattamatta pöytää, netissä dataillen ja netflixiä katsoen.

IHANAA.

Vierailija
57/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 hylkäätkö vanhat lähisukulaiset viettämään joulua yksinään? Itsekkyyttä.

Vierailija
58/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57 hylkäätkö vanhat lähisukulaiset viettämään joulua yksinään? Itsekkyyttä.

En. Mun sisarukset perheineen kyläilevät, ja muut sisarukset. Minä en.

Vierailija
59/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55 oliko aattoiltana kaverin kanssa? Entä lahjat ja jouluruokailu?

Oli illalla kaverin kanssa. Sai lahjat ja söi ruokaa mun vanhempien luona. En pakottanut olemaan

monta tuntia mun vanhempien luona.

Vierailija
60/65 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne yleensä 30 vuotiaana jo on palannut normaaleiksi.

Minä olen kolmikymppinen enkä vieläkään suostu lähtemään jouluksi minnekään. Onneksi aikuisena saa päättää itse.