Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinini valittaa joulusta. Ei tykkää vierailla. Haluaisi olla vaan netissä.

Vierailija
24.12.2015 |

Hän on mielestäni kamalan epäkohtelias ja epäkunnioittava. Hän haluaisi, että oltaisiin vaan joulu kotona ja hän saisi olla netissä koko joulun.

Menemme kuitenkin jouluksi yökylään vanhemmilleni, joille hän on rakas ja ainoa lapsenlapsi. Sitten mieheni tädillä käymme joka joulun päivä kylässä, kun mies ja lapsemme on ainoita sukulaisia. Sinne nyt varsinkaan ei teinimme halua.

Teini tietää saavansa monia toivomiaan lahjoja ja mieleisiään ruokia. Silti.tyytymätön.

Miksi on noin itsekäs.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olen itsekin netissä. Teinini ei kyllä sitä tiedä. On vetäytynyt alakerran askartelutiloihin olemaan rauhassa.

Ap

Vierailija
22/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minun lapsuudessani ei ollut nettiä. Emme käyneet jouluisin koskaan yhtään missään, kun vain yksi isovanhempi oli enää elossa ja hän vieraili sitten meillä joulun ajan. En muista kyllä itse protestoineeni. (Tosin mulla ei ollut tilaa protestoida. Äitini oli siihen aikaan erittäin stressaantunut ja erityisesti jouluisin oli kireä tunnelma.)

Olen em syistä aika tietämätön teinien sielunmaisemasta.

Ap

Ole iloinen siitä, että lapsellasi on tilaa protestoida. Olet siis tehnyt hyvää työtä. Olisit itsekin varmasti roikkunut koko ajan netissä teininä, jos se olisi ollut saatavilla? Tyttärelläsi on netissä kavereita joiden kanssa haluaa jutella, ehkä joku kiva poikakin. Anna hänen nauttia nykyajan suomista mahdollisuuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu teiniyteen.. muistan kuinka lapsena piti säännöllisesti vierailla isovanhempien luona. Siinä sitten istuin nihkeällä nahkasohvalla kun aikuiset jaaritteli. Eikä ollut mitään älykännyjä tai iPodeja :( Onneksi oli mielikuvitus. Kuvittelin kaikkea tuhmaa koko sen ajan kun piti istua ja aikuiset puhuivat.

Kyllä, tuhmaa. Heräsin aikaisin.

Vierailija
24/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut raahattiin väkisin vuosi vuodelta mukaan tuollaisiin mammojen kahvittelutilaisuuksiin (vaihdetaan kuulumiset, syödään ruokaa, tuijotetaan seinää viitisen tuntia, istutaan autossa pari tuntia) ja sitten omille muutettuani lopetin sukuloinnin kokonaan, kun jäi niin huono maku.

Vierailija
25/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ihme jos pitäisi netissä saada joulunakin roikkua. Itse olen vasta 20 vuotias joten tämä "nettikausi" ei ehkä ollut niin paha minulla kun tyttärelläsi. Kyllä vanhempani kuitenkin ottivat minut mukaan sukuloimaan ja loppujen lopuksi onhan se nyt ihan mukava sukulaisia tavata ja jutella heidän kanssaan. Ikävä asenne tyttärelläsi jossei voi vuorokautta ilman nettiä olla....

Vierailija
26/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihme jos pitäisi netissä saada joulunakin roikkua. Itse olen vasta 20 vuotias joten tämä "nettikausi" ei ehkä ollut niin paha minulla kun tyttärelläsi. Kyllä vanhempani kuitenkin ottivat minut mukaan sukuloimaan ja loppujen lopuksi onhan se nyt ihan mukava sukulaisia tavata ja jutella heidän kanssaan. Ikävä asenne tyttärelläsi jossei voi vuorokautta ilman nettiä olla....

Oletko joulua pelastamaan saapunut aikamatkustaja, vai miksi itse roikut jouluaattoiltapäivänä vauvapalstalla?

Vierailija
27/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joulua pelastamaan saapunut aikamatkustaja, vai miksi itse roikut jouluaattoiltapäivänä vauvapalstalla?

Tässä töissä itse olen jouluna ja on melko hiljaista, pitäähän aika jotenkin saada kulumaan

Vierailija
28/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on mielestäni kamalan epäkohtelias ja epäkunnioittava. Hän haluaisi, että oltaisiin vaan joulu kotona ja hän saisi olla netissä koko joulun.

Menemme kuitenkin jouluksi yökylään vanhemmilleni, joille hän on rakas ja ainoa lapsenlapsi. Sitten mieheni tädillä käymme joka joulun päivä kylässä, kun mies ja lapsemme on ainoita sukulaisia. Sinne nyt varsinkaan ei teinimme halua.

Teini tietää saavansa monia toivomiaan lahjoja ja mieleisiään ruokia. Silti.tyytymätön.

Miksi on noin itsekäs.

Ihan näin ex-teininä, jota typerät vanhemmat myös raahasivat jouluna muiden riemuksi joka vitun paikkaan,pienen apinan lailla, niin kysyn vaan, että miksi ne typerät sukulaiset eivät saa persettään liikutettua ikinä sinne mun tyköni? Ne on aikusia, niillä on autot ja aikaa, ja kuulemma kaipaavatkin mua niin vitusti aina. Silti ne eivät ikinä vieraile mun tykönä vaan kuvio menee aina päin vastoin! Mä saan sitten pilata muutaman vapaapäivänäni istuen tunteja autossa kahden vajaaälyisen vanhemman juttuja ja nalkutusta kuunnellessa. 

Vierailija
29/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet isovanhemmat ovat jo niin iäkkäitä, että matkustaminen olisi todella hankalaa. Siksi ne.nuoret perheet matkustavat näitä vanhuksia jouluisin ilahduttamassa. Vanhuksille on ainoa jouluilo tämä lasten ja lastenlasten vierailu.

Vierailija
30/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän tuo sukulointi on sellaista, että kaikki on koko ajan nenä kiinni kännykässä. Siis ihan aikuisetkin. Itseänikin tämä hämmentää, kun ollaan appivanhemmilla kylässä. Mies, hänen siskonsa ja siskonmies surffaavat kännykällä lähes taukoamatta. Minä sitten kohteliaana yritän seurustella anopin kanssa. Kyllä ne muutkin ainakin jollain tasolla osallistuvat keskusteluun, mutta tuntuu oudolta että aikuiset ihmiset on koko ajan nenä kännykässä, vaikka ovat kylässä. 

Miten tuollaisessa kuviossa sanot teinille, että nyt kännykkä pois ja seurustellaan vieraiden kanssa?

Vierailija
31/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on noin paska mutsi, että valittaa lapsestaan netissä? Hyvin näytät viihtyvän täällä sinäkin.

Palsta on vuodesta toiseen täynnä aikuisia, jotka vinkuvat joulunpyhien eestaas ajelusta. Ei siihen verrattuna alaikäisen toive saada viettää joulua kotonaan ole yhtään mitään.

Vierailija
32/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tabletti mukaan ja Tapanina päästätte sen "vapaaksi" eli nuorten omiin menoihin!

Muistan kyllä millaista oli olla 14. 

Vierailija
33/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohoh! miksiköhän kuvittelin että on teinitytöstä kyse? Ap ei maininnut onko poika vai tyttö. Jännästi tulee mielikuvia. Nro 13

mulle tuli taas heti mieleen poika :p

Vierailija
34/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali teini.

Vierailija
35/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on tyttö. Yritän kyllä ottaa jutellessa myös teinin mukaan keskusteluihin. (Tosin täti on umpiruotsinkielinen,.mitä teini ei juuri ymmärrä.) Ollaan täällä vanhempieni ja tädin paikkakunnalla jo.

Tosiaan varmaan täytyy mennä tuolla linjalla, että kertoo hyvät käytöstavat ja mediat pois joulupöydässä, lahjanjaossa ja tädillä. Muuten saa olla.

Katsois edes jouluohjelmaa telkkarista. Ärsyttää, kun on koko ajan vaan netissä.

Ap

AP, oletko täysin unohtanut nuoruuden?? Vai etkö ole sitä viettänyt. Nykyteinit ovat juuri kuten tyttösi. Itselläni on ikää, joo 45, mutta ihmettelen noita jo nuorena pystyynkuolleita dinosauruksia. Haluat, että tyttö kärsii koko joulun?? KYLLÄ, siinä oikea kiusaaja.

Jos ei muutamaa tuntia osaa olla näpräämättä hilavitkutinta, on jo pahasti addiktoitunut.

Olen jo viisikymppinen, mutta en dinosaurus. Minusta nimittäin jopa teineiltä saa odottaa normaalia kohteliaisuutta toisia ihmisiä kohtaan. On vain vanhempien kasvatustaidoista kiinni, miten ovat lapsensa osanneet kasvattaa. Minulla ei koskaan ollut kapinavaihetta, joten minun vanhempani osasivat ilmeisesti kasvattaa minut oikein. Joten ei se nin vaikeaa voi olla!

Vierailija
36/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on tyttö. Yritän kyllä ottaa jutellessa myös teinin mukaan keskusteluihin. (Tosin täti on umpiruotsinkielinen,.mitä teini ei juuri ymmärrä.) Ollaan täällä vanhempieni ja tädin paikkakunnalla jo.

Tosiaan varmaan täytyy mennä tuolla linjalla, että kertoo hyvät käytöstavat ja mediat pois joulupöydässä, lahjanjaossa ja tädillä. Muuten saa olla.

Katsois edes jouluohjelmaa telkkarista. Ärsyttää, kun on koko ajan vaan netissä.

Ap

AP, oletko täysin unohtanut nuoruuden?? Vai etkö ole sitä viettänyt. Nykyteinit ovat juuri kuten tyttösi. Itselläni on ikää, joo 45, mutta ihmettelen noita jo nuorena pystyynkuolleita dinosauruksia. Haluat, että tyttö kärsii koko joulun?? KYLLÄ, siinä oikea kiusaaja.

Jos ei muutamaa tuntia osaa olla näpräämättä hilavitkutinta, on jo pahasti addiktoitunut.

Olen jo viisikymppinen, mutta en dinosaurus. Minusta nimittäin jopa teineiltä saa odottaa normaalia kohteliaisuutta toisia ihmisiä kohtaan. On vain vanhempien kasvatustaidoista kiinni, miten ovat lapsensa osanneet kasvattaa. Minulla ei koskaan ollut kapinavaihetta, joten minun vanhempani osasivat ilmeisesti kasvattaa minut oikein. Joten ei se nin vaikeaa voi olla!

Just, kapinavaihe tulee sitten 80-vuotiaana, sinusta tulee äreä vanhus. Etkö ole uskaltanut kapinoida? Onko sinulla ollut edes nuoruutta. Minusta tuli rohkea ja määrätietoinen. Olen 70-luvun lapsi ja ymmärrän teinejä. Miksi helevetissä niitä pitää kiusata jouluna sukulaisten luona? Joo joku perinne.

Vierailija
37/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä on teinillä mukava joulu. Häntä ei oteta yhtään huomioon joulun suunnittelussa, jätetään pois kaikista keskusteluista, ja sitten äiti tulee, ottaa hihasta ja valittaa kun teinille ei kelpaa tämä ihku perheen yhtenen joulu, että '' miksi olet noin apea, kyllä se tietokone kotona odottaa huoh, älä viitsi olla noin ärtynyt, miks sun pitää olla tollanen teini, hei nyt joulumieltä, älä oo noin hiljanen. ''

Saat kyllä olle onnellinen jos teini vartuessaan sun luo ees jaksaa tulla piipahtamaan :)

Vierailija
38/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teini otettu monin tavoin huomioon. Mm saa monia toivomiaan joululahjoja ja mieleisiään jouluruokia. Kaikkia haluamiaan karkkilaatuja ostettiin. Lisäksi ollaan menossa yhdessä joulukirkkoon. Hänellä kun alkaa rippikoulu ja sieltä tuli ohje mennä.

Käytiin juuri sillä tädillä 90-v. Sillä oli onneksi telkkari päällä ja siltä ruotsinkieliseltä kanavalta tuli Pesosen joulu. Sitä teini jaksoi puoli tuntia katsoa, mutta sitten kyllästyi ja alkoi valittaa. Ruotsia ei suostunut yrittämään. Sanoi 2 kertaa tack, kun sai lahjansa ja karkkia.

Nyt alan kattaa joulupöytää. Teini askarteluhuoneessa taas.

Ap

Vierailija
39/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä niin itsekkäitä kommentteja joukossa, ettei tulevat sukupolvet taida lainkaan tullla meitä mummoina katsomaan. Nähkääs, kun minä minä minä en halua matkustaa. Minä minä haluanbnauytia elämästäni. Vähät vanhoista sukulaisista.

Vierailija
40/65 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyjät: tämänkö takia niitä lapsia hankitaan?