Autoton perhe on niin WT
Miten jotkut voi olla ilman autoa? Autottomat vätykset on sitten meiltä auton omistavilta pummaamassa kyytejä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme näyttävä perhe. On kallis maksettu asunto, sekä kaksi hienoa autoa.
Audi Q5
BMW 530dNousukasautoja, en kehtaisi noissa näyttäytyä. Mukava kuitenkin, että teille kelpaa.
Menestyjien autoja, ei niitä tavallinen tuulipukukansa ostele, ei edes autolainalla! Persaukisten kateutta.
Mä en ymmärrä niitä, jotka kinuaa autoa lainaksi. Vittu mitä muumeja.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä niitä, jotka kinuaa autoa lainaksi. Vittu mitä muumeja.
Sellaiselle ei autoa kannata lainata, joka ei ole ajanut päivittäin, säännöllisesti, en todellakaan lainaisi. Teillä ei ole minkäänlaista käsitystä autoilusta, eikä ajotaidosta. Vain typerys lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme näyttävä perhe. On kallis maksettu asunto, sekä kaksi hienoa autoa.
Audi Q5
BMW 530dNousukasautoja, en kehtaisi noissa näyttäytyä. Mukava kuitenkin, että teille kelpaa.
Menestyjien autoja, ei niitä tavallinen tuulipukukansa ostele, ei edes autolainalla! Persaukisten kateutta.
Saahan sitä kaikenlaista kuvitella, mutta ei noilla mitää statusarvoa ole muille kuin nousukkaille.
Vierailija kirjoitti:
No onko se sitten WT jos on vain yksi auto, ja perheen isä menee julkisilla töihin niin että äiti (joka on kotona) voi käyttää autoa ostoksilla ja muilla asioilla käymiseen ja lapsen kuskaamiseen? Vaikka perhe asuisi Espoossa ja melkein kaikilla naapureilla on kaksi autoa?
On se WT jos asuu Espoossa tai Kauniaisissa, muualla se olisi ihan normaalia.
Espoon tietyissä piireissä katsotaan pitkin nenänvartta kaikkia joilla alle 50 tonnin auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se sitten WT jos on vain yksi auto, ja perheen isä menee julkisilla töihin niin että äiti (joka on kotona) voi käyttää autoa ostoksilla ja muilla asioilla käymiseen ja lapsen kuskaamiseen? Vaikka perhe asuisi Espoossa ja melkein kaikilla naapureilla on kaksi autoa?
Espoon tietyissä piireissä katsotaan pitkin nenänvartta kaikkia joilla alle 50 tonnin auto.
Espoo on aika iso kaupunki. Ei ole kovin monella hienoa autoa Espoon keskuksessa, Matinkylässä tai Leppävaarassa. Espoo on muutakin kuin okt-aluetta ja aina bussit kulkee ruuhka-aikaan ihan täynnä. Mistä hienostoalueista puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo on aika iso kaupunki. Ei ole kovin monella hienoa autoa Espoon keskuksessa, Matinkylässä tai Leppävaarassa. Espoo on muutakin kuin okt-aluetta ja aina bussit kulkee ruuhka-aikaan ihan täynnä. Mistä hienostoalueista puhut?
Eikös se ole selvää, mitä hienostoalueita tarkoitetaan, ainakin Westend, Haukilahti. Niitä miljoontaloja, jotka ovat aidattuina, omalla rantaviivalla.
Vähän PT, mutta mitä sitten vaikka jollakulla ei ole varaa autoon? Miten se tekeee hänestä huonomman ihmisen? Eikö huomattavasti nolompaa ole huono ja alatyylinen käytös, jota te autottomia haukkuvat osoitatte? Annatte todella sivistymättömön vaikutelman itsestänne.
Itse en haluaisi todellakaan asua Helsingissä mutta olen kyllä aina asunut kävelymatkan päässä pienen tai keskisuuren kaupungin keskustasta joten en ole autoa tarvinnut. Pikemminkin on WT:tä omistaa auto. Kävely on paras liikuntamuoto, suosittelen. M22
SEN NIMI ON SAASTUTIN.................. Käytä oikeaa termiä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että keskustassa pääsee julkisilla töihin, kauppaan yms mutta entä jos joskus haluaa käydä muuallakin? Mua ärsyttäisi olla bussien varassa tai kinua kyytejä muilta.
Bussit
Junat (lähi- ja kaukojunat)
Raitiovaunut
Metro
Vuokra-autot
Taksi
Polkupyörä
Omat jalat
Ja sinua ärsyttää, minua ei. Meiltä menee busseja jatkuvasti, joten emme joudu mitään aikatauluja kyttäämään. Voi myös olla, että olet mukavuudenhaluisempi kuin minä. En ärsyynny siitä, että vaikkapa tosiaan ihan kävelen jonkun pienen matkan, tai menen junalla pidemmän. Päinvastoin, pidän siitä. Autoilu, auton huolto ja parkkipaikan etsiminen kyllä kuulostavat rasittavilta. ja juu, rahanikin käytän mieluummin johonkin muuhun, kuten kivaan kotiin hyvällä paikalla.
Kiva koti hyvällä paikalla, on toiselle oma talo maaseudun rauhassa. Minua ei saisi kirveelläkään Helsinkiin asumaan, sinne kivikylään. Olin siellä opiskeluaikana. Paljon yksinäisiä ihmisiä, kerrostaloja, hirveät hinnat, pieniä asuntoja, jumalattoman kalliit asuinkustannukset. Melua, liikennettä, aivan hirveää.
En kaipaa joukkoliikennettä lainkaan, eikä sitä täällä juuri ole. En ole koskaan ollut tyytyväisempi. AUTO mahdollistaa maaseudun rauhassa asumisen. Helsinki=kivierämaa, suoraan helevetistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva koti hyvällä paikalla, on toiselle oma talo maaseudun rauhassa. Minua ei saisi kirveelläkään Helsinkiin asumaan, sinne kivikylään. Olin siellä opiskeluaikana. Paljon yksinäisiä ihmisiä, kerrostaloja, hirveät hinnat, pieniä asuntoja, jumalattoman kalliit asuinkustannukset. Melua, liikennettä, aivan hirveää.
En kaipaa joukkoliikennettä lainkaan, eikä sitä täällä juuri ole. En ole koskaan ollut tyytyväisempi. AUTO mahdollistaa maaseudun rauhassa asumisen. Helsinki=kivierämaa, suoraan helevetistä.
Tottakai on itsestäänselvää, että se, minkä mieltää kivaksi kodiksi kivalla paikalla, on makuasia. En ole muuta väittänytkään. Minulla on aivan sama, viihtyykö joku muu Helsingissä. Minä viihdyn (emme tosin asu kivierämaassa, vaan vihreällä puutaloalueella). Ainoa asia, joka minua häiritsee, on joidenkin vimma vetää herneet nenään minun valinnoistani. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, onko meillä auto vai ei? Ja miten siitä voi vetää sen johtopäätöksen, että olisimme jotenkin, öö, "WT"? Kuka edes käyttää tuollaista ilmaisua?
Meillä ei oo kummallakaan ajokorttia, koska ollaan köyhiä ja mä olen myös köyhästä perheestä. Ei sellasia rahoja ihan hetkessä mistään käärästä jos ei oo todella hyvä palkka. Mä en oo myöskään saanut isiltä rahaa, Niinkuin varmaan useimmat teistä.
Vierailija kirjoitti:
Me ei asuta kaupungissa eikä meillä oo autoa. Mun vanhemmat kuskaa meitä oikein mielellään, kun saavat nähdä lapsenlastaan, usein kysyvätkin että tarvitaanko kyytiä jonnekin. Tarvimme kyytiä vain apteekkiin ja samalla kauppaan ja sit esim neuvolaan tai miehen sairaalakäynteihin.
pikkuäiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei asuta kaupungissa eikä meillä oo autoa. Mun vanhemmat kuskaa meitä oikein mielellään, kun saavat nähdä lapsenlastaan, usein kysyvätkin että tarvitaanko kyytiä jonnekin. Tarvimme kyytiä vain apteekkiin ja samalla kauppaan ja sit esim neuvolaan tai miehen sairaalakäynteihin.
Onko tuo vain apteekkiin, kauppaan, neuvolaan, sairaalaan... tarvitsette todella paljon autoa. Vanhempanne eivät ole aina kuskaamassa, tulevaisuudessa. Kukaan ei elä ikuisesti. Huono suunnitelma.
Miehelläni ja siis perheelläni on tila-auto. Mies pelaa golfia ja kesäisin ajelee näitä ajoja melko paljon. Myös lomamatkoilla ja kauppamatkoillakin käytämme autoa. Molemmat käytämme työmatkoilla julkista liikennettä, joka on nopea ja ympäristöystävällisempi vaihtoehto. Minä voisin jopa luopua autosta, koska pyöräillen kaupassa käynti on hauskaa ja siinä saa aina liikuntaakin. Kyllä autoilijan imago on enemmän plösö kuin sporttinen julkista liikennettä ja omaa kroppaansa liikuntaan käyttävä. Mitä vähemmän koulutusta ihmisellä on, sitä enemmän hän autoja jumaloi. Se on minun mielipiteeni. Akateemisen koulutuksen saaneella on päässään muutakin kuin peltilehmät.
Kyytien pummaamista en ymmärrä. Taksipalvelut ovat kaikkien saatavissa.
Ollaankos nyt taas vähän yksoikoisia:D wt ei todella ole yhtä kuin köyhä, on rikkaita, jotka eivät tyyliä ole saaneet rahalla. Ihan tässä hml, lahti, tampere välillä ei juurikaan ole julkista. Osa meistä tekee kolmivuorotyötä, osalla pitkä matka jne. Eiköhän suurimmalle osalle auto ole aika neutraali, joskin kallis väline selvitä jokapäiväisistä menoista:)
Teille, joilla on kortti mutta ei autoa. Ajotaito ruostuu, ellet aja säännöllisesti. Ei se niin vain onnistu enää autolla ajaminen, jollei ole ollut aikoihin autoilemassa. Päätän itse aikatauluni ja käyn lähes päivittäin suuressa marketissa, siellä on hyvin parkkitilaa parkkihallissa, koskaan ei ole kukaan kolhinut autoani, ei vaikka nyt lähti 25. vuosi autoilijana. Siinähän odotatta bussia, joita täällä maalla menee muutama päivässä, vuoroväliä tunti ja enemmänkin. Menen joka paikkaan autolla, ovelta ovelle, ja nautin. Teitä sotkupirkkoja, katson hymähtäen, tukka roikkuu märkänä, vaatteet kastuneet hyi helevetti, mitä sakkia...