Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten narsistipuolisosi syyllisti ja haukkui sinua?

Vierailija
16.12.2015 |

Nimittelyitä tänne!

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa lukea näitä. Hirveitä ihmisiä...

Kyllä sitä saa olla onnellinen omasta miehestä, joka ei koskaan riidellessäänkään ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan pysynyt asiassa, pyrkinyt aidosti ymmärrykseen eikä pelkästään "voittamaan". Osannut myös pyytää anteeksi ja tehnyt vastaavasti helpoksi hänelle anteeksi pyytämisen jos olemme molemmat kiivastuneet. Mieheni ei ole koskaan haukkunut luonnettani tai ulkonäköäni, aina kannustanut ja huolehtinut. En ole koskaan joutunut pelkäämään henkistä tahi fyysistä väkivaltaa vähääkään. Enkä ole koskaan joutunut epäilemään mieheni rakkautta.

Hyvät naiset (ja miehet), tällaisia ihmisiä on! Te ansaitsette normaalin, tasapainoisen suhteen jossa teitä ei lytätä eikä haukuta. Ei tarvitse tyytyä paskaan kun vierelleen voi saada myös toisen ihmisen.

Vierailija
22/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että minun täytyy pitää itseäni rumana koska käytän meikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehen epäonnistumiset oli ylipäänsä mun syy, koska hänhän oli täydellinen. Eronkin jälkeen syyttää yhä minua, vaikken hänen tekemisiin puutu.

Tuttujuttu. Mies itse halusi eron. Mutta kun hänellä ei jokin asia suju,syy on minun, koska hänellä on niin paha mieli siitä, että meille tuli ero. Ja eron syyhän oli yksin minun, vaikka hän otti, petti ja lähti. Missä on logiikka?

Vierailija
24/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysen ex-muija. Syyllisti työnteosta, kommentoi vessassa käyntiä joka kerta oven takana, syytti äijää koiran tekemisistä, kävi käsiksi ja kynsi, paiskoi p askaks läppärit, puhelimet ja välillä aamiaispöydässä astiat. Kiusas toista pettämisuhkailuilla ja kiristi että kertoo sille ja tällesitä ja tätä jossei äijä tottele. Anopilleenki sano et "äijä on niin tossun alla" . Sit jos eron otti puheeksi niin uhkaa tappaa itsensä. Viel eronki jälkeen jakso pitkään kehua kuinka hyvin nykyään menee ja moitti samalla. Sit jos oliki riitaa uuden kanssa ni soittii itkien ja haukku uutta hulluks ja taas veti esiin itsemurhakortin. Sairas ämmä, sanon minä!

Vierailija
25/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan epätodennäköistä, että kaikki postaajat ovat narsistien uhreja. NPD on kuitenkin hyvin harvinainen. Todennäköisempää on, että on ollut riitaa, onhan se exä josta näissä puhutaan, ja eron jälkeen nähdään toinen puhtaasti pahana.

Inhimillistä mutta hyvin lapsellista ja kertoo ihmisen omasta kypsyystasosta. Tämän vuoksi en ikinä otatakaan näitä "narsistien uhreja" vakavissani eikä heidän kanssaan kannata olla väleissä. Jos tulee erimielisyyksiä, saat pian kuulla olevasi narsisti.

Tämä on Suomen suosituimpia keskustelupalstoja. Vaikka narsisteja olisi vain yksi sadasta, aivan varmasti täällä käy riittämiin narsistin exiä.

Vierailija
26/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava, etkä pidä itsestäsi huolta (3 synnytystä takana, 161 cm, 60 kg). Vatsasi tursuaa jo pidemmälle kuin tissisi.

Pyjamani, rintsikkani ja pikkarini ovat kuulemma seksintappovälineitä ( käytän paituleita sekä pitsisiä rintsikoita ja pikkareita).

Käskee panostamaan kotioloissa pukeutumiseen, kieltää verkkareiden käytön koska ne ovat epäseksikkäät.

Hiuksia ei saa pitää ponnarilla, koska kuulemma näytän silloin takakireältä. Hiusten pitää olla vapaana ja vaaleaksi värjätty.

Olen asennevikainen jos haluan yöunille ennen klo 22.30. Kuulemma normaali ihmiselle riittää yöunet klo 24-06. Käyn muuten täysipäiväisesti töissä ja tuntuu että kuusi tuntia unta yössä on minulle liian vähän...

Tällaista meillä nykyään. Omaan korvaan ja sydämeen nämä miehen kommentit sattuvat, mutta onko muilla tällaista? En oikein itsekään tiedä onko tällaista muissakin perheissä?

Ei ole normaalia. Eroa.

Vierailija
27/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan epätodennäköistä, että kaikki postaajat ovat narsistien uhreja. NPD on kuitenkin hyvin harvinainen. Todennäköisempää on, että on ollut riitaa, onhan se exä josta näissä puhutaan, ja eron jälkeen nähdään toinen puhtaasti pahana.

Inhimillistä mutta hyvin lapsellista ja kertoo ihmisen omasta kypsyystasosta. Tämän vuoksi en ikinä otatakaan näitä "narsistien uhreja" vakavissani eikä heidän kanssaan kannata olla väleissä. Jos tulee erimielisyyksiä, saat pian kuulla olevasi narsisti.

Tämä on Suomen suosituimpia keskustelupalstoja. Vaikka narsisteja olisi vain yksi sadasta, aivan varmasti täällä käy riittämiin narsistin exiä.

Todennäköisempää että täällä lapselliset ihmiset itkee muita narsistiksi koska on ollut riitaa.

Taisi osua omaan nilkkaan.

Ihan narsistiksi diagnosoitavien lisäksi on rajatapauksia ja niitä joilla narsistisia ominaisuuksia on tavallista reippaasti enemmän.

Vierailija
28/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kehittyi narsistikumppanin vuoksi uniongelma, kun hän loukkaantui kun nukahdin aina herkemmin nukkumaan mennessä kuin hän. Siitä tuli ongelma ja lopulta en uskaltanut nukahtaa, ettei puoliso taas suutu ja syyllistä seuraavana päivänä..lopulta päädyin käyttää unilääkkeitä. Ja haukkuminen oli minun mutta myös  perheen ja ystävien haukkumista suoraan mutta myös kiertäen: " luuletko että ne tykkää susta..ihmiset on niin kyllästynyt suhun, teit itsestäs naurettavan, nekin nauroi sulle" jne. plus sitten vakituiset huorittelut ja kaikki siihen päälle. yleensäottaen kaikenlainen henkinen piinaaminen, kiristäminen ja uhkailu.

Hyvä testi kaikille jotka epäilee puolisoaan narsistiksi: muuttakaa radikaalisti hiustyyliänne kertomatta puolisolle ilman mitään ennakkovaroitusta. Katsokaa miten puoliso reagoi.. enkä puhu nyt mistään terveestä reaktiosta, jos vaikka tykkää aidosti enemmän toisesta tyylistä ja uusi kampaus olisi omasta mielestä vaikka vähän hassu. Narsisti haluaa kontrolloida kaikkea ja sekoaa kun joku asia ei ole hänen hyppysissään.

ja tässäkin ketjussa epäillään onko kirjoittajat muka narsistien uhreja, tämä ketju oli suunnattu narsistien kumppaneille, menkää epäilijät muualle huutamaan.

Vierailija
29/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuulla tapailun aikana miten tyhmä, hidas, idiootti ja ruma olen. Nauruni oli väärää, harrastukseni vääriä, tulevaisuuden haaveeni vääriä, pukeutumistyylini väärä, hiukseni vääränlaiset ja meikkasin väärällä tavalla.

Ei tullut koskaan mieleenkään, että kyseessä olisi narsisti, vain suorapuheinen mies. Jos kyseessä olisi ollut narsistisia ominaisuuksia omaava mies, niin hän olisi mielellään jatkanut kuviota koska otin kaikki haukut mukisematta vastaan - sen sijaan kyllästyi ja jätti leikin sikseen.

Vierailija
30/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ei olisikaan kyse aidosta narsistista, niin jo se, että on paljon narsistisia piirteitä, riittää tekemään elämästä helvettiä.

Vierailija
31/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua haukuttiin narsistiksi, vaikka olen päinvastoin hyvin tunteellinen ja empaattinen (ihan oikeasti, näin esim. äitini ja sisareni minua kuvailevat). Oonkin alkanut epäillä että mies peilaa jotenkin itseään näin, en tiedä kutsuisinko ihan narsistiksi häntä mutta jotain hämärää tuossa on.

Juu mä oon kanssa vaikka ammattilainen todennut ettei ole narskun rahtuakaan.

Vierailija
32/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää että täällä lapselliset ihmiset itkee muita narsistiksi koska on ollut riitaa.

Narsismi on niin vakava asia uhrilleen että muutama mukanarsu menee joukkoon ihan mainiosti. Typerää tuollainen vähättely - älä lue jos noin tiukkaa tekee!

Vierailija
33/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ei olisikaan kyse aidosta narsistista, niin jo se, että on paljon narsistisia piirteitä, riittää tekemään elämästä helvettiä.

Juurmi näin. On vain semantiikkaa, puhutaanko ihmisestä narsistina vai narsistisia piirteenä omaavana kusipäänä vai empatiakyvyttömänä kusipäänä. Ihan sama onko diagnoosia vai ei, niin mikään ei ole tappavampaa kuin toisen ihmisen nitistäminen, halventaminen ja mitätöinti.

Vierailija
34/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote]

Mainitsemasi ei taaskaan todista mitään, sillä narsismin lievemmätkin muodot ovat harvinaisia, ellei sitten katsota että kaikki ovat narsisteja tavalla tai toisella. Edelleen on todennäköisintä, että täällä itkevät eivät vaan näe mitään vikaa itsessään vaan uhriudutaan ja demonisoidaan toista. Vai, oletko usein huomannut riitapukarien olevan kovinkin puolueettomia arvioimaan tilannetta?[/quote]

Tämän kirjoittajalla ei ole selkeästi MITÄÄN KÄSITYSTÄ MITÄ NARSISMI ON. Kyse ei ole mistään riitapukareista. Narsistin läheinen kokee jatkuvaa hienovaraista painostusta, ohjailua ja uhkaavaa tunnelmaa, jossa itse riidat ja konfliktit etenkin niin että uhrikin on riidassa "osallinen" ovat harvinaisia, sillä uhri ei usein uskalla, jaksa tai pysty nousemaan narsistia vastaan enää. Uhriksi tullaan pitkällisen henkisen uuvuttamisen kautta. Kyse ei ole riitelystä. Se alkaa siitä että et kerran vastaa puhelimeen kun pitää, ja löydät hysteerisen kumppanin itkemästä kotoa. Oma "rakas" siinä hysteerisenä itkee niin, että tunnet olevasi maailman pahin ihminen, kun satutat toista noin, kun et ollut pystynyt vastaamaan kesken harrastustreenien. Narsistisen kumppanin vallankäyttö alkaa vaivihkaa ja lisääntyy, ja tulee näkyväksi kunnolla vasta kun suora haukkuminen alkaa. Siinä vaiheessa epäsuoralla tavalla narsisti on saanut jo kumppanin itsetunnon ja arvostelukyvyn romutettua, eikä puoliso tunnista mikä on tervettä ja mikä ei.

Vierailija
35/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nauroi kun yritin opiskella tai tehdä töitä, olin samanlainen sokea lammas kuin muutkin bäää!

Mikä sinusta teki niin huvittavan, etkö vaan osannut?

se että yritin kuulua yhteiskuntaan

Apua, ootkohan ollut exäni kanssa...

Vierailija
36/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten syyllistänyt ja haukkunut? No esim:

"Ruma, lihava, läski, hirviö".

"Liian iso nenä, liian iso perse, liian iso maha".

"Kaikki nauraa sulle, kukaan ei oikeasti välitä susta."

"Äskenkin X ja Z nauroi sulle. Näitkö miten säälivästi ne taas katsoi sua."

"Tyhmä, idiootti, sä et osaa mitään."

"Mä häpeän sua, kaikilla tavoilla."

"Sulla on ihan kauhea ääni. Kannattaa olla tästä lähin ihan vaan hiljaa."

"Sun vanhemmat vihaa sua, mun vanhemmat vihaa sua."

"Sä oot elämästä syrjäytynyt, et tulis ikinä toimeen ilman mua."

"Oon ollut vaan säälistä sun kanssa, mä en oo rakastanut sua koskaan."

Vierailija
37/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa käsittämättömintä on se, että ihmiset pitävät normaalina, että riidellessä haukutaan ja häväistään toinen???

Vierailija
38/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Munkin kumppani suuttui kerran kun en muistanut sopimiamme treffejä. Selkee narsisti.[/quote]

Miksi koet tarvetta vähätellä vakavaa asiaa? Vai oletko oikeasti niin idiootti että et pysty käsittämään tämänkään ketjun perusteella mitä eroa on narsismilla ja sillä että kumppani loukkaantuu kun sovitut treffit unohdetaan?

Vierailija
39/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on niin vakava asia uhrilleen että muutama mukanarsu menee joukkoon ihan mainiosti. Typerää tuollainen vähättely - älä lue jos noin tiukkaa tekee!

Ikävä jos tekee noin pahaa kun kaikki ei silitäkään päätä koko ajan. Siinä näkee varmaan narsissej.. Siis narsisteja vähän kaikkialla

Tällä palstalla on paljon empatiakyvyttömiä ja häiriintyneitä ihmisiä, sitä ei ole kenenkään vaikeaa todeta, lukeepa melkeinpä mitä ketjua tahansa. Jotkut nauttivat kiusaamisesta ja loukkaamisesta sekä toisen vähättelystä. Myös ihmisen leimaaminen arvottomaksi ja pahaksi esim sukupuolen tai rodun mukaan ei ole tervettä eikä osoita kykyä samaistua toiseen ihmiseen.

Vierailija
40/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nauroi kun yritin opiskella tai tehdä töitä, olin samanlainen sokea lammas kuin muutkin bäää!

Mikä sinusta teki niin huvittavan, etkö vaan osannut?

se että yritin kuulua yhteiskuntaan

Apua, ootkohan ollut exäni kanssa...

Kerro lisää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi