Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun PMS-oireet ajaa meidät eron partaalle :(

Vierailija
09.12.2015 |

Tänään on ollut ihan hirveä päivä. Tai siis eilen ja tänään. Olen kuin jossain synkässä purkissa, josta en pääse ulos. Masentaa, itkettää, raivostuttaa, vihaan miestäni ja olen turhautunut kaikkeen. Tänään sanoin semmoisia asioita, että mieheni lopulta kysyi, että haluanko erota. Mikä pahinta, sillä hetkellä olisin halunnut.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Of the dietary supplements, calcium is one that seems to help for PMS. The thought is that by maintaining levels of calcium during menses, calcium supplementation help avoid hypocalcemia, which can cause some of the mood symptoms of PMDD. The use of calcium, however, has not been formally studied in PMD. There is some evidence that vitamin B6 can alleviate symptoms, but studies are of poor quality"

Siitä vaan latkimaan maitoa ja syömään banaaneja ja possua niin paljon kuin napa vain vetää, kun häijyilynhalu iskee päälle. Kun massu hölskyy maitoa pullollaan, ei sitä varmaan jaksa kenellekään kiukuta vaan mieluummin makoilee sohvalla sulattelemass maitomöllyä.

Vierailija
42/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vaikka kohdunpoistoon, jos se auttaisi!

Ei mulla tosin noin kamalia oireita enää ole kuin edellisillä, mutta kyllä pilaa osan kuukaudesta (elämästä) täysin.

Odotan, että keksivät tähän jotakin!

Siihen asti: B, D vitamiinit, sekä KALSIUM! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa ei näytä kokeneen pahoja PMS oireita. Itsekin varmaan toki tuomitsisin huuhaaksi, ellen olisi kärsinyt tästä samasta jo parisen vuotta. Ei paljoa naurata teidän "asiantuntijoiden" ohjeet hermojen hillitsemisestä kun kyse on vastaavasta ongelmasta mitä oikeassakin masennuksessa - nyt vain vaikuttajina ovat naisen hormonitasapainon heittelyt..

Se ei nyt edelleen mitenkään selitä miksi ne oireet pysyy piilossa työpaikalla mutta ei kotona. Jos ne kerran ovat niin pahat että henkilö ei mitään niille pysty, niin sitten ei pysty työpaikallakaan.

Anna mä arvaan, tämä kommentoija on takuuvarmasti mies. Tai sitten olet erittäin epäempaattinen nainen. 

Vierailija
44/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut mäkikuismaa? Lue tarkkaan, kenelle sitä ei suositella. Minä sain siitä hyvän avun vuosia sitten kamalaan PMS:ään. Auttoi kramppeihinkin. http://www.vogel.fi/tuotteet/Hyperiforce_nova.php

Vierailija
45/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyrinkin olemaan yksin myös kotonani. Mutta kuten joku kirjoitti, täällä ei teoistani ole niin pahoja seuraamuksia. Ja kun on koko päivän pitänyt tulivuorta sisällään, niin pakko sen on purkautua jossakin. Nyt se purkautui näin. Yleensä pysyttelen nämä päivät/päivän työhuoneessani myös kotona, kirjaimellisesti poissa muitten silmistä täydellisessä hiljaisuudessa. Tai ryömin peiton alle.

Tarvitsen todellakin apua tähän, ennenkuin tämä joku kerta eskaloituu pahemmin.

Puolustelematta tämän pahemmin itseäni, niin olen kyllä tavannut itseäni pahempiakin, mutta he olivat miehiä ja he olivat ilkeitä jatkuvasti...

Ap, joka on saanut alaisiltaan positiivista palautetta mm. empaattisuudesta!

Vierailija
46/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljoa naurata teidän "asiantuntijoiden" ohjeet hermojen hillitsemisestä kun kyse on vastaavasta ongelmasta mitä oikeassakin masennuksessa - nyt vain vaikuttajina ovat naisen hormonitasapainon heittelyt..

Ei sinun tarvitsekaan naureskella. Toimit vain täysin samalla tavalla itseäsi hilliten, kuten toimit vieraiden tai esimiehesi edessä. Ei sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin sen, minkä jo osaat. Jos osaat hillitä itsesi kasvojen menetyksen pelossa yhdessä paikassa, osaat tehdä sen toisessakin. Ongelma vain on, että läheistensä edessä ap ei sitä välitä tehdä.

Lue nyt siitä PMDD:stä niin ehkäpä käsität, että hermojen hillitseminen ei auta kun kyseessä on oireyhtymä.

Minä luin sen tekstin ja käsität oireyhtymän ihan väärin. Kuvittelet, että se on jokin maaginen sana, joka vapauttaa vastuusta käyttäytymään ilkeästi läheisilleen. Sitähän se ei ole.

Jos kyseessä oikeasti olisi peräänantamaton voima, jolle ei ihminen itse mitään voi, niin 3-8% naisista olisi aivan hillitsemättömissä kerran kuukaudesta. Niinhän ilmiselvästi ei ole. Kyllä Helsingissäkin oltaisiin pantu merkille, jos 25 000 naista rähjeltäisi aina kuukausittain ja niin ei selvästikään tapahdu.

Toisin sanoen tuosta kärsivät naiset pystyvät tahtoessaan oireyhtymänsä piilottamaan toisilta ihmisiltä, ainakin silloin kun pelkäävät menettävänsä kasvonsa. Ongelma on vain siinä, että ap. ei välitä miehestään ja lapsistaan siinä mitassa, että käyttäytyisi heidän edessään oikein. 

Vierailija
47/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa ei näytä kokeneen pahoja PMS oireita. Itsekin varmaan toki tuomitsisin huuhaaksi, ellen olisi kärsinyt tästä samasta jo parisen vuotta. Ei paljoa naurata teidän "asiantuntijoiden" ohjeet hermojen hillitsemisestä kun kyse on vastaavasta ongelmasta mitä oikeassakin masennuksessa - nyt vain vaikuttajina ovat naisen hormonitasapainon heittelyt..

Se ei nyt edelleen mitenkään selitä miksi ne oireet pysyy piilossa työpaikalla mutta ei kotona. Jos ne kerran ovat niin pahat että henkilö ei mitään niille pysty, niin sitten ei pysty työpaikallakaan.

Anna mä arvaan, tämä kommentoija on takuuvarmasti mies. Tai sitten olet erittäin epäempaattinen nainen. 

Oli kumpi hyvänsä, niin on ainakin ihan oikeassa.

Vierailija
48/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti. Meneppä sinä jankkaaja laittamaan poikki naisystäväsi kanssa, jos noin paljon vihaat naisia. Tai usko jo: Nainen EI VOI HORMONIHEITTELYLLEEN MITÄÄN! Kukaan ei tee sitä tahallaan! Oireet tulevat, koska hormonitasot heittelevät, joillain ihmisillä paljonkin, esim samoin kuin imettäessä, tai synnytyksen jälkeen jne. Mutta joo, tää keskustelu oli nyt tässä.

Ap, sulle pahoittelut! Tiedän miltä susta tuntuu! 

Vierailija
49/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun on koko päivän pitänyt tulivuorta sisällään, niin pakko sen on purkautua jossakin.

Siinähän sinä juuri vahvistit mitä olen kaiken aikaa sanonut. Saat alaisiltasi positiivista palautetta empaattisuudestasi, joten todellakaan tulivuoren ei ole pakko purkautua jossakin. Sen mitä teet töissäkin, tee kotonasi. Ei ihminen ole mikään tulivuori, jonka on pakko päästä kohtelemaan toisia huonosti. 

Vierailija
50/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahalle muodolle on oma, erillinen nimikin, PMDD: https://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder

3-8% naisista ei kuitenkaan kerran kuussa kulje kaduilla raivoamassa, vaan pitävät mölynsä mahassa. Jos osaa hillitä itsensä yhdessä paikassa, osaa sen tahtoessaan tehdä toisessakin paikassa. Pitää vain ruveta tahtomaan, eikä kuvitella että lapsille saa ilkeillä kun minä nyt vaan olen tällainen syndroomavaivainen.[/quot

Olen ehdottomasti samaa mieltä, että lapsiin sitä ei saa purkaa.

Itse jos oikein puristaa, lähden ajelemaan autolla syrjäteille ja karjun autossani. Toimii!

Vierailija
51/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos noin paljon vihaat naisia. Tai usko jo: Nainen EI VOI HORMONIHEITTELYLLEEN MITÄÄN!

Minusta ihmisen pitäisi kohdella läheisiään samalla kunnioituksella, kuin kohtelee vieraitakin, ja minäkö olen sen takia naisten vihaaja? Kaikkea hupsua sitä kuuleekin. Ap:kin selvästi voi jotain hormoneilleen, koska ei anna niiden heitellä itseään alaistensa edessä, vaan alaiset jopa kiittelevät häntä empaattiseksi. Ei ole liikaa vaadittu, että ap kohtelee lapsiaan kuten alaisiaan, kun kerran itseään pystyy hillitsemään. 

Vierailija
52/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin vaikka kohdunpoistoon, jos se auttaisi!

Ei mulla tosin noin kamalia oireita enää ole kuin edellisillä, mutta kyllä pilaa osan kuukaudesta (elämästä) täysin.

Odotan, että keksivät tähän jotakin!

Siihen asti: B, D vitamiinit, sekä KALSIUM! ;)

Pakkomielteinen ala-peukuttaja taas vauhdissa.. :D

Vierailija
53/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun on koko päivän pitänyt tulivuorta sisällään, niin pakko sen on purkautua jossakin.

Siinähän sinä juuri vahvistit mitä olen kaiken aikaa sanonut. Saat alaisiltasi positiivista palautetta empaattisuudestasi, joten todellakaan tulivuoren ei ole pakko purkautua jossakin. Sen mitä teet töissäkin, tee kotonasi. Ei ihminen ole mikään tulivuori, jonka on pakko päästä kohtelemaan toisia huonosti. 

Niin. Siis tätä kestää maksimissaan kaksi päivää. Alaiseni EIVÄT NÄE tätä puolta minusta ollenkaan. Kotona en pysty eristäytymään aina yhtä hyvin (Huh, ihan kuin mulla olisi vähintään ebola). Lasten tai miehen kanssa on pakko olla välillä tekemisissä, näinäkin päivinä kun olen täynnä punaista liekihtivää vihaa. Mieluiten olisin järsimässä erämaassa puita poikki.

En siis kotona pysty aina vaikuttamaan olosuhteisiin niin paljon kuin töissä. Hotelliin tietty voisin mennä. Eipä ole tullut aiemmin mieleen muuten!

Ap

Vierailija
54/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NORMAALI ihminen purkaa huonon olonsa läheisilleen, ei kenellekään tuntemattomalle vastaantulijalle.

Aika sairas periaate. Jotka oikeasti välittävät sinusta, ja joista sinä välität eniten, heille olet ilkeä. Sitten skarppaat muitten edessä, semmoisten jotka ei pahemmin sinusta välitä etkä sinä heistä.

Vierailija
55/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut mirena-kierukka. Helokkiöljyä, spirulinaa vois ehkä myös suositella. Loma-aikana on pms helpompi ollut ennen sitä mirenaa, että stressi taitaa vaikuttaa pms-asteeseen melko paljon.

Vierailija
56/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliin tietty voisin mennä. Eipä ole tullut aiemmin mieleen muuten!

Ap

Hotelliin, motelliin tai johonkin hiljaisen mökkikylän mökkiin. Jos varakas olet voisit palkata jonkun jota saat kohdella huonosti. Nyt kun mietin niin siihen löytyisi varmasti vapaaehtoisia subimiehiäkin :D

Vierailija
57/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei itseään pysty hallitsemaan, niinkuin joku tuossa näsäviisasteli ylempänä.

Jollei ap. käyttäydy samalla tavoin joka ikiselle kohtaamalleen ihmiselle, niin ilman muuta hän pystyy sitä hallitsemaan. Siitä vaan samalla tavalla hallitsemaan, kun mies on kohteena. Ei mitään selityksiä.

Höpöhöpö. Sä et tiedä PMS:stä mitään. Mutta taitaa kuitenkin joku pieni vitutus olla itselläsi päällä, että jaksat tulla tänne selittämään tällaista?

NORMAALI ihminen purkaa huonon olonsa läheisilleen, ei kenellekään tuntemattomalle vastaantulijalle.

NORMAALI ihminen ei pura huonoa oloaan kehenkään syyttömään. NORMAALI ihminen omaa sen verran käytöstapoja ettei sysää omaa vittumaisuuttaan toisten niskaan vaan lähtee lenkille, hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä tai painuu jonnekin mököttämään yksin sen sijaan että raivoaa puolisolle tai lapsille

Vierailija
58/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sairas periaate. Jotka oikeasti välittävät sinusta, ja joista sinä välität eniten, heille olet ilkeä. Sitten skarppaat muitten edessä, semmoisten jotka ei pahemmin sinusta välitä etkä sinä heistä.

Onko lapsetkin sairaita, kun purkavat ikävänsä vanhempiinsa eikä päiväkodin täteihin? Tunneasioissa kun me ihmiset taannutsan usein lasten tasolle.

Vierailija
59/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS:ää ei näköjään ymmärrä edes naiset, js ei sitä ole itsellä.

Mut pitäis lähettää kerran kuussa autiolle saarelle, niin pahaksi muutun. Se aggressiivisuus ja pitelemättömyys mikä kumpuaa on niin pahaa, että ihme etten ole ketään hengiltä vielä ottanut.

Vierailija
60/107 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko kirjoitti:

PMS:ää ei näköjään ymmärrä edes naiset, js ei sitä ole itsellä.

Mut pitäis lähettää kerran kuussa autiolle saarelle, niin pahaksi muutun. Se aggressiivisuus ja pitelemättömyys mikä kumpuaa on niin pahaa, että ihme etten ole ketään hengiltä vielä ottanut.

Olin tulossa sanomaan samaa.. Ei sitä ymmärrä jos ei itse siitä kärsi. Minä en ole pms:n aikana raivohullu, mutta kerran kuussa putoan pohjattomaan masennukseen, jossa maailmasta katoaa värit ja ilo. On pelkkää toivottomuutta ja surua. Kaikki itkettää. Mitään ei jaksa. Toiset ihmiset eivät kiinnosta. Töissä kuljen naamari kasvoilla ja esitän normaalia. Ja viimeistään kun menkat loppuu herään taas henkiin. Voi tätä naisen elämää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi