Mun PMS-oireet ajaa meidät eron partaalle :(
Tänään on ollut ihan hirveä päivä. Tai siis eilen ja tänään. Olen kuin jossain synkässä purkissa, josta en pääse ulos. Masentaa, itkettää, raivostuttaa, vihaan miestäni ja olen turhautunut kaikkeen. Tänään sanoin semmoisia asioita, että mieheni lopulta kysyi, että haluanko erota. Mikä pahinta, sillä hetkellä olisin halunnut.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy pystyä kontrolloimaan tunteitaan. Vaikka kuinka vituttaa, ei kaikkea tarvitse sanoa ääneen, vaan voi pitää ihan mölyt mahassaan ja käyttäytyä ihmisiksi. Pms ei ole mikään tekosyy olla kusipää.
No mikäs sun tekosyy olla kusipää on?
A.p sentään on sitä vain kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi se lasikatto on hyväksi.
Huh! Mieti, jos ap. olisi esimiesasemassa! Ilkeilisi estoitta alaisilleen ja "lääkitsisi" oloaan pienillä konjamiineilla vähän väliä... Kaikenaikaa töissä pienessä pöhnässä. Tee siinä sitten tärkeitä ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy pystyä kontrolloimaan tunteitaan. Vaikka kuinka vituttaa, ei kaikkea tarvitse sanoa ääneen, vaan voi pitää ihan mölyt mahassaan ja käyttäytyä ihmisiksi. Pms ei ole mikään tekosyy olla kusipää.
A.p sentään on sitä vain kerran kuussa.
Mikä tuossa muka on kusipäistä? Ihan asiaa tuo kirjoitti.
Ei varmaan rauhoittavia saa noin vaan mutta esim sitä masennuslääkitystä tai muuta on taatusti tarjolla. Käy jollain naistentauteihin erikoistuneella lääkärillä. Jospa hormoneissasi on muutakin vikaa tai sitten tarvitset vain vitamiineja tms. Tuolla sanottiin että normaali ihminen purkaa pahan olonsa läheisiin: ehkä eroja olisi vähemmän jos läheisiä kohtelisi kuin ystäviään?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla sanottiin että normaali ihminen purkaa pahan olonsa läheisiin: ehkä eroja olisi vähemmän jos läheisiä kohtelisi kuin ystäviään?
Tässä on oikea vire!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silloin tällöin lääkinnyt itseäni alkoholilla,koska sehän lisää serotoniinitasoja. Tällein keskellä viikkoa ei pystynyt sitä tekemään.
Käytkö töissä?
Käyn töissä. Siksipä en nyt ottanutkaan alkoa. Tähän asti työmoraalini on voittanut vitutuksen. Ja kuten sanoin, töissä voin tarvittaessa olla yksin tai järjestää työni muulla tavalla - olen esimies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p sentään on sitä vain kerran kuussa.Mikä tuossa muka on kusipäistä? Ihan asiaa tuo kirjoitti.
Tuo. Onko sulla montakin persoonaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silloin tällöin lääkinnyt itseäni alkoholilla,koska sehän lisää serotoniinitasoja. Tällein keskellä viikkoa ei pystynyt sitä tekemään.
Käytkö töissä?
Käyn töissä. Siksipä en nyt ottanutkaan alkoa. Tähän asti työmoraalini on voittanut vitutuksen. Ja kuten sanoin, töissä voin tarvittaessa olla yksin tai järjestää työni muulla tavalla - olen esimies. Ap
Pystyt hallitsemaan alkoholin käyttöäsi ja pystyt hallitsemaan käytöstäsi työpaikalla, mutta et mitenkään pysty kohtelemaan miestäsi ja lapsiasi kunnioittavasti. Huomaatko itse kuinka teet väärin? Järjestät sitten niin, että olet kotosalla tarvittaessasi yksin ja suoriudut muualle. Ei muuta kuin rivakalle kävelykierrokselle vihmaiseen sateeseen, niin pahimmat höyryt ja lasten kiusaamishalut akasta haihtuvat. Jos osaat sen tehdä töissä, osaat sen tehdä kotonakin. Kotona et vain viitsi, koska siitä ei ole vielä ollut sinulle riittävän kovia seuraamuksia.
Aika iso osa ei näytä kokeneen pahoja PMS oireita. Itsekin varmaan toki tuomitsisin huuhaaksi, ellen olisi kärsinyt tästä samasta jo parisen vuotta. Ei paljoa naurata teidän "asiantuntijoiden" ohjeet hermojen hillitsemisestä kun kyse on vastaavasta ongelmasta mitä oikeassakin masennuksessa - nyt vain vaikuttajina ovat naisen hormonitasapainon heittelyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p sentään on sitä vain kerran kuussa.Mikä tuossa muka on kusipäistä? Ihan asiaa tuo kirjoitti.
Tuo. Onko sulla montakin persoonaa?
Yksi. Eli mikä siis oli kusipäistä siinä lainaamassasi tekstissä? Sinunko mielestäsi on ihan okei ilkeillä lähimmäisilleen, vaikka vieraiden edessä osaa kyllä käyttäyttyä?
Olin juuri sanomassa samaa kuin viestin 30 kirjoittaja. Jos on kärsinyt vain normivahvuisista PMS-oireista tai on säästynyt niiltä kokonaan, ei voi kuvitella minkälaista se voi pahimmillaan olla.
Pahalle muodolle on oma, erillinen nimikin, PMDD: https://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder
naisen narsismille on näköjään olemassa kaikenlaisia selityksiä. pms, jkp, smk, kip
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa naurata teidän "asiantuntijoiden" ohjeet hermojen hillitsemisestä kun kyse on vastaavasta ongelmasta mitä oikeassakin masennuksessa - nyt vain vaikuttajina ovat naisen hormonitasapainon heittelyt..
Ei sinun tarvitsekaan naureskella. Toimit vain täysin samalla tavalla itseäsi hilliten, kuten toimit vieraiden tai esimiehesi edessä. Ei sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin sen, minkä jo osaat. Jos osaat hillitä itsesi kasvojen menetyksen pelossa yhdessä paikassa, osaat tehdä sen toisessakin. Ongelma vain on, että läheistensä edessä ap ei sitä välitä tehdä.
Voin itsekin suositella masennuslääkitystä pahoihin pms-oireisiin. Toisin kuin normaalisti, ne eivät tarvitse monta viikkoa alkaakseen toimia vaan pms:n aikana vaikutus alkaa jo samana päivänä. Niitä tarvitsee vain syödä se muutama päivä kuussa kun oireet ovat pahimmillaan.
Itse käytin kun oireina alkoi olla paniikkikohtauksia ja itsetuhoisia ajatuksia, jotka kestivät sen reilun viikon kuukausittain. Muutaman kuukauden jälkeen en edes tarvinnut enää lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Pahalle muodolle on oma, erillinen nimikin, PMDD: https://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder
3-8% naisista ei kuitenkaan kerran kuussa kulje kaduilla raivoamassa, vaan pitävät mölynsä mahassa. Jos osaa hillitä itsensä yhdessä paikassa, osaa sen tahtoessaan tehdä toisessakin paikassa. Pitää vain ruveta tahtomaan, eikä kuvitella että lapsille saa ilkeillä kun minä nyt vaan olen tällainen syndroomavaivainen.
Mulla on ollu niin pahat PMS-oireet nyt tässä vähän aikaa, että viimeks jouduin jäämään sairaslomalle pariksi päiväksi kun itkulle ja kamalalle tuskalle ei meinannut tulla loppua.
Lääkäri suositteli ottamaan B-vitamiinia 100 mikrogrammaa pari viikkoa ennen kuukautisia sekä harrastamaan liikuntaa.
Se tuska on jotain niin kamalaa, musta möykky sisällä... Se sattuu niin paljon, että haluaisin kuolla ettei tarvitsisi tuntea sitä enää :(
Tsemppiä ap!
Mä olen ollut pomoillekin hankala.
Vähintäänkin naamani on ollut kuin olisin juuri haukannut shittiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa naurata teidän "asiantuntijoiden" ohjeet hermojen hillitsemisestä kun kyse on vastaavasta ongelmasta mitä oikeassakin masennuksessa - nyt vain vaikuttajina ovat naisen hormonitasapainon heittelyt..
Ei sinun tarvitsekaan naureskella. Toimit vain täysin samalla tavalla itseäsi hilliten, kuten toimit vieraiden tai esimiehesi edessä. Ei sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin sen, minkä jo osaat. Jos osaat hillitä itsesi kasvojen menetyksen pelossa yhdessä paikassa, osaat tehdä sen toisessakin. Ongelma vain on, että läheistensä edessä ap ei sitä välitä tehdä.
Lue nyt siitä PMDD:stä niin ehkäpä käsität, että hermojen hillitseminen ei auta kun kyseessä on oireyhtymä.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso osa ei näytä kokeneen pahoja PMS oireita. Itsekin varmaan toki tuomitsisin huuhaaksi, ellen olisi kärsinyt tästä samasta jo parisen vuotta. Ei paljoa naurata teidän "asiantuntijoiden" ohjeet hermojen hillitsemisestä kun kyse on vastaavasta ongelmasta mitä oikeassakin masennuksessa - nyt vain vaikuttajina ovat naisen hormonitasapainon heittelyt..
Se ei nyt edelleen mitenkään selitä miksi ne oireet pysyy piilossa työpaikalla mutta ei kotona. Jos ne kerran ovat niin pahat että henkilö ei mitään niille pysty, niin sitten ei pysty työpaikallakaan.
Käytkö töissä?