Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskellä yötä soi ovikello - mitä teet?

Vierailija
05.12.2015 |

Menetkö avaamaan?

Kommentit (252)

Vierailija
221/252 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never!

Mutta oon heränny kun luulen kuulleeni ovikellon rimputuksen, varsinkin stressattuna tuo häirii.. joskus meen kurkkimaan ovisilmästä näkyykö ketään.

Vierailija
222/252 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä vanhusten palvelutalossa. He käyvät välillä soittelemassa öisin naapureidensa ovikelloja. Usein syynä on että ovat sekaisin vuorokauden ajoista ja ihmettelevät miksi talo on hiljainen, eikä ketään näy missään. Sitten menevät sille ovelle, jonka takana muistelevat jonkun hieman tutumman asuvan.

Muistihäiriöt lisääntyvät, joten oven takana voi olla eksyksissä ja hädissään oleva iäkäs naapuri. Olisi kauheaa jos hiljaisessa talossa kukaan ei avaisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/252 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaisin että: "sori ei oo ketään kotona" 😁

Vierailija
224/252 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin Saksalaisdekkarien jakso alkoi aina sillä, että tappaja soitti ovikelloa ja ampui ovelle tulleen uhrin. Kaipa niistä on jäänyt jonkinlainen epäluulo varsinkin yöllisiä ovikellon soittajia kohtaan...

Vierailija
225/252 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttyisin aika lailla. Mulla kun eioo ovikelloo...

Vierailija
226/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten ovikelloani soitettiin klo 22:02. Rappukäytävässä ei näkynyt ketään. Aiemmin päivällä 16-18 aikaan oli myös soitettu en mennyt katsomaan kuka ovella. Nyt päätin mennä koska en odottanut ketään. Ovisilmästä ei näkynyt ketään vaan käytävässä oli valot. Mietin mitä ihmettä. Askeliakaan ei kuulunut käytävästä. Seuraavana tuli mieleen että joku on woltannut ja lähetti tuonut ruuat väärän oven taakse. Tiedostan että nyt on jotain outoa ja kello on jo myöhä. Valmistaudun avaamaan oven hieman raolleen katsoakseni onko wolt kuski tuonut väärälle ovelle ruuat. Puristan kahvaa hyvin voimakkaasti ja raotan ovea 5-15cm. Huomaan kuinka seinän vierestä 1-2m päässä ovestani hahmo hyökkää oven rakoa kohti. Vedän hätääntyneenä oven kiinni alle sekunnissa. Katson ovisilmästä kuinka harhainen noin 180cm suomalainen mies liikkuu oven ohi ilmeettömänä näyttäen olevan huumeiden tai lääkkeiden vaikutuksen alaisena/harhainen. Mies ei sano tapahtuneen aika mitään eikä huuda oven läpi/tai soita ovikelloa uudestaan. Soitan välittömästi häkeen ja poliisit saapuvat noin 25min kuluttua ja tarkastavat rakennuksen käytävät. Mitään ei löydy. Henkilöllä ei ollut myöskään ulkovaatteita vaan huppari+college housut. Tulen siihen päätelmään että hän on ollut talon asukas joka harhoissaan tai tunkeutumis/raiskausmielessä yrittänyt tunkeutua naapurin asuntoon. 

Vierailija
227/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa. Koira lähtee eteisen ikkunan taakse kysymään, mitä asiaa kulkijalla on.

Vierailija
228/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on aamuyöllä soinut ovikello, siis jotain 02:00. En mennyt edes katsomaan ovisilmästä. Myöhemmin selvisi, että se oli mukava naapurini joka oli käynyt ulkona tupakalla ja unohtanut avaimet kotiin. Puhelintakaan ei ollut mukana. Hän olisi halunnut lainata puhelinta soittaakseen huoltofirmaan. Jos olisin avannut, olisin tietysti lainannut puhelinta. Naapuri vaan pyyteli anteeksi häiriötä.

Jos sattuisi vast'edes eikä ovisilmästä näkyisi ketään, en avaisi. Jos on oikealla asialla pitäisi soittajan ymmärtää näyttää naamansa.

229/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostaloasunnossa yksin eikä ole ovisilmää tai ovikelloa, joten varmasti en avaisi keskellä yötä ovea kellekkään. 

Kuolet sitten tulipaloon

Ei palomiehet soittele ovikelloa. Ne hakkaa nyrkillä oveen. Lujaa. 

Vierailija
230/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salhoja-Bubi W. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain kannattaa tehdä / pitää meteliä. 

Nimittäin saattaa alkaa tunkea sisälle jos on vaikka latvialainen varas ja luulee, ettei kohteessa ole ketään. 

Miksi juuri latvialainen?

No kuka muu siellä voisi olla?

Ei tietenkään kukaan. Kaikki maailman asuntomurrot tehdään latvialaisten varkaiden toimesta.

Ja pallo meni maaliin pelaajan jalan toimesta.

Mitä ihmettä sä selität?

Vierailija
231/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ovikamerasta kuka siellä on ja toimin sen mukaan.

Vierailija
232/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On soinutkin ja olihan se vähän creepyä kun olin yksin isossa talossa. Kekseliäänä keksin kuitenkin tavan varmistaa, kuka oven takana on vaikken nähnyt ulos :D

Vierailija
233/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammun ovenläpi kaiken varalta ja jatkan unia.

Vierailija
234/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kerran myöhään yöllä koputettu ikkunaan. Asuin silloin kerrostalon maakerroksessa ja säikähdin ihan helvetisti! Menin kuitenkin katsomaan ja se oli poliisi, valaisi taskulampulla hihaansa eli sitä poliisinmerkkiä ja elehti että tulisin avaamaan ulko-oven. Kävin päästämässä sen rappuun mutta en jäänyt seuraamaan mitä teki, suuntasi siihen nimitaululle ihmettelemään sen verran kun vielä näin ennen kuin laitoin oman oven kiinni.

Kumma juttu kun olen luullut että poliiseilla olisi sellaiset yleisavaimet tai jotkut? Ettei nyt ainakaan naapuria häirittäisi jos rappikseen täytyy päästä.

Hyi kamala, sydän alkoi jo hakkaamaan noista ensimmäisistä lauseista. Asun myös pohjakerroksessa Mulla on pitkään jatkunut niin paha stressi, että olen koko ajan ikäänkuin hälytystilassa ja säikähdän ihan mitättömistäkin asioista, tuollaisesta saisin varmaan oikeasti sydärin.

Vierailija
235/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän kylkeä - jos soi uudemman kerran niin laitan vessapaperia ovikelloon.

Vierailija
236/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit on vuosien varrella pimpotelleet , mutta aina hädässä ei muutenvaan . Harvoin näitä sattuu . Toivon myös että minulle avattaisiin ovi jos joutuisin yöllä apua pyytämään joskus . Kaksi kertaa on ollut kyse ambulanssin soittamisesta , kerran virkavallan ja kerran vanhuksen auttamisesta takaisin lattialta sänkyyn kun oli pudonnut ja puoliso kävi pyytämässä nostoapua . Rappukäytävä on öisin lukossa , niin ei ole todennäköistä että olisi ovella varas . 

Vierailija
237/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit on vuosien varrella pimpotelleet , mutta aina hädässä ei muutenvaan . Harvoin näitä sattuu . Toivon myös että minulle avattaisiin ovi jos joutuisin yöllä apua pyytämään joskus . Kaksi kertaa on ollut kyse ambulanssin soittamisesta , kerran virkavallan ja kerran vanhuksen auttamisesta takaisin lattialta sänkyyn kun oli pudonnut ja puoliso kävi pyytämässä nostoapua . Rappukäytävä on öisin lukossa , niin ei ole todennäköistä että olisi ovella varas . 

Niin mutta ovella saattaa olla harhainen taloyhtiön asukas jolla pahat mielessä. Joko tunkeutuminen, ryöstö, tappaminen tai raiskaus.

Vierailija
238/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta ovella saattaa olla harhainen taloyhtiön asukas jolla pahat mielessä. Joko tunkeutuminen, ryöstö, tappaminen tai raiskaus.

Onhan näitä ollut Suomessakin vuosien varrella. Mikkelissä se vanhuksen raakapuukotus, tuntematon henkilö soittanut ovikelloa ja vanhus aukaissut jolloin tekijä puukottanut vanhusta 40-60 kertaa. Helsingissä mm. ulkomaalaisen tunkeutuminen terassin kautta naisen asuntoon. + lukuisia muita.

Vierailija
239/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin katsomaan ovisilmästä. Jos olisi tuttu (epätodennäköistä), niin avaisin, muuten varmaan yrittäisin oven läpi kysellä,  että mitä asiaa. Jollei olisi tosi hyvää syytä, niin menisin takaisin nukkumaan. 

Vierailija
240/252 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, en edes päivisin.

T: Mamma Turun Varissuolesta. :)

Se voi olla kuolinviestin tuoja. 

Kun mieheni isä kuoli, tuli poliisi soittamaan ovikelloa.