Millainen ihmisestä tulee jos polttaa pilveä päivittäin, joskus jopa aamusta iltaan?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
POINTTINI: aina jokaiseen ongelmaan ja menetykseen syy on jossakussa muussa kuin heissä itsessään.
Minä olen todella surullinen. Olen antanut anteeksi, olen ymmärtänyt, olen pitänyt huolta, olen ottanut luokseni asumaan, olen antanut rahaa, ruokkinut, kuunnellut, ymmärtänyt, tsempannut. Ja ennen kaikkea olen rakastanut.
Yleensä ongelma on enemmän ihmisessä, joka syyttää kannabista omista ongelmistaan. On helppo ulkoistaa ongelmat koskemaan vain kannabista, mutta aika harvassa kuitenkin ovat ne ihmiset, joilla kannabis on oikeasti ollut se suurin ongelma elämässään.
No ei saatana käytä kukaan kymmeniä grammoja päivässä, väite on täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi tehdä minkäänlaista johtopäätöstä näistä artikkeleista, että kannabis olisi turvallista tai hyödyllistä yksin käytettynä. Lisäksi on vielä savun negatiiviset vaikutukset keuhkoihin ja mahdollinen keuhkosyöpäriski, joka tosin pienenee vaporisaattorilla. Tätä laitetta tosin käyttävät erittäin harvat.
Ei kannabis ole myöskään kovinkaan haitallista, koska sitä lääkekäytössä voidaan yleensä täysin ongelmitta käyttää jopa satoja grammoja kuukaudessa. Se on jo melkoisen runsasta käyttöä. Keuhkosyöpäriskiäkään ei tule, jos kannabiksen käyttää syömällä, ja vaporisaattorihan on aika yleisessä käytössä ainakin lääkekäyttäjillä, ja sehän ei tuota lainkaan savua, eikä karsinogeenejä, eikä täten lisää keuhkosyöpäriskiäkään.
Sä et voi mitenkään rinnastaa lääke käyttäjää ja väärinkäyttäjää keskenään. Lääkekäyttäjillä punnitaan haitat ja hyödyt. Syöpään kuoleva tai mahdottomasta kivusta kärsivä ei varmasti ole huolissaan kannabiksen haittavaikutuksista. Rinnastatko esim. kodeiinin reseptikäyttäjät ja väärin käyttäjätkin keskenään? Sun logiikka ontuu koko ajan todella pahasti. Mutta se ei ole mikään ihme, sillä selvästi olet itsekin pössyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät yleensä useita grammoja vahvaa kannabista päivässä, eikä kymmenenkään grammaa päivässä ole mikään suuri erikoisuus. Kannabislääke ei edes toimi, jos sitä ei käytetä riittävästi. Suurin määrä, johon olen keskusteluissa törmännyt, oli 400 grammaa kuukaudessa. Sen rinnalla satunnainen päihdekäyttö on määrällisesti hyvin vähäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät yleensä useita grammoja vahvaa kannabista päivässä, eikä kymmenenkään grammaa päivässä ole mikään suuri erikoisuus. Kannabislääke ei edes toimi, jos sitä ei käytetä riittävästi. Suurin määrä, johon olen keskusteluissa törmännyt, oli 400 grammaa kuukaudessa. Sen rinnalla satunnainen päihdekäyttö on määrällisesti hyvin vähäistä.
Voisitko esittää näille määrille jotain lähteitä?
Vierailija kirjoitti:
Sä et voi mitenkään rinnastaa lääke käyttäjää ja väärinkäyttäjää keskenään. Lääkekäyttäjillä punnitaan haitat ja hyödyt. Syöpään kuoleva tai mahdottomasta kivusta kärsivä ei varmasti ole huolissaan kannabiksen haittavaikutuksista. Rinnastatko esim. kodeiinin reseptikäyttäjät ja väärin käyttäjätkin keskenään? Sun logiikka ontuu koko ajan todella pahasti. Mutta se ei ole mikään ihme, sillä selvästi olet itsekin pössyttelijä.
Tottakai voi rinnastaa. Lääkekäyttäjä käyttää jopa satoja grammoja kannabista kuukaudessa ja päihdekäyttäjä muutaman gramman satunnaisesti. Eikä kannabiksen haittavaikutuksista tarvitse olla kovinkaan suuresti huolissaan, koska niitä on erittäin vähän. Arvalla heitetty lainsäädäntö on se suurin ongelmien aiheuttaja kannabiksen ollessa kyseessä. Kodeiini ei asiaan liity, koska se on kova huume.
Kannabiksella on myös paljon muitakin lääkekäyttötarkoituksia kuin vain syövänhoito, ja osalla lääkekannabiksen käyttö jatkuu (ja on jatkunut) useita vuosia. Jos kannabislääke aiheuttaisi merkittävästi ongelmia, käyttöä ei voisi edes vuosikausia jatkaa. Allaolevan linkin takana oleva henkilö on todennäköisesti yksi eniten kannabista käyttäneistä ihmisistä tällä hetkellä maailmassa.
https://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amer…
Oma kokemukseni kannabiksesta: Aiheutti minulle niin suuria pelkotiloja etten kyseiseen aineeseen enää koske. Tiedän ihmisiä, jotka polttavat viihdekäytössä aina silloin tällöin, eikä heistä voisi päällepäin koskaan päätellä, että joskus polttelevat. Nämä ihmiset, jotka polttelevat sitten useammin, ovat enemmän ja vähemmän passivoituneita. En tiedä johtuuko se juuri kannabiksesta vai ovatko sellaisia muuten vaan temperamentiltaan ja olosuhteista johtuen ja siksi käyttävät päivänsä poltteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Allaolevassa ketjussa kannabiksen lääkekäyttäjä kertoo käyttävänsä 400 grammaa kannabista kuukaudessa:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2421592/onko_kannabiskayttaja_narkomaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi rinnastaa. Lääkekäyttäjä käyttää jopa satoja grammoja kannabista kuukaudessa ja päihdekäyttäjä muutaman gramman satunnaisesti. Eikä kannabiksen haittavaikutuksista tarvitse olla kovinkaan suuresti huolissaan, koska niitä on erittäin vähän. Arvalla heitetty lainsäädäntö on se suurin ongelmien aiheuttaja kannabiksen ollessa kyseessä. Kodeiini ei asiaan liity, koska se on kova huume.
Kannabiksella on myös paljon muitakin lääkekäyttötarkoituksia kuin vain syövänhoito, ja osalla lääkekannabiksen käyttö jatkuu (ja on jatkunut) useita vuosia. Jos kannabislääke aiheuttaisi merkittävästi ongelmia, käyttöä ei voisi edes vuosikausia jatkaa. Allaolevan linkin takana oleva henkilö on todennäköisesti yksi eniten kannabista käyttäneistä ihmisistä tällä hetkellä maailmassa.
https://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amer…
Minä en pitäisi tuota lähdettä luotettavana. Ihan sama kun minä linkittäisin Tri Tolosen tutkimuksen jostain vitamiinivalmisteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tämä sun oma kommenttisikin jo kerro, että tämä lääke kannabis ei todellakaan ole samaa, kuin tavallinen katukaupassa oleva kannabis. Ei kukaan pysty hiisaamaan 10grammaa tavallista kannabista päivässä! Tai 400grammaa kuukaudessa, ei helvetti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Allaolevassa ketjussa kannabiksen lääkekäyttäjä kertoo käyttävänsä 400 grammaa kannabista kuukaudessa:
Kyllä on taas luotettavat lähteet sinulla. :D
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni kannabiksesta: Aiheutti minulle niin suuria pelkotiloja etten kyseiseen aineeseen enää koske. Tiedän ihmisiä, jotka polttavat viihdekäytössä aina silloin tällöin, eikä heistä voisi päällepäin koskaan päätellä, että joskus polttelevat. Nämä ihmiset, jotka polttelevat sitten useammin, ovat enemmän ja vähemmän passivoituneita. En tiedä johtuuko se juuri kannabiksesta vai ovatko sellaisia muuten vaan temperamentiltaan ja olosuhteista johtuen ja siksi käyttävät päivänsä poltteluun.
Kannabis ei tosiaan kaikille sovi, eivätkä kaikki sen vaikutuksista pidä, ja juuri tuohon saumaan ammattimaiset huumekauppiaat pääsevätkin tyrkyttämään muitakin huumeita. Jos kannabiskokeilu ei ollut kiva, kun sitä kännissä ekaa kertaa kokeiltiin, niin ehkä amfetamiini olisi mukavampi kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Ihan yhtä luotettavat lähteet mitä tässäkin ketjussa missä anonyymit kirjoittajat kirjoittavat erilaisista kannabiksen haitoista, joita joku on kokenut tai tietää jonkun kokeneen.
"Rosenfeld sairastaa harvinaista luutautia, perinnöllistä eksostoosisairautta, joka aiheuttaa kivuliasta luiden liikakasvua ja jota hoidetaan reippaalla annoksella kannabista. Hän on saanut 300 jointtia aina 25 päivän välein, viimeisen 27 vuoden ajan. Hän polttaa 10 – 12 jointtia päivittäin."
Tuosta voit vähän laskea niitä määriä, mitä kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät ihan yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät yleensä useita grammoja vahvaa kannabista päivässä, eikä kymmenenkään grammaa päivässä ole mikään suuri erikoisuus. Kannabislääke ei edes toimi, jos sitä ei käytetä riittävästi.
Lääke kannabis on ihan oma lajikkeensa ja sillä on ihan oma nimikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät yleensä useita grammoja vahvaa kannabista päivässä, eikä kymmenenkään grammaa päivässä ole mikään suuri erikoisuus. Kannabislääke ei edes toimi, jos sitä ei käytetä riittävästi.
Lääke kannabis on ihan oma lajikkeensa ja sillä on ihan oma nimikin.
Perkule ei lainaus taas toimi. Siis lääke kannabis on oma lajikkeensa.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tämä sun oma kommenttisikin jo kerro, että tämä lääke kannabis ei todellakaan ole samaa, kuin tavallinen katukaupassa oleva kannabis. Ei kukaan pysty hiisaamaan 10grammaa tavallista kannabista päivässä! Tai 400grammaa kuukaudessa, ei helvetti :D
Kyllähän syömällä tuollaisen kannabismäärän lääkekäytössä käyttää ihan helposti. Lääkekannabis on myös ihan tavallista kannabista ja samaa lajiketta voi itsekin kasvattaa, ja linkki sen valmistajan sivuillekin on tässä ketjussa jo annettu.
Näin muutaman vuoden sivusta seuranneena päivittäiskäyttäjän arkea voin todellakin sanoa että kyllä niitä ongelmia pelkällä kannabiksen käytölläkin voi saada aikaan. Jokapäiväinen polttelu on ainakin mun mielestä ongelmakäyttöä. Kun koko elämä ja kaveripiiri alkaa pyöriä kannabiksen ympärillä jne. Päivästä kuuluu iso osa siihen soitteluun, kuskailuun, velkojen maksuun, kaverin luona poltteluun ym. Välillä pakko lähtä illalla myöhäänkin kuskaamaan tai ajelemaan ympäri kyliä kannabiksen takia.
Puhumattakaan sitten siitä että elämänhallinta heikkoa, passiivisuutta, asioita ei saada hoidettua, ei pidetä huolta kodistaan/itsestään, ruokailut ym mitä sattuu, yöllä valvotaan kun ei malteta mennä pilvessä nukkumaan jne. Sitten kun ollaan polttamatta niin hermot kireällä ja aggressiivista käytöstä. Ja kaikki rahat menee tottakai kannabikseen.
Ja juuri se on ongelma kun elämästä ei osata enää nauttia ilman että ollaan pilvessä, pakko käydä polttamassa ennen ruokaa, ennen leffaa, ennen nukkumaanmenoa ym.
Tunnen myös sellaisia jotka polttavat silloin tällöin ja elävät ihan tavallista arkea. Eli kai se on ihmisestä kiinni osaako pitää käytön hallinnassa vai tuleeko kannabiksesta elämän keskipiste.
Vierailija kirjoitti:
Siis lääke kannabis on oma lajikkeensa.
Kyllä, ja tilaamalla saman lajikkeen siemeniä, voit kasvattaa sitä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Ihan yhtä luotettavat lähteet mitä tässäkin ketjussa missä anonyymit kirjoittajat kirjoittavat erilaisista kannabiksen haitoista, joita joku on kokenut tai tietää jonkun kokeneen.
"Rosenfeld sairastaa harvinaista luutautia, perinnöllistä eksostoosisairautta, joka aiheuttaa kivuliasta luiden liikakasvua ja jota hoidetaan reippaalla annoksella kannabista. Hän on saanut 300 jointtia aina 25 päivän välein, viimeisen 27 vuoden ajan. Hän polttaa 10 – 12 jointtia päivittäin."
Tuosta voit vähän laskea niitä määriä, mitä kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät ihan yleisesti.
Ja sinä nyt perustelet ja oikeutat oman ja muiden kannabiksen käyttämisen sillä, että joku harvinaista tautia sairastava saa sitä lääkkeenä käyttää? Sulla on kyllä harvinaisen huonot perustelut eikä mitään oikeata näyttöä.
Näistä tutkimuksista voidaan vielä sanoa, että mitään ihmisen aivoissa tehtäviä oikeita kaksoissokko tutkimuksia ei edes voida tehdä, koska se oli eettisesti väärin ja laitonta. Ihmisiä voidaan haastatella ja heidän aivojaan ehkä kuvata jossain määrin, mutta tämänkaltaiset laadulliset tutkimukset ovat aina subjektiivisia. Eläinkokeissa emme pysty arvioimaan koehenkilön henkistä tilaa tai ymmärrystä. In vitro kokeet kertovat vain pienen julkaisun siitä, miten molekyylit käyttäytyvät tietyissä tilanteissa. Mentaaliset asiat ja aovosähkökäyrien muutokset ja psykoosit eivät näy in vitro testeissä mitenkään.