Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö sinua vuosikymmeniä tupakkaa polttanut pelota keuhkosyövän riski?

Vierailija
13.07.2025 |

Saa avautua.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ajattele asiaa.

Vierailija
2/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, miksi pitäisi? Ajattelitko itse elää ikuisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoahtauma on myös todella ikävä tauti.

Vierailija
4/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tupakoitsijan kommentti. Olet sairautesi ansainnut. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. 

Vierailija
5/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta mutta useimmille on väliä sillä kuoleeko ikävällä tavalla kuukausien tai vuosien kärsimyksen jälkeen esim. kuusikymppisenä vai elääkö suhteellisen hyvinvoivana esim. yhdeksänkymppiseksi kuollen sitten rauhallisesti. Moni tosiaan ajattelee näissä olevan eroa. Vaikka elämästä ei koskaan tiedä, riskitasoihin voi usein vaikuttaa. Jos ymmärtää mitään todennäköisyysmatematiikasta, tajuaa kyllä mistä on kyse.

Vierailija
6/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua vuosikymmeniä autolla ajaja pelota että kuolet liikenteessä?

Vierailija
7/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa koska yhteiskunta maksaa mun tupakoinnista aiheutuvien sairauksien hoidon.

Vierailija
8/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, sillä lopetin ajoissa ennen kuin tuli 15 askivuotta täyteen.

Vierailija
9/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia, liikenne ei ole mitenkään vaarallisempi kuskille kuin muille tielläliikkujille.

Vierailija
10/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen tupakoitsija tietää riskit. Kuten jokainen ylipainoinenkin tietää. Tai alkoholia käyttävä, tai paljon punaista lihaa syövä tai sellainen joka ei harrasta mitään liikuntaa. Jos ihminen saisi olla mitä vain, jokainen haluaisi olla terve ja hyvinvoiva. Ja on ihan peruskoulussa kerrottavaa yleistietoa, mitkä ne terveelliset elämäntavat on joilla sen todennäköisimmin saavuttaa. Mutta elämä ja ihmiset ei ole ihan niin yksinkertaisia, että jokainen oppikirjan mukaan suorittaisi asiat oikein. Ihme ettei ap ole tätä vielä huomannut.

Vierailija
11/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei elä ikuisesti, mutta on ikävää kuolla ennenaikaisesti ja tuskallisesti hitaasti tukehtumalla.

Vierailija
12/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoresta asti polttanut setäni kuoli keuhkosyöpään alle 60-vuotiaana. Kiva loppu, ei pystynyt enää edes syömään mutta tupakalle olisi pitänyt päästä.

Vierailija
13/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä hienoo, kun nuo jotkut ajattelee "kaikki me kuolaan joskus" niin kuoletko mieluummin 40 vai 80, niin onhan se nyt melkein ihan sama...

Vierailija
14/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte olla varmoja, että ei-tupakoitsija kuolee jotenkin "rauhallisesti"? Hoidan työkseni vanhuksia ja voin sanoa, että vuosikausia syvästi dementoituneena ja hoitovastaisena on ihan hirveää sekä hoitajille, potilaalle että omaisille. 

On harhat, kivut, täysi ymmärtämättömyys hoitotoimista. Mielummin itse kuolen syöpään järki päässä ja vaikka nukutettuna kuin makaan paskoissani ymmärtämättä miksi pestään yms. 

En polta, mutta on niitä muitakin syöpiä.

Toki elämällä on tarjota sellainenkin jackpot, että saat syövän ja muistisairauden, siinä on kivutkin sitten etkä ymmärrä miksi...

Vierailija
15/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei elä ikuisesti, mutta on ikävää kuolla ennenaikaisesti ja tuskallisesti hitaasti tukehtumalla.

Kukaan ei kuole ennenaikaisesti. Jokaisella meillä on päivä päätetty kun täältä poistumme.

Vierailija
16/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa koska yhteiskunta maksaa mun tupakoinnista aiheutuvien sairauksien hoidon.

Silloin kun kärsit sairauksistasi etkä saa henkeä, voi yhteiskunnan antama apu tuntua riittämättömältä ja saadun taloudellisen hyödyn merkitys olla vähäinen.

Vierailija
17/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se itseasiassa joskus hieman pelottaa, näin reilut 20 vuotta anmattikuskina ollutta

Isoisäni kuoli aikoinaan -90 luvulla alle 70-vuotiaana. Tupakalla oli varmasti paljon tekemistä asian kanssa. Pikkumuksuna en uskaltanut loppuvuosina olla enää hänen kanssaan samassa tilassa, koska ne pahasti rohisevat yskänpuuskat oli niin pelottavia, että luulin isoisän kuolevan siihen paikkaan.

Vierailija
18/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit itse kuolla ?

Alziin. Syöpään. Dementiaan. Sydäriin ?

Vierailija
19/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tupakoitsijan kommentti. Olet sairautesi ansainnut. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. 

Jos vaihtoehtona on olla kaltaisesi tekopyhä moraaliposeeraaja, en ihmettele yhtään, että valitaan toisin.

Vierailija
20/89 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit itse kuolla ?

Alziin. Syöpään. Dementiaan. Sydäriin ?

Elän terveenä 132 vuotiaaksi ja sitten nukahdan ikiuneen kivuttomasti.