Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutko kumppanisi kanssa samassa sängyssä?

Vierailija
29.11.2015 |

Minä en. Ei olla mikään vanha pariskunta ja sinällään ei ole mitään estettä asialle (kumpikaan ei kuorsaa jne). Mutta miksi hemmetissä joku on keksinyt parisängyn standardikooksi täällä päin maailmaa 160cm? Tilaa on vähän jos sitä on vain 80cm/henkilö. Ollaaanko ainoita joiden mielestä pienessä tilassa nukkuminen on ahdistavaa? Sitten kun ollaan rikkaita teetetään 2,5 metrinen sänky.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, meille taas riittäisi 80 cm yhteiseksi. Nukumme aina tiiviisti toisissamme kiinni, yleensä jotenkin päin lusikassa ja olemme molemmat melko pienikokoisia. Tämä nykyinen sänky (jota emme ole itse valinneet) on 160 cm leveä parisänky ja me käytämme siitä vain toista puolikasta. Sitä toista puolikasta ei aina edes pedata vaan sitä saatetaan käyttää tavaransäilytykseen.

Joskus suhteen alkuaikoina nukuimme vain 70 cm leveässä yhden hengen sängyssä kaksin, sen jälkeen hankimme 120 cm leveän sängyn jollainen olisi hyvä olla nytkin.

No huh. Ettekö kääntänyt kylkeä koko yönä? :O

Vierailija
22/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan yleensä erikseen. Minä parisängyssä ja mies vuodesohvalla. Mies on niin herkkäuninen kun korahtelen välillä unissani ja itsekin nukun paremmin näin. Parisuhde voi silti hyvin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh. Ettekö kääntänyt kylkeä koko yönä? :O

No kyllä kai siinä kääntyiltiin. Mies oli seinän puolella seinää vasten ja minä siinä toisella reunalla, välillä selällään ja välillä kyljellään. Ei se todellakaan mukavin tapa ollut nukkua, sellainen vanha kapea lastensänky.

Vierailija
24/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Ei olla mikään vanha pariskunta ja sinällään ei ole mitään estettä asialle (kumpikaan ei kuorsaa jne). Mutta miksi hemmetissä joku on keksinyt parisängyn standardikooksi täällä päin maailmaa 160cm? Tilaa on vähän jos sitä on vain 80cm/henkilö. Ollaaanko ainoita joiden mielestä pienessä tilassa nukkuminen on ahdistavaa? Sitten kun ollaan rikkaita teetetään 2,5 metrinen sänky.

Toistaiseksi nukun, sängyn leveys 2 metriä mutta meillä ongelma on miehen kuorsaus. Kunhan vanhin lapsi muuttaa kotoa otan hänen huoneen itselleni, riittää vaikka 60cm kapea sänky kunhan EI tarvitse herätä montaa kertaa yössä kuorsauksen ääniin.

p.s. sänky on ihan kaupasta ostettu, patjoina yksi 80cm leveä ja yksi 120cm leveä, oli edullisimmat noin, paksu petari on yhtenäinen

Vierailija
25/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan 160cm sängyssä, ja hyvin mahdutaan vaikka minä olen 130kg ja mieskin pitkä ja ylipainoinen, varmaan 120kg. Ei siihen kyllä mitään puolen metrin hajurakoa jää.

Vierailija
26/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu  usein  työhuoneessa. Meillä vauva niin itkuinen, että häiritsee miehen unta jolla vaativa työ. Meillä on 180cm levee sänky joten tilaa olisi, itseasiasa sänky on meille liian iso kun nukuttais aina toisissa kiinni. Vaikkei joka yötä samassa sängyssä nukuta niin ihan hyvin meidän parisuhde voi ja seksiäkin on melko usein :)

Vierailija
27/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies nukkuu yläkerrassa vierashuoneessa. tekee vuorotöitä ja on tosi huono nukkuja. mä kuulemma vääntelen ja kääntelen niin paljon yön aikana ettei mies saa nukuttua. siks tällainen ratkaisu. ei haittaa parisuhdetta mitenkään seksiä on 2-3kertaa viikossa.

Vierailija
28/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ollaan yhes nukutaan samas sängys. Meillä 160 cm ja miehellä 120 cm. Hyvin on mahduttu :)

Vierailija
29/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukumme eri huoneissa, minä sohvalla. Vanha sänky oli kehno nukkua ja hommasimme uuden, mutta se oli hemmetin huono nukkua. Olin ihan puuduksissa. Saatoin herätessäni tajuta, etten voi edes liikuttaa toista kättä, se piti nostaa toisella kädellä. Olemme kokeilleet ties mitä patjoja, mutta puudun aina jossain määrin. Tuolla vanhalla sohvan romiskolla en puudu. Olen muutenkin uniongelmainen ja vaikka se on helpottanut, nukahdan yhä hitaasti. Asiaa ei mitenkään auta miehen (kohtuullinen) kuorsaus. Enkä vaan hitsi vie ole yhtään sosiaalinen nukkuessani. Seksin määrään tuo ei vaikuta mitenkään. Mies on tilanteesta yhä jotenkin nyreissään ja tavallaan sen ymmärrän, mutta tuntuu, että enemmänkin kyse on siitä, että olemme nyt jotenkin erilaisia ja kaavasta poikkeavia. Olen sanonut, että jos itse olisit pahasti uniongelmainen ja nukkuisit yössä 0-3 tuntia (näitä kausia on minulla ollut), olisit tyytyväinen, jos saisit unen vaikka roskalaatikossa eli jos ei ole isoja murheita, sitten hankkii pieniä.

Vierailija
30/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla 120cm sängyt kiinni toisissaan. Ei tarvinnu olla rikas että pystyi tämän järjestämään. Tonnilla todella hyvät sängyt Lähdesmäeltä. Ja alle tonnilla saa myös kelpo sänkyjä. Itse arvostan tilavaa sänkyä, koska mies on liikkuvaista sorttia unissaan. Ei se meidän rakkautta vähentänyt vaikka isompaan vaihdettiin.

Vierailija
31/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukumme saman peiton alla kiinni toisissamme ja heräillään jos jompikumpi kääntyy niin että ei olla kosketuksissa. Sänky on 180 cm ja käytämme vain toista puoliskoa. Harmillisesti näiden eri puolten väliin jää aina kolo johon jompikumpi yöllä ajautuu joten ollaan pian ostamassa uutta sänkyä, joka olisi yhtenäinen tai jenkkimalli. Meille riittäisi varmasti 140 cm mutta varmaan päädytään yleisempään 160 cm leveään. Tuntuisi vieraalta nukkua eri sängyissä yhteisessä kodissa!

Vierailija
32/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan ja 120 cm sänky riittää hyvin. Meidän nukkumistapa on kylki kyljessä ja välillä ihan päällekkäinkin. Hotellissa tai kylässä on ollut leveempiäkin Sänkyjä kuin 120cm ja silti nukkumistapamme vieri vieressä toisessa aivan kiinni säilyy :)

Vierailija
33/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 180 cm leveä sänky ja nukumme toisissamme kiinni. 120 cm riittäisi tilan puolesta, mutta meillä 30-40 kg painoeroa, siksi pitää olla eri kovuiset sängyt eikä jenkkisänkyä. Ja paripeitto, tietysti.

Vierailija
34/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukuta samassa. Yhdessä oltu 15 vuotta.

Vierailija
35/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nukutaan joo. Kerran tai pari viikossa käy niin että toinen nukahtaa sohvalle kesken telkkarinkatselun.

Vierailija
36/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nukuta samassa sängyssä, ei todellakaan mahdu 160 cm ilman, että toinen on ihan iholla. Mies pyörii koko ajan nukkuessaan ja kuorsaa, joten en pysty nukkumaan edes samassa huoneessa.

Seksiä meillä on joka päivä, ennen nukkumaanmenoa. Kukaanhan ei sitä yleensä tiedottomassa tilassa harrasta. Kummallinen vaatimus ylipäänsä, että pitäisi nukkua yhdessä, en ole koskaan ymmärtänyt.

Niin, kaikki tavat ovat ihmisten keksimiä. Sitten niitä aletaan pitää jopa ainoana oikeana tapana tehdä asioita. Mutta jokaisella parilla on valinnanvapaus. Se pitäisi jokaisen muistaa. 

Jos pääsisi kurkkaamaan vanhojen pariskuntien koteihin, niin arvelenpa, että aika monessa tapauksessa parilla olisi erilliset makuuhuoneet. 

Vierailija
37/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukuta. Mies alkanut kuorsaamaan niin kovin että sai vaihtaa huonetta, en pystynyt enää nukkumaan vieressä. Ollaan 22v ja on vaikuttanut parisuhteeseen ja pahasti, mutta minkäs teet

Vierailija
38/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen pari saa nukkua eri sängyssä, eri huoneessa ja vaikka eri talossakin jos haluaa, mutta järjestely pitää olla molemmille ok. Silloin en hyväksy, jos toinen pariskunnan osapuoli on vastentahtoisesti ajettu pois yhteiseksi ajatellusta sängystä eikä hän pääse sinne takaisin, vaikka haluaisi, koska sen on vallannut pysyvästi vaikkapa vauva, koko lapsilauma tai lemmikkieläimet. Tai jos joku joutuu pysyvästi nukkumaan vaikkapa sohvalla tai vierashuoneen patjalla, jossa on paha ja epämukava nukkua. Yhteinen sopimus ja hyvät yöunet on paras yhdistelmä.

Vierailija
39/39 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmilla 120cm sängyt kiinni toisissaan. Ei tarvinnu olla rikas että pystyi tämän järjestämään. Tonnilla todella hyvät sängyt Lähdesmäeltä. Ja alle tonnilla saa myös kelpo sänkyjä. Itse arvostan tilavaa sänkyä, koska mies on liikkuvaista sorttia unissaan. Ei se meidän rakkautta vähentänyt vaikka isompaan vaihdettiin.

Meillä on kaksi parisänkyä, erillään nukutaan eri huoneissa. Ollaan mietitty sänkyjen yhdistämistä samaan huoneeseen mutta kaksi makkariamme on kumpikin saman kokoisia (3,5mx 4m) eli tilaa ei jäisi.. eikä aleta ostamaan muita sänkyjä juuri nyt koska nykyiset ovat laadukkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi