INSSI NYKYPÄIVÄNÄ
Moi,
eli tänään ajelin inssin Tampereella (ihan perseestä) ja tuli hylsy.
Hirvee vesisade ja tietenkin jännitys kun eka inssi.
Hylsyn syynä oli et huomioinut kävelijää, tässä siis tilanne jossa suojatien vieressä hoiperteli jotkut känniläiset ja en ees ole varma oliko menossa tien yli kun perässä ajavakaan auto ei päästänyt yli.
Tämä oli siis ainoa syy miksi en päässyt läpi. Vituttaa maksaa 100€ tästä ja pienestä virheestä ei pääse läpi.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijalla on suojatiellä aina etuoikeus. Oli hän jo siellä tai astumassa sille. Jos joku känniläinen hoipertelee suojatien vieressä, lapset leikkivät niillä main tai hipsteri tuijottaa suojatien edessä jähmettyneenä puhelintaan, kannattaa aina varautua pahimpaan, eli pysäyttää auto suojatien eteen ja varmistaa tilanne. Se, että muut (jalankulkijat) hölmöilevät tai rikkovat lakia, ei muuta sinun vastuuta autonkuljettajana. Mieti vielä asennettasi.
Sun kannattaa lukea tuo aloitus.
Linssissä kun ajetaan max 20 km/h ja vaikka pysähdytään joka suojatien eteen. Varma läpäisy.
Ottaahan se päähän kun ei osaa vielä. Aina tietysti voi sanoa, että oli huonoa tuuria. Jos tuota tilannetta ei olisi sattunut, inssi olisi ollut 5 min aiemmin tai myöhemmin, olisit päässyt läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ottaahan se päähän kun ei osaa vielä. Aina tietysti voi sanoa, että oli huonoa tuuria. Jos tuota tilannetta ei olisi sattunut, inssi olisi ollut 5 min aiemmin tai myöhemmin, olisit päässyt läpi.
Sepä se. Vituttaahan tää että 100€ tuhkatuuleen mutta ei enää auta valittaa tästä..
Inssissä pitää jeesustella ja huomioida kevyen liikenteen käyttäjät oikein korostetun huolellisesti. Muista aina kaksivaiheinen pysähtyminen risteyksissä ja kevyen liikenteen tarkkailu liikenneympyrään tullessa ja myös siitä poistuttaessa. Noista tulee ja kuuluukin tulla hylsyä, jos jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Inssissä pitää jeesustella ja huomioida kevyen liikenteen käyttäjät oikein korostetun huolellisesti. Muista aina kaksivaiheinen pysähtyminen risteyksissä ja kevyen liikenteen tarkkailu liikenneympyrään tullessa ja myös siitä poistuttaessa. Noista tulee ja kuuluukin tulla hylsyä, jos jää tekemättä.
Tuosta "jeesustelusta" tuli mieleen. Muistan omasta inssistä, kun ajettiin jollain teollisuusalueella ja siinä oli jokin sivuraide, niin hiljensin siihenkin ja katsoin huolellisesti (ja siis näytösluontoisesti) molemmat suunnat. Näkyvyys oli aivan valtavan hyvä ja sellaisella alueella juna olisi tullut korkeintaan kävelyvauhtia. Sehän inssihän on testi voiko kuljettajaa päästää liikenteeseen ja asenne tosiaan ratkaisee paljon. Reputtaa ei voi selkeästä väärästä asenteesta ajoa ja muita tielläliikkujia kohtaan, mutta juuri tuollaisissa tilanteissa se voidaan sitten punnita ja sen oppimisesta muistuttaa uusintamääräyksellä. Onnea seuraavaan kertaan.
Satanen oppimisesta on pikkuraha sen rinnalla, että ajat jonkun päälle huomaamattasi ja kärsit ehkä loppuikäsi painajaisista.
Siis kumpi vituttaa? Se, että mokasit eli et vielä osannut ajaa vai se, että inssi hylkäsi sut sun mielestä vähäpätöisen syyn takia?
Jos ei oo varma, onko jalankulkija tulossa eteen vai ei, oli hylkäys ainoa oikea lopputulema.
Minä sain hylsyn seuraavasta syystä: Oli jyrkkä mäki ja siis mäkilähtö. Mun taakse tuli auto, joka jäi ihan muutan sentin päästä puskuristani. Pyysin valvojaa varmistamaan, etten lähdössä nytkähtäisi liikaa taaksepäinEttä näin Loviisassa. Kamuni Espoossa pääsi läpi, vaikka lähti ajamaan liikenneympyrää väärään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Linssissä kun ajetaan max 20 km/h ja vaikka pysähdytään joka suojatien eteen. Varma läpäisy.
no ei muuten ole. ajo epävarmaa ei uskalla ajaa rajoitusten mukaan. lisää ajotunteja kaduilla tai maanteillä.
Inssissä pitää huomioida jalankulkijat tarkkaan. Ensi kerralla muista katsoa myös julkinen liikenne tarkkaan, huomioi pysäkillä olevat bussit erityisesti tai pääset ajamaan vielä uudemman kerran.
Cvihonpkp kirjoitti:
Minä sain hylsyn seuraavasta syystä: Oli jyrkkä mäki ja siis mäkilähtö. Mun taakse tuli auto, joka jäi ihan muutan sentin päästä puskuristani. Pyysin valvojaa varmistamaan, etten lähdössä nytkähtäisi liikaa taaksepäinEttä näin Loviisassa. Kamuni Espoossa pääsi läpi, vaikka lähti ajamaan liikenneympyrää väärään suuntaan.
Minun aikaani oli ainakin sellainen sääntö, että jos inssin valvoja joutuu auton hallintalaitteita käyttämään, niin se on automaattisesti hylsy.
Joutuuko nykyään tekemään taskuparkkeerauksen? Eka inssi meni siihen kun jäi auto vähän vinoon. Seuraavassa sai valita parkkipaikan itse ja pääsin läpi. Jäi pitkäksi aikaa kammo taskuparkkeerausta kohtaan. Sittemmin mieheni ton mulle opetti ja nykyään sujuu, vaikka 15v välttelin sen tekemistä.
Se vissiin on aika paljon kiinni valvojasta, ystävän ei tarvinut ajaa taskuparkkiin.
Jalankulkijalla on suojatiellä aina etuoikeus. Oli hän jo siellä tai astumassa sille. Jos joku känniläinen hoipertelee suojatien vieressä, lapset leikkivät niillä main tai hipsteri tuijottaa suojatien edessä jähmettyneenä puhelintaan, kannattaa aina varautua pahimpaan, eli pysäyttää auto suojatien eteen ja varmistaa tilanne. Se, että muut (jalankulkijat) hölmöilevät tai rikkovat lakia, ei muuta sinun vastuuta autonkuljettajana. Mieti vielä asennettasi.