Minkä h*lvetin takia ette voi kävellä liukaportaita alas?!
Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Sinä et halua viettää niissä liukuprtaissa koko päivää meidän takiamme. Ymmärrätkö, että minä en raskaanaolevana, polvivammaisena, kiireistä työtä tekevänä todellakaan aio Sinun takiasi ruveta niitä portaita ravaamaan?
Jos tällainen asia ärsyttää Sinua vihan purskahduksiin asti, niin Sinun pitäisi vähentää jotain elämässäsi: Muuttaa lähemmäs työpaikkojasi, jättää yksi työpaikka pois, vähentää opintokurssejasi.
Jos elämäsi on kiinni 13:sta sekunnista, niin kannattaa hidastaa sitä tahtia.
Ymmärrän, minähän olen täällä jo moneen otteeseen kirjoittanut, että tarkoitin hyväkuntoisia alle 50-vuotiaita ihmisiä. En voi muuttaa lähemmäs työpaikkojani, koska Hoasin soluasunto nyt on missä on, eikä ole varaa alkaa vapailta markkinoilta mitään asuntoa hankkimaan. Siirtoa lähemmäs voisin hakea, mutta siinäkin kestää. En voi jättää toista työpaikkaa pois, koska tarvitsen rahaa elämiseen. En voi vähentää opintokurssejani, koska muuten en valmistu aikataulussa. Ja ei - elämäni ei ole kiinni 13:sta sekunnista (mistä te tämänkin olette repäisseet?), mutta (kuten sata kertaa olen jo todennut) se aika tuppaa moninkertaistumaan jollei ehdi oikeaan kulkuvälineeseen. -AP
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet ap?
Kaksikymmentäviisi. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi kainosti pyytää, että kaikki seisoisivat siellä oikeassa reunassa, niin ei tuli tämmöistä. Ei ole muiden tehtävä kävellä liukuportaissa ap:n mieliksi. Mutta oikealla reunalla seisominen ei pitäisi olla kenellekkään ongelma.
Siinä vaiheessa se on ongelma kun ei tiedä että pitää seistä oikeassa reunassa... asun yhdessä suomen suurimmista kaupungeista eikä täällä ole kylttejä että seiso oikealla niin helpotat ohittamista.. mä opin vasta täältä palstalta että näin pitäisi toimia
No olen pikkukaupungista muuttanut Helsinkiin ja minulle on aina ollut itsestäänselvyys seistä siellä oikeassa reunassa. Niinkuin kävelen, pyöräilen tai ajan autoa oikeassa reunassa. Mutta nytpä sinäkin opit, että on syynsä, miksi suurin osa seisoo siellä oikeassa reunassa liukuportaissa :D
En mä tästä keskustelusta sitä oppinut vaan jostain aikaisemmasta jo aikoja sitten. En vaan voi käsittää että jollain on niin kiire että se 5m matka mitkä ne portaat kulkee pitää päästä ohi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuportaissa kävely säästää päivässä sinulta noin 13 sekunttia, mitä teet sillä kasvaneella vapaa-ajalla?
Selitin jo aiemmin, että jos liukuportaissa kuhnailun vuoksi myöhästyy metrosta, myöhästyy yleensä bussista ja lopulta siitä tulee jo reilun vartin myöhästyminen. Vartissa ehdin esim. syödä aamiaisen, tiskata tai katsoa puoli jaksoa salkkareita :) -AP
Jätä ne salkkarit väliin ja lähde kaksi minuuttia aikaisemmin.
No ei minulla ole oikeasti aikaa katsoa mitään salkkareita. Haluaisin kyllä. Mielestäni ehdotuksesi oli yhtä typerä kuin jos ehdottaisit, että muuttaisin toiselle työpaikalleni tai kouluun asumaan. Voin minä lähteä 2 minuuttia aikaisemmin, mutta se ei poista ongelmaa, etten halua viettää koko päivää liukuportaissa teidän takianne. -AP
No et sinä minun takiani niissä vietäkään. Mulla ei ole työmatkani varrella ensimmäisiäkään ja reissussa tai kaupoissa yleensä kyllä kävelen, jos pääsee, eikä ole tavallisia portaita, joita käytän mieluiten. Mutta, en vain tajua ihmisiä, jotka eivät ehdi mihinkään, kun itse en myöhästy mistän. En myöhästynyt silloinkaan, kun tein kokopäivätyötä ja opiskelin tutkintoa sekä minulla oli kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt ap ymmärtää, että muut ihmiset eivät elä sinun pillisi mukaan, eikä tarvitsekaan elää. Liukuportaissa ei edelleenkään ole tarkoitus kävellä joten tuo ongelmasi sinun pitää ratkaista keskenäsi, muille se ei kuulu.
Luulisi, että olisi kaikille mukavampaa, että liikenne siellä metroasemille sujuisi jouhevasti. Tämä onnistuisi jos ne kävelisivät liukuportaita, jotka pystyvät. Esim. rautatieasemalla tulee aamuisin hirveä blokki kun ihmiset muodostavat JONOA liukuportaisiin. Tätähän ei tapahtuisi, jos siellä etupäässä ymmärrettäisiin kävellä. -AP
Olet ilmoittanut vapauttavasi kävelemisestä yli 50-vuotiaat huonokuntoiset, polvivaivaiset jne. Taatusti joku tällainen "vapautettu" on jokaisessa liukuporrasjonossa. Jos muut kävelevät, niin tämän vapautetun kohdalla joutuu aina kiertämään ja se, jos mikä, aiheuttaa vaaratilanteita niin ohittelijoille kuin ohitettavalle.
Jokaiselle metroasemalle kannattaisi pikemmin tehdä tavalliset portaat, joita voisi käyttää kiireiset kävelijät.
Käytän metroa päivittäin ja tiedoksi: en aio kävellä vastaisuudessakaan liukuportaissa.
Hullua että paasaat moninkertasesta ajasta, kun koko ongelmasi olisi ratkaistu sillä, että lähdet noin 30 sekuntia aiemmin kotoa kuin nyt. Sitten ei haittaa ne muutamat sekunnit ylimäärästä portaissa, etkä myöhästy seuraavistakaan kulkupeleistä. Tadaa,, onglma ratkaistu!
Jos taas ongelmasi on todella se ettet kestä seistä paikallasi paria kymmentä sekuntia,, kannattaa hakeutua terapiaan ja pyytää lääkitys. Käyt silloin ihan ylikierroksilla, burn out ei tolla tahdilla elossa ole kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi kainosti pyytää, että kaikki seisoisivat siellä oikeassa reunassa, niin ei tuli tämmöistä. Ei ole muiden tehtävä kävellä liukuportaissa ap:n mieliksi. Mutta oikealla reunalla seisominen ei pitäisi olla kenellekkään ongelma.
Siinä vaiheessa se on ongelma kun ei tiedä että pitää seistä oikeassa reunassa... asun yhdessä suomen suurimmista kaupungeista eikä täällä ole kylttejä että seiso oikealla niin helpotat ohittamista.. mä opin vasta täältä palstalta että näin pitäisi toimia
No olen pikkukaupungista muuttanut Helsinkiin ja minulle on aina ollut itsestäänselvyys seistä siellä oikeassa reunassa. Niinkuin kävelen, pyöräilen tai ajan autoa oikeassa reunassa. Mutta nytpä sinäkin opit, että on syynsä, miksi suurin osa seisoo siellä oikeassa reunassa liukuportaissa :D
En mä tästä keskustelusta sitä oppinut vaan jostain aikaisemmasta jo aikoja sitten. En vaan voi käsittää että jollain on niin kiire että se 5m matka mitkä ne portaat kulkee pitää päästä ohi..
No mutta jos joku haluaa hosua, niin pitääkö meidän ihan erikseen hankaloittaa toisen tilannetta? Onko se meidän tehtävä ymmärtää? Kun ei ole kuitenkaan ihmeellisemmästä asiasta kyse.
Ap tosin on naurettava, ei ole meidän tehtävä juosta liukuportaissa, jos emme halua. Ap:n pitää itse miettiä strategiat uusiksi, jos liukuportaissa ohittaminen ei ole ratkaisu.
Mulla on usein kassit ja laukut molemmissa käsissä, painaakin pirusti. Ahtaassa, liikkuvassa tilassa, voi tasapaino heittää millon vaan. Seison mielummin turvallisesti paikoillani.
Vierailija kirjoitti:
Mutta, en vain tajua ihmisiä, jotka eivät ehdi mihinkään, kun itse en myöhästy mistän. En myöhästynyt silloinkaan, kun tein kokopäivätyötä ja opiskelin tutkintoa sekä minulla oli kaksi lasta.
Minäkin myöhästyn harvoin. Se ei ole se ongelma. Olisi vain mukavampaa viettää aikaa enemmän vaikka lojuen sohvalla lukien hyvää kirjaa kuin liukuportaissa! Minuutit muuttuvat vuositasolla aika helvetin moniksi tunneiksi. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuportaissa kävely säästää päivässä sinulta noin 13 sekunttia, mitä teet sillä kasvaneella vapaa-ajalla?
Selitin jo aiemmin, että jos liukuportaissa kuhnailun vuoksi myöhästyy metrosta, myöhästyy yleensä bussista ja lopulta siitä tulee jo reilun vartin myöhästyminen. Vartissa ehdin esim. syödä aamiaisen, tiskata tai katsoa puoli jaksoa salkkareita :) -AP
No ei minulla ole oikeasti aikaa katsoa mitään salkkareita. Haluaisin kyllä. Mielestäni ehdotuksesi oli yhtä typerä kuin jos ehdottaisit, että muuttaisin toiselle työpaikalleni tai kouluun asumaan. Voin minä lähteä 2 minuuttia aikaisemmin, mutta se ei poista ongelmaa, etten halua viettää koko päivää liukuportaissa teidän takianne. -AP
No et sinä minun takiani niissä vietäkään. Mulla ei ole työmatkani varrella ensimmäisiäkään ja reissussa tai kaupoissa yleensä kyllä kävelen, jos pääsee, eikä ole tavallisia portaita, joita käytän mieluiten. Mutta, en vain tajua ihmisiä, jotka eivät ehdi mihinkään, kun itse en myöhästy mistän. En myöhästynyt silloinkaan, kun tein kokopäivätyötä ja opiskelin tutkintoa sekä minulla oli kaksi lasta.
Poikkeuksena tietysti yllättävät tilanteet, jotka eivät johdu omasta toiminnasta, minulla siis oli tuo hätäkeskussoitto kerran ja oli velvollisuuskin jäädä paikalle. Uhrille onneksi tuli vain pintavammoja.
Voin vain kuvitella ap:n raivon, jos hän juuttuu autoineen ruuhkaan. Paljonko aikaa menee hukkaan...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin myöhästyn harvoin. Se ei ole se ongelma. Olisi vain mukavampaa viettää aikaa enemmän vaikka lojuen sohvalla lukien hyvää kirjaa kuin liukuportaissa! Minuutit muuttuvat vuositasolla aika helvetin moniksi tunneiksi. -AP
Aika monihan Helsingissä lukee kirjaa liukuportaissa, kassajonossa ym. Mikset AP sinäkin voi tehdä näin?
Vierailija kirjoitti:
NÄYTÄ AIEMMAT LAINAUKSET (1)
Voi pyhä yksinkertaisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten kävele siellä? Jos joku seisoo edessäsi, pyydät kohteliaasti, että voisiko päästä ohi. Jos kerran onnistut viettämään metron liukuportaissa minuutteja meidän muiden (seisoskelevien) selvitessä parissakymmenessä sekunnissa, niin voisiko vikana olla se, että kuljet vastavirtaan?
Vierailija kirjoitti:
Kulje pyörällä
Ei ole aikaa. Välimatkat on liian pitkiä. Auton ostaisin jos olisi varaa. Tosin jos olisi varaa, ei tarvitsisi tehdä kahta työtä ja ehkä olisi aikaa enemmän kaikenlaiseen turhaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulje pyörällä
Ei ole aikaa. Välimatkat on liian pitkiä. Auton ostaisin jos olisi varaa. Tosin jos olisi varaa, ei tarvitsisi tehdä kahta työtä ja ehkä olisi aikaa enemmän kaikenlaiseen turhaan...
Tämän kirjoittaja olin siis minä, AP.
Itse aiheutat omat myöhästelyt. Usein jossain on myös portaat eli mitä jos käyttäisit niitä. Liukuportaita ei ole tarkoitettu ravaamiseen, tulee vaan turhia tapaturmia.
Jos sulla on ap aina kiire, niin sinun ajankäyttösi ei ole hallinnassa. Vaikka onkin kaksi työtä. Kiireestä tulee usein tapa ja muukin tekeminen menee hosumiseksi. Relaa.