Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä h*lvetin takia ette voi kävellä liukaportaita alas?!

Vierailija
22.11.2015 |

Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...

Kommentit (311)

Vierailija
101/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppisenä kaatunut kesätöissä kauheassa kiireessä ihan tavallisissa portaissa, kun työpaikka sijaitsi kahdessa kerroksessa. Liukuportaissa jälki olisi ollut vielä pahempaa. Tämän jälkeen en ole kiirehtinyt missään portaissa. Jäljet näkyy vieläkin kropassa :( .

Vierailija
102/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on burn out ja hän saa kohtauksia sangen mitättömistä asioista. Se ei kuitenkaan häiritse, että on ollut täällä av:lla aikaa paasata jo sangen pitkään? Olisit voinut lukea kirjaa sen ajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun vaan ohitat siitä vasemmalta puolelta.

Niinhän minä teenkin. Usein vaan teille tuntuu olevan yllätys se, että sitä varten se on.  Aina on matkalaukkua edessä tai seistään siinä vasemmalla puolella tai ainakin haukotaan henkeä ja katsotaan kuin halpaa makkaraa jos ohitus ei suju ilman, että vähän joutuu koskettamaan. -AP

No tuossahan sä jo itse vastasit omaan kysymykseesi. Seisoskelijoilla saattaa olla mm. paljon tavaraa mukana, joten käveleminen liukuportaissa on hankalaa/vaarallista/turhaa.

Vierailija
104/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että missä liukuportaissa voi Helsingissä käyttämään tunteja?

Tosiasia kuitenkin on, että pääkaupungissa joutuu hidastelemaan versus maaseudun pyörätiet. Helsingissä kun on ensinnäkin paljon juuri maalta muuttaneita, turisteja, lääkäriin tulleita ( sieltä maalta), ostoksilla käyviä ( sieltä maalta). Lisää tähän ne ihmismassat, joihin aina kyllä yhteen satsiin liukuporraskulkijoita riittää yksi liukuportaissa pelkääjä, koska on korkeanpaikan kammoinen, polvivammainen, vanhempi ihminen, yltiövarovainen.

Jos haluat liikkua nopeasti, niin ne metrot eivät ole paras paikka. Hanki taittopyörä, jolla kuljet hitaat välit pyörällä ja nopeammissa liukuportaissa kuljet sitten kävellen.

Vierailija
105/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta maalle

Vierailija
106/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aiheutat omat myöhästelyt. Usein jossain on myös portaat eli mitä jos käyttäisit niitä. Liukuportaita ei ole tarkoitettu ravaamiseen, tulee vaan turhia tapaturmia.

Enhän aiheuta. Lähden kyllä lähes aina aivan ajoissa, mutta matkalla on monta liikkuvaa tekijää. Ja ainakaan täällä Helsingissä ei ole läheskään joka paikassa portaita siinä vieressä kuten olen jo useaan otteeseen sanonut. -AP

Vierailija
107/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun vaan ohitat siitä vasemmalta puolelta.

Niinhän minä teenkin. Usein vaan teille tuntuu olevan yllätys se, että sitä varten se on.  Aina on matkalaukkua edessä tai seistään siinä vasemmalla puolella tai ainakin haukotaan henkeä ja katsotaan kuin halpaa makkaraa jos ohitus ei suju ilman, että vähän joutuu koskettamaan. -AP

No tuossahan sä jo itse vastasit omaan kysymykseesi. Seisoskelijoilla saattaa olla mm. paljon tavaraa mukana, joten käveleminen liukuportaissa on hankalaa/vaarallista/turhaa.

Seuraavaksi ap varmaan vaatii ettei tavaraa saa kuljettaa mukanaan liukuportaissa :)

Vierailija
108/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muuta maalle

Ja jättäisin opiskelun kesken? Onko siellä maalla töitä yliopiston keskeyttäneelle? Elämä työttömänä maaseudulla ei houkuttele ja säästänpä yhteiskunnan rahaakin kun en siitä haaveile. -AP

Vierailija
109/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ap:n kannattaa  vaihtaa opiskelupaikkansa esim. Turkuun. Siellä on lähes kaikki 5 km säteellä toisistaan ja turkulaisista on tosi pitkä matka, jos työmatkaan kuluu puoli tuntia.

Vierailija
110/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ap ymmärtää, että muut ihmiset eivät elä sinun pillisi mukaan, eikä tarvitsekaan elää. Liukuportaissa ei edelleenkään ole tarkoitus kävellä joten tuo ongelmasi sinun pitää ratkaista keskenäsi, muille se ei kuulu.

Luulisi, että olisi kaikille mukavampaa, että liikenne siellä metroasemille sujuisi jouhevasti. Tämä onnistuisi jos ne kävelisivät liukuportaita, jotka pystyvät. Esim. rautatieasemalla tulee aamuisin hirveä blokki kun ihmiset muodostavat JONOA liukuportaisiin. Tätähän ei tapahtuisi, jos siellä etupäässä ymmärrettäisiin kävellä. -AP

Siellä on hissi, miksi et käytä sitä? Ei jonoa ja olisi nopea.

Liukuportaissa kävelyä tulisi välttää sen tapaturmariskin vuoksi. Siksi ne liukuu, että ei tarvitse kävellä.

Hissiin ei ole jonoa?! Todellakin on ja sehän se vasta oliskin mukavaa, jos kaikki metromatkustajat siirtyisivät hissin käyttäjäksi... Joskus oikeasti häpeän, kun tarkastajia välttelevä kaverini kulkee usein hissillä ja siinä oikein tuntee ne lastenrattaiden ja pyörätuolien kanssa liikkuvien paheksuvat mulkoilut.

Vierailija
111/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on burn out ja hän saa kohtauksia sangen mitättömistä asioista. Se ei kuitenkaan häiritse, että on ollut täällä av:lla aikaa paasata jo sangen pitkään? Olisit voinut lukea kirjaa sen ajan...

Olen töissä, mutta täällä on tällä hetkellä hiljaista ja hommat on aikalailla hoidossa. Ei ole kirjaa nyt mukana. -AP

Vierailija
112/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä saa kävellä, pölvästi.

Vierailija
113/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa aika fist world problem taas.

Sori, mut mä en nyt oikein ymmärrä sun logiikkaa, Ap. Mitä se sua hyödyttäis, jos ne seisoskelijat kävelisivät myös? Kaikki ei pysty kävelemään, vaikka haluaisikin. Siellä on aina välissä vanhuksia ja sairaita. Ei niiden läpi kukaan pääse, joten ne oikealla kävelijät joutuu koukkaamaan aina vasemmalle puolelle, kun tällainen pakosta seisoskelija tulee vastaan. He tottakai sitten hidastavat vasempaa puolta kävelevien matkaa ja aiheuttavat vaaratilanteita koukatessaan ihmisten eteen. 

Jos minulla on kiire, niin nimenomaan toivon, että vasen puoli on mahdollisimman tyhjä, että pääseen kipittämään alas ihan omaan tahtiini. Tuskastuttaa jäädä jonkun matelijan taakse jumiin, saati sitten, jos joku koukkaa juuri eteen matelemaan, kun itse menet puolijuoksua. En ymmärrä, miten se minun elämääni auttaisi, jos koko portaat olisi aina täynnä niitä matelijoita. Parempi, kun seisovat paikoillaan oikealla, niin minä pääsen vikkelään alas. Toki joskus on näitä urpoja, jotka seisoo vasemmalla, mutta tungen heidän ohitsensa välittämättä mistään nyrpeistä katseista, ihan sama mulle.

Vierailija
114/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin pelottaa, että astun harhaan. Ja vaikka ei pelottaisikaan, tuskin silti kävelisin kun ideahan on että ne kuljettaa mut ilman että itse kävelen.

Vierailija
115/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin pelottaa, että astun harhaan. Ja vaikka ei pelottaisikaan, tuskin silti kävelisin kun ideahan on että ne kuljettaa mut ilman että itse kävelen.

Vierailija
116/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, ettei millään asemalla ole tavallisia portaita. Mutta onhan niitä. Myllypurossa, tosin eikös sinne olla tekemässä liukuportaita? Herttoniemessä, Itäkeskuksessa, osin Hakaniemessä. Muita en muista. Mutta ongelma taitaa koskea enemmänkin ruuhkaisempia asemia.

Vierailija
117/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei määrää kävelemään liukuportaissa joten en kävele. Ja jos olen tiellä etkä ymmärrä ilmoittaa että olet tulossa ohi niin sähän et tule sieltä ohi.

Vierailija
118/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin pelottaa, kun huonojalkaisena rynnin portaita alas, kun en vaan voi myöhästyä metrosta, vaikkei työttömänä ole edes oikeasti kiire.

Vierailija
119/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ajattelin, ettei millään asemalla ole tavallisia portaita. Mutta onhan niitä. Myllypurossa, tosin eikös sinne olla tekemässä liukuportaita? Herttoniemessä, Itäkeskuksessa, osin Hakaniemessä. Muita en muista. Mutta ongelma taitaa koskea enemmänkin ruuhkaisempia asemia.

Tavalliset portaat puuttuvat ainakin Ruoholahdesta, Kampista, Rautatieasemalta, Helsingin yliopistolta ja Sörnäisistä.

Vierailija
120/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän siitä tulisi jos kaikki, tai edes suurin osa, kävelisivät liukuportaissa. Varmasti olisi pää auki tai niskat nurin jollain joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi