Olenko ainoa tässä maassa ehkä koko maailmassa jolle riittää 2000 nettopalkka KAIKKEEN
Ei tulisi mieleenkään valittaa tai vaatia lisää, minulla on kiva asunto, auto, koira, ruokaa, harrastuksia, teknologiaa yms.
Ja kaikki parin tonnin palkalla, silti moni valittaa ettei 3000 palkka riitä mihinkään.
Kommentit (50)
TÄYTYY SAADA LISÄÄ DOPAMIINIA JA KUNNIOITUSTA.
Kun ei lapsena halattu ilman suorittamista. :(
Palkkasi on siinnä tapauksessa liian suuri ja sitä olisi syytä pienentää.
T: EK ja Kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Olet pienipalkkainen nainen joka ei välitä että naisen euro on 80 snt.
Mikä saavutus tuokin on että tyytyy vähempään?
Huomaatko itse miten puhut, kukaan ei ole maininnut mistään saavuttamisesta mutta se oli ensimmäisenä sinulla mielessä.
Puhuin onnellisuudesta eli siitä mikä ihmiselle riittää. Totta kai saa haluta enemmän ja jopa tavoitella sitä, mutta se ei saa tai ainakaan pitäisi olla tae onnellisuudesta.
Ap
Älä huoli, kyllä niitä elinkustannuksia saadaan vielä nostettua ja sinun palkkaasi laskettua. Eihän se nyt sovi että kukaan täällä tulisi toimeen tai ainakaan eläisi mukavaa elämää.
Valittaminen on helpompaa kuin asioiden hyväksyminen
Et ole ainoa uniikki lumihiutale missään asiassa.
Mulle riittäisi 1600e nettopalkka.
Olet, asuminen söisi summasta jo puolet ja muiden laskujen jälkeen ei jäisi rahaa ruokaan. 3500 netto riittää juuri ja juuri elämiseen.
Et. Aina kun joku mediaanipalkkalainen valittaa ajattelen että vika on oikeasti jossain muualla. Tässä maassa on hyvä elintaso jopa tukieläteillä, ainakin niillä jotka ovat nuoria ja terveitä.
Jos on edulliset asumiskustannukset eikä ole lapsia niin eläähän tuolla. En silti ymmärrä miksi ei voisi vaatia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Et. Aina kun joku mediaanipalkkalainen valittaa ajattelen että vika on oikeasti jossain muualla. Tässä maassa on hyvä elintaso jopa tukieläteillä, ainakin niillä jotka ovat nuoria ja terveitä.
Niin, ne tukielätit elelee 2k€ tuilla ihan mainiosti - uskon kyllä. Työtä tekevälle pitäisi jäädä myös voita leivän päälle.
Olen säästänyt 2000 euron palkasta 100000 euroa. Olen asunut pienessä alle 400 euron yksiössä 20 vuotta. En juuri ole matkustellutkaan. Rahaa menee säästöön koska miksi sitä sinkkuna tuhlaamaan.
No täähän on ihan mitä haluaa. Saan keskimäärin 3000-3500 käteen kuussa, riippuen lisistä. Tarkalla taloudenpidolla on mahdollista omistaa ja ylläpitää omakotitalo järven rannalla, harrastaa maastopyöräilyä, lentopalloa(toki höntsä), uintia, metsästystä ja moottoripyöräilyä. Tämän päälle kahden lapsen harrstukset ja menot, johon myös puolisolin tosin osallistuu Ei halvimmasta päästää harrastukset ja haja-asutusalueella pakko pitää myös kahta autoa, toinen on sähkövatkain joten kilometrit on tosin edullisia, samoin huoltokustannukset olleet yllättävän edukkaita, saa nähdä muuttuuko mieli jos/kun se alkaa hajoilemaan. En paljon pysty säästämään, kuukauden yllättävistä menoista riippuen n. 200 tai 300. Laitan rahastoihin ja osakkeisiin kaikki mitä jää niin ennen palkkapäivää tilillä pyöreä nolla, voi olla että talouden romahdus syö ne tai sitten ei, tilillä niitä ei kannata makuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt 2000 euron palkasta 100000 euroa. Olen asunut pienessä alle 400 euron yksiössä 20 vuotta. En juuri ole matkustellutkaan. Rahaa menee säästöön koska miksi sitä sinkkuna tuhlaamaan.
Mitalinko haluat kitumisestasi? Ja käärinliinoissa ei edelleenkään ole taskuja.
Mitä tekisit jos koirasi sairastuisi vakavasti ja tarvitsisi tehohoitoa ja muuta kallista eläinlääkärin hoitoa ja kustannukset nousisivat 5000 - 10000 euroon?
Ap,
Rakki saunan taa kerran voimistelemaan. Avot.
Kulusäästö huima.
Vierailija kirjoitti:
Hullu.
Mikä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit jos koirasi sairastuisi vakavasti ja tarvitsisi tehohoitoa ja muuta kallista eläinlääkärin hoitoa ja kustannukset nousisivat 5000 - 10000 euroon?
Takajaloista kii
Olet pienipalkkainen nainen joka ei välitä että naisen euro on 80 snt.
Mikä saavutus tuokin on että tyytyy vähempään?