Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä h*lvetin takia ette voi kävellä liukaportaita alas?!

Vierailija
22.11.2015 |

Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...

Kommentit (311)

Vierailija
61/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap mene niitä tavallisia rappusia??

Koska sellaisia ei ole läheskään jokapaikassa. -AP

Mutta joka asemalla on hissi. Se on vielä nopeampi.

Vierailija
62/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi kainosti pyytää, että kaikki seisoisivat siellä oikeassa reunassa, niin ei tuli tämmöistä. Ei ole muiden tehtävä kävellä liukuportaissa ap:n mieliksi. Mutta oikealla reunalla seisominen ei pitäisi olla kenellekkään ongelma.

Siinä vaiheessa se on ongelma kun ei tiedä että pitää seistä oikeassa reunassa... asun yhdessä suomen suurimmista kaupungeista eikä täällä ole kylttejä että seiso oikealla niin helpotat ohittamista.. mä opin vasta täältä palstalta että näin pitäisi toimia

Juu. Tämä on Suomessa outoa. 

Lontoossa esimerkiksi on selkeät kuvaohjeet. Suomessa vissiin liian vaikea järjestää semmoiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap mene niitä tavallisia rappusia??

Koska sellaisia ei ole läheskään jokapaikassa. -AP

Mutta joka asemalla on hissi. Se on vielä nopeampi.

Ole hyvä ja mene esim. Sörnäisten metroasemalle toteamaan, ettei siellä ole tavallisia portaita metroalueelle ja että hissi on hitauden huipentuma. -AP

Vierailija
64/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en todellakaan voi kävellä niitä alas siksi että SULLA on kiire. SUN kiire ei vaikuta mun elämääni millään tapaa joten sovitaanko että sä kiirehdit ja mä jään vaikka asumaan niihin portaisiin jos niin tykkään. :)

Vierailija
65/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukuportaissa kävely säästää päivässä sinulta noin 13 sekunttia, mitä teet sillä kasvaneella vapaa-ajalla?

Selitin jo aiemmin, että jos liukuportaissa kuhnailun vuoksi myöhästyy metrosta, myöhästyy yleensä bussista ja lopulta siitä tulee jo reilun vartin myöhästyminen. Vartissa ehdin esim. syödä aamiaisen, tiskata tai katsoa puoli jaksoa salkkareita :) -AP

Yritä nyt ap ymmärtää, että muut ihmiset eivät elä sinun pillisi mukaan, eikä tarvitsekaan elää. Liukuportaissa ei edelleenkään ole tarkoitus kävellä joten tuo ongelmasi sinun pitää ratkaista keskenäsi, muille se ei kuulu. Vaihtoehtoja on ketjussa ehdotettu lukuisia. Jos ei kelpaa niin se on sinun henkilökohtainen voi voi. Ei muiden.

Vierailija
66/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en todellakaan voi kävellä niitä alas siksi että SULLA on kiire. SUN kiire ei vaikuta mun elämääni millään tapaa joten sovitaanko että sä kiirehdit ja mä jään vaikka asumaan niihin portaisiin jos niin tykkään. :)

Mistä tiedät? Ehkä AP on menossa esimerkiksi avaamaan liikettä, johon sinä olet matkalla tai valmistelemaan operaatiota, johon olet menossa.

Vierailija
67/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukuportaissa kävely säästää päivässä sinulta noin 13 sekunttia, mitä teet sillä kasvaneella vapaa-ajalla?

Selitin jo aiemmin, että jos liukuportaissa kuhnailun vuoksi myöhästyy metrosta, myöhästyy yleensä bussista ja lopulta siitä tulee jo reilun vartin myöhästyminen. Vartissa ehdin esim. syödä aamiaisen, tiskata tai katsoa puoli jaksoa salkkareita :) -AP

Jätä ne salkkarit väliin ja lähde kaksi minuuttia aikaisemmin. 

Vierailija
68/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuportaissa ei ole pakko kävellä. Kiireiset voivat ohittaa mut.

Vierailija
69/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ap ymmärtää, että muut ihmiset eivät elä sinun pillisi mukaan, eikä tarvitsekaan elää. Liukuportaissa ei edelleenkään ole tarkoitus kävellä joten tuo ongelmasi sinun pitää ratkaista keskenäsi, muille se ei kuulu.

Luulisi, että olisi kaikille mukavampaa, että liikenne siellä metroasemille sujuisi jouhevasti. Tämä onnistuisi jos ne kävelisivät liukuportaita, jotka pystyvät. Esim. rautatieasemalla tulee aamuisin hirveä blokki kun ihmiset muodostavat JONOA liukuportaisiin. Tätähän ei tapahtuisi, jos siellä etupäässä ymmärrettäisiin kävellä. -AP

Vierailija
70/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lähtisit kotoa 13 sekunttia aikaisemmin? Silloin ehtisit tuon kaiken ja vielä enemmän, koska et myöhästyisi metrosta, bussista ja töistä.

Vierailija
71/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Ehkä AP on menossa esimerkiksi avaamaan liikettä, johon sinä olet matkalla tai valmistelemaan operaatiota, johon olet menossa.

En ole ketä lainasit. Mutta vasta kuluneella viikolla odottelin kun liikkeen työntekijä tuli avaamaan muutaman minuutin myöhässä yllättävän esteen vuoksi. En ehtinyt kuolla sinä aikana. Sairaalassa kävin toissa viikolla. Pääsin vastaanotolle 10 min. myöhässä. Hengissä olen yhä.

En ymmärrä ihmisiä, jotka aikatauluttavat elämänsä niin tarkkaan, että liukuportaissa jonkun seisomaan jääminen saa hänen koko elämänsä sekaisin, varsinkin kun Suomessa ei järin pitkiä liukuportaita edes ole, kuten sanottu. Esteitä kun voi matkalla sattua paljon muitakin. Itse olen myöhästynyt töistä sen takia, että olen ollut onnettomuuspaikalla (peini asia) silminäkijänä ja minä olen se joka soitti hätäpuhelun ja jäi odottamaan pelastushenkilökuntaa, kuten sieltä neuvottiin. Olen myös myöhästynyt juhlista tunnin liikenneonnettomuuden ja siitä johtuneen kiertotien vuoksi, vaikka oin lähtenyt ajoissa. Mitenkähän ap:n elämä tällaisesta menisi sekaisin? 

Vierailija
72/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ap ymmärtää, että muut ihmiset eivät elä sinun pillisi mukaan, eikä tarvitsekaan elää. Liukuportaissa ei edelleenkään ole tarkoitus kävellä joten tuo ongelmasi sinun pitää ratkaista keskenäsi, muille se ei kuulu.

Luulisi, että olisi kaikille mukavampaa, että liikenne siellä metroasemille sujuisi jouhevasti. Tämä onnistuisi jos ne kävelisivät liukuportaita, jotka pystyvät. Esim. rautatieasemalla tulee aamuisin hirveä blokki kun ihmiset muodostavat JONOA liukuportaisiin. Tätähän ei tapahtuisi, jos siellä etupäässä ymmärrettäisiin kävellä. -AP

Siellä on hissi, miksi et käytä sitä? Ei jonoa ja olisi nopea.

Liukuportaissa kävelyä tulisi välttää sen tapaturmariskin vuoksi. Siksi ne liukuu, että ei tarvitse kävellä.

Vierailija
73/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä. Miksi et kävele töihin? Ei ole ketään tukkimassa kulkuasi liukuportaissa.

Vierailija
74/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla ole oikeasti aikaa katsoa mitään salkkareita. Haluaisin kyllä. Mielestäni ehdotuksesi oli yhtä typerä kuin jos ehdottaisit, että muuttaisin toiselle työpaikalleni tai kouluun asumaan. Voin minä lähteä 2 minuuttia aikaisemmin, mutta se ei poista ongelmaa, etten halua viettää koko päivää liukuportaissa teidän takianne. -AP

Vierailija
75/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi kainosti pyytää, että kaikki seisoisivat siellä oikeassa reunassa, niin ei tuli tämmöistä. Ei ole muiden tehtävä kävellä liukuportaissa ap:n mieliksi. Mutta oikealla reunalla seisominen ei pitäisi olla kenellekkään ongelma.

Siinä vaiheessa se on ongelma kun ei tiedä että pitää seistä oikeassa reunassa... asun yhdessä suomen suurimmista kaupungeista eikä täällä ole kylttejä että seiso oikealla niin helpotat ohittamista.. mä opin vasta täältä palstalta että näin pitäisi toimia

No olen pikkukaupungista muuttanut Helsinkiin ja minulle on aina ollut itsestäänselvyys seistä siellä oikeassa reunassa. Niinkuin kävelen, pyöräilen tai ajan autoa oikeassa reunassa. Mutta nytpä sinäkin opit, että on syynsä, miksi suurin osa seisoo siellä oikeassa reunassa liukuportaissa :D

Vierailija
76/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä. Miksi et kävele töihin? Ei ole ketään tukkimassa kulkuasi liukuportaissa.

Koska koulusta on molemmille työpaikoilleni n. 20 kilometriä? -AP

Vierailija
77/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla ole oikeasti aikaa katsoa mitään salkkareita. Haluaisin kyllä. Mielestäni ehdotuksesi oli yhtä typerä kuin jos ehdottaisit, että muuttaisin toiselle työpaikalleni tai kouluun asumaan. Voin minä lähteä 2 minuuttia aikaisemmin, mutta se ei poista ongelmaa, etten halua viettää koko päivää liukuportaissa teidän takianne. -AP

Sinä et halua viettää niissä liukuprtaissa koko päivää meidän takiamme. Ymmärrätkö, että minä en raskaanaolevana, polvivammaisena, kiireistä työtä tekevänä todellakaan aio Sinun takiasi ruveta niitä portaita ravaamaan?

Jos tällainen asia ärsyttää Sinua vihan purskahduksiin asti, niin Sinun pitäisi vähentää jotain elämässäsi: Muuttaa lähemmäs työpaikkojasi, jättää yksi työpaikka pois, vähentää opintokurssejasi.

Jos elämäsi on kiinni 13:sta sekunnista, niin kannattaa hidastaa sitä tahtia.

Vierailija
78/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska polvi ei tykkää hyvää porraskävelystä. Ei ylös eikä alaspän. Joten jos mahdollista, vältän sen.

Vierailija
79/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koulusta on molemmille työpaikoilleni n. 20 kilometriä? -AP

Sähköpyörä? Työpaikat lähempää koulua? Opintomateriaalia aina sen verran mukaan, että 15 minuutin myöhästyminen ei ole katastrofi, koska voit käyttää sen opintoihin?

Vierailija
80/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme