Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä h*lvetin takia ette voi kävellä liukaportaita alas?!

Vierailija
22.11.2015 |

Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...

Kommentit (311)

Vierailija
41/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en asu Helsingissä.

Liukuportaita on vain Helsingissä? Tämä oli minulle täysin uusi tieto. Kyllä ainakin 70-luvulla oli jo liukuportaat Kajaanin Sokoksella.

Muualla ei ole niin kiire, ettei ehtsi seistä portaissa. Itse liuku"portaita" tulee käytettyä lähinnä kauppaksekuksessa ja silloin minulla on ostoskärryt, eikä niitä voi työntää liukuportaissa ja on pakko vain seisoskella.

Helsingissä ei kyllä tungeta ostoskärryjen kanssa liukuportaisiin vaan mennään hissillä, ellei ole liukuhihnaa käytettävissä.

Nykyisellä asuinpaikkakunnallani on ostoskeskus, jossa alakerrassa olevaan parkkihalliin pääsee vain pelkillä liukuportailla, alhaalla on myös ostoskärrejä, mutta ei hissiä tai jotain kävelyliuskaa. Pakko siis ajella kärrin kanssa portaissa jos pysäköi alas.

Vierailija
42/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en asu Helsingissä.

Liukuportaita on vain Helsingissä? Tämä oli minulle täysin uusi tieto. Kyllä ainakin 70-luvulla oli jo liukuportaat Kajaanin Sokoksella.

On on, mutta missään muualla ei asiasta voi saada ongelmaa kuin Helsingissä. On muka niiiin kiire ihmisillä siellä.

Ap ei kylläkään erityisesti maininnut helsinkiläisiä liukuportaita. 

Missä liukuportaissa seistään "minuuttikaupalla" Suomessa jollei kyseessä ole Helsingin metroasema?

Ei sielläkään seisota minuuttikaupalla. Ehkä ap ei puhu Suomesta ollenkaan?

Tuli jo ilmi, että kyseessä olivat nimenomaan mainitsemani Helsingin metroaseman liukuportaat. Miksi ap itkisi ja kyselisi täällä miksi me emme kävele liukuportaissa jos itse asuisi ulkomailla ja suurin osa palstalla kävijöistä asuu Suomessa? Logiikka hoi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun pitäisi kävellä liukuportaissa koska ap:llä on kiire? I don´t think so.

Vierailija
44/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Hongkongiin, maailman johtavaan liukuporraskaupunkiin. Täällä on suurimmassa osassa portaita kielletty kävely ja ohittaminen turvallisuussyistä ja täällä saat todella olla portaissa minuuttikaupalla

Vierailija
45/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitäisi lähteä aiemmin liikkeelle niin määränpäähän ehtiminen ei olisi kiinni yksistä liukuportaista ja niissä hetken seisomisesta.

Muut ihmiset voi myös ohittaa, ei ne liukuportaat mikään nakkikioskin jono ole, jossa etuilijalle tulee nekkuun.

No niinhän minä lähdenkin! Jos myöhästyisin joka päivä koulusta tai töistä, niin johan minut olisi potkaistu pois! Olisi vaan mukavaa saada päivään vähän enemmän vapaa-aikaa, ettei kaikki aika kuluisi liukuportaissa. Sovittaisiinko, että ne kävelee alaspäin jotka voi?

Vierailija
46/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävän tyhmä aloittaja.

Tai sitten jotenkin ylirasittunut. Pitäiskö relata vähän? Ei ihminen voi enempää tehdä mitä se jaksaa. Ja sä nyt et selvästikään jaksa omaa elämääsi. Kun siihen kuuluu myös ne kaikki liukuportaissa seisojat.

Vierailija
47/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen näitä, joilla on niin uskomaton kiire koko ajan ettei edes liikkuvissa liukuportaissa voi olla pientä hetkeä paikallaan.

Vierailija
48/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitäisi lähteä aiemmin liikkeelle niin määränpäähän ehtiminen ei olisi kiinni yksistä liukuportaista ja niissä hetken seisomisesta.

Muut ihmiset voi myös ohittaa, ei ne liukuportaat mikään nakkikioskin jono ole, jossa etuilijalle tulee nekkuun.

No niinhän minä lähdenkin! Jos myöhästyisin joka päivä koulusta tai töistä, niin johan minut olisi potkaistu pois! Olisi vaan mukavaa saada päivään vähän enemmän vapaa-aikaa, ettei kaikki aika kuluisi liukuportaissa. Sovittaisiinko, että ne kävelee alaspäin jotka voi?

Siis et voi olla oikeasti tosissasi, ethän? :D "mutta kun minä minä minä."

Vierailija
49/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että joillain voi olla polviongelmia tms. joten sen vuoksi ei nyt tarvitse ryhtyä marttyyriksi. Tarkoitin tietenkin kritiikin hyväkuntoisille alle 50-vuotiaille ihmisille! -AP

Kiitos, ettei kritiikkisi ollut minulle, t. hyväkuntoinen 51-vuotias. 

Minä kyllä menen aina itse portaita, jos sellaiset on. Oikeesti ap, teepä testi. Mene josksu rauhalliseen aikaan liukuportaat ja seiso niissä ja ota aika. Sitten menet liukuportaat kävellen toisen kerran ja ota taas aika. Tule sitten kertomaan, paljonko aikaa säästyi. En asu helsingissä, joten metron portaista en tiedä, mutta missään muualla ei niissä kyllä montaa minuuttia saa mitenkään menemään. Ap, ymmärrät jos on sairaus, mutta mistäs sinä sen tiedät, kellä on? Ei reumat ja nivelvaivat yms. näy ulospäin. 

Vierailija
50/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ole tavallisetkin portaat juoksemista varten?

Vierailija
51/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa, koska turvallisuussyistä siitä hihnasta tulisi pitää koko ajan kiinni. Liukuportaissa kävely säästää päivässä sinulta noin 13 sekunttia, mitä teet sillä kasvaneella vapaa-ajalla?

Vierailija
52/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Jos mä haluan kävellä niin mä menen niitä tavallisia rappusia. Liukuportaiden idea on ettei TARVITSE kävellä. Ja mä olen niin laiska että en varmasti kävele liukuportaissa, tuhise sinä siellä takana vaan.

Vierailija
53/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap mene niitä tavallisia rappusia??

Vierailija
54/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kainosti pyytää, että kaikki seisoisivat siellä oikeassa reunassa, niin ei tuli tämmöistä. Ei ole muiden tehtävä kävellä liukuportaissa ap:n mieliksi. Mutta oikealla reunalla seisominen ei pitäisi olla kenellekkään ongelma.

Vierailija
55/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa, koska turvallisuussyistä siitä hihnasta tulisi pitää koko ajan kiinni.

Tiesittekö muuten, että kun sen hihnan puhtautta on tutkittu, on siitä löytynyt päivän päätteeksi mm. 200 ihmisen siemennestettä? :)

Vierailija
56/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen jokin 80-90-luvun pankin mainos, jossa käskettiin lähettämään laskut maksupalveluun, niin jää aikaa itsensä hemmotteluun :-D

Vierailija
57/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap mene niitä tavallisia rappusia??

Koska sellaisia ei ole läheskään jokapaikassa. -AP

Vierailija
58/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi kainosti pyytää, että kaikki seisoisivat siellä oikeassa reunassa, niin ei tuli tämmöistä. Ei ole muiden tehtävä kävellä liukuportaissa ap:n mieliksi. Mutta oikealla reunalla seisominen ei pitäisi olla kenellekkään ongelma.

Siinä vaiheessa se on ongelma kun ei tiedä että pitää seistä oikeassa reunassa... asun yhdessä suomen suurimmista kaupungeista eikä täällä ole kylttejä että seiso oikealla niin helpotat ohittamista.. mä opin vasta täältä palstalta että näin pitäisi toimia

Vierailija
59/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa, koska turvallisuussyistä siitä hihnasta tulisi pitää koko ajan kiinni.

Tiesittekö muuten, että kun sen hihnan puhtautta on tutkittu, on siitä löytynyt päivän päätteeksi mm. 200 ihmisen siemennestettä? :)

Mistäpä ei löytyisi

Vierailija
60/311 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liukuportaissa kävely säästää päivässä sinulta noin 13 sekunttia, mitä teet sillä kasvaneella vapaa-ajalla?

Selitin jo aiemmin, että jos liukuportaissa kuhnailun vuoksi myöhästyy metrosta, myöhästyy yleensä bussista ja lopulta siitä tulee jo reilun vartin myöhästyminen. Vartissa ehdin esim. syödä aamiaisen, tiskata tai katsoa puoli jaksoa salkkareita :) -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan