Minkä h*lvetin takia ette voi kävellä liukaportaita alas?!
Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Ensin ajattelin, ettei millään asemalla ole tavallisia portaita. Mutta onhan niitä. Myllypurossa, tosin eikös sinne olla tekemässä liukuportaita? Herttoniemessä, Itäkeskuksessa, osin Hakaniemessä. Muita en muista. Mutta ongelma taitaa koskea enemmänkin ruuhkaisempia asemia.
Melkein kaikissa (tai kaikissa?) maan päällä olevissa on portaatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikään laki ei määrää kävelemään liukuportaissa joten en kävele. Ja jos olen tiellä etkä ymmärrä ilmoittaa että olet tulossa ohi niin sähän et tule sieltä ohi.
Hsl:n virallisen suosituksen mukaan et saa olla tiellä vaan seisot niin, että kiireisemmät pääsevät vaivattomasti ohittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...
Lähtisit aikaisemmi, ja sitä paitsi kaltaisesi liukuportaissa juoksit odottaa sitä samaa metroo kuin me jotka seisomme liukuportaissa paikoillamme. Et sinä siihen ehdi, tämä on nähty niin monet kerrat kun olen kaltaisiasi mukakiireisiä ääliöitä seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään laki ei määrää kävelemään liukuportaissa joten en kävele. Ja jos olen tiellä etkä ymmärrä ilmoittaa että olet tulossa ohi niin sähän et tule sieltä ohi.
Hsl:n virallisen suosituksen mukaan et saa olla tiellä vaan seisot niin, että kiireisemmät pääsevät vaivattomasti ohittamaan.
Mä en asu missään helsingissä joten ei koske mua.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän siitä tulisi jos kaikki, tai edes suurin osa, kävelisivät liukuportaissa. Varmasti olisi pää auki tai niskat nurin jollain joka päivä.
Tapahtuuko sellaista sitten tavallisissa portaissa päivittäin? Miksi se liikkuvuus muka tekisi siitä niin supervaarallisen? Sehän pysähtyy jos joku kaatuu.
Liukuportaat on inhottavat kävellä kun joutuu lompsimaan. Varsinkin korkkareilla on paha mennä kävellen kun ne askelmat ovat korkeemmat kuin tavalliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ajattelin, ettei millään asemalla ole tavallisia portaita. Mutta onhan niitä. Myllypurossa, tosin eikös sinne olla tekemässä liukuportaita? Herttoniemessä, Itäkeskuksessa, osin Hakaniemessä. Muita en muista. Mutta ongelma taitaa koskea enemmänkin ruuhkaisempia asemia.
No ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän siitä tulisi jos kaikki, tai edes suurin osa, kävelisivät liukuportaissa. Varmasti olisi pää auki tai niskat nurin jollain joka päivä.
Tapahtuuko sellaista sitten tavallisissa portaissa päivittäin? Miksi se liikkuvuus muka tekisi siitä niin supervaarallisen? Sehän pysähtyy jos joku kaatuu.
Isommat askelvälit ja ne liikkuu.
Haloo?
En ole ap, olen yli 50v ja asun muutama sata km Helsingistä. Minulle elämä on liian lyhyt käytettäväksi liukuportaissa seisoskeluun. Tässä kaupungissa kanssakulkijat - vanhat ja nuoret - seisoskelevat portaissa koko leveydeltä. Pk-seudulla on ilo käydä, kun ihmiset sentään tajuaa seistä oikeassa laidassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Missä muuten ei ole? Siilitiellä ei taida enää remontin jälkeen olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommat askelvälit ja ne liikkuu.
Haloo?
Liikkuvuus ei lisää vaarariskiä. Isommat askelvälit ovat ongelma, mutta liukuportaathan voitaisi päivittää sellaisiksi, joissa tätä ongelmaa ei olisi. Haloo?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, olen yli 50v ja asun muutama sata km Helsingistä. Minulle elämä on liian lyhyt käytettäväksi liukuportaissa seisoskeluun. Tässä kaupungissa kanssakulkijat - vanhat ja nuoret - seisoskelevat portaissa koko leveydeltä. Pk-seudulla on ilo käydä, kun ihmiset sentään tajuaa seistä oikeassa laidassa.
:D Tuolla asenteella kyllä menetät aika paljon. Jos on vain koko ajan kiire paikasta toiseen, niin jää monta asiaa huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Kuten jo mainitsin: Ruoholahdessa, Kampissa, Rautatieasemalla, Helsingin yliopistolla ja Sörnäisissä.
Eiköhän aloittaja nyt ole saanut jo riittävästi informaatiota miksi se tai tuo ei halua kävellä liukuportaissa, vaan turvallisesti seisoo ja antaa portaiden kuljettaa itsensä alas. Syitä on monenlaisia, ja kaikki eivät edes näy päälle. Jos nyt sitten jonkinasteita kognitiivista kapasiteettia hänellä on niin luulisi asian jotenkin valjenneen.
Jospa, aloittaja, (kun sinulla näyttää tuota energiaa piisaavan ja ylimääräistäkin aikaa) kirjoittaisit vaikka palautetta sinne metron ohjeistuksista vastaaville, ja pyytäisit heitä varustamaan Helsingissäkin liukuportaat semmoisilla selkeillä kuvallisilla ohjeilla.
Ja oikeasti, 25-vuotiaana olet kyllä jo siinä iässä, että jotain ymmärrystä pitäisi alkaa kehittämään myös muita ihmisiä ja heidän käytöstapojaan kohtaan. Muuten sun elämästä tulee tosi raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus kyllä koskee kaikkia metron käyttäjiä asuinpaikasta riippumatta. Ja tässä keskustelussa puhutaan Helsingistä, joten ei kannata lukea, jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Kuten jo mainitsin: Ruoholahdessa, Kampissa, Rautatieasemalla, Helsingin yliopistolla ja Sörnäisissä.
Nuo ei ole maan päällä. Sanoin "melkein kaikissa MAAN PÄÄLLÄ olevissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Tuolla asenteella kyllä menetät aika paljon. Jos on vain koko ajan kiire paikasta toiseen, niin jää monta asiaa huomaamatta.
Mitä jännittävää siellä liukuportaissa sitten on? :) Kerro toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Nuo ei ole maan päällä. Sanoin "melkein kaikissa MAAN PÄÄLLÄ olevissa".
Sori. Jotenkin ajattelin, että puhut metroasemista, koska en usko, että AP:n täytyy työmatkallaan juoksennella ostoskeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei kai tällaisia suosituksia tarvita jossain Tampereen Stockmannin liukuportaissa. Metrossa taas tuhannet ihmiset kiirehtii töihin, niin olis hyvä huomioida ne kiireiset.
Minulla on aina pienehkö jännäkakka lahkeessa kun joudun liukuportaisiin. Jänskättää, että osuuko kyytiin noustessa juuri siihen portaan reunalle ja pyllähtää selälleen kun se porras kohoaa sieltä yläilmoihin. Sekin aina jänskättää, että osaako hypätä ajoissa pois kyydistä ettei imeydy sinne portaiden sisuksiin.
Terveisin Naispelko22