Mitä te muut työttömät saatte päivänne kulumaan?

Vierailija

Torstai-lauantai menee yleensä sutjakkaasti mutta sunnuntai ja alkuviikko matelevat todella pahasti. Välillä tuntuu päivän olevan viikon mittainen :/

Itsellä menee yleensä koiran kanssa ulkoillessa, kirjastossa oman alan kirjallisuutta tutkien, netflixiä katsoen. Toki kun mies kotona niin aika menee nopeammin.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Nyt viime aikoina mennyt tosi huonosti. En jaksa tehdä mitään. Siivoan vain sen verran kuin pakko. En jaksa enää lukea enkä leipoa. Ruuan saan sentään tehtyä. Kaupassa käymisestä tullut erittäin tyhmää.
Piha pitäisi haravoida. Siivota koti kunnolla. Laittaa tavaraa myyntiin. Pestä auto. Laittaa mökki talviteloille jne. Mä vain istun sohvalla ja katson telkkua ja nettiä.

Vierailija

Keksi joku projekti. Maraton, joku uusi kieli, joku remppa, sukututkimus, vanhojen valokuvien järhestäminen, lintujen bongaus jne jne jne.
Vain tylsimys ei keksi tekemistä.

Vierailija

Vapaaehtoistyötä eri järjestöjen kautta. Sen lisäksi naapuriapua, ulkoilutan koiria, hoidan lapsia. 

Mutta siltikin tuntee itsensä tarpeettomaksi. On niin juurtunut siihen ajatukseen, että vain palkkatyö on oikeaa työtä. Olen 54-vuotias ja vaikea saada töitä varsinaisilta työmarkkinoilta. 

Vierailija

En kylläkään ole työtön, vaan omasta valinnasta kotona, mies käy töissä. Hoidan kyllä lapsiakin, mutta en täysipäiväisesti, kun ovat koulussa.

Virkkaan, neulon, harrastan mm. laulamista ja treenaan sitä, käyn kuntosalilla useamman kerran viikossa. Askartelen, katson telkkaria, teen pihatöitä. Jos talossa on pintaremontin tarvetta, teen sellaisia. Esim. tapetointia ja maalaamista. Tekemistä olisi vaikka kuinka paljon.

Vierailija

Teen käsitöitä ja opiskelen, toisinaan suoritan jotain avoimen opintoja tai muuten vaan. Tähän aikaan vuodesta voi tehdä jo jouluvalmisteluja.

Kummasti sitä vaan keksii mielekästä tekemistä, kun lähestyy  vaikka sosiaalipolitiikan tentti tai pitäisi siivota vessa tai joku kovin törkyiseksi päässyt paikka talossa.

Vierailija

Mulla on tylsää. Opiskelen, harrastan ja hoidan yksin kaikki kotiasiat ja silti on liikaa aikaa. Alakuloa on myös jatkuvista ei-vastauksista. Mitään ei voi suunnitella eikä matkoja varata, jos joku työhakemus tärppääkin. En halua sosiaalista elämää, kun joudun sitten selittelemään työttömyyttäni. Joulukaan ei nyt kiinnosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mites ap noi työt?

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Vierailija

En ole nyt työtön, mutta kun olin, ei ollut mitään ongelmia. Kokkasin tietysti itse ruoat, juoksin kaupoissa tarjousten perässä, marjastin, sienestin, säilöin, ompelin vaatteita (työväenopistosta löytyi edullinen ompelukurssi), tukankin leikkasin itse. Hoidin pihaa, hellin ja leikitin kissoja, kävin kävelyllä tai hiihtämässä. Luin, katselin telkkarista kaikki hyvät dokumentit ja elokuvat, tapasin tuttuja, irkkasin, järjestötoiminnallekin jäi aikaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mites ap noi työt?

Mielelläni menisin mutta eipä ole mitä hakea. Olen valmistunut maisteriksi, eikä pontentiaalisia paikkoja tule auki kuin kerran kuussa. Haen kyllä aina kun mahdollista. Perusduuneihin olen liian koulutettu niin en ole edes haastatteluun niillä aloilla päässyt..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap noi työt?

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Lähihoitajilla on töitä joten sinne vaan opiskelemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap noi työt?

Jollet ole kuullut, niin työttömiä lähäreitäkin on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap noi työt?

Jollet ole kuullut, niin työttömiä lähäreitäkin on.

Täysi aivopieru. Onhan niitä työttömiä lääkäreitäkin mutta tuskin on siitä kyse ettei haettavia paikkoja olisi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat