Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut työttömät saatte päivänne kulumaan?

Vierailija
20.11.2015 |

Torstai-lauantai menee yleensä sutjakkaasti mutta sunnuntai ja alkuviikko matelevat todella pahasti. Välillä tuntuu päivän olevan viikon mittainen :/

Itsellä menee yleensä koiran kanssa ulkoillessa, kirjastossa oman alan kirjallisuutta tutkien, netflixiä katsoen. Toki kun mies kotona niin aika menee nopeammin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viime aikoina mennyt tosi huonosti. En jaksa tehdä mitään. Siivoan vain sen verran kuin pakko. En jaksa enää lukea enkä leipoa. Ruuan saan sentään tehtyä. Kaupassa käymisestä tullut erittäin tyhmää.

Piha pitäisi haravoida. Siivota koti kunnolla. Laittaa tavaraa myyntiin. Pestä auto. Laittaa mökki talviteloille jne. Mä vain istun sohvalla ja katson telkkua ja nettiä.

Vierailija
2/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ap noi työt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattoisasti kun kotona on myös 5v. lapsi. 

Vierailija
4/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku projekti. Maraton, joku uusi kieli, joku remppa, sukututkimus, vanhojen valokuvien järhestäminen, lintujen bongaus jne jne jne.

Vain tylsimys ei keksi tekemistä.

Vierailija
5/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyötä eri järjestöjen kautta. Sen lisäksi naapuriapua, ulkoilutan koiria, hoidan lapsia. 

Mutta siltikin tuntee itsensä tarpeettomaksi. On niin juurtunut siihen ajatukseen, että vain palkkatyö on oikeaa työtä. Olen 54-vuotias ja vaikea saada töitä varsinaisilta työmarkkinoilta. 

 

Vierailija
6/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylläkään ole työtön, vaan omasta valinnasta kotona, mies käy töissä. Hoidan kyllä lapsiakin, mutta en täysipäiväisesti, kun ovat koulussa.

 

Virkkaan, neulon, harrastan mm. laulamista ja treenaan sitä, käyn kuntosalilla useamman kerran viikossa. Askartelen, katson telkkaria, teen pihatöitä. Jos talossa on pintaremontin tarvetta, teen sellaisia. Esim. tapetointia ja maalaamista. Tekemistä olisi vaikka kuinka paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen käsitöitä ja opiskelen, toisinaan suoritan jotain avoimen opintoja tai muuten vaan. Tähän aikaan vuodesta voi tehdä jo jouluvalmisteluja.

Kummasti sitä vaan keksii mielekästä tekemistä, kun lähestyy  vaikka sosiaalipolitiikan tentti tai pitäisi siivota vessa tai joku kovin törkyiseksi päässyt paikka talossa.

Vierailija
8/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tylsää. Opiskelen, harrastan ja hoidan yksin kaikki kotiasiat ja silti on liikaa aikaa. Alakuloa on myös jatkuvista ei-vastauksista. Mitään ei voi suunnitella eikä matkoja varata, jos joku työhakemus tärppääkin. En halua sosiaalista elämää, kun joudun sitten selittelemään työttömyyttäni. Joulukaan ei nyt kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ap noi työt?

 

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Vierailija
10/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt työtön, mutta kun olin, ei ollut mitään ongelmia. Kokkasin tietysti itse ruoat, juoksin kaupoissa tarjousten perässä, marjastin, sienestin, säilöin, ompelin vaatteita (työväenopistosta löytyi edullinen ompelukurssi), tukankin leikkasin itse. Hoidin pihaa, hellin ja leikitin kissoja, kävin kävelyllä tai hiihtämässä. Luin, katselin telkkarista kaikki hyvät dokumentit ja elokuvat, tapasin tuttuja, irkkasin, järjestötoiminnallekin jäi aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ap noi työt?

Mielelläni menisin mutta eipä ole mitä hakea. Olen valmistunut maisteriksi, eikä pontentiaalisia paikkoja tule auki kuin kerran kuussa. Haen kyllä aina kun mahdollista. Perusduuneihin olen liian koulutettu niin en ole edes haastatteluun niillä aloilla päässyt..

Vierailija
12/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ap noi työt?

 

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Lähihoitajilla on töitä joten sinne vaan opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi vuotta työtön ja luulin tulevan hulluksi.

Ei minua ole tehty työttömäksi.

Vietän mielelläni 8h päivästä töissä :')

Vierailija
14/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ap noi työt?

 

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Lähihoitajilla on töitä joten sinne vaan opiskelemaan.

 

Jollet ole kuullut, niin työttömiä lähäreitäkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ap noi työt?

 

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Lähihoitajilla on töitä joten sinne vaan opiskelemaan.

 

Jollet ole kuullut, niin työttömiä lähäreitäkin on.

Täysi aivopieru. Onhan niitä työttömiä lääkäreitäkin mutta tuskin on siitä kyse ettei haettavia paikkoja olisi.

Vierailija
16/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee aikas mukavasti, tutustuin naapurissa asuvaan naiseen joka lapsen kanssa kotona ja mies tekee keikka töitä elikkä paljon pois kotoota. Siinä vain on käynyt niin että kun oma vaimoke päivät töissä niin käyn auttelemassa naapurin rouvaa pikkuasioissa.

Vierailija
17/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ap noi työt?

 

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Lähihoitajilla on töitä joten sinne vaan opiskelemaan.

 

Jollet ole kuullut, niin työttömiä lähäreitäkin on.

Täysi aivopieru. Onhan niitä työttömiä lääkäreitäkin mutta tuskin on siitä kyse ettei haettavia paikkoja olisi.

Kyllä se pitää nuorille opettaa jo 7 luokalta lähtien että tytöt lähäreiksi ja pojat putkimiehiksi. Eipä ole porukkaa vinkumassa täälläkään sitten tekemisen puutteesta

Vierailija
18/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ap noi työt?

 

Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.

Lähihoitajilla on töitä joten sinne vaan opiskelemaan.

 

Jollet ole kuullut, niin työttömiä lähäreitäkin on.

Täysi aivopieru. Onhan niitä työttömiä lääkäreitäkin mutta tuskin on siitä kyse ettei haettavia paikkoja olisi.

Kyllä se pitää nuorille opettaa jo 7 luokalta lähtien että tytöt lähäreiksi ja pojat putkimiehiksi. Eipä ole porukkaa vinkumassa täälläkään sitten tekemisen puutteesta

 

 

Nyt koulutetaan valtava määrä sekä lähihoitajia että putkiasentajia. Muutaman vuoden päästä meillä onkin hupsista, iso määrä työttömiä lähäreitä ja putkimiehiä.

Sitä se teettää, kun kaikki hakeutuvat aloille, joilla juuri nyt on työtä.

 

Vierailija
19/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! Aika kuluu kun siivillä, kohta 2 kk ollu eikä kertaakaan tylsää. Teen pihatöitä, remontoin, käyn lenkillä, kirjastossa, kavereilla, shoppailen ym kaikkea mitä en koskaan ehdi töissä käydessäni tehdä. Ihanaa kun on aikaa:)

Vierailija
20/33 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa. Luen helvetisti kirjoja, katson elokuvia ja tongin nettiä. Teen pitkiä hölkkälenkkejä. Maailma on minun leikkikenttäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi