Mitä te muut työttömät saatte päivänne kulumaan?
Torstai-lauantai menee yleensä sutjakkaasti mutta sunnuntai ja alkuviikko matelevat todella pahasti. Välillä tuntuu päivän olevan viikon mittainen :/
Itsellä menee yleensä koiran kanssa ulkoillessa, kirjastossa oman alan kirjallisuutta tutkien, netflixiä katsoen. Toki kun mies kotona niin aika menee nopeammin.
Kommentit (33)
Meillä on tk:ssa ainakin se linja polin puolella, että lähihoitajat saa vain pätkätöitä, mutta virkoja on jaossa pelkästään sairaanhoitajille.
Mä olen oikeasti työtön, eli etsin töitä. Vien lapsen päiväkotiin, otan upin kahvia ja avaan koneen. Luen työpaikkailmoituksia, mietin mihin hakisin, luen yritysten nettisivuja, googlailen tietoa eri töistä. Kirjoitan hakemuksia, oikein hyvän tekemiseen menee parikin päivää. Mulla ei ole mihinkään tiettyyn työhön koulutusta ja haen töitä aika laajalta alueelta, joten jokaiseen työhön joutuu kirjoittamaan aika yksilöllisen hakemuksen.
Välillä tietysti ahdistaa jaketuttaa ja sitten olen avlla ja fbssä ja käyn laittamassa koneellisen pyykkiä peseytymään. Kotitöitä teen melkein vähemmän kuin koskaan. No, eineksiä meillä syödään vähemmän kuin oikein kiireisinä aikoina, mutta en oikein pysty tarttumaan mihinkään isompiin projekteihin, kun kokoajan takaraivossa painaa ajatus, että pitäisi olla hakemassa töitä.
Ei se 2kk työttämänä ole vielä mitään, siinä just ehtii tehdä niitä asioita mitä on halunnut tehdä jne. Sillon tuntuu siltä kun ois pitkällä lomalla.
Itse olen ollut melkein vuoden työttämänä ja kesän jäliltä on alkanut päivät tuntumaan pitkiltä. Aluksi tuli tehtyä niitä juttuja mille ei ollut aikaa aikasemmin, mutta nyt senkin listan asiat on käyty aika pitkälti läpi. Matkusteluun (kotimaassa muualla asuvien kavereiden luokse, eli olisin työkkärin tavoitettavissa) ei ole varaa ja mitään sitovaa harrastusta ei kehtaa alottaa jos saisikin töitä muualta Suomesta. Netin katselu (tähän sisältyy työnhaku), ohjelmien katselu, lukeminen, ulkoilu yms. kuuluu normaaleihin päiviin.
Olisin mielummin töissä, alkaa pää hajoamaan toimettomuuteen ja siihen että mediassa leimataan laiskaksi paskaksi ja sosiaalipummiksi vaikka en ole työttömyyttä itse valinnut. Töitä ei vaan löydy, kun haettuihin paikkoihin on aina se lähemmäs 200 muuta hakijaa. Huoh. :/
Luokitellaanko työttömäksi jos käy työkokeilussa? Virallisesti kyllä, vaikka tavallaan onkin töissä. Mulla on onneksi tosi mukava paikka, 4 päivänä viikossa 4 tuntia päivässä.
Loppuaika menee oikein mukavasti. Viikot vietän yksin kotona, pelailen konsolipelejä, katson sarjoja, teen kotitöitä ja harrastan liikuntaa. Viikonloppuina ei tarvitse oikeastaan keksiä tekemistä kunhan kittaa kaljaa ja viinaa naamariin niin aika kuluu ihan itsekseen ja kavereitakin tulee samalla nähtyä.
Aika hyvin on palaset kohdallaan siis. En halua kohdata sitä totuutta, että olen köyhä, työtön,mitätön paska jolla ei ole muita kavereita kuin ryyppykavereita ja olen vielä alkoholisti. Nautin tästä paskasta vihdoinkin edes vähän, ehkä joskus vielä saan aikaseksi jotain.
Minä olen ollut nyt työttömänä pian 2 kk ja aika on mennyt tosi nopeaan! Laitan lapset aamulla kouluun, siivoilen, käyn salilla, laitan ruokaa. Käyn kirjastossa pari kertaa viikossa ja vapaaehtoistyössä olen käynyt pari kertaa. Viihdyn tosi hyvin näin, elämä on ihanan stressitöntä.
Huoh, kunpa minullakin tulisi joskus tuo hetki että olisi "tylsää" kotona eikä mitään tekemistä! Olen nyt ollut sairauden takia poissa töistä 1,5v ja vielä tuntuu että menen kuin duracell vaikkei pitäisi!
- herään ensimmäisenä aamulla 5-6 välillä kipuihin
- laitan aamiaisen teinille ja miehelle, mies vie lapsen kouluun kun on kotitoimistolla
- siivoan keittiön ja luen sähköpostit, teen ystävälleni vähän töitä omaksi ilokseni
- vien anopin kauppaan 2x viikossa, tässä menee äkkiä pari tuntia
- päivällä saattaa lapsenlapsi tulla hoitoon että miniä pääsee harrastuksiinsa
- olen hakenut nyt syksyllä kirjastosta 3-4 kirjaa viikossa, yritän rauhoittua lukemaan niitä joka päivä
- laitan leipätaikinan kohoamaan, teen päivällistä (hitaastivalmistuvia ruokia useinmiten)
- leivät valmistuu juuri päivälliselle ja teinikin on kotiutunut
- illat menee kuten töissäollessakin; katsotaan tv:tä, käyn jumpassa, jutellaan miehen kanssa. 22.00 olen jo nukkumassa.
Perjantaisin siivotaan yhdessä, viikonloppuna käydään ystävien luona tai meille tulee ruokavieraita.
Eipä ole vielä pitkästymään ehtinyt!
Viinaa ja runkkua.
Runkkua ja viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen oikeasti työtön, eli etsin töitä.
...en oikein pysty tarttumaan mihinkään isompiin projekteihin, kun kokoajan takaraivossa painaa ajatus, että pitäisi olla hakemassa töitä.
Eipä ole tämä ongelma, kun lähiseudun ( n. 600 km:n säteellä) on tsekattu varttitunnissa. Ongelmani on koulutus, jota on liikaa eli ei maisteria mihinkään siivoushommaan huolita, ei varsinkaan kun on työttömiä siivoojia eikä mulla ole sen alan kokemusta.
Ei projektien tarvitse isoja olla , vaikka yhden pienen keittiökaapin tai lusikkalaatikon siivous päivässä vie vähän eteenpäin.
Työttömän ongelma onkin se, että ne työt voi tehdä "jonakin muuna päivänä", kun aikaa on määrättömästi. Mutta jospa ottaisimmekin asenteen " teen tämän heti, kun ehkä ensi viikolla voi olla jo töissä enkä ehdi silloin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap noi työt?
Mikähän kohta sinulla jäi ymmärtämättä avauksesta? Tähän on näköjään tultu luetunymmärtämisen kanssa nykynuorten kanssa.
Lähihoitajilla on töitä joten sinne vaan opiskelemaan.
Lääkäreillä on vielä varmemmin töitä. Miksei työttömiä usuteta opiskelemaan lääkäriksi?
Vierailija kirjoitti:
Torstai-lauantai menee yleensä sutjakkaasti mutta sunnuntai ja alkuviikko matelevat todella pahasti. Välillä tuntuu päivän olevan viikon mittainen :/
Itsellä menee yleensä koiran kanssa ulkoillessa, kirjastossa oman alan kirjallisuutta tutkien, netflixiä katsoen. Toki kun mies kotona niin aika menee nopeammin.
Mielestäni elämä soljuu niin nopeasti ohi että olisin varmasti kiitolliinen jos joku viikko tuntuisi ikuisuudelta. Työttömyys koettu kyllä.
Ettekö sitten saisi ihan eläkettä kun niin moni sanoo tulevansa hulluksi työttömyydestä?
Juopottelen, katson pornoa ja runkkailen, katson elokuvia ja sarjoja netistä, trollailen keskustelupalstoilla, lueskelen erilaisia maailmanloppu- ja salaliittosivustoja.
Päinvastoin. Pojat lähäreiksi ja tytöt putkinaisiksi, jottei tarvitse haukkua viiden vuoden päästä niitä samoja naisia siitä, että ovat valinneet huonopalkkaisen työn.