Kyllä nyt "pieni" asia voi ärsyttää! Äitini osti lapselle suklaakalenterin

Vierailija

Elikä äitini osti lapselleni (4 v) suklaakalenterin kysymättä meiltä mitään. Tietysti antoi suoraan käteen lapselle, eli en sitä voi poiskaan repiä. Mun mielestä täysin tarpeetonta ostaa suklaata, lapsi olisi ollut tosi iloinen kuvakalenterista eikä niitä suklaita kaivannutkaan. Eli aivan turhaa päivittäistä herkuttelua ja karkinsyöntiin opettamista. Lapsi on muutenkin täysi herkkuhullu, niin pitää niitä sitten tähänkin tyrkyttää.. Ihan kuin joulukuussa ei muutenkin saisi ihan riittävästi herkkuja?! Nyt lapsi ihailee tuota kalenteria ja arvuuttelee mitä luukkujen takana on, en ole kertonut että suklaata.

Tiedän että nyt aletaan mua haukkua niuhoksi ja että lapselle toi on niin kiva jne.. Musta on ihan ok jos vanhemmat haluaa lapselleen suklaakalenterin ostaa, mutta äitini kun tuppaakin olemaan välittämättä siitä mitä minä olen mieltä. Eli pännii sekä äitini, että tuo suklaa.

Sivut

Kommentit (110)

Vierailija

Ota ne suklaat pois ja lisää sinne jotain muuta tilalle? Tarroja esim? Ja vaikka kaikkiin lauantai-luukkuihin ja jouluaatolle jätät ne suklaat?

Vierailija

No sun pitää Varmaan tyhjentää ne luukut ja laittaa tilalle Vaikka rusina.
Sitten voit olla tyytyväinen.
Itse en vain voi käsittää mikä siinä pienessä suklaanpalassa on niin paha. Lapsille se voi olla valtavan iso juttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ota ne suklaat pois ja lisää sinne jotain muuta tilalle? Tarroja esim? Ja vaikka kaikkiin lauantai-luukkuihin ja jouluaatolle jätät ne suklaat?
Ihana idea ja tätä harkitsen edelleen. Epäilen vaan ettei niitä siististi saa, luukut sitten repsottavat ja näkee että suklaa on otettu pois. ap 

Vierailija

Oletkohan niitä ihmisiä, jotka tieten tahtoen tekee elämänsä vaikeaksi ja sitten valittaa siitä muille. Voi elämän ratkaisevat kysymymykset... Anna lapsen nauttia kalenteristaan, rajoita herkkuja muuten ja ole kiitollinen, että lapsesi mummi häntä muistaa. Äläkä heti tartu negatiiviseen, koska sellanen asenne on pahempi lapselle kuin pikkusuklaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin joulukuussa ei muutenkin saisi ihan riittävästi herkkuja?! .

Vähennä itse niiden muiden herkkujen antamista, vai onko syy vain kaikissa muissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse en vain voi käsittää mikä siinä pienessä suklaanpalassa on niin paha. Lapsille se voi olla valtavan iso juttu.
Kuvakalenteri olisi minunkin mielestäni 4-vuotiaalle ihan tarpeeksi iso juttu, ilman että mennään tähän kulutus- ja karkkituputukseen mukaan, ennen kuin lapsi edes tajuaa niitä pyytää. 

Ja on se nyt "paha", jos joka päivä opetetaan syömään suklaata. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin joulukuussa ei muutenkin saisi ihan riittävästi herkkuja?! .

Vähennä itse niiden muiden herkkujen antamista, vai onko syy vain kaikissa muissa?

No kyllä tässä asiassa syy on enemmän muissa. ap

Vierailija

On on. No äitikään ei sitten herkkuja syö. Esimerkillä opetat. Ja sukulaisille ilmotat selkeästi, että meillä ei herkkuja syödä kiitos vaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hymyilin ääneen rusinakalenterille.

Vierailija

Tää on tätä, ennen normi oli kuvakalenteri ja nyt jotkut ajattelee että lapsella kuuluu olla suklaakalenteri. Suklaa myytiin ennen pienissä levyissä, nyt jättilevyissä, limsat jättipullossa jne. Elintasosairaudet tappiin, onhan se nyt tärkeää että jo lapselle on suklaata heti aamusta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvakalenteri olisi minunkin mielestäni 4-vuotiaalle ihan tarpeeksi iso juttu, ilman että mennään tähän kulutus- ja karkkituputukseen mukaan, ennen kuin lapsi edes tajuaa niitä pyytää. 

Ja on se nyt "paha", jos joka päivä opetetaan syömään suklaata. 

Voi jessus sentään. Kerran vuodessa, kuukauden ajan, pieni pala suklaata ei opeta syömään "joka päivä".

v.l.

Ap, otapa se kalenteri lapseltasi just nyt ja avaa kaikki luukut ja syö siinä lapsen nähden kaikki suklaat. Kerro, että olet mummolle tosi vihainen, kun hän osti tuon kalenterin.

Ap, olet todellakin niuho ja mietipä nyt jos ja kun alat repiä niitä suklaita kalenterista ja tunget sinne tilalle jonkun "pese hampaat joka päivä"-tarran luukkuihin sisälle..Anna nyt olla, se on yksi pieni mitätön suklaakarkki.. Ei suklaapatukka eikä suklaalevy, vaan pieni karkki..

Vierailija

Jospa sinä annat sen aukasta mutta ei syödä. Ja kerrot vaan syyksi joka päivä että mummi oli ajattelematon ja nää on pahaksi hampaille. Saa sen avaamisen ilon kuitenkin.

Vierailija

Kun lapseni oli pieni, niin hänelle ne suklaakalenterit olivat tärkeä osa joulun odotusta ja viettoa. Kuten myös itselleni pienenä. Eikä hänestä holtitonta herkkusuuta ole kasvanut vieläkään, on nyt 16-vuotias.

Aivan oikeasti, ne päivittäiset pienet suklaat ovat todella pieniä, enemmän sokeria ja rasvaa on varmaan mukillisessa kaakaota. ja kuten joku ehdotti, voit vähentää muiden makeiden syöntiä.

Luultavasti sinua enemmän harmittaa, että äitisi kalenterin osti, kun olit ajatellut, että kuvakalenteri riittää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat