Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
141/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen toisia kuin avointa kirjaa. Hanskaan lasten kasvatuksen. Jaksan kuunnella muiden huolet.

Juu, ei.

(Psykologi)

Vierailija
142/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen lastensuojelussa. Moni luulee, että työni on vain huostaanottaa lapsia.

Enkä edes ole sossu vaan sosiaaliohjaaja :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ammattikuntani saa suurinta nautintoa naisten alistamisesta ja nöyryyttämisestä. Että panttaamme lisämaitoa tahallaan äitejä kiduttaaksemme. Ettei työmme vaatisi lähes yhtä laajaa osaamista kuin lääkäreiden. Ammatti kätilö.

Noh, en nyt ihan kätilöä ja lääkäriä rinnastaisi. Yhtään kätilön ammattia aliarvioimatta mutta kyllä monella on pissi noussut hattuun, muita hoitoalalla olevia lytätään ja oma ammattikunta nostetaan korokkeelle.

Näinpä. Sairaanhoitajissa etenkin olen törmännyt niihin, jotka korostaa sitä, miten ovat niin ja niin paljon samoja sisältöjä opiskelleet kuin lääkärit. Tekee mieli sanoa, että joopa joo, yliopisto on eri kuin ammattikorkeakoulu ja lääkikseen pääseminen hitusen vaikeampaa kuin sh-opintoihin...

Mä opiskelin puolisen vuotta sairaanhoitajalinjalla, jossa oikein toitotettiin, että lääkärit ei tiedä mitään, te hoitajina hoidatte sitten niidenkin hommat. Kyllä varmasti se 30v sairaanhoitajana toiminut tietää joitain asioita ehkä paremmin kuin ekaan työpaikkaansa tullut vastavalmistunut lääkäri, mutta ei nyt helvetti voi alkaa kouluttamaan tulevia hoitajia tuolla asenteella, josta paistaa vaan ja ainoastaan katkeruus ja päähän noussut pissa. Terkut vaan Tampereelle! 

Vierailija
144/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saan isot summat rahaa tosi helpolla. Olen perhehoitaja eli sijaisvanhempi.

Vierailija
145/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leipätyöni ohella olen kiinnostunut analysoimaan vieraita / puoltuttuja ihmisiä vapaa-ajalla. Oikeasti evvk. T. Psykologi

Vierailija
146/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikkien opettajien työ on samanlaista, opetti millä asteella tahansa.

Että en tee muuta kuin pidän oppitunnit.

Vierailija
147/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihminen, olen palvelija ja kenkälusikka (olen suntio, papilta kuultua)

Että olen hihhuli, jonka kanssa pitää puhua uskonnosta (uudet ihmiset, kun kuulevat ammattini)

Vierailija
148/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa vaan leikitään. Joo......

Vierailija
149/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että se sun 14-vuotias kummityttösi pystyisi tekemään työni, koska myös hän on kirjoitustaitoinen ja pitää kivaa heppablogia.

Olen toimittaja. Ja tätä työtähän voi tehdä ihan kuka tahansa. Senkun vaan vetää hatusta faktat ja tekee tunnissa kiinnostavan, luettavan ja asiat puolueettomasti esitteleän asiantuntija-artikkelin.

Että koska olen nainen, kirjoitan automaattisesti naisten hömppälehtiin tai juorujulkaisuihin.

Istuskelen päivät perseelläni, vedän päiväkännejä ja pörrään kissanristiäisissä.

Totuus on se, että teen aika helkkarin vaativia yritysjulkaisuja, joiden sisällöntuotannossa vaaditaan laajaa teknistä osaamista ja jotka vaativat onnistuakseen paljon taustatyötä, haastatteluita ja pähkäilyä. On osattava useiden eri toimialojen salat teräksen pintakäsittelystä liikkeenjohtoon ja IT-teknologiaan.

En kirjoita omaksi ilokseni vaan siksi, että jaksan tehdä tätä usein todella puuduttavaa työtä laadukkaasti ja aikataulussa pysyen. Saan tästä rahaa. Ja ei, en todellakaan halua "kirjoittaa romaania". Tämä riittää.

Että jokainen, joka oli koulussa "hyvä äikässä" voisi tehdä työni yhtä hyvin.

Tekstinsuunnittelija/copywriter.

I feel you

Vierailija
150/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pianonsoitonopettaja (yksityinen) ja keikkamuusikko. Yleisin harhaluulo on se että tämä on sivutyöni ja teen muun aikaa jotain "oikeaa" työtä. Kuulemma muusikon työstä ei pitäisi maksaa. Ihan muuten vaan opiskelin alalle juu. Niin ja keikoilla joku yleisön jäsen tulee välillä tiedustelemaan, myisinkö hänelle huumeita. No en myy kun en käytä.

No se että kuvitellaan minun myyvän huumeita kun olen vain tavallinen käyttäjä..

Vierailija
151/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kaikki maalarit ovat juoppoja. Näin ei nykyisen kovan kilpailun aikana todellakaan ole.

Katos! Laitettiin samalla minuutilla nää viestit :D t. Maalari joka kommentoi jälkeesi

Oikeasti olette molemmat yksi ja sama rapajuoppo "maalari".

Sekaisin olet ja harhainen. Älä imppaa enempää niitä maalejasi.

Vierailija
152/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työaikani on 24 tuntia viikossa. Että voisin ratkaista perheiden ongelmat omalla työlläni. Palkkani on huikean hyvä. Luokanopettaja siis olen.

Vierailija
153/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Että silittelen ja hoivaan söpöjä eläimiä päivät pitkät.

-Että kyseiseen alaan ei tarvitse kouluttautua/tähän soveltuu kuka vain.

-Että olen eläinlääkäri tai klinikkahoitaja.

Tosiasiassa työhöni kuuluu suurimmaksi osaksi siivousta, ruokintaa ja toki eläinten hyvinvoinnista vastaaminen.

Olen siis eläintenhoitaja. :)

Vierailija
154/491 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että valokuvaajat painavat vain nappia ja että valokuvaus on helppoa. 

Vierailija
155/491 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamaia luuloja ovat,

Että haluasin alalleni koska haluan kuuluisaksi.

Että nautin työstäni niin paljon etten halua siitä palkkaa tai palkkiota.

Että teen mitä tahansa saadakseni itseni esille ja julkisuuteen.

Että työni on vain yksinäisyydessä istumista ja välineiden sekä materiaalien liikuttelua.

Että olen minua ympyröivästä todellissudesta aina ihan pihalla.

Että olen maaailman peljastaja ja parantaja henkinen.

Että työni on niin kivaa ettei siitä tarvise minulle maksaa.

Että tekasen ilolla kaikkille ilmaiseksi juttuja jos vain nätisti pyytää.

Ettei työssäni tarvitse ajatella mitään kuhan tuhertaa.

Että työssäni ei tarvise muuta kuin esteettisyyden tajua.

Että ammatiini opiskelevat sellaiset ihmiset jotka eivät muuhun kykene.

Että minua ei haittaa jos sinä valkuvaat ja "vähän lainaat " teoksiani.

Että apurahat juoksee kun vain napsautta sormiaan.

Että olen alkoholisti tai huumausaineiden käyttäjä.

Että olen valmis myymään kehoani.

Että olen hullu.

Että minä haluan maksaa sinulle jotta sinä pistät työni esille tilaasi ja saat vielä isoa provikkaa niiden myynnistä. 

Että työssäni ei tarvitse osata ja hallita pr-taitoja, tietotekniikkaa, yrittäjyyttä,myyntitaitoja... eikä mitään muutakaan kuhan hörhöilä jotain ja jauhaa paljon paskaa.

Että olen täysin avuton kaikessa muussa elämässäni.

Että olen jotenkin erikoinen ja erityinen ja massasta poikkeava.

Että tiedän KAIKKI  mahdolliset muut taide-alan tyypit aina Humppilan kellaribädeistä, Helsinkin eturivin kuvataiteilijoista, kansainvälisiin suurnimiin, euroopan vaihtoehto elokuvan lavastajiin ja  Kenian vaihtoehtokultuureihin asti ja kykenen keskustelemaan kaikkista ja kaikien tekemisestä vähintään vuodesta 1000 eKr tähän päivään. Ja seuraan toki mitä Mirkku-Lirkku Miikkelssönin blogissa Twitterissä julkaistaan joka hetki.

Että elämäni on yhtä draamaa tai sen hakemista.

Että olen aina suuressa luovuuden ja inspiraation tilassa.

Että olen kauhean kiinnostunut Hannu-Manta maatilan emännän ja jokaisen Matti-Maija meikäläisen mielipiteiden ja taidekäsityksen sisällöstä ja sen noudattamisesta.

Että kriitikon sana on Jumalasta seuraava.

Että taiteella rikastuminen on minulle ensisijainen päämäärä.

Että aina innolla suosittelen alaani ja sen kouluja kaikkille  unelmoiville.

Että haluan opettaa taideaineita.

Että haluan tulla täysin ymmärretyksi taiteeni kautta.

Että kaikki teokseni kertovat henkilökohtaisia asiota minusta itsestäni.

Että haluan olla muotokuvamaalari.

Että seison torinkulmassa myymässä teoksiani.

Ja näitä muuten piisaa meistä kuvataiteilijoista.

Ja näitä tosiaan piisaa! Ihmiset luulee myös usein, että tämä on helppoa, rahatonta ja boheemia elämää, mutta todellisuus on ihan toista :)

Minulla on ollut tasaiset tulot valmistumisesta lähtien, että se siitä kärsivästä boheemikosta.

Vierailija
156/491 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset ovat päiväunilla, niin litkimme koko sen ajan kahvia ja puhumme paskaa lasten vanhemmista.

KOKO sen ajan?

Vierailija
157/491 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mä vaan "kaitsen" lapsia. Päikkäreiden ja ruokailujen hoidon lisäksi ainoa tehtäväni on vähän tsekkailla lasten perään. Ainoa pedagoginen hetki vuoden varrella on vanhemman kanssa käytävä VASU-keskustelu. Niin ja että me vaan työkavereiden kanssa pitkin päivää jauhetaan vanhemmista, ja varmaan sekin että työni on tosi helppoa.

Lto

Pitkin päivää? Ei nyt sentään koko päivää?

Vierailija
158/491 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sihteerinä kuljen minihameessa ja korkkareissa. Kyllä menee työpäivät ihan hupparissa ja college-housuissa.

Vierailija
159/491 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tullessaan potilaaksi poliklinikallemme, minä anna potilaille tiivistä ja pitkäkestoista terapiaa. Todellisuudessa työni on pääasiassa erilaisten lausuntojen kirjoittamista ja reseptien uusimista. Hyvä, jos kerran vuodessa näen potilaitani. Sairaanhoitajat tekevät itsenäisesti kaiken työn potilaiden kanssa ja konsultoivat minua tarvittaessa.

Avohoidon psykiatri

Vierailija
160/491 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijästä luullaan vaikka mitä, välillä kuvitellaan että ... isännöitsijä on talon yksinvaltias ja diktaattori joka määrää mitä tehdään

Johtuu varmaan siitä, että ovat kohdanneet tuollaisen isännöitsijän. Minä ainakin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi