Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
101/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki tettämäni laboratorio kokeet olisivat olleet tarpeen. Oikeasti niitä teetätetään, työterveyden tulos on niin hyvä, työpaikkani säilyy. Lääkäri.

Vierailija
102/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaan päivät sohvalla ja litkin kaljaa. Ja nautin siitä.

Maanviljelijä sinäkin siis?

Minäkin, Brutukseni.

Myös minä. Eli nostan vain tukia ja olen kotona tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hammaslääkäri. Yleinen mielipide on tietysti se, että olen hullu sadisti ja nautin potilaiden kiduttamisesta. Olen liian tyhmä, enkä ole "päässyt" oikeaksi lääkäriksi. Jos olen 5 minuuttia myöhässä aikataulusta, se johtuu siitä että olen surffaillut netissä tai juonut kahvia ja selaillut naistenlehtiä hoitohuoneessa. Työhöni ei liity mitään muuta kuin ihmisten suiden "tonkimista". Että voin tehdä minkä tahansa toimenpiteen tuosta noin vain kun potilas käskee ja sormiaan napsauttaa.

Siinäpä niitä muutama:D

Juuri näin! Olen myös hammaslääkäri, tarkemmin oikojahammaslääkäri. Meistä ajatellaan: oikoja vain laittaa raudat suuhun ja sitten hampaat vain oikenevat itsekseen!

Hammaslääkäristä ajatellaan myös, että työ ei ole kuin pelkkää poraamista. Ja just tuo että on pelkkä mätä juurentynkä ja sormia napauttamalla siihen pitäisi taikoja hammas takaisin.

Vierailija
104/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös IT alalla järjestelmäasiantuntijana. Eli suunnittelen ja ylläpidän sovelluksia. Yhden ystäväni mies jankutti kerran että sinä voit hankkia hänellekin hyvän tietokoneen. Hän siis ostaisi minun työpaikaltani koneen.....Whaaaat?

Vierailija
105/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaia luuloja ovat,

Että haluasin alalleni koska haluan kuuluisaksi.

Että nautin työstäni niin paljon etten halua siitä palkkaa tai palkkiota.

Että teen mitä tahansa saadakseni itseni esille ja julkisuuteen.

Että työni on vain yksinäisyydessä istumista ja välineiden sekä materiaalien liikuttelua.

Että olen minua ympyröivästä todellissudesta aina ihan pihalla.

Että olen maaailman peljastaja ja parantaja henkinen.

Että työni on niin kivaa ettei siitä tarvise minulle maksaa.

Että tekasen ilolla kaikkille ilmaiseksi juttuja jos vain nätisti pyytää.

Ettei työssäni tarvitse ajatella mitään kuhan tuhertaa.

Että työssäni ei tarvise muuta kuin esteettisyyden tajua.

Että ammatiini opiskelevat sellaiset ihmiset jotka eivät muuhun kykene.

Että minua ei haittaa jos sinä valkuvaat ja "vähän lainaat " teoksiani.

Että apurahat juoksee kun vain napsautta sormiaan.

Että olen alkoholisti tai huumausaineiden käyttäjä.

Että olen valmis myymään kehoani.

Että olen hullu.

Että minä haluan maksaa sinulle jotta sinä pistät työni esille tilaasi ja saat vielä isoa provikkaa niiden myynnistä. 

Että työssäni ei tarvitse osata ja hallita pr-taitoja, tietotekniikkaa, yrittäjyyttä,myyntitaitoja... eikä mitään muutakaan kuhan hörhöilä jotain ja jauhaa paljon paskaa.

Että olen täysin avuton kaikessa muussa elämässäni.

Että olen jotenkin erikoinen ja erityinen ja massasta poikkeava.

Että tiedän KAIKKI  mahdolliset muut taide-alan tyypit aina Humppilan kellaribädeistä, Helsinkin eturivin kuvataiteilijoista, kansainvälisiin suurnimiin, euroopan vaihtoehto elokuvan lavastajiin ja  Kenian vaihtoehtokultuureihin asti ja kykenen keskustelemaan kaikkista ja kaikien tekemisestä vähintään vuodesta 1000 eKr tähän päivään. Ja seuraan toki mitä Mirkku-Lirkku Miikkelssönin blogissa Twitterissä julkaistaan joka hetki.

Että elämäni on yhtä draamaa tai sen hakemista.

Että olen aina suuressa luovuuden ja inspiraation tilassa.

Että olen kauhean kiinnostunut Hannu-Manta maatilan emännän ja jokaisen Matti-Maija meikäläisen mielipiteiden ja taidekäsityksen sisällöstä ja sen noudattamisesta.

Että kriitikon sana on Jumalasta seuraava.

Että taiteella rikastuminen on minulle ensisijainen päämäärä.

Että aina innolla suosittelen alaani ja sen kouluja kaikkille  unelmoiville.

Että haluan opettaa taideaineita.

Että haluan tulla täysin ymmärretyksi taiteeni kautta.

Että kaikki teokseni kertovat henkilökohtaisia asiota minusta itsestäni.

Että haluan olla muotokuvamaalari.

Että seison torinkulmassa myymässä teoksiani.

Ja näitä muuten piisaa meistä kuvataiteilijoista.

Vierailija
106/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ammattikuntani saa suurinta nautintoa naisten alistamisesta ja nöyryyttämisestä. Että panttaamme lisämaitoa tahallaan äitejä kiduttaaksemme. Ettei työmme vaatisi lähes yhtä laajaa osaamista kuin lääkäreiden. Ammatti kätilö.

Noh, en nyt ihan kätilöä ja lääkäriä rinnastaisi. Yhtään kätilön ammattia aliarvioimatta mutta kyllä monella on pissi noussut hattuun, muita hoitoalalla olevia lytätään ja oma ammattikunta nostetaan korokkeelle.

Näinpä. Sairaanhoitajissa etenkin olen törmännyt niihin, jotka korostaa sitä, miten ovat niin ja niin paljon samoja sisältöjä opiskelleet kuin lääkärit. Tekee mieli sanoa, että joopa joo, yliopisto on eri kuin ammattikorkeakoulu ja lääkikseen pääseminen hitusen vaikeampaa kuin sh-opintoihin...

Vierailija
107/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamaia luuloja ovat,

Että haluasin alalleni koska haluan kuuluisaksi.

Että nautin työstäni niin paljon etten halua siitä palkkaa tai palkkiota.

Että teen mitä tahansa saadakseni itseni esille ja julkisuuteen.

Että työni on vain yksinäisyydessä istumista ja välineiden sekä materiaalien liikuttelua.

Että olen minua ympyröivästä todellissudesta aina ihan pihalla.

Että olen maaailman peljastaja ja parantaja henkinen.

Että työni on niin kivaa ettei siitä tarvise minulle maksaa.

Että tekasen ilolla kaikkille ilmaiseksi juttuja jos vain nätisti pyytää.

Ettei työssäni tarvitse ajatella mitään kuhan tuhertaa.

Että työssäni ei tarvise muuta kuin esteettisyyden tajua.

Että ammatiini opiskelevat sellaiset ihmiset jotka eivät muuhun kykene.

Että minua ei haittaa jos sinä valkuvaat ja "vähän lainaat " teoksiani.

Että apurahat juoksee kun vain napsautta sormiaan.

Että olen alkoholisti tai huumausaineiden käyttäjä.

Että olen valmis myymään kehoani.

Että olen hullu.

Että minä haluan maksaa sinulle jotta sinä pistät työni esille tilaasi ja saat vielä isoa provikkaa niiden myynnistä. 

Että työssäni ei tarvitse osata ja hallita pr-taitoja, tietotekniikkaa, yrittäjyyttä,myyntitaitoja... eikä mitään muutakaan kuhan hörhöilä jotain ja jauhaa paljon paskaa.

Että olen täysin avuton kaikessa muussa elämässäni.

Että olen jotenkin erikoinen ja erityinen ja massasta poikkeava.

Että tiedän KAIKKI  mahdolliset muut taide-alan tyypit aina Humppilan kellaribädeistä, Helsinkin eturivin kuvataiteilijoista, kansainvälisiin suurnimiin, euroopan vaihtoehto elokuvan lavastajiin ja  Kenian vaihtoehtokultuureihin asti ja kykenen keskustelemaan kaikkista ja kaikien tekemisestä vähintään vuodesta 1000 eKr tähän päivään. Ja seuraan toki mitä Mirkku-Lirkku Miikkelssönin blogissa Twitterissä julkaistaan joka hetki.

Että elämäni on yhtä draamaa tai sen hakemista.

Että olen aina suuressa luovuuden ja inspiraation tilassa.

Että olen kauhean kiinnostunut Hannu-Manta maatilan emännän ja jokaisen Matti-Maija meikäläisen mielipiteiden ja taidekäsityksen sisällöstä ja sen noudattamisesta.

Että kriitikon sana on Jumalasta seuraava.

Että taiteella rikastuminen on minulle ensisijainen päämäärä.

Että aina innolla suosittelen alaani ja sen kouluja kaikkille  unelmoiville.

Että haluan opettaa taideaineita.

Että haluan tulla täysin ymmärretyksi taiteeni kautta.

Että kaikki teokseni kertovat henkilökohtaisia asiota minusta itsestäni.

Että haluan olla muotokuvamaalari.

Että seison torinkulmassa myymässä teoksiani.

Ja näitä muuten piisaa meistä kuvataiteilijoista.

Tärkein unohtui: Kuka tahansa voi ryhtyä taiteilijaksi tai voi olla taiteilija EI MUUTEN VOI.

Vierailija
108/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fysioterapeutti. Yleinen harhaluulo on, että pystyn tekemään diagnoosin ( mikä muuten on lääkärin työtä), sillä tiedolla, että ihminen kertoo jonkin paikan kipeä, ilman, että minä näen kipeää paikkaa ilman vaatetta ja tutkimatta sitä. Toinen harhaluulo on se, että olen innokas hoitamaan vapaa-ajallani kaikki sukulaiset ja tuttavat ilmaiseksi.

Vierailija
109/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu. Että kyylään asiakkaitani myös vapaa-ajalla ja olen henkilökohtaisesti heidän tekemisistään hirmuisen kiinnostunut. 

Vierailija
110/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammatista, mutta työpaikasta: Olin takavuosina puoli vuotta työllistämistuella 85 % työajalla verotoimistossa toimistoapulaisena ja minun olisi pitänyt tietää kaikesta verotuksesta kaikki mahdollinen sen puolen vuoden pestin perusteella. Hommani oli lähinnä postitus, arkistointi ja jotain paperihommia taustalla, tallennusta yms. yksinkertaista hommaa. 

Vierailija
111/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että teen kaikki vaatteeni itse.

En tee. Edes lapsilleni. Halvemmalla ja vähemmällä vaivalla pääsen kun ostan valmiina.

t. Pukuompelija-vaatturi

Vierailija
112/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että työni on superhelppoa ja kevyttä ja lomat siksi epäreilun pitkiä, vaikka nostan suorastaan huikeaa palkkaa.

Arvatkaa, millä alalla olen?

Arvaan, olen melkeinpä varma, että olet kollega. Vinkit olivat aika selkeät. Tosin et maininnut erikseen, ettei koulutukseen pääseminen vaadi mitään. Kaikki pääsevät, jotka  vaan viitsivät hakea.

t. sh

Vierailija
113/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattinen oletus on, että kodinhoitaja on siivooja. Ei ole.

Vierailija
114/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten tarvitse mitään osaamista tai teoriaa. Työni on vailla vastuuta olevaa persusten pesua.

T. Akuuttiosastolla lähäri

Vierailija
115/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tunnen kaikki kasvit ja puut sekä miten niitä pitää hoitaa tai mikä vaivaa. Oikeasti osaan suunnitella ja toteuttaa monipuolisesti biologisia kokeita, kirjoittaa vetäviä julkaisuja ja tuottaa uutta tietoa hyvin kapealla alalla. Projektijohtaminen, rahanhankinta ja kansainvälinen yhteistyö sujuvat myös. Kasveista tai niiden hoidosta en osaa sanoa mitään. Agronomi/tohtori/tutkija.

Vierailija
116/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja vain painaa nappia.

Vierailija
117/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäiseen työnkuvaani kuuluu laskeutua helikopterista sinivilkkumeren

keskelle, lapioida verta, aivoja ja suolenpätkiä onnetomuusautoista, jysäytellä sydämiä käyntiin, huudattaa sireenit täysillä kovaa läpi öisen kaupungin.

Ei nyt ihan, terkuin ensihoitaja.

Vierailija
118/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pianonsoitonopettaja (yksityinen) ja keikkamuusikko. Yleisin harhaluulo on se että tämä on sivutyöni ja teen muun aikaa jotain "oikeaa" työtä. Kuulemma muusikon työstä ei pitäisi maksaa. Ihan muuten vaan opiskelin alalle juu. Niin ja keikoilla joku yleisön jäsen tulee välillä tiedustelemaan, myisinkö hänelle huumeita. No en myy kun en käytä.

Vierailija
119/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lastentarhanopettaja tai lastenhoitaja viettää lasten lepohetken/päiväuniajan kahvitellen kahvihuoneessa. Ainakaan minulla ei ole siihen ollut aikaa, läheskään aina ei edes lakisääteiseen 10 minuutin taukoon. 

Vierailija
120/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia nostellaan ja ajellaan tuliterillä koneilla huvikseen. Välillä nakataan heinäpaali navettaan ja lähetään Kanarialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi