Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?
Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.
Kommentit (491)
Kyllähän minustakin sellainen harhakuvitelma on.. ajelen uudella autolla pitkin kyliä( 20 vuotta vanha loso) ja istun päivät maatalouskaupassa tinkaamassa (en ole käynyt kolmeen kuukauteen).. Nostan suuret tuet ja rakennutan järkyttävän maitopalatsin( 30 vuotta vanha navetta ja paljon käsityötä)..
Kulutan aikani rapsuttelemalla lehmiä ja tukia nostaen..maitoa tulee rekkakuorma tankkiin pelkän ajatuksen voimalla. Maitotilit ovat niin suuria, ettei mitään rajaa(tulot riittää tasan navetan velkoihin ja elukoitten tarpeeseen). Olen jatkuvasti lomalla ja lomittaja tekee kaikki paskahommat(vuosi sitten oli sellainen lomittaja, joka jäi yksin hommiin..)
Että tällasta yletöntä rahan kanssa pelaamista ja joutilaisuutta..lisäksi nautin tientukkona olemisesta, kun ajelen huvikseni paskakuorman kanssa maantiellä..
Niin olen maajussitar
Ulosottomies => kiertelen siis päivät ihmisten ovilla ja keräilen matkaani televisioita :D
Joku aivan täyspäinen henkilö kysyi minulta, olenko lukenut kaikki kirjastossamme olevat kirjat!
Se, että leipurit vain söpösti pyörittelevät pieniä pullia pienen pöydän ääressä ja kaikki ovat niin iloisia, kuka nyt ei leipomisesta tykkäisi?
Että se sun 14-vuotias kummityttösi pystyisi tekemään työni, koska myös hän on kirjoitustaitoinen ja pitää kivaa heppablogia.
Olen toimittaja. Ja tätä työtähän voi tehdä ihan kuka tahansa. Senkun vaan vetää hatusta faktat ja tekee tunnissa kiinnostavan, luettavan ja asiat puolueettomasti esitteleän asiantuntija-artikkelin.
Että koska olen nainen, kirjoitan automaattisesti naisten hömppälehtiin tai juorujulkaisuihin.
Istuskelen päivät perseelläni, vedän päiväkännejä ja pörrään kissanristiäisissä.
Totuus on se, että teen aika helkkarin vaativia yritysjulkaisuja, joiden sisällöntuotannossa vaaditaan laajaa teknistä osaamista ja jotka vaativat onnistuakseen paljon taustatyötä, haastatteluita ja pähkäilyä. On osattava useiden eri toimialojen salat teräksen pintakäsittelystä liikkeenjohtoon ja IT-teknologiaan.
En kirjoita omaksi ilokseni vaan siksi, että jaksan tehdä tätä usein todella puuduttavaa työtä laadukkaasti ja aikataulussa pysyen. Saan tästä rahaa. Ja ei, en todellakaan halua "kirjoittaa romaania". Tämä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Että olen elämässäni epäonnistunut luuseri, ja töissä työpaikassani vain, koska olen tyhmä ja yksinkertainen. McDonaldsissa siis pyöritän burgereita, yliopisto-opintojen ohella. Ja veikkaan, että enempi tietoa ja älyä löytyy, kuin näiltä haukkuneilta asiakkailta :D
Ilmiö on tuttu. Minä siivoan sairaalassa yliopisto-opintojen ohella. Näissä hommissa - ja mäkkärin kassalla - on yllättäen varsin korkeasti koulutettua väkeä. Jollain täytyy itsensä elättää myös opiskeluaikana.
Terveydenhoitaja on itse terveyden perikuva, joka ei omaa minkäänlaisia pahoja tapoja.
Tää on vähän tällasta "tee niinkuin sanon, älä niinkuin minä teen"- hommaa ;)
Naurattaa aina, kun muistelen ekaa työharjotteluani terveysasemalla. Mulla oli ohjaajana verenpainehoitaja, joka veti ite röökiä varmaan askin päivässä ja oli reilusti ylipainoinen :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ammattini edustajat ovat ammattitaidottomia, mielivaltaisia sadistimerkonomeja.
Te-toimiston asiantuntija siis.
Täysin sama. Kelan virkailija.
Että nautin huonosti töitä tekevien potkujen antamisesta. Se on aina yhtä ikävä paikka, oli sitten työntekijä haluttu tahi ei.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että farmaseutin/proviisorin työ on vain katsoa lääkärin määräämä lääke reseptistä ja ojentaa samanniminen valmiste hyllystä asiakkaalle.
Mitä muuta työhön sitten sisältyy?
No proviisori voi esimerkiksi pyörittää omaa apteekkia. Apteekkarit ja farmaseutit mielestäni ei. Onhan siinä paljon vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Ulosottomies => kiertelen siis päivät ihmisten ovilla ja keräilen matkaani televisioita :D
No eikös se ole semmosta :D Mukana sulla vähintään kaks venäläistä gorillaa.
Olen puhelinmyyjä. Kaikki kuvittelee vain koska olen tyhmä enkä saa muitakaan töitä. Todellisuudessa tienaan kivasti ja tykkään puhua asiakkaitten kanssa. Meillä on töissä monta tradenomia, yksi matikanope, ainakin yksi sairaanhoitaja jne. Siistiä sisätyötä jossa työajat suhteellisen vapaat eikä koskaan esim pyhäpäivinä töitä.
Ihmiset myös ajattelevat että haluan vain häiriköidä soitoillani ja valehdella asiakkalle. Olen tehnyt tätä monta vuotta ja maksan veroni, olen myös rehellinen koska pidän asiakkaistani :)
Että teen töitä vain pari tuntia päivässä.
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä: "Siellä se vain napsii päivät pitkät lapsia huostaan ilman mitään syytä ja sitten iltapäiväkahvilla muiden kanssa nauraa."
Asiakkaat eivät näin luule, mutta yleisesti tuntuu tuo harha olevan vielä sitkeässä...
Kuka tahansa voi olla taiteilija. Teoriassa voi, todellisuudessa ei sinne päinkään. Moni luulee kyllä aktiivisesti näin.
Että kaikki maalarit ovat juoppoja. Näin ei nykyisen kovan kilpailun aikana todellakaan ole.
Että olen juoppo.
-maalari/juon ehkä kaksi kertaa vuodessa alkoholia :D
Vierailija kirjoitti:
Että kaikki maalarit ovat juoppoja. Näin ei nykyisen kovan kilpailun aikana todellakaan ole.
Katos! Laitettiin samalla minuutilla nää viestit :D t. Maalari joka kommentoi jälkeesi
Vierailija kirjoitti:
Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.
Oon IT-alalla ja yllättävän moni luulee, että ollaan kaikki miljonäärejä.
Olen lääke-edustaja ja yleisin harhaluulo on ehkä se, että lääkäreitä paapotaan valtavasti ja niille tarjotaan kaikenlaisia etuja riihikuivasta rahasta ulkomaanmatkoihin.