Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
61/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykologi. Hyvin usein tutut luulevat että osaan ihan noin vain kertoa mikä heidän elämässään mättää ja minuutin naapurin lasta katseltua antaa lausunnon siitä mikä on vialla kun koulu ei suju. Niin ja työni on vain istua perseelläni ja piirrellä ympyröitä vihkoon sillä välin kun asiakkaat vuodattavat.

Vierailija
62/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että fysioterapeuttia kiinnostaa kaikkien vastaantulevien puolituttujen niska- tai selkävaivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä av:llakin tullut vastaan: Ei LVI-puolella mitään suunnitelmia tarvita, kuka tahansa osaa vetää putket ja tietää että vesi tulee vesijohtoja pitkin ja lähtee pois viemäriä pitkin.

Samaa mieltä.

t. putkitohtori

Samaa mieltä kumman kanssa? Senkö joka sanoo, että vesi tulee kyllä 8. kerrokseen kunhan vaan putket vetää? 

Vierailija
64/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kirjastossa vain istutaan siinä tiskillä kaiket päivät.

Vierailija
65/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että opettajilla on lyhyet työpäivät.

Vierailija
66/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastomies

Luullaan, että palkka olisi huono. Mutta ehei.

Vierailija
67/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että terkkarissa työskentelevä halua tahallaan estää asiakkaan pääsyn lääkärille tai "jemmaa" aikoja. -sh

Siltä se vaan välillä tuntuu..

Vierailija
68/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja on kutsumusammatti. Hohhoijaa...

Vierailija
69/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ohjelmistoinsinööri tienaa jumalattomasti ja töitä on enemmän kuin ehtii tekeen. OIkeasti on nytkin yt-neuvottelut päällä ja samaa rumbaa on ollut viimeiset 7  vuotta.

Vierailija
70/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja on hammaslääkärin apulainen. 

71/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Yleisin harhaluulo on ehdottomasti se, että minä toimin viittomakielen tulkkina. - Viittomakielen ohjaaja

Mitä sitten oikeasti teet?

Toimin henkilökohtaisena avustajana viittomakielisten asiakkaiden kanssa, esim. kuurojen, huonokuuloisten, kehitys- ja/tai -puhevammaisten, autistien ja vanhusten kanssa. Voin toimia ryhmäkerhojen vetäjänä, koulunkäynnin ohjaajana, henkilökohtaisena avustajana, päiväkodin hoitajana, vanhustenhoitajana laitoksissa, seurakunnissa, kouluissa, seuroissa jne. Kommunikointi tapahtuu siis viittomalla, muuten työpaikka voi olla melkein mikä tahansa, missä asiakas tarvitsee erityistä tukea.

Sen sijaan tulkki "vain" tulkkaa, hän ei ota mitään kantaa tulkattavaan asiaan eikä ota/luo asiakkaaseen henkilökohtaista kontaktia. Tulkeilla on tänä päivänä todella, todella huono työllistymistilanne korvaimplanttien vuoksi, sillä kuurojen määrä on romahtanut täysin. Sen sijaan viittomakielen ohjaajilla riittää Luojan kiitos töitä, koska huonokuuloisten määrä nousee (implantit eivät tuo kuurolle täysin toimivaa kuulla) ja samalla viittomakielisten määrä ja asema paranee.

Vierailija
72/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rapsuttelen eläimiä ja talikoin paskaa koko päivän.. Juu,siihenhän juuri täytyykin opiskella 3vuotta! Ihmiset järkyttyisivät kun kertoisin sen kaiken mitä työpäiväni oikeasti sisältää ja vaatii. Lomittaja.

Vierailija
73/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kalastaja jakaa kaloja kaikille tutuille ja puolitutuille ja heidän tutuille, mutta mistä elanto sitten?

Vierailija
74/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hieroja olisi seksuaalisesti tai muuten kiinnostunut asiakkaastaan. Ei varmaan yleistä, mutta jotkut tuntuvat luulevan. Oikeasti hieroja suhtautuu erittäin asiallisesti asiakkaisiin, eikä moisia ajatuksia todellakaan tule mieleen

Vierailija
75/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että opettaja vaan menee töihin, opettaa ja lähtee kotiin. :D

Vierailija
76/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mun ei tarvitse tietää tai osata juuri mitään, eikä kyetä itsenäiseen päätöksentekoon, koska lääkäri sanoo mitä mun täytyy tehdä. Hyvänä kakkosena sitten tuo 68:n mainitsema kutsumusammatti.

Vierailija
77/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hammaslääkäri. Yleinen mielipide on tietysti se, että olen hullu sadisti ja nautin potilaiden kiduttamisesta. Olen liian tyhmä, enkä ole "päässyt" oikeaksi lääkäriksi. Jos olen 5 minuuttia myöhässä aikataulusta, se johtuu siitä että olen surffaillut netissä tai juonut kahvia ja selaillut naistenlehtiä hoitohuoneessa. Työhöni ei liity mitään muuta kuin ihmisten suiden "tonkimista". Että voin tehdä minkä tahansa toimenpiteen tuosta noin vain kun potilas käskee ja sormiaan napsauttaa.

Siinäpä niitä muutama:D

Vierailija
78/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ammattini edustajat ovat ammattitaidottomia, mielivaltaisia sadistimerkonomeja.

Te-toimiston asiantuntija siis.

Vierailija
79/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen pankissa töissä, ihmiset olettavat, että a) istun työkseni konttorissa tiskin takana ja b) osaan antaa sijoitusneuvoja.

Vierailija
80/491 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että farmaseutin/proviisorin työ on vain katsoa lääkärin määräämä lääke reseptistä ja ojentaa samanniminen valmiste hyllystä asiakkaalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä