Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tyhmä, en saanut töitä tässä elämässä.

Vierailija
30.03.2024 |

Enpä ole kelvannut mihinkään työtön kolmesta tutkinnosta huolimatta. Olen siis saatanan tyhmä ja tästä lähin kirjoitan sen myös kaikkiiin hakemuksiin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako se työnhaussa? 

Vierailija
2/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit ja onnea työnhakuun seuraavassa elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku ja työhaastatteluissa menestyminen ovat omia taitolajejaan.

Vierailija
4/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhaku ja työhaastatteluissa menestyminen ovat omia taitolajejaan.

Tämä. En ole käynyt kuin peruskoulun mutta aina töihin päässyt, kiitos hyvän ulosannin vuoksi ja on sanottu että minusta pidetään, olen tykätty tyyppi:)

Vierailija
5/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään muuta syytä kuin tyhmyys etten töitä saa.

Vierailija
6/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua.

Nykymaailma arvostaa ainoastaan työtä tekeviä ja tehneitä. Kuitenkaan työtä ei saa ainoastaan omasta halustaan - vaikka kuinka haluaisi osallistua tähän yhteiskuntaan ei siihen välttämättä saa mahdollisuutta.

Menneinä aikoina työn ääreen pääsi automaattisesti. Oli maatilat, sukuyhteisöt ja heimot. 

Vierailija
7/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille voisi järjestää näytelmä/teatterikoulutuksia että pärjäävät työhaastatteluissa ja saisivat töitä. Varsinkin ujoille. Siihen voisi laittaa sen korotetun 9e/pvä tuen että olisi rahallisestikin motivoivaa.

Vierailija
8/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottu pelkästään palkattomia töitä sen jälkeen kun täytin 40 vuotta. Kuitenkin 15 vuotta tein raksatöitä ja muitakin töitä. Eikä kukaan valittanut että olisin huono. Sairaslomalla en ole koskaan ollut.

Vierailija
9/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä onko tämä totta vai ei, kun raitis uskovainen mies haki tavallisia duunaripaikkoja työttömänä. Ei millään löytynyt. Sitten hän poisti työhistoriastaan cv:st' muutaman vuoden ja sanoi haastattelussa olleensa sen ajan rappioalkoholisti, mutta on nyt päässyt kuiville ja näin työpaikka löytyi heti. 

Vierailija
10/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sai töitä ilman kokemusta ja minäkin sain 2800 euron palkkaa 10 vuoden ajan. Sitten alkoi ulkomaalaisten invaasio rakennustyömaille ja vähitellen työn saaminen loppui kokonaan.

Vierailija
11/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen. T: tk lääkäri

Vierailija
12/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kiinno sun älystäsi.  Vaan sinun persoonastasi, ap.

Te halveksitte niitä työnhaku kursseja, ettekä viitsi edes kuunnella, mitä siellä puhutaan.

Ollaan niin varmoja, että kyllä minä osaan hakemukset ja cv:t tehdä.

Mutta kun ne eivät riitä.

Se ihminen katellaan, tutkitaan, katsastetaan haastatteluissa

Niihin pitää panostaa.  Ja lujaa. Ja lujempaa.

Miettiä valmiiksi oma käytös, istumatapa, ja myös miettiä valmiiksi niitä  kysymyksiä, joita haastettelussa voidaan esittää.

Ei se riittä, että tutkintotodistuksessa on kaikki niitä. ns.kymppejä tai e ja L.

Voi muutoin olla täys pökkelö, tuppisuu mutisija, totinen torvensoittaja.

Työntekijän on sopeuduttava myös työehteisöön.  Ei semmosia palkata, joista jo haastattelussa huomaa, ettei kannata palkata, kuuloistaa tyypiltä, joka ei menesty meidän työkulttuuridsa, ei sopeudu.

Vierailija
13/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyhmä kuin saapas, todennäköisesti lievästi kehitysvammainen. Pääsin peruskoulun läpi aivan surkeilla todistuksilla, mutta töissä olen käynyt 16 vuotiaasta lähtien. 

Olen nyt 46v. Silloin oli toki helpompaa löytää töitä mitä töhömpikin pystyy tekemään. Ja mä tein niitä kaikkia. Esimerkiksi olin mansikkamailla, siivoojana, tehtaissa, lopulta yhteen tehtaaseen jäin pysyvästi, olen siellä ollut nyt 20 vuotta ja homma sopii mulle kuin nenä päähän.

Nykyään kaikkeen vaaditaan koulutus, mutta kaikille ei sovi koulu. 

Vierailija
14/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin joskus cv kursseja työttömille. Tienasin 3400 euroa kk.

Vierailija
15/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te halveksitte niitä työnhaku kursseja, ettekä viitsi edes kuunnella, mitä siellä puhutaan.

Miettiä valmiiksi oma käytös, istumatapa, ja myös miettiä valmiiksi niitä  kysymyksiä, joita haastettelussa voidaan esittää.

Ei se riittä, että tutkintotodistuksessa on kaikki niitä. ns.kymppejä tai e ja L.

Työntekijän on sopeuduttava myös työehteisöön.  Ei semmosia palkata, joista jo haastattelussa huomaa, ettei kannata palkata, kuuloistaa tyypiltä, joka ei menesty meidän työkulttuuridsa, ei sopeudu.

&

Miksi joltain rappusiivoojalta vaaditaan soveltuvuutta työyhteisöön kun töitä saat tehdä yksin. Ei edes pitkä kokemus alalta riitä että pääsee siivoamaan rappuja. Mitä työnantaja haluaa??

Vierailija
16/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

&

Ei kukaan ole ikinä halunnut nähdä mun tutkintotodistuksia, riittää, että koulutus on käyty läpi.

Vierailija
17/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap minkä ikäinen olet, miltä aloilta sulla on nuo koulutukset ja onko yhtään työkokemusta. Koetetaan neuvoa.

Vierailija
18/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko postinjakajilla älykkyys osamäärä 160 kun itse en ole päässyt niihin töihin vaikka hain 4 kertaa.

Vierailija
19/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviäjät on häviäjiä.

Vierailija
20/37 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

&

Mä en vaan ymmärrä miksi ihmeessä ihan yksintyöskentelyihinkin (kuten joku mainitsi esimerkiksi rappukäytävien siivoojan) töihin vaaditaan jotain sosiaalista ja supliikkia tyyppiä? 

Miksei ole tärkeintä, että hoitaa työnsä kunnolla? Ei kaikki ole sosiaalisia, mutta haluttaisi silti käydä töissä.

Ennen vanhaan kaikki juopotkin kävi töissä, esimerkiksi isäni oli täys juoppo, mutta työnsä hoiti aina. 50 vuotta kävi töissä.

Nykyään pitää olla täydellinen, menestyvä, itsevarma ja sosiaalinen ihminen, vaikka työ olisi jotain matalapalkkahommaa minkä lapsikin osaisi tehdä. 

Ja joo, mä ymmärrän sen ettei haluta palkata niitä huonommin elämässään menestyviä ihmisiä. Mutta en sitä, että sitten ruikutetaan työvoimapulaa ja sitä että muut joutuvat elättämään heitä. Kaikilla ei ole päätä opiskella. Työhalukkuutta kylläkin.