Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
241/491 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä ja kollegani vain huostaanotamme lapsia ja piruuttamme kiusaamme vanhempia. Lisäksi emme kiusallammekaan myönnä tukia ja hyysäämme juoppoja.

Joko arvaat, mikä ammatti? Niin, ja vaikka olenkin sosiaalityöntekijä, työskentelen kansainvälisessä organisaatiossa. Teen humanitaarista, osittain projektiluonteista kehitystyötä ja nytkin olen pian taas lähdössä Aasiaan. Olin aiemmin koulukuraattorina jonkin aikaa. Sekin on sellainen duuni, josta kukaan ei oikein tunnu edes tietävän mitään. Edes koulun oma henkilökunta. Jotkut esimerkiksi sekoittavat kuraattorin koulupsykologiin. Kaverini on sosiaalityöntekijänä vanhustenpalveluiden parissa ja aina kun hän tämän mainitsee (siis selkeästi ilmaisee olevansa sosiaalityöntekijä), moni kysyy "siis oletko hoitaja?".

Vierailija
242/491 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on juuri MINUN (tarjoilijan) vika että kokki on pistänyt sitä saatanan retiisiä mitä asiakas ei halunnut, salaattiin. Että minä tulen paikalle kaikkien jonojen ohi juuri sinun luoksesi kun vaan vähän vislaat ja napsauttelet sormiasi ja huudat tarjoilijaa. Että minä osaan lukea ihan vaan asiakkaan pukeutumisesta ja ulkonäöstä että mitä hän haluaa syödä. Että työni on juuri sitä alinta paskahanttihommaa johon pääsee kuka vaan, ja jota ei tarvitse kunnioittaa vaan voi purkaa ihan kaikki turhimmatkin aivopierunsa minuun ja katsoa nenänsä ylitse kuin alinta kansalaista. Onhan näitä. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/491 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen rahanahne, empatiakyvytön ihminen, jonka elämäntehtävä on estää potilailta pääsy magneettikuvauksiin ja antibioottikuurin saanti flunssaan. Olen myöhässä aikataulusta, koska laiskottelen potilaiden välillä huoneessani enkä esim sen takia, että edellinen potilas tarvitsi vähän enemmän aikaa saatuaan syöpädiagnoosin tai kun halusi keskustella omaisen kuolemasta. Että Iltasanomien/Seiskan/Kauneus&Terveys-lehden "asiantuntijat" ovat luotettavampia tiedonlähteitä monissa sairauksiin/lääkityksiin/ravitsemukseen liittyvissä asioissa kuin minä.

t. terveyskeskuslääkäri

Vierailija
244/491 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköinnintarkastaja. Ihmiset luulevat, että kyttään nurkan takana juuri heitä ja heidän autojaan, kieli pitkällä odottaen. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Sakkojen määrä ei vaikuta palkkaani. Yritän tehdä vaan työtäni elättääkseni perheeni.

Vierailija
245/491 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ompelija. Monen mielestä on kohtuutonta, että mittatilaustyönä tehdyn mekon materiaalien lisäksi täytyisi maksaa vielä itse työstäkin, ei ainakaan yhtään enempää kuin jokin nimellinen pari kymppiä. Sehän on vaan ompelua.

Jatkan vielä, kun tuli muista viesteistä mieleen lisää rasittavia juttuja. Aiemmin kertomani lisäksi korjaan varmasti mielelläni tuttujen ja heidän puolisoidensa ja läheistensä rikkinäiset vaatteet, ilmaiseksi.

Olen myös yleinen vastausautomaatti, kun ihmiset tekevät kotonaan ompeluprojekteja. Tämä koskee myös esimerkiksi virkkausta ja kutomista, joista en ymmärrä hölkäsen pöläystä. Käytän mielelläni vapaailtojani siihen, että istun toisen ihmisen kotona ompelupöydän äärellä, antaen kädestäpitäen ohjausta tai otan homman haltuun ja teen hommat itse, veloituksetta tämäkin.

246/491 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuhoan ihmisten unelmia ja valitsen kuitenkin vain ystäviä ja veljentyttöjä töihin.

Vierailija
247/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ammattikunnasta luullaan että ollaan täysiä HUORIA, mutta eijän toki, olemme markkinoinnin ammattilaisia, ja myymme itseämme rahasta, niin että asiakas saa laittaa pippelin värkkiin ja liu'uttaa sitä siellä miten haluaa, sitten minä ottaa rahaa. Ei ole huorausta!

248/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pahastun ja nyrpistelen nenääni, jos joku seurassa kiroilee. Ja että minua kiinnostaisi keskustella jokaisen kanssa uudestaan ja uudestaan naispappeudesta tai homoliitoista.

Vierailija
249/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sovelluskehittäjä, eli teen tietokoneohjelmia.

Erittäin yleisesti luullaan, että tiedän tietokoneista kaiken, osaan tuosta noin vain asentaa lähiverkon tai selvittää, miksi kännykkä ei toimi, ja että osaan käyttää kaikkia ohjelmia.

Oikeasti se, mitä osaan, on laatia varmatoimisia algoritmeja, jotka hyödyntävät resurssit tehokkaasti. Eli jos esim. on viisi kokkia ja yksi keittiö, missä järjestyksessä heidän kannattaa toimia juhlapäivällistä valmistaessaan.

Olen hoidellut asiakkaan naispapin asussa

Vierailija
250/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vanhemmat ihmiset luulevat, että tiedän ja tunnistan jokaikisen taidetta tuhertaneen ja aivan varmasti tiedän jokaisen taideteoksen rahallisen arvon. Tämän vuoksi minua on usein kiikutettu katsomaan ties minkä sunnuntaimaalarin kellastuneita tauluja. Jotkut ihmiset myös kuvittelevat, että minä olen se automaatti jolle voi kertoa että nykytaide on täyttä peetä, koska he eivät sitä ymmärrä. En minäkään ymmärrä ydinfysiikkaa, mutten ole niin typerä että menisin sen tutkijalle avautumaan miten syvältä se on.

Vierailija
251/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pystyn tulkkaamaan kaikkien maailman alojen erikoissanastoa tuosta vaan ilman valmistautumista ja että vaihdan vaan tekstin mekaanisesti kieleltä toiselle ymmärtämättä mitään. Toisaalta kuka tahansa kahta kieltä kohtalaisesti osaava osaa automaattisesti myös tulkata.

Vierailija
252/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikki asiakkaan vastoinkäymiset on aina loppujen lopuksi minun syyni/vikani (vastaanottovirkailija). Oli se sitten esimerkiksi, että huoneet olivat likaiset, liian kalliit tai huoneiden laitteet vaikeakäyttöisiä "normaali ihmiselle, ravintolassa ruoka oli ylihintaista ja tarjoiltiin liian kylmänä, hotellissa pyöri liikaa humalaisia asiakkaita, parkkipaikan lämpötolpat eivät lämmittäneetkään autoa ja uima-altaan vesi ei ollut yhtä lämmintä kuin hotellissa x jossain hevonperseessä. m25

Vierailija
253/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että kaikki asiakkaan vastoinkäymiset on aina loppujen lopuksi minun syyni/vikani (vastaanottovirkailija). Oli se sitten esimerkiksi, että huoneet olivat likaiset, liian kalliit tai huoneiden laitteet vaikeakäyttöisiä "normaali ihmiselle, ravintolassa ruoka oli ylihintaista ja tarjoiltiin liian kylmänä, hotellissa pyöri liikaa humalaisia asiakkaita, parkkipaikan lämpötolpat eivät lämmittäneetkään autoa ja uima-altaan vesi ei ollut yhtä lämmintä kuin hotellissa x jossain hevonperseessä. m25

tämä siis ei oikeastaan ole harhaluulo vaan todellisuutta (vähän offtopic tuli) :D m25

Vierailija
254/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olen rahanahne, empatiakyvytön ihminen, jonka elämäntehtävä on estää potilailta pääsy magneettikuvauksiin ja antibioottikuurin saanti flunssaan. Olen myöhässä aikataulusta, koska laiskottelen potilaiden välillä huoneessani enkä esim sen takia, että edellinen potilas tarvitsi vähän enemmän aikaa saatuaan syöpädiagnoosin tai kun halusi keskustella omaisen kuolemasta. Että Iltasanomien/Seiskan/Kauneus&Terveys-lehden "asiantuntijat" ovat luotettavampia tiedonlähteitä monissa sairauksiin/lääkityksiin/ravitsemukseen liittyvissä asioissa kuin minä.

t. terveyskeskuslääkäri

Kyllä niitä laiskottelijalääkäreitäkin on. Kerran perjantai-iltana huomasin unohtaneeni kännykkäni työtakin taskuun, ja menin sitä hakemaan. Huoneessani päivysti keikkapäivystäjä. Aula oli täynnä potilaita. Koputin oveen ja menin sisään, päivystäjä makasi pitkällään tutkimuspöydällä. Ei ihme, ettei jono liikkunut. Pyysin anteeksi, otin kännykkäni ja toivotin hyvää työpäivän jatkoa.

terveyskeskuslääkäri minkäkin

Vierailija
255/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen täti joka opettaa tarhassa ja koulussa ärrää ja ässää, mutta on kuitenkin jotenkin mystisesti onnistunut käyttämään näiden kahden äänteen opetteluun yliopistossa viisi vuotta.

Vierailija
256/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen pikku apulainen, joka ei tarvitse mitään hoitotyön, lääketieteen, aseptiikan, anatomian, anestesiologian tai erikoisalani tuntemusta ja joka ehkä ojentaa teatraalisesti herra kirurgille skalpellin tämän pyytäessä ja muutoin seisoo nätisti sivussa. Minun ei itse tarvitse ymmärtää leikkauksista hölkäsen pöläystä tai osoittaa oma-aloitteisuutta, senkun pönötän vieressä ja odotan käskyjä kirurgilta. Leikkauksia ei suinkaan peruta siksi, että kiireellinen päivystysleikkaus menisi edelle, vaan siksi että laiskat hoitajat loikoilevat mieluummin kahvihuoneessa kuin hoitavat potilaita. Palkkani lisineen on huikea siihen nähden, että minun tilalle voisi ottaa kenet tahansa kaduntallaajan. Edes hätätilanteissa ei tarvitse osata toimia itsenäisesti, kun herra lääkäri käskee vieressä. Vaikka en työssäni mitään muka osaa, luulen silti olevani lääkäreitäkin taitavampi.

-Leikkaussalihoitaja

Vierailija
257/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitaja on hammaslääkärin apulainen. 

No mutta niinhän se on. Hyvä tavaton.

Vierailija
258/491 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Olen kanssa vastaanottovirkailija isossa hotelliketjussa ja joka viikko näen asiakkaita, jotka valittavat minulle mitä pitää korjata, jotta majoittuminen olisi mukavampaa. Asiakkaat eivät tajua, että minulla ei ole päätäntävaltaa siihen, miten hotelliketju, joka toimii Pohjoismaissa, Baltian maissa ja muualla Euroopassa ovat päättäneet asioiden hoituvan. Asiakkaat eivät tajua, että tässä miljardiluokan hotelllibisneksessä minä olen ravintoketjun alinta kastia (vastaanottovirkailija Suomesta), jolla ei ole mitään vaikutusvaltaa mihinkään.

Vierailija
259/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo työ. Ei tarvitse koulutusta tai kokemusta.

Vierailija
260/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en tee mitään ja palkka sen kun juoksee kun alaiset raatavat. 

Toimitusjohtaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan