Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?
Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.
Kommentit (491)
Että menen töihin kouluun kahta kättä heittäen, pidän täysin lonkalta muutaman pienen oppitunnin ja siirryn kotiin sohvalle mätänemään. Työpäiväni pituudeksi oletetaan tasan se, mikä menee tuntien pitoon, ei muuta.
Olen ompelija. Monen mielestä on kohtuutonta, että mittatilaustyönä tehdyn mekon materiaalien lisäksi täytyisi maksaa vielä itse työstäkin, ei ainakaan yhtään enempää kuin jokin nimellinen pari kymppiä. Sehän on vaan ompelua.
Yleisten harhaluulojen perusteella olen siivellä elelijä, varaton sossupummi, alkoholisoitunut ja ennen kaikkea kummallinen vihervassari, joka asuu jossain kellarin tapaisessa ja kuluttaa koko valveillaoloaikansa maalaamiseen. Olen kuvataiteilija. Tottahan se on, että Matti asustelee kukkarossani jatkuvasti, mutta itsepähän olen ammattini valinnut. Elämä on täynnä valintoja - oikeastaan olen pärjännyt ihan hyvin priorisoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että elän boheemisti, ilman rutiineja ja säännllisiä nukkuma- ja ruoka-aikoja ja viini virtaa ja että töitä tehdään vain kun kaiken nielevä inspiraatio iskee. Kulttuuriala.
No sitähän se on. Viikot ryyppäätte jossain Kallion kuppiloissa ja sit kun inspis iskee niin maalailette tauluihin pillunkuvia.
Haha joo. Baskeri päässä ja kieli poskella. Sit ne taulut ostetaan johonkin Kiasmaan, et jokaine voi käydä pällistelemässä niitä :)
Että fysioterapia tarkoittaa hieromista ja muuta vastaavaa. "Lääkäri laittoi minut tänne hierontaan." Terveyskeskuksessa ei hierota, sori. Yksityisellä ehkä vähän.
Yleisesti luullaan, että arkkitehti saa päättää miltä se talo näyttää. :'D Ja ettei muita velvollisuuksia ole. Projektissa on varmaan 90% ajasta on pääsuunnittelijan tehtäviä ja 10% niitä arkkitehdin hommia, johon on koulutettu. Ja ihmetellään kun arkkitehti maksaa. (Varmaan kaikilla rakennusalan suunnittelijoilla)
Ja luullaan että on hyvä palkka. (Kyllähän sillä toimeen tulee, muttei verrattavissa esim. lääkäreihin joilla osapuilleen yhtä pitkä koulutus)
Paras kommentti jossain oli, että 99% kosteusvaurioisista kerrostaloista on arkkitehdin piirtämiä. Oikea luku on 100%, koska kerrostalon suunnittelussa pitää aina olla arkkitehti.
Vierailija kirjoitti:
Että äidinkielenopettajaa häiritsee kirjoitusvirheet tekstareissa tai whatsapp-viesteissä tms. Ei vittu häiritse eikä kiinnosta.
Olen opettaja, ja minua kyllä häiritsee kirjoitusvirheet tekstiviesteissä ja sähköposteissa. Varsikin yhdyssanavirheet ja pilkkujen paikat tai isojen alkukirjaimien puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että äidinkielenopettajaa häiritsee kirjoitusvirheet tekstareissa tai whatsapp-viesteissä tms. Ei vittu häiritse eikä kiinnosta.
Olen opettaja, ja minua kyllä häiritsee kirjoitusvirheet tekstiviesteissä ja sähköposteissa. Varsinkin yhdyssanavirheet ja pilkkujen paikat tai isojen alkukirjaimien puute.
Yleisesti minusta luullaan:
-haluan korjata kaikkien kavereiden tai tuttujen korut kuntoon ihan ilmaiseksi omalla ajallani
-Osaan tehdä kaikkia mahdollisia sepän töitä ihan isoista esineistä lähtien
-Teen jatkuvasti jotain hullun luovia projekteja ja keksin uusia korumalleja
-toisaalta taas en voi olla mikään muu kun asiakaspalvelija työpaikallamme jos välillä työskentelen myymälän puolella, koska olen vähän alle 30v nainen
-Olen valtavan nörtti ja ymmärrän tietokoneista aivan kaikenlaista siksi kun käytän muutamaa suunnitteluohjelmaa ja photaria
-olen aivan häähullu koska myymme kihloja ja vihkisormuksia
-yritämme aina koijata asiakkaita käsityönä valmistettavien korujen hinnoittelussa ja että niistä hinnoista saa tinkiä niin kun sielu sietää
-työ kultasepän pajassa on ns. Siistiä sisätyötä jossa vaan vähän pihdeillä väännellään lenkkejä yms.
T.korumuotoilija
Saan provikkapalkkaa ja pitkitän tämän takia tahallaan puheluita. En HALUA antaa asiakkaille heidän tarvitsemiaan tietoja. Luettelen 8 tuntia päivässä puhellinnumeroita.
T. Numeropalvelussa työskentelevä
Että kokki tietää kaikki maailman ruokakulttuurit ja voi loihtia minkä tahansa maan teemaan sopivan viiden ruokalajin illallisen tuosta noin vain. Ja että kaikki kokit osaavat paistaa medium miinuksen ja mediumin tuosta vaan, vaikka pihagrillissä vesisateessa.
että kokit kokkaavat mielellään työajan ulkopuolella tuttaville ja kylänmiehille missä tahansa.
että kokki on kävelevä keittokirja, jolle voi soittaa milloin vain ja kysyä miten tehdään lettutaikina, haittaako jos ohjeessa lukee 4 munaa ja on vain 3....
Että postityöntekijä saisi vähintään 2700e/kk. Ei saa. T. 2200e kk postinjakaja.
Kouluruuasta: että keittäjät tekevät kaiken jauheesta, muussit, kastikkeet ym. ja kaikki on valmiiksi maustettua. pinaattikeitto ja kasviskeitto saarioiselta...ei pidä paikkaansa, tehdään kyllä alusta asti itse ihan isoissa padoissa ja kattiloissa. ja maustetaan myös, ei valmiita sekoituksia....näin ainakin keski-suomessa, en tiedä muista alueista....
Että kaikki it-alalla olevat haluavat olla tietokoneiden kanssa koko ajan ja varsinkin korjata niitä vapaa-ajalla ilmaiseksi. Vapaalla en ikinä lue sähköposteja/aukaise tietokonetta, jos ei ole ihan pakko. Teen jotain muuta mieluummin.
Että istun vain lyhyen työpäiväni erilaisten tutkien edessä ja ilmoitan minkä koneen vuoro on nousta tai laskeutua.
-lennonjohtaja
Pienyrittäjänä laskutan 50 €/tunti ja moni luulee, että sen rahan saan suoraan kukkarooni.
"Jaan juopoille rahaa."
ette varmaan arvaa, mikä on mun ammatti ...
Että jaan vaan automaatiolla kortteja, ei tarvitse tehdä mitään muuta ei edes ajatella, ja homma on helppoa kuin mikä.
Paitsi niin, joudun laskemaan pelistä riippuen jatkuvasti korttien arvoja, pelaajia voi olla kaksinumeroisen luvun verran. Työskentelen ravintoloissa viikonloppuina öisin, eli asiakkaat eivät ole yleensä suht selviä, enkä pääse heitä pöydän takaa karkuun. Työ on tarkkaa rahojen/merkkien kanssa säätämistä ja yöhön kuuluu myös tilitys.
Olen pelinhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Että fysioterapia tarkoittaa hieromista ja muuta vastaavaa. "Lääkäri laittoi minut tänne hierontaan." Terveyskeskuksessa ei hierota, sori. Yksityisellä ehkä vähän.
Noh, kyllä minua ihan julkisella hierottiin fyssarin toimesta samaan aikaan kun keskustelimme. :D
Ainakin ne runkkaa. Terv. mälliä siivonnut laitoshuoltaja