Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
201/491 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomotyö on tosi leppoisaa. Pyöritellään verkkaiseen tahtiin pullia ja rupatellaan niitä näitä samalla muiden leipureiden kanssa. :)

Vierailija
202/491 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työskentelen vain synnytyssalissa.

-Kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/491 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kirjastonhoitajan työ on vain vedellä kirjoja palautuneeksi ja että siihen työhön pääsee kehitysvammainenkin.

Vierailija
204/491 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...saamme provikkaa tai ainakin ilahdumme merkatessamme wilmaan oppilaiden töppäilyitä.

... opetamme samat tunnit samoilla materiaaleilla vuosikymmenestä toiseen.

... olemme itse olleet hikareita kouluaikoinamme.

... juopottelemme kesälomat.

... vain nyökyttelemme huoritteluille, vanhempien vaatimuksille ja laatutyölle.

T. Maikka

Eikös se noin ole?

Vierailija
205/491 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule, mutta tiedän, että minua vihataan työni vuoksi.

Vierailija
206/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottomies => kiertelen siis päivät ihmisten ovilla ja keräilen matkaani televisioita :D

No eikös se ole semmosta :D Mukana sulla vähintään kaks venäläistä gorillaa.

Ehkä se venäjällä vois vaikka olla tuollaista 😀

Vierailija
207/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elän boheemisti, ilman rutiineja ja säännllisiä nukkuma- ja ruoka-aikoja ja viini virtaa ja että töitä tehdään vain kun kaiken nielevä inspiraatio iskee. Kulttuuriala.

Vierailija
208/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hammaslääkäri. Yleinen mielipide on tietysti se, että olen hullu sadisti ja nautin potilaiden kiduttamisesta. Olen liian tyhmä, enkä ole "päässyt" oikeaksi lääkäriksi. Jos olen 5 minuuttia myöhässä aikataulusta, se johtuu siitä että olen surffaillut netissä tai juonut kahvia ja selaillut naistenlehtiä hoitohuoneessa. Työhöni ei liity mitään muuta kuin ihmisten suiden "tonkimista". Että voin tehdä minkä tahansa toimenpiteen tuosta noin vain kun potilas käskee ja sormiaan napsauttaa.

Siinäpä niitä muutama:D

Unohdit rahanahneuden. Jokainen kiduttamalla riistetty euro valuu sen riistäjän taskuun. Välineet, tilat ja materiaalihan on jo siinä.

Diagnoositkin perustuvat potilaan rahastamiseen. Yksi työkaverikin kertoi tuttavasta, jolla hammaslääkäri oli halunnut paikata vaikka toinen olisi vielä jättänyt paikkaamatta.

Yleislääkärin 85e 15 minuutin ajasta on toki puhdasta kutsumusta.

Vierailija
209/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulee etten tienaa mitään. Palkka on reilusti yli keskiansion, työaika 30h viikossa.

T.puhelinmyyjä

Vierailija
210/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käsitys on, että työ on pelkkää matkaoppaana toimimista, matkustelua ja lomakohteissa ryyppäämistä.

Ei, en ole matkaopas.

Matkustaksä paljo? Sä varmaa oot hyvä kielissä? Eiks tuo oo vähä semmosta minkä kuka tahansa pystyis tekee?

Olen matkailupalveluiden tuottaja, työni on sesonkityötä, eli silloin kun kaikki muut lomailevat, minä teen töitä. Usealla yrityksellä myös käytäntö, jos on esim. usean päivän kelkkasafari, palkka maksetaan vain opastuksesta, eli 8h:n/vrk jälkeisiä tunteja ei lasketa, vaikka opas on koko retken ajan vastuussa jokaikisestä asiakkaasta. Jos keskellä yötä asiakas herättää oppaan/ valvottaa opasta, tästä ei siis makseta palkkaa. Lähes jokainen tuottaja / virkailija työskentelee tarpeen vaatiessa myös hotellin respassa, huonesiivouksessa, tarjoilijana, baarimikkona, kahvilan kassalla, lista on loputon. Matkaoppaaksi pääsee matkanjärjestäjän muutaman viikon kalliilla koulutuksella, toisinkuin matkailualan perustutkinto on 3v. kestävä koulutus.

Vierailija
211/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että elän boheemisti, ilman rutiineja ja säännllisiä nukkuma- ja ruoka-aikoja ja viini virtaa ja että töitä tehdään vain kun kaiken nielevä inspiraatio iskee. Kulttuuriala.

No sitähän se on. Viikot ryyppäätte jossain Kallion kuppiloissa ja sit kun inspis iskee niin maalailette tauluihin pillunkuvia.

Vierailija
212/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mainostoimistoissa on todella hyvät palkat.

Vierailija
213/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Että valehtelen ilman varausta sisääntuleville asiakkaille ettei tilaa ole. "Nokun ei meitä oo ku kaks ja tossahan on tyhjä pöytä", joo, siinä on tyhjä pöytä johon tulee varaus puolen tunnin päästä. Lauantai-iltana pikkujouluaikaan se pöytävarauksen tekeminen on fiksua.

- Työnkuvaani ei kuulu kuin ruoan kantaminen ja tiskien tiskaaminen. Niin joo, mitä nyt laskutukset, tilitykset, bongaaminen, plaseeraus, hyllyjen täyttö, pöytävarauksien hyväksyminen, puhelimeen vastaaminen, pyykkäys ja moni muu asia.

- Viivyttelen tahallani ruoan tuomista pöytään. Minähän se olenkin vastuussa keittiön tekemisistä.

- Asiakas saa olla niin vittumainen kuin haluaa ja ahdistella seksuaalisesti minua ja minun täytyy vain hyväksyä se. Ei täydy, enkä hyväksy. Ei olisi eka eikä vika kerta kun tuollaisesta käytöksestä lentää pihalle.

- Päätän mielivaltaisesti kuka saa ensin ruoat. Ei, ruoat tulee keittiöstä siinä järjestyksessä kun ne on bongattu, en voi sinun kiireesi takia vaatia kokkia tekemään ruokaasi ensin.

- Olen kouluttamaton idiootti, joka ei saanut muuta työtä. Todellisuudessa meistä kymmenestä tarjoilijasta jokainen on joko käynyt tai opiskelee tällä hetkellä korkeakoulussa. Jollain täytyy elää.

Vierailija
214/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että väitellyt, tutkijana toimiva ihminen ei ymmärrä arkisista käytännön asioista ja "tavallisista ihmisistä" mitään.

Ei voi yleistää kaikkiin, mutta olen törmännyt työpaikallani väitöskirjan tekijään, joka ei tiennyt, mihin kohtaa postimerkki liimataan. Oli siis lähetellyt tähän asti kaikki apurahahakemukset sähköisesti ja tossa haussa piti lähettää paperipostina. Muutenkin oli kömpelö kaikissa muissa asioissa, jotka eivät liittyneet hänen tutkimaan aiheeseen.

Uppoutuneisuus ja intohimo on plussaa, mutta liiallinen erakoituminen reaalimaailmasta ei taas ole hyväksi.

Vierailija
215/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan joka vitun ikinen ainakin täälläpäin tekee juuri noin! Miks taksikuskit muuten järjestäen suuttuu kun niille yrittää sanoa mitä reittiä kohteeseen mennään? Eikö se ole asikkaan päätettävissä vaikka pyörittäs ympyrää ? Asiakashan valitsemastaan kyydistä maksaa...

Vierailija
216/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kemisti tutkimuslabrassa. Vastaan analyysilaitteilla menetelmien kehittämisestä, testaamisesta, tulosten luotettavuus laskennoista, labran päivittäisten asioiden pyörittämisestä (mikä näyte priorisoidaan kiireellisimmäksi, mitä tavaratoita tulee tilata, mitä asiakkaalle raportoidaan) jne.

Sukulaiset luulevat, että tiedän kaiken kemiasta: olipa kyse ruoka-aine, lääkeaine-, maali-, polttoaine- jne kemia, niin minulta pitäisi löytyä vastaus, koska olenhan kemisti. No ei löydy ei...

Vierailija
217/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole ehkä ole ennakkoluulo, mutta se ainainen ihmettely uravalinnastani vahvasti miesvaltaisella alalla ärsyttää. Olen siis nainen.

Vierailija
218/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä, ja ihmiset uskovat, että olen kaikkivaltias ja ennustajaeukko, ja tiedän kaikista maailman asioista kaiken. Jos en tiedä, pyöritellään silmiä ja ihmetellään miksi olen täällä töissä.

Vierailija
219/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sisustajan työ on tyynyjen asettelua ja piirtelemistä.

Todellisuudessa sisutaja lähinnä heiluu yltäpäältä paskaisten tasoiteämpäreiden kanssa raksalla, sisustusSUUNNITTELIJA on sitten asia erikseen.

Vierailija
220/491 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän se on. Viikot ryyppäätte jossain Kallion kuppiloissa ja sit kun inspis iskee niin maalailette tauluihin pillunkuvia.

Repesin tuolle ajatukselle :DD