Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, on tässä rahastakin kyse. Ennen vanhaan, kun merkki maksoi 55-65 senttiä, saatoin lähettää jopa kymmeniä joulukortteja.
Eikö ennen vanhaan palkatkin olleet pienempiä?
Ei tietysti kaikilla (esim. itselläni on palkka vuosien saatossa vain laskenut), mutta en ihan ymmärrä, miksi postimerkin hinnan pitäisi pysyä aina samana.
Kova hinta siitä että Posti jakaa kortit vääriin osoitteisiin! 😀 Siis ne, mitä Posti ei ehdi hukkaamaan. Osan korteista voi toimittaa taas tammikuun puolella 😂 Viimeksi mummoni sai joulukorttini helmikuussa, vaikka olin laittanut sen postiin joulukuun alussa 😁
Olen saanut jo neljä joulukorttia, vain yksi niistä oli osoitettu minulle! Yksi olisi pitänyt toimittaa kilometrien päähän toiselle puolen kaupunkia! Kaksi muuta korttia osui aika lähelle eli posteljooni on edes yrittänyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, on tässä rahastakin kyse. Ennen vanhaan, kun merkki maksoi 55-65 senttiä, saatoin lähettää jopa kymmeniä joulukortteja.
Eikö ennen vanhaan palkatkin olleet pienempiä?
Ei tietysti kaikilla (esim. itselläni on palkka vuosien saatossa vain laskenut), mutta en ihan ymmärrä, miksi postimerkin hinnan pitäisi pysyä aina samana.
Siksi, että posti toimii verovaroin. 40 senttiä joulumerkistä on sopiva hinta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka lähettää vielä joulukortteja?????
Ihmiset jotka eivät ajattele maapallon parasta. Olen aikoja sitten luopunut tuosta turhasta kulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä. Se on mukava perinne kaikenmaailman piippaushälyn keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän postille olla mitä kadottaa
Maailman turhimpia asioita. Vaihtaa kartonginpaloja keskenään. Eikä edes kovin halpaa puuhaa, varsinkin jos monen kanssa pitää vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka eivät ajattele maapallon parasta. Olen aikoja sitten luopunut tuosta turhasta kulutuksesta.
Mukavuudenhaluiset ja laiskat ihmiset, jotka vähät välittävät maailman pelastamisesta, eivät viitsi valita kortteja, etsiä osoitteita, kirjoittaa kortteja ja postittaa niitä. Nämä tyypit ajavat autolla joka paikkaan, eivät lajittele jätteitä tai kierrät. Lomalle pitää päästä lentämällä jonnekin kauas. Ehkä sinä olet poikkeus.
Mun yli 50-vuotiaan työkaverit lähettelee.
Itse en vaivaudu.
Just laskin että jos on laaja tuttavapiiri ja pitäisi lähettää ne 50 korttia ja maksat noin 2e kortilta ja vielä 1e postimerkistä niin noutaja tulee. Sehän maksaa maltaita.
Ennen oli pienen kuntamme postissa kassan takana monta naista töissä, nykyään "siwojen" jo muutenkin työtaakan alla uupuvat kassat tekevät samat työt yhden-kahden hengen voimin. Luulisi että postilla menisi mukavasti! Toivottavasti kaupat saavat tästä edes kunnon korvauksen. Tietenkin olettaen että myös palkkaavat sillä korvauksella vastaavasti työväkeä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan nuo postin hinnat ihan överit muutenkin.
Siitä vaan perustamaan kilpailevaa kuljetuspalvelua, mikäli uskot sen olevan kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli pienen kuntamme postissa kassan takana monta naista töissä, nykyään "siwojen" jo muutenkin työtaakan alla uupuvat kassat tekevät samat työt yhden-kahden hengen voimin. Luulisi että postilla menisi mukavasti! Toivottavasti kaupat saavat tästä edes kunnon korvauksen. Tietenkin olettaen että myös palkkaavat sillä korvauksella vastaavasti työväkeä.
Itse K-kauppias tuosta varmaan jonkun siivun itselleen saakin, mutta ei sekään palkatun työntekijän liksassa näy.
Samaa mieltä. Vaikka ei olisikaan rahasta kiinni niin ottaahan se päähän että tuosta noin vaan nostellaan hintoja. Varsinkin kun maksikirjekin poistettiin. Samoin on ihan naurettavaa että Suomen sisällä postipaketin kulkemiseen menee yli viikkokin kevyesti, jos nyt edes perille pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan perustamaan kilpailevaa kuljetuspalvelua, mikäli uskot sen olevan kannattavaa.
Aina vaikeammaksi se on Suomessakin mennyt perustaa yhtään mitään jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt. Ei vielä ihan olla Ranskan tasolla, mutta kovaa vauhtia kokoomuksen johdolla siihen menossa.
Vierailija kirjoitti:
Syy tuohon muutokseen on se, että postilla ei mennyt mukavasti.
Asiamiesposteja on ollut ennenkin, eli eivät nämä "siwojen" (joita muuten niitäkään ei enää ole) postipalvelut mitään ennenkuulumatonta ole.
Vierailija kirjoitti:
minkä tavan? ai käytöstavan?
https://www.kielikello.fi/-/tavan-ihminen
Nyt sitten pyydät joululahjaksi esimerkiksi kirjoja ja rupeat muutenkin sivistämään itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaikeammaksi se on Suomessakin mennyt perustaa yhtään mitään jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt. Ei vielä ihan olla Ranskan tasolla, mutta kovaa vauhtia kokoomuksen johdolla siihen menossa.
Sitten ei jääne vaihtoehdoksi kuin äänestää jaloillaan ja viedä omat lähetykset kävellen perille.
Mummulle on kerrottu, että porvaririistäjäposti ei salli köyhän lähettää mummulle korttia. Mummu ymmärtää.