Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!

Vierailija
11.11.2015 |

Eikö joulupostimerkki ole aina ollut reilusti halvempi kuin tavan merkki?? Kortteja lähetetään paljon ja kynnys lähettämiseen on pieni. Meinasi silmät tippua kun merkkejä olin ostamassa. Jäi muuten ostamatta!!!!

Kommentit (205)

Vierailija
101/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoittelin ennen yli 50 korttia, sitten lopetin. Pariin vuoteen en ole enää lähetellyt eikä lähde yhtäkään matkaan. Korkeintaan kummitytöille. Ihan turhia nykyaikana.

Moni mummu niitä kortteja odottelee.

Mummulle on kerrottu, että porvaririistäjäposti ei salli köyhän lähettää mummulle korttia. Mummu ymmärtää.

Vierailija
102/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, on tässä rahastakin kyse. Ennen vanhaan, kun merkki maksoi 55-65 senttiä, saatoin lähettää jopa kymmeniä joulukortteja.

Eikö ennen vanhaan palkatkin olleet pienempiä?

Ei tietysti kaikilla (esim. itselläni on palkka vuosien saatossa vain laskenut), mutta en ihan ymmärrä, miksi postimerkin hinnan pitäisi pysyä aina samana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova hinta siitä että Posti jakaa kortit vääriin osoitteisiin! 😀 Siis ne, mitä Posti ei ehdi hukkaamaan. Osan korteista voi toimittaa taas tammikuun puolella 😂 Viimeksi mummoni sai joulukorttini helmikuussa, vaikka olin laittanut sen postiin joulukuun alussa 😁

Olen saanut jo neljä joulukorttia, vain yksi niistä oli osoitettu minulle! Yksi olisi pitänyt toimittaa kilometrien päähän toiselle puolen kaupunkia! Kaksi muuta korttia osui aika lähelle eli posteljooni on edes yrittänyt!

Vierailija
104/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka lähettää vielä joulukortteja?????

Vierailija
105/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, on tässä rahastakin kyse. Ennen vanhaan, kun merkki maksoi 55-65 senttiä, saatoin lähettää jopa kymmeniä joulukortteja.

Eikö ennen vanhaan palkatkin olleet pienempiä?

Ei tietysti kaikilla (esim. itselläni on palkka vuosien saatossa vain laskenut), mutta en ihan ymmärrä, miksi postimerkin hinnan pitäisi pysyä aina samana. 

Siksi, että posti toimii verovaroin. 40 senttiä joulumerkistä on sopiva hinta.

Vierailija
106/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät ajattele maapallon parasta. Olen aikoja sitten luopunut tuosta turhasta kulutuksesta.

Vierailija
107/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä. Se on mukava perinne kaikenmaailman piippaushälyn keskellä.

Vierailija
108/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän postille olla mitä kadottaa

Vierailija
109/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman turhimpia asioita. Vaihtaa kartonginpaloja keskenään. Eikä edes kovin halpaa puuhaa, varsinkin jos monen kanssa pitää vaihtaa.

Vierailija
110/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät ajattele maapallon parasta. Olen aikoja sitten luopunut tuosta turhasta kulutuksesta.

Mukavuudenhaluiset ja laiskat ihmiset, jotka vähät välittävät maailman pelastamisesta, eivät viitsi valita kortteja, etsiä osoitteita, kirjoittaa kortteja ja postittaa niitä. Nämä tyypit ajavat autolla joka paikkaan, eivät lajittele jätteitä tai kierrät. Lomalle pitää päästä lentämällä jonnekin kauas. Ehkä sinä olet poikkeus.

Vierailija
111/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yli 50-vuotiaan työkaverit lähettelee.

Itse en vaivaudu.

Just laskin että jos on laaja tuttavapiiri ja pitäisi lähettää ne 50 korttia ja maksat noin 2e kortilta ja vielä 1e postimerkistä niin noutaja tulee. Sehän maksaa maltaita.

Vierailija
112/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli pienen kuntamme postissa kassan takana monta naista töissä, nykyään "siwojen" jo muutenkin työtaakan alla uupuvat kassat tekevät samat työt yhden-kahden hengen voimin. Luulisi että postilla menisi mukavasti! Toivottavasti kaupat saavat tästä edes kunnon korvauksen. Tietenkin olettaen että myös palkkaavat sillä korvauksella vastaavasti työväkeä.

Vierailija
113/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskilta ostin kortteihin merkit.  Maksoivat 1,05€/kpl.

Vierailija
114/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan nuo postin hinnat ihan överit muutenkin.

Siitä vaan perustamaan kilpailevaa kuljetuspalvelua, mikäli uskot sen olevan kannattavaa.

Vierailija
115/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli pienen kuntamme postissa kassan takana monta naista töissä, nykyään "siwojen" jo muutenkin työtaakan alla uupuvat kassat tekevät samat työt yhden-kahden hengen voimin. Luulisi että postilla menisi mukavasti! Toivottavasti kaupat saavat tästä edes kunnon korvauksen. Tietenkin olettaen että myös palkkaavat sillä korvauksella vastaavasti työväkeä.

Itse K-kauppias tuosta varmaan jonkun siivun itselleen saakin, mutta ei sekään palkatun työntekijän liksassa näy.

Vierailija
116/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Vaikka ei olisikaan rahasta kiinni niin ottaahan se päähän että tuosta noin vaan nostellaan hintoja. Varsinkin kun maksikirjekin poistettiin. Samoin on ihan naurettavaa että Suomen sisällä postipaketin kulkemiseen menee yli viikkokin kevyesti, jos nyt edes perille pääsee.

Vierailija
117/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan perustamaan kilpailevaa kuljetuspalvelua, mikäli uskot sen olevan kannattavaa.

Aina vaikeammaksi se on Suomessakin mennyt perustaa yhtään mitään jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt. Ei vielä ihan olla Ranskan tasolla, mutta kovaa vauhtia kokoomuksen johdolla siihen menossa.

Vierailija
118/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy tuohon muutokseen on se, että postilla ei mennyt mukavasti.

Asiamiesposteja on ollut ennenkin, eli eivät nämä "siwojen" (joita muuten niitäkään ei enää ole) postipalvelut mitään ennenkuulumatonta ole.

Vierailija
119/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minkä tavan? ai käytöstavan?

https://www.kielikello.fi/-/tavan-ihminen

Nyt sitten pyydät joululahjaksi esimerkiksi kirjoja ja rupeat muutenkin sivistämään itseäsi.

Vierailija
120/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina vaikeammaksi se on Suomessakin mennyt perustaa yhtään mitään jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt. Ei vielä ihan olla Ranskan tasolla, mutta kovaa vauhtia kokoomuksen johdolla siihen menossa.

Sitten ei jääne vaihtoehdoksi kuin äänestää jaloillaan ja viedä omat lähetykset kävellen perille.