Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!

Vierailija
11.11.2015 |

Eikö joulupostimerkki ole aina ollut reilusti halvempi kuin tavan merkki?? Kortteja lähetetään paljon ja kynnys lähettämiseen on pieni. Meinasi silmät tippua kun merkkejä olin ostamassa. Jäi muuten ostamatta!!!!

Kommentit (205)

Vierailija
81/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se merkki maksaakin sitten jo 1,05 €. Siis haloo, yli euron. Helpotan joulukiireitäni niin, etten tänä vuonna enää lähetä moisia pahvinpaloja, jotka kuitenkin joutuvat viimeistään joulun jälkeen kierrätykseen. 90 % ihmisistä tavoittaa kuitenkin sähköisesti, joten tervehditään sitten sitä kautta.

Ja kyllä, on tässä rahastakin kyse. Ennen vanhaan, kun merkki maksoi 55-65 senttiä, saatoin lähettää jopa kymmeniä joulukortteja. Kumpi kannattaa enemmän, posti, kun en nyt lähetä yhtään?

Että mitä?? Onpas härski hinta lykätty joulumerkeille, mikä tietää sitä että lähetän tänä vuonna vain yhden kortin (iäkkäille vanhemmilleni). Älytöntä rahastusta postilta, ei kiitos.

Vierailija
82/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuli mullakin tänä vuonna mitta täyteen ja jää joulukortit postittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi uskoa, että jollakin menee joku euron postimerkki noin tunteisiin. Montako sataa sukulaista sulla oikein on, kun ei ole varaa lähettää korttia kerran vuodessa?

En ole ap, mutta mietin mummoani otsikon luettua. Hän on vielä sitä ikäpolvea, joka lähettää vähintään 50 korttia jouluisin. Siinä se alkaa jo tuntumaan.

Näinpä. Eikä 100 korttiakaan oikeasti ole vielä paljon, jos on paljon ystäviä, sukulaisia ja vaikka asiakkaita, ja haluaisi kaikkia muistaa. Itse lähetän kortit vain ihan "tärkeimmille", ja siinä on jo 25 korttia.

Aiemmin 100 kortin lähetys olisi maksanut 55 euroa, nyt 80 euroa. Onhan tuossa nyt huima ero.

Vierailija
84/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi uskoa, että jollakin menee joku euron postimerkki noin tunteisiin. Montako sataa sukulaista sulla oikein on, kun ei ole varaa lähettää korttia kerran vuodessa?

En ole ap, mutta mietin mummoani otsikon luettua. Hän on vielä sitä ikäpolvea, joka lähettää vähintään 50 korttia jouluisin. Siinä se alkaa jo tuntumaan.

Näinpä. Eikä 100 korttiakaan oikeasti ole vielä paljon, jos on paljon ystäviä, sukulaisia ja vaikka asiakkaita, ja haluaisi kaikkia muistaa. Itse lähetän kortit vain ihan "tärkeimmille", ja siinä on jo 25 korttia.

Aiemmin 100 kortin lähetys olisi maksanut 55 euroa, nyt 80 euroa. Onhan tuossa nyt huima ero.

Anteeksi, nyt siis jo yli 100 euroa. Menin sekaisin vanhemmista viesteistä ketjun alussa :D

Vierailija
85/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin ennen 50 korttia, siinä oli tärkeimmät sukulaiset ja tuttavat ja kaverit. Nykyään en lähetä yhtään. Jos haluaa vähänkin paremman kortin a 1,50 e ja siihen postimaksu päälle nii se on äkkiä yli 100 e. Valitettavasti keksin 600 markalle muutakin käyttöä kuin joulukortit, mutta onnea sinulle kun olet niin varakas, että on varaa toivottaa hyvää joulua.

Vierailija
86/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan kortin lähettäminen maksaa tänä vuonna 1,05 x 100 eli 105,00 €. Kallista on eikä ne kortitkaan ole ilmaisia.

Vierailija
87/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis järkytyin, kun näin tämän vuoden joulupostimerkin hinnan! Oikeesti törkeää rahastusta. Miettikää, kuinka paljon se maksaa ensi vuonna...? Huh.

Vierailija
88/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta tupakkaa pitää saada joka päivä ,4€ aski tai mitä lienee nykyään.

Häh? Missä niin halpaa tupakkaa on, että ihan puoleen hintaan saapi. Kerro heti, menen ostamaan vuoden tupakat etukäteen. Perhana, kun itse ostin LM-askin maksoi yli 7 euroa. 

Vierailija
89/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vuonna ostit? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Missä niin halpaa tupakkaa on, että ihan puoleen hintaan saapi. Kerro heti, menen ostamaan vuoden tupakat etukäteen. Perhana, kun itse ostin LM-askin maksoi yli 7 euroa. 

Goldfield Lidlissä on vielä n. 6.50 per aski.

Vierailija
90/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti, jossa postimaksu on maksettu, maksaa tänä jouluna jo 2;90e/kpl. Lähetä semmoisia sitten. Sellainen isompi kortti, jossa on kuori mukana, maksoi 4,50e!

Postia ajetaan tarkoituksella alas, koska tavallisen päivänpostin (kirjeet, kortit yms) toimittaminen ei ole ollut enää aikoihin kannattavaa, ja Posti haluaa päästä siitä kokonaan eroon. Palvelu vaan on kirjoitettu lakiin.

Eihän se tietenkään ole kannattavaa roudata postikorttia jonnekin korpeen. Aikaisemmin tämä palvelu kustannettiin verovaroilla, eikä sen ollut tarkoituskaan olla kannattavaa. Sen oli tarkoitus olla vastinetta verorahoille.

Vierailija
91/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kyllä tiesin, mutta tämän kirjoittajan mukaan askin hinta on 4 euroa. 

Vierailija
92/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ei ole kyllä varaa enää tuollaisiin hintoihin että "edullinen" joulumerkki yli euron. Lähden sitten joku päivä ajelulle ja toimitankin kortit itse laatikoihin, lähialueelle suurin osa menee.

Vierailija
93/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Lk postimerkki maksaa nykyään 1,20 euroa. Hinnat nousseet kivasti...

Ei ole mikään pakko lähettää postikortteja, jos noin ahdistaa.

Vierailija
94/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoittelin ennen yli 50 korttia, sitten lopetin. Pariin vuoteen en ole enää lähetellyt eikä lähde yhtäkään matkaan. Korkeintaan kummitytöille. Ihan turhia nykyaikana.

Moni mummu niitä kortteja odottelee.

Vierailija
95/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kyllä tiesin, mutta tämän kirjoittajan mukaan askin hinta on 4 euroa. 

Latviasta ainakin saa normikokoosen lm-askin neljään euroon.

Vierailija
96/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Tanskasta postikortin lähettäminen maksaa nykyään 5$?

Näin väitettiin yhdellä nettisaitilla.

Heh, miksihän kysymykseni on kerännyt runsaasti alapeukkuja?

Vierailija
97/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista.

Vierailija
98/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika koomista, että kortteja saa 10kpl/1€.

Yksi joulupostimerkki sitten maksaa 1,05...

Vierailija
99/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetut valmistajat ovat nostaneet joulukortti en hinnat samanhintaisiksi kuin tavalliset kortit.

Ennen Paletti ja Karto myivät joulukortteja paljon halvemmalla.

Nykyään ne maksavat 1,20-1.50 euroa. Kohtuuttomia hintoja! (Ja postimerkki vielä tietty hintaan päälle)

Yks bulkki pahvipala tommosella hinnalla.

Vierailija
100/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paletti kyllä vastaa tiedusteluihin koskien korttien hinnoittelua, matkapuhelinliittymistä 0,0835 euroa/puhelu + 0,17 euroa/minuutti (hinta sis. ALV:n)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi