Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!

Vierailija
11.11.2015 |

Eikö joulupostimerkki ole aina ollut reilusti halvempi kuin tavan merkki?? Kortteja lähetetään paljon ja kynnys lähettämiseen on pieni. Meinasi silmät tippua kun merkkejä olin ostamassa. Jäi muuten ostamatta!!!!

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko ketjun vuosilukua😊 on se merkki siitä kyllä noussut. Nyt se on 0.95 senttiä siis se joulumerkki

Vierailija
62/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko ketjun vuosilukua😊 on se merkki siitä kyllä noussut. Nyt se on 0.95 senttiä siis se joulumerkki

Wtf?! Muutama vuosi sitten 1lk:n merkki oli 80 senttiä ja 2.lk:n 70 senttiä.. Joulumerkkiä en varmaksi muista mutta oisko ollut 50 vai 55 senttiä kappale. Hinta on siis miltei tuplaantunut muutamassa vuodessa. Saa sitä sitten ihmetellä ja vinkua kun ei ole kirjeitä ja kortteja mitä kuljettaa ja jakaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus onkin jo vanha, niin kyllä se vaan niin on että Postin palvelut senkun menee alamäkeä ja Postin hinnat ylämäkeä.

Ei välttämättä tunnu kuluttajalla joka ostaa kymmenen joulumerkkiä vuodessa, mutta näin verkkokauppayrittäjänä täytyy sanoa että aika kallista on nykyään.

Vierailija
64/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joulupostimerkki ole aina ollut reilusti halvempi kuin tavan merkki?? Kortteja lähetetään paljon ja kynnys lähettämiseen on pieni. Meinasi silmät tippua kun merkkejä olin ostamassa. Jäi muuten ostamatta!!!!

Ei ole onneksi ollut tapana postitella pahvin palasia Joulunakaan kenellekkään. Kännykän viesti on riittänyt minulle ja läheisille osoittamaan, että mielessä ovat.

Vierailija
65/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan poskettomat hinnat. Postitin lapsen takin reilulla 10 eurolla koska en tiennyt että nykyään pitää olla vastaanottajan puh.nro saadakseen paketin lähtemään "halvemmalla" (8,90€) hinnalla. 

Samaan aikaan sain Amerikasta saman kokoisen kirjeen ja postikulut näyttivät olleen siellä 5 dollaria. 

Aion jatkossa lähettää kaikki ärräpaketein tai matkahuollolla, kaikki huonotunut huomattavasti, suurin miinus on maksikirjeen poistaminen, kumma kyllä niitä voi edelleen lähettää ulkomaille muttei kotimaan sisällä. 

Vierailija
66/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole onneksi ollut tapana postitella pahvin palasia Joulunakaan kenellekkään. Kännykän viesti on riittänyt minulle ja läheisille osoittamaan, että mielessä ovat.

Itse en arvosta jouluaattona puhelimeen lähetettyjä jouluntoivotuksia tippakaan (enkä ennen jouluaattoakaan lähetettyjä). Jouluaattona lähetetyt lähinnä ärsyttää, miksi pitää häiritä toisten joulun viettoa joillakin typerillä kiertotoivotusviesteillä? Parempi olla "muistamatta" ollenkaan.

Vierailija
67/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen merkki on 1,40.

Vierailija
68/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä liity aiheeseen mutta posti on lyhentänyt pakettien säilytysaikaa eli se on nykyisin vain 7 vrk. Pikkaisen pitää työssäkäyvällä kiirettä paketin noutamisen kanssa kun meillä ei ole asiamiespostia pitkine aukioloaikoineen vaan ihan posti ja sehän ei tietenkään ole edes avoinna joka päivä. Sunnuntaina olisi hyvin aikaa kipaista vaikka postissa mutta sepä ei ole auki. Postilla on kyllä muutenkin Suomen surkein asenne asiakaspalveluun.

Vierailija
69/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika monta ykkösluokan merkkiä useamman vuoden takaa. Tätä mukaa kun Posti nostelee hintojaan niin noiden arvohan nousee kohisten. Profit!

Vierailija
70/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en arvosta jouluaattona puhelimeen lähetettyjä jouluntoivotuksia tippakaan (enkä ennen jouluaattoakaan lähetettyjä). Jouluaattona lähetetyt lähinnä ärsyttää, miksi pitää häiritä toisten joulun viettoa joillakin typerillä kiertotoivotusviesteillä? Parempi olla "muistamatta" ollenkaan.

Mä arvostan. Veli laittaa aina tekstarin. Tavallaan jo perinne, että joulu yllättää sen joka vuosi.  :)

Vierailija
71/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja Heikki Malinen vaihtoon. Ollut vuodesta 2012 toimari, ja kyllä toiminta on ainakin tuosta ajankohdasta alkaen mennyt pelkästään alamäkeä.

Vierailija
72/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuva-huikea-hinnanousu-kot…

Posti vähenee, joten hinnat nousee. Ja kun hinnat nousee, niin posti vähenee entisestään.

Vierailija
73/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on samalla tiellä kuin valtionkirkko.

Maksavat asiakkaat vähenee, joten kustannukset per asiakas nousee.

Kumpi lopetaan ensi, Posti vai Evlut-kirkko?

Vierailija
74/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi uskoa, että jollakin menee joku euron postimerkki noin tunteisiin. Montako sataa sukulaista sulla oikein on, kun ei ole varaa lähettää korttia kerran vuodessa?

En ole ap, mutta mietin mummoani otsikon luettua. Hän on vielä sitä ikäpolvea, joka lähettää vähintään 50 korttia jouluisin. Siinä se alkaa jo tuntumaan.

Siinä oiva tilalaisuus lapsen lapselle. Mennä mummolle joulukorttitalkoisiin. Viedä osa tarvikkeista mukana.

Ajatelkaa mitä sillä 80sentillä saa. Useimmat postit menee perille vaikka systeemi ei aukoton olekaan. Tämä niille jotka heti vitsailevat hävinneistä posteista.

Vierailija
75/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin korttien lähettämisen Suomeen, kun paikallinen postilaitos veloittaa nykyään 3,40€/kortti tai kirje. Ennen lähetin n. 50 kpl.

Vierailija
76/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten kun käytte k-ketjunen posteissa, niin turha heille valittaa hintojen noususta tai kuljetuksen surkeudesta, siellä ei vaikuteta noihin kahteen asiaan millään tavalla, valitettavasti. T. Cittarilainen joka kuullut liian usein kunniansa postin kassalla :D

Vierailija
77/205 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se Posti aikamoisessa noidankehässä. Nostetaan hintoja -> posti vähenee -> pakko kompensoida ja nostaa hintoja -> posti vähenee... 

Mutta vaikka kuinka keskustelupalstoilla valitetaan Postin hinnoista, niin kyllä niitä kortteja, kirjeitä ja paketteja silti jotkut lähettävät. Onneksi, koska minunkin täytyy saada leipä pöytään.

Vierailija
78/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se merkki maksaakin sitten jo 1,05 €. Siis haloo, yli euron. Helpotan joulukiireitäni niin, etten tänä vuonna enää lähetä moisia pahvinpaloja, jotka kuitenkin joutuvat viimeistään joulun jälkeen kierrätykseen. 90 % ihmisistä tavoittaa kuitenkin sähköisesti, joten tervehditään sitten sitä kautta.

Ja kyllä, on tässä rahastakin kyse. Ennen vanhaan, kun merkki maksoi 55-65 senttiä, saatoin lähettää jopa kymmeniä joulukortteja. Kumpi kannattaa enemmän, posti, kun en nyt lähetä yhtään? Nyt olen työtön, ja vaikkapa kymmenenkin kortin merkkeihin menisi jo yli kymmenen euroa, jolla saa jo vaikkapa paljon ruokaa tai joululahjan sille lähimmälle. Ja ainahan voin sanoa torjuvani valinnallani kerskakulutusta ja ilmastonmuutosta... :D

Vierailija
79/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Posti on tehty tarkoituksellisesti kannattamattomaksi lukuisilla sekavilla uudistuksilla. Berner kumppaneineen on halunnut avata markkinat kilpailulle. Kohta meiltä näiden touhuajien onneksi kuolee pois sukupolvi, joka on aina lähettänyt joulukortteja eikä ole oppinut kansalaisille suunnattuihin sähköisiin muka-palveluihin.

Vierailija
80/205 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskasta postikortin lähettäminen maksaa nykyään 5$?

Näin väitettiin yhdellä nettisaitilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän