Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun yövieraat

Vierailija
10.11.2015 |

Onko muita, joita joulun yövieraat pienessä kodissa ahdistaa? Meille on tulossa kolme aikuista ja kaksi vauvaa yökylään kolmioon. Kaksi aikuisista vauvoineen tarvitsee omat huoneet eli jäljelle jää olkkari, johon me talonväki evakuoimme itsemme. Jotkut ihmiset sitten kai vaan ovat sellaisia sardiinit purkissa viihtyviä...minä en :( Minusta olisi kiva, kun koti olisi siisti ja nätti jouluna, mutta eihän se mitenkään voi olla, kun olkkari on makuuhuoneena :(

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua... En suostuisi, en mitenkään päin.

Vierailija
2/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut? Itse suostuisin majoittamaan, mutta makkarista en luopuisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut moiseen!?

Vierailija
4/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa meuhkaamista, jos itse on kaiken takana!

Vierailija
5/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo kait?!

Vierailija
6/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä teille on tulossa noin paljon vieraita pieneen kotiin? Miksi eivät mene hotelliin tai jollekin muulle sukulaiselle/tuttavalle?

Vierailija
7/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraat ei vie mun sänkyä koskaan. Tai vanhojen vanhempieni kohdalla voin tehdä poikkeuksen kerran vuodessa, jos kyläilevät

Vierailija
8/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään tykkäisi, tosi ahdistavaa. En tiedä, nauttiiko tuosta kukaan? Miksi tuollainen järjestely, onko pakko olla yhdessä. Aikuistenkin kesken ahdistavaa, jos joku hiippailee yöllä juomassa tai vessassa tai herää aikaisemmin. Puhumattakaan, kun tuossa on vielä nuo vauvat!

Vierailija
9/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne väkisin teille tuuppaudu? Olisko lähistöllä majataloo? Toki jouluna on majatalot täynnä, mutta eiköhän vieraat voi talliinkin laittaa yöksi, vauvat voi nukkua seimessä:)

Vierailija
10/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujoulusta voi viettää hotellissakin.

Vierailija
11/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi.

Vierailija
12/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kutsuneet itse itsensä teille vai kutsuitko sinä? Jos ensimmäinen vaihtoehto, ihan hyvin voi vielä sanoa, että tarkemmin asiaa ja asuntonne kokoa ajatelleena sinusta kaikille mukavampaa olisi sittenkin jos he yöpyisivät hotellissa. Jos alkuperäisenä kutsuja olet sinä, asialle ei oikein enää voi mitään.

Minä majoitin aikoinaan yhtä aikaa sekä äitini että sisareni 22 neliön yksiööni. Se oli jo aika ahdasta.

Vierailija
13/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kyseessä sinun kotisi? Jos näin on, niin miten ihmeessä ne vieraat voivat luoksesi tuppautua, jos et heitä ole kutsunut.

Vierailija
14/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en oo kaikkia kutsunut, mutta toinen puolisko ei raaski sanoa, ettei ihan kaikki mahdu...meillä on vähän erilaiset käsitykset asioista. Toiselle sopii niin monta kuin lattioillae vaan mahtuu vaikka sitten keittiöön :( Ja kyllähän niitä vauvoja yölläkin ruokitaan ja siihen tarvitaan keittiötäkin, kun on pulloriokinnassa. Aattelin katsoa yhden joulun ja jos sama meno jatkuu, lähden itse evakkoon. Ei voi majataloon mennä, vaikka sellainenkin ois, kun siellähän joutuu olemaan yön ihan yksin! Ja ideana on viettää joulu yhdessä (alkaa olla mulle kirosana koko yhdessäolo). No, ei sitten nukuta vissiin kovin hyvin kukaan. Ja ei muuten ihan varmasti oo mikään provo, vaan totisinta totta!

Vierailija
15/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On arvatenkin kyse sukulaisista, sillä vain sukulaiset ja täysin ymmärtämättömät moukat voivat änkeytyä yhteen noin.

Vierailija
16/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään joulu alusta loppuun oman perheen kesken. Tuollaista tilannetta ei mitenkään pääsisi syntymään - ellei sukulaisilta palaisi talo jouluaattona ja he tarvitsisivat hätämajoitusta.

Vierailija
17/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jouluaamuna tunnelma katossa, kun vauvat ovat nukkuneet huonosti vieraassa paikassa ja vielä herätelleet toinen toisiaan. Jokaiseen vessassa käyntiin ja pullon lämmitykseen on havahtunut koko porukka. 

Olen nykyään tosi allerginen yövieraille. En ole aamuihminen, enkä varsinkaan jos illalla on valvottu. Omat siskot ja vanhemmat vielä menee.

Vierailija
18/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista..me asutaan miehen kanssa kaksistaan 4 h + keittiön huoneistossa ja maks. 2 ihmistä otettaisiin yökylään.

Tuskin vieraat teille kuitenkaan väkisin tunkisivat, kun oppisit sanomaan sen kuuluisan "Ei".

Vierailija
19/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko monta yötä? Eihän teillä siellä olkkarissakaan ole kiva viettää porukalla aikaa jos siinä on isäntäperheen makuuhuone. Olohuone rauhoitetaan oleilulle, te nukutte omassa huoneessanne ja kaikki vieraat siellä samassa vierashuoneessa (ja sitten voivat itsekseen pohdiskella, että kannattaako ensi jouluna tuppautua toisten nurkkiin).

Vierailija
20/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhemmat asuvat kolmiossa yhden peräkammarin pojan kanssa. Meitä on ollut siellä jouluna 11 henkilöä. Eli meidän perhe neljä henkilöä + kolmannen veljen perhe neljä henkilöä. Paikat on olleet täynnä ja vessaan on jonotettu. Ahtaus on varmaan vaivannut vain minua. Hienoa on ollut tuntea se miten anoppi on aina avosylin ottanut vastaan. Ja auttanut lasten kanssa öisin kun he ovat heräilleet.