Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun yövieraat

Vierailija
10.11.2015 |

Onko muita, joita joulun yövieraat pienessä kodissa ahdistaa? Meille on tulossa kolme aikuista ja kaksi vauvaa yökylään kolmioon. Kaksi aikuisista vauvoineen tarvitsee omat huoneet eli jäljelle jää olkkari, johon me talonväki evakuoimme itsemme. Jotkut ihmiset sitten kai vaan ovat sellaisia sardiinit purkissa viihtyviä...minä en :( Minusta olisi kiva, kun koti olisi siisti ja nätti jouluna, mutta eihän se mitenkään voi olla, kun olkkari on makuuhuoneena :(

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin mielelläni en ottaisi tuollaista laumaa kotiini. Ja se on ainakin satavarmaa, että omasta sängystäni ja makuuhuoneestani en luopuisi.

Vierailija
22/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulaisilla ei ole mitään oikeutta tulla meille! Tämä on minun kotini, jonka tosin mies on maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sukulaisilla ei ole mitään oikeutta tulla meille! Tämä on minun kotini, jonka tosin mies on maksanut.

Älä viitsi.

Vierailija
24/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi.

Noinhan se kuitenkin on. Mies maksaa asunnon, nainen päättää, kuka siellä saa käydä. Moni miniä repii kesällä pelihousunsa, kun appivanhempien mökillä on appivanhempien kavereita. Miniälle kun ei sovi, että hänen mökkiviikonloppunsa pilataan.

Vierailija
25/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi.

Noinhan se kuitenkin on. Mies maksaa asunnon, nainen päättää, kuka siellä saa käydä. Moni miniä repii kesällä pelihousunsa, kun appivanhempien mökillä on appivanhempien kavereita. Miniälle kun ei sovi, että hänen mökkiviikonloppunsa pilataan.

Na laitapa jotain lähdettä tälle vaitteelle sitten jos näin kerran on. Odotan mielenkiinnolla onko tästä tosiaan tehty joku tilastollinen tutkimus vai mihin siis perustat tämän väitteesi?

Vierailija
26/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi.

Na laitapa jotain lähdettä tälle vaitteelle sitten jos näin kerran on. Odotan mielenkiinnolla onko tästä tosiaan tehty joku tilastollinen tutkimus vai mihin siis perustat tämän väitteesi?

Laitan linkin tutkimukseen ihan heti, kun sinä ensin laitat linkkisi siitä tutkimuksesta, jonka mukaan miehet maksavat perheiden asunnoista vähemmän kuin naiset.

Vierailija
27/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko maaseudulla? Mä kyllä sanoisin suoraan ettei mahdu noin montaa yövierasta. Hotelliin voisivat siirtyä nukkumaan. Varsinkin vauvan kanssa oisin itekin mieluummin hotellissa ettei tarvii hävetä jos/kun vauva itkee yöllä kun valojakaan ei voi sytytellä jos vieraita joka puolella. Enkä tykkäis että mun sängyssä nukkuu joku muu. Onko teillä patjat ja muut petivaatteet noin monelle?

Mun vanhemmat on ollu meillä jouluna ja nukkuneet hotellissa. Mukavampi heillekin kuin sohva.

Vierailija
28/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittaisin vierailijoille hotelliyöpymistä, mutta jos pakko on, niin vauvaperhe omine patjoineen ja petivaatteineen keittiöön yöpymään. Siinä on sitten mikrot lähellä. Tietenkään ette luovuta omaa sänkyänne vierailijoiden käyttöön.

Vierailija
29/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa myös kolme aikuista ja yksi taapero, asunnossa kaksi makuuhuonetta teinien käytössä ja itse nukun olkkarissa. Jouluna nuoripari saa teinin parivuoteen, toinen teini nukkuu kanssani vuodesohvalla ja toinen jakaa huoneen isoveljensä kanssa. Taapero saa retkisängyn. Hyvin mahtuu.

Vierailija
30/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko monta yötä? Eihän teillä siellä olkkarissakaan ole kiva viettää porukalla aikaa jos siinä on isäntäperheen makuuhuone. Olohuone rauhoitetaan oleilulle, te nukutte omassa huoneessanne ja kaikki vieraat siellä samassa vierashuoneessa (ja sitten voivat itsekseen pohdiskella, että kannattaako ensi jouluna tuppautua toisten nurkkiin).

Olohuoneen vuodesohva tietysti kasataan sohvaksi heti aamulla joten ei se mikään makuuhuone ole.

Vierailija
31/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mua ärsyttää tuollast tossut. Käskisin puolison sitten perua kutsun. Miten voi olla niin vaikeaa puhua omalle PUOLISOLLE. Hyvä lähtökohta hei. Ja jos puoliso ei uskalla sanoa vieraille nii miettisin sitten et minkälaisen lassukan kaa tässä ollaan. Itsellänikin on ollut pikku yksiössä parhaillaan varmaan 7 yövierasta mutta omasta tahdostani. Minun kotiini ei ole asiaa jos minulta ei ole kysytty kunnolla. JA vielä se tuli mieleen, että kuka kehtaa viedä isäntäperheen makuuhuoneen?? Itellä ei tulisi mieleenkään!

Vierailija
32/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on tulossa myös kolme aikuista ja yksi taapero, asunnossa kaksi makuuhuonetta teinien käytössä ja itse nukun olkkarissa. Jouluna nuoripari saa teinin parivuoteen, toinen teini nukkuu kanssani vuodesohvalla ja toinen jakaa huoneen isoveljensä kanssa. Taapero saa retkisängyn. Hyvin mahtuu.

Tiedätkö teinien olevan samaa mieltä? Siis että hyvin mahtuu. Tästä varmaan tulee miinusta, mutta olen sitä mieltä ettei kenenkään tarvitse antaa omaa sänkyään muiden käyttöön. Jos sen tekee oma-aloitteisesti, tilanne on tietysti toinen, muttapakottaminen on kohtuutonta.

Vierailija
33/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kotona iltaan asti vieraiden kanssa ja sitten lähtisin ihan varmasti itse yöksi hotelliin. Perustelisin, että "näin jää vieraillekin enemmän tilaa". Nukkuisin ihanasti omassa rauhassa ja menisin kotiin vasta aamupäivällä hyvän hotelliaamiaisen jälkeen. 

Jos kyse on lähinnä puolison vieraista, hän saisi vieraat myös huoltaa.

Vierailija
34/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi kiva, kun koti olisi siisti ja nätti jouluna, mutta eihän se mitenkään voi olla, kun olkkari on makuuhuoneena :(

Minusta ihmiset ympärillä olisivat tärkeämpiä kuin tyhjä mutta siisti koti. Niin me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
35/85 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies on voinut luvata makuhuoneenne vieraiden käyttöön? Kauanko vieraat viipyvät? Jos saavat omat huoneet ja te passaatte niin voi olla etteivät noin vain lähdekään mukavasta kyläpaikasta pois. Itse laittaisin vieraat olohuoneeseen. Pitää isäntäväellä olla oma rauha mennä lepäileen. Te kuitenkin emännöitte ja isännöitte niin oma rauhoittumispaikka myös. Hermo menee kyllä tiukalle, jos joudutte koko ajan olemaan jotenkin varuillaan ja häiriinnytte, kun vieraat ramppaa eestaas öisin ja hoivaavat vauvojaan.

Vierailija
36/85 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että emäntänä purskahdan itkuun jo alkumetreillä. Ihmetelkööt siinä sitten vieraat... Ollaan kai liien lepsuja molemmat, isäntä ei raski sanoa vieraille ei enkä minä isännälle ja sitten kaikki kärsivät..paitsi ehkä ne vieraat, joista yksinkertaisesti on niiin iiihanaaa vietää sukujoulua yhdessä, ihan riemusta ratkeavat ja aikataulujakin on kuulemma jo suunniteltu.

Ja tiedoksi sille, joka arveli miehen maksaneen kodin, niin omistan ja olen puolet maksanut ihan itse. Muussa tapauksessa en puhuisi halaistua sanaa, vaikka talo olisi kuin hollitupa, aina auki tulla ja mennä.

Ehkä minä nyt sitten vaan vietän jarru päällä joulua..ja jos vaikka koettaisi keskittyä lukemiseen jossain nurkassa seurustelun sijaan...käyn herkuttelemassa keittiössä muille tarjoamatta yms...menisköhän perille..?

Vierailija
37/85 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi.

Laitan linkin tutkimukseen ihan heti, kun sinä ensin laitat linkkisi siitä tutkimuksesta, jonka mukaan miehet maksavat perheiden asunnoista vähemmän kuin naiset.

Näin sivusta, miten tuo liittyy mihinkään? Itse heität väittämän, mutta jonkun muun pitäisi todistaa se väittämä?

Perheessä koti on yhteinen ja vieraita tulee sillä syklillä, mikä sopii MOLEMMILLE. Jos nainen ei halua miehen puolta sukua heille yökylään, niin sen vaan on sovittava koska nainenkin on asukas. Samaan tapaan, jos mies ei halua yökylään naiselta puolta sukua, niin tämän on naiselle sovittava.

Siihen ei liity mitenkään se, kumpi maksaa enemmän mitäkin.

Vierailija
38/85 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle. Ei oo joulurauhasta tietookaan ja koita siinä lueskella, kun 2 vaavia huutaa kitapurjeet pulleena. Toivottavasti teillä on 2 vessaa:)

Vierailija
39/85 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne miehet on, jotka maksaa asunnon ja nainen vain asustelee ilmaiseksi?? Kun en ole koskaan elävässä elämässä sellaisiin ihmeisiin törmännyt, mutta täällä av:lla taas hyvin usein..

Vierailija
40/85 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla, että emäntänä purskahdan itkuun jo alkumetreillä. Ihmetelkööt siinä sitten vieraat... Ollaan kai liien lepsuja molemmat, isäntä ei raski sanoa vieraille ei enkä minä isännälle ja sitten kaikki kärsivät..paitsi ehkä ne vieraat, joista yksinkertaisesti on niiin iiihanaaa vietää sukujoulua yhdessä, ihan riemusta ratkeavat ja aikataulujakin on kuulemma jo suunniteltu.

Ja tiedoksi sille, joka arveli miehen maksaneen kodin, niin omistan ja olen puolet maksanut ihan itse. Muussa tapauksessa en puhuisi halaistua sanaa, vaikka talo olisi kuin hollitupa, aina auki tulla ja mennä.

Ehkä minä nyt sitten vaan vietän jarru päällä joulua..ja jos vaikka koettaisi keskittyä lukemiseen jossain nurkassa seurustelun sijaan...käyn herkuttelemassa keittiössä muille tarjoamatta yms...menisköhän perille..?

Toi nyt on ihan älytöntä käytöstä, koska vieraat eivät kuitenkaan käsittääkseni ole teille väkisin änkeämässä. En minäkään ymmärrä, että pitää öitä vietää ahtaissa oloissa, mutta yrittäisin kuitenkin tehdä joulusta mahdollisimman mukavan kaikille.

Eli joko suu auki nyt etukäteen, ehdotat majoitusta muualla, tai jos olette yhdessä, yritä viettää mukavaa aikaa. Ensi vuonna sitten olet tiukkana jo etukäteen.