Joulun yövieraat
Onko muita, joita joulun yövieraat pienessä kodissa ahdistaa? Meille on tulossa kolme aikuista ja kaksi vauvaa yökylään kolmioon. Kaksi aikuisista vauvoineen tarvitsee omat huoneet eli jäljelle jää olkkari, johon me talonväki evakuoimme itsemme. Jotkut ihmiset sitten kai vaan ovat sellaisia sardiinit purkissa viihtyviä...minä en :( Minusta olisi kiva, kun koti olisi siisti ja nätti jouluna, mutta eihän se mitenkään voi olla, kun olkkari on makuuhuoneena :(
Kommentit (85)
Tämä on huippujuttu! Joskus kai näin vaan on pakko tehdä, ennen kuin ihmisten silmät avautuvat. Olisi kutittavan mukava kuulla joulun jälkeen, miten meni, hih. Palaahan palstalle :) Kyllä tosiaan vieraat saisivat edes liinavaatteet ja pyyhkeet tuoda mukanaan ja viedä myös mukanaan pestäväksi kukin kotonaan. Meille kun pahimmat tahtovat vielä jättää omansa meidän kaappiin säilytettäväksi seuraavaa kertaa varten!! Voi jumal... On mulla ainakin omiakin tavaroita hyllyjen täytteeksi! Jos tulee auto liian täyteen tavaraa, kun kylään lähtee, niin kannattaisi oikeesti harkita, tarviiko tunkea yökylään ollenkaan, kyllä muutaman tunnin visiitillä ehtii hyvin kuulumiset vaihtaa.
Miten ap:n tai nro79:n tilanne on edennyt, joko mies on joutunut perumaan sukulaisten vierailun?
ap.lle tulee ja välipäiviksi on tunkemassa lisää, mutta siinä vaiheessa ap häipyy :)
Tulehan ap kertomaan miten kävi :).
Olen tuo 79. Nyt miehelleni on valjennut, etten ole jouluna kotona pikku piikasena passaamassa häntä ja hänen sukulaisiaan. On yrittänyt puhua minua ympäri jäämään kotiin ja jatkamaan entiseen malliin piikana. Olen ehdoton tässä ja sainkin vaihdettua matkustuspäivän vielä aikaisemmaksi ja hotellissakin homma onnistui. Nyt siis mies saa tehdä joulusiivouksenkin itse. Ruokiahan en ollut lainkaan edes hankkimassa. Minun olisi näet pitänyt maksaa tuo lysti hänen suvulleen. Antaapas nyt nähdä, mika soppa tästä tuleekaan miehen suvulle. He kun ovat tottuneet siihen, että tulevat meille passattaviksi niin jouluna, pääsiäisenä kuin juhannuksenakin. Asumme isossa ok-talossa ja tilaa olisi.
Homma voisi olla ihan ok, jos mies keskustelisi sukunsa tulosta kanssani ennakkoon ja sopisimme, kuka tekee mitäkin ja että he toisivat liinavaatteensa tullessaan. Mutta kun ei, minä kokkaan, siivoan ja pesen vielä ison lakanapyykin. Miehen sukulaiset ovat ihan mukavia, mutta tottuneet olemaan aina passattavina. Nyt on viimeinkin aika, että he oppivat siihen, että joutuvat itse tekemään asioita. On muuten tyypillistä miehelle, ettei hän ole uskaltanut kertoa suvulleen vielä mitään muuttuneesta tilanteesta. Mutta kun tai jos suku rynnii kotiimme jouluksi, minä otan ystäväni kanssa kuohujuomaa Pärnussa. Nautin jo ajatuksesta, että saan viettää aikaa ystäväni kanssa ja välillä nauttia hyvästä kirjasta tai hemmotteluhoidoista kylpylästä.